خودروسازان فرانسوی در حال رایزنی برای بازگشت به ایران هستند

 

خودروسازان فرانسوی در حال رایزنی برای بازگشت به ایران هستند

 
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه معتقد است شرکت‌های فرانسوی تمایل به حضور مجدد در بازار ایران دارند. این شرایط نیازمند بهبود روابط سیاسی و شکل‌گیری توافق بین‌المللی است.
 
وابستگی خودروسازی ایران به شرکت‌های فرانسوی، سابقه‌ای طولانی دارد. این موضوع به‌وضوح در چند دهه تاریخچه‌ی فعالیت سایپا و ایران‌خودرو دیده می‌شود. در سمت دیگر ماجرا، بازار انحصاری ایران نیز برای رنو، سیتروئن و پژو جذاب است؛ چراکه می‌توانند طی توافق با غول‌های خودروسازی ایران، بدون نگرانی از حضور رقبای خارجی، فرایند مونتاژ و فروش به جامعه‌ی ۸۰ میلیون نفری کشورمان را انجام بدهند.
 
نخستین تماس رسمی قدرت‌های اقتصادی جهان با حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید، از طریق امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) انجام شد. طبق آنچه از محتوای گفت‌وگوی یک‌ساعته رئیسی و مکرون در رسانه‌های مختلف مطرح شده است، طرفین علاوه بر صحبت در مورد مسائل سیاسی و منطقه‌ای، از ضرورت تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری خود نیز سخن گفته‌اند. در این تماس، رئیسی از توسعه روابط با فرانسه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل صحبت به میان آورده و بر توسعه روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار تداوم گفت‌وگو بین تهران و پاریس با هدف عمیق‌تر شدن روابط دوجانبه شده است. مکرون همچنین تأکید کرده که فرانسه به دنبال راه‌حلی برای احیای برجام و امیدوار است مذاکرات در این مورد دوباره آغاز شود.
 
رنو از ایران نرفته است!
محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه، در مصاحبه با خبرآنلاین درباره احتمال بازگشت خودروسازان فرانسوی می‌گوید:
 
خودروسازان فرانسوی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم، رنو و پژو هستند که رنو اصلا از ایران نرفته است؛ یعنی دفتر این شرکت هنوز در ایران هستند و مترصد هستند که اگر فضا آماده شود، فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
 
با توجه به اینکه رفتن آن‌ها به میل و اختیار خودشان نبوده است و تحت فشار قلدری مثل ترامپ بود که این شرکت‌ها را وادار کرد که از ایران خارج شود؛ بنابراین اگر شرایط مهیا شود، به نظر من ادامه همکاری مشکلی ندارد، بلکه خوب هم هست.
 
 نکته این‌جاست که این بار فقط ما باید بیشتر دقت کنیم که اگر فضا باز شد، بیشتر به سمت داخلی‌سازی حداکثری برویم. اگر ما بیش از ۹۰ درصد قطعات خودرو را بتوانیم در ایران تولید کنیم، هیچ‌گاه تحریم نخواهیم شد.
 
 قرار است وبیناری با انجمن قطعه‌سازان فرانسه داشته باشیم، عنوان می‌کند: بعد از تعطیلات تابستان که دو هفته دیگر تمام می‌شود، این وبینار برگزار می‌شود و قطعه‌سازان از طریق آنلاین با یکدیگر صحبت‌های اولیه را خواهد داشت. بر این اساس، اگر شرایط فراهم شود، شرکت‌های فرانسوی مشکلی با همکاری با ایران ندارند.
 
آیا شرکت‌های فرانسوی مقصر خروج از ایران هستند؟
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌شود دوباره به شرکت‌های فرانسوی اعتماد کرد؟ می‌گوید:
 
من دوباره می‌گویم یک زمانی است که این شرکت‌ها با پای خودشان از ایران خارج شده‌اند، اما یک زمانی قلدری مثل آمریکا پای روی خرخره آن‌ها گذاشته است. ما باید شرایط را در نظر بگیریم. نه‌تنها شرکت‌های فرانسوی، بلکه شرکت‌های دیگر دنیا نیز که با ما کار می‌کرد، همین اتفاق برایش افتاد.
 
در حال حاضر شرایط تغییر کرده است. ما برای اینکه اتفاق گذشته دوباره تکرار نشود، زمانی که همکاری‌ها مجدداً برقرار شد، باید بیشتر به این سمت برویم که میزان داخلی‌سازی را حداکثری کنیم. دیگر آن زمان اتفاقی برای ما نخواهد افتاد.
 
ضمن اینکه در فاصله‌ای که شرکت‌های خارجی ایران را ترک کردند، درست است که یک مقداری با مشکل مواجه شدیم، اما در سال گذشته قطعات خودرو به‌طور عمده بر اساس ساخت داخل بنا شد. ما باید این روند را ادامه دهیم.
 
 در حال حاضر به‌طور تقریبی حدود ۷۰ درصد قطعات بر اساس ساخت داخل است که این میزان را باید به ۹۰ درصد برسانیم و به این ترتیب در حاشیه امنی قرار خواهیم گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی : سلام لطفا ردیف قرارداد رو کامل بنویسید مت ۱۴۸۰۱۲... هستم هنوز خبری نیست
J4 سفید تهران : درود بر مردم صبور و ناچار ایران خودرو j4 سفید تاریخ قرارداد ۳ تیر شاسی ۲۷ آبان بیمه ۱۰ آذر پلاک ۲۰ آذر منتظر مراحل بعدم
ابی : سلام پیش پرداخت شاهین برا مهر و ابان و اذر مگه هنوز بازه؟؟؟ کسی اطلاع داره؟؟؟ چون من تا پولم جور شد برا مهر و ابان و اذر مونده بود و خواستم برا مهر واریز کنم کلا از تو سایت برداشتن شاهینو برام تاریخ ۲۱یکم ای تو روحت سایپا چطور برا بقیه فرصت پرداخت داده برا من نداد کلا از موقه ای که پیامکش برام اومد تا پول جور کردم ۶ روزم نشد
فرهاد : حمید رضا خان این حرفا چیه حسادت چیه شما لطف دارید انشاالله هفته آینده تکلیف شما هم روشن میشه
تارا۶ دنده پلاس : سلام تارا دستی سفید تحویل ۱۳ مهر .فاکتور۱۴ آذر. پلاک ۲۲ آذر غروب
مهدی : کیا براشون هنوز پیامک نیومده لایک کنید ببینم چند نفریم ممنون
اطلسg : بابا بیاید ی کاری بکنیم این ماشین بده نیس
تارادستی پیش فروش ۳۰دی : سلام دوستان عزیزم کسی اطلاع داره تارادستی پيش فروش تاچه تاریخی فاکتورشده ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
شاهین زمستان : به نظرتون تا آخر ماه پیامک میاد؟ یا بریم ایرانخودر ثبت نام کنیم؟
شاهین زمستان : بچه‌ها یه جا خوندم برای اعتراض شاهین زمستان تا الان ۴۶ نفر حمایت کردن،لطفا شماهم حمایت کنید انشالله امید به خدا شاید کسی صدایمون شنیدو پیگری کنن،باتشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : سلام دوستان عزیز ممنون میشم منو راهنمایی کنید . طریقه درخواست تحویل حضوری چطوره؟
سورن جدید : سلام من تحویل 27 اذر هنوز فاکتور نشده باید منتظر باشم یا به ای ان خودرو زنگ بزنم راهنمای لطفا
سورن پلاس : سلام وقت بخیر ببخشید من هم تحویل یک دی هستم ولی فاکتور نشده
امیر : آ جمشید پیش فروش یا فوق‌العاده؟
امیر : آ غلام پیش فروش یا فوق‌العاده؟
جمشید : فروش فوق العاده
جواب : سلام آقا یوسف دوگانه ها یا موتور جدید ها؟
مهدی : با بیمه 403500تومان من هم دقیقا شرایط شما رو داشتم
عرفان : سلام 207 ارتقا سفید 21 شهریور تکمیل وجه تهران 18 آذر فاکتور شد 22 آذر پلاک شد
میثم : سلام من تحویل 30 بهمن هستم یعنی امکان دارد زود تر از موعد تحویل بدن یعنی تو دیماه؟