دهنوی: خودرو سازان بخاطر قیمت گذاری دستوری،طرح شکایت کنند !

 

دهنوی: خودرو سازان بخاطر قیمت گذاری دستوری،طرح شکایت کنند !

 
رئیس سازمان بورس با انتقاد شدید از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: خودروسازان لازم است برای رفع این چالش از طریق طرح شکایت به مراجع قانونی ازجمله دیوان عدالت، هیئت تجدید نظر شورای رقابت و دیگر محاکم قضایی در اسرع وقت اقدام کنند.
 
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی در پنجمین میز صنعت که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات برگزار شد با بیان این که قیمت‌گذاری دستوری، بزرگترین دغدغه صنعت خودروسازی کشور است افزود: مدیران صنعت خودرو نسبت به سهامداران مسئولیت دارند، پس در راستای صیانت از حقوق سهامداران و گذر از قیمت گذاری دستوری، باید اقداماتی جدی انجام دهند و لازم است برای رفع این چالش از طریق طرح شکایت به مراجع قانونی ازجمله دیوان عدالت، هیئت تجدید نظر شورای رقابت و دیگر محاکم قضایی در اسرع وقت اقدام کنند.
 
وی با تأکید بر این‌که سازمان بورس و اوراق بهادار از مسئولیت خود نسبت به اجرای قوانین حاکمیت شرکتی کوتاهی نخواهد کرد گفت: این سازمان، عملکرد مدیران را در این راستا بررسی کرده و در صورت عدم اقدام جدی با آنان برخورد خواهد کرد.
 
محمدعلی دهقان دهنوی با یادآوری این نکته که مدیران صنعت خودرو و قطعه‌سازی باید درخواست خود را به رئیس‌جمهور مطرح کنند گفت: این مدیران که منافع سهام دارانشان مورد ظلم واقع‌شده، باید درخواست خود را برای گرفتن تصمیم ویژه دراین حوزه به مسئولان ارائه کنند که در این راه علاوه بر هماهنگی و همراهی با یکدیگر لازم است از فضای رسانه‌ای و ارتباطی نیز جهت ایجاد گفتمانی ویژه به بهترین شکل استفاده کنند.
 
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: متأسفانه قیمت‌گذاری اگر منجر به افزایش رفاه عموم مردم شده بود شاید کمی قابل دفاع بود، اما در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری نه‌تنها منجر به افزایش رفاه مردم نشده بلکه درنهایت موجب شده تا خودرو در بازار آزاد بسیار بالاتر از نرخ‌های تعیین‌شده به مردم عرضه شود، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از تولیداتی که در قالب لاتاری مضحک فروخته می‌شود نیز در پارکینگ‌ها احتکار می‌شود که این امر به‌نوعی حبس سرمایه‌های ملی است.
 محمدعلی دهقان دهنوی افزود: لازم است سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس تهران و فرابورس ایران نیز بیش ازآنچه تاکنون در جهت حذف موانع و چالش‌های تولید قدم برمی‌داشتند، تلاش کنند تا زودتر مشکلات ایجادشده برطرف شود.
 
 
وی یکی از کارکرد‌های بازار سرمایه را کمک به تأمین مالی زنجیره تولید در صنعت خودروسازی و بهره‌مندی از ابزار‌های موجود همچون اوراق بدهی و اوراق «گام» دانست و گفت: بازار سرمایه علاوه بر اوراق و ابزار‌های موجود، این امکان را دارد تا از طریق طراحی ابزار‌های جدید و متناسب با صنعت خودرو و قطعه‌سازی، به این صنعت کمک کند؛ ضمن اینکه می‌توان از طریق نهاد‌های مالی به‌خصوص تأمین سرمایه‌ها برای توسعه فضای تأمین مالی زنجیره تولید کمک گرفت.
 
دهقان دهنوی افزود: تأمین سرمایه‌ها می‌توانند علاوه بر طراحی محصولات جدید مالی، برای آن محصول بازاریابی کرده و از این طریق جریان مالی از سمت بازار سرمایه به سمت صنعت خودرو را تقویت کنند.
وی بیان کرد: بازار سرمایه این آمادگی را دارد تا قطعه سازان را نیز در راستای توسعه بازار‌های صادراتی، افزایش ظرفیت تولید و بازار‌های فعلی و نهایتاً بزرگ‌تر شدن واحد‌های تولیدی از طریق جذب سرمایه یاری کند.
 
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌ضرورت بازارگردانی ناشران خودرویی در بورس اشاره کرده و گفت: تمامی ناشران باید در بازار سرمایه نسبت به سهم خود مسئولیت‌پذیری داشته باشند و همان‌طور که در زمان رونق از بازار سرمایه در جهت فروش سهام، افزایش سرمایه و تأمین مالی بهره می‌برند در زمان رکود بازار نیز باید از طریق بازارگردانی به حمایت از سهم خود بپردازند و مسئولیت‌پذیر باشند.
 محمدعلی دهقان دهنوی افزود: بازارگردانی به معنای انتقال سرمایه از خطوط تولیدی به بازار نیست بلکه به معنای آن است که ناشر به دنبال حفظ اعتبار و جایگاه سهام خود در بازار باشد، با این کار علاوه بر حمایت از سهم خود، به‌نوعی روی نام تجاری سهم خود سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
 
وی با اشاره به اینکه تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به سیستم بانکی بروکراسی پیچیده‌تر و سخت‌تری دارد بیان کرد: این به دلیل ماهیت بازار سرمایه است، زیرا در بازار سرمایه سازمان بورس به‌عنوان نهاد ناظر، وظیفه دارد تا از شفافیت و صحت تأمین مالی انجام‌شده اطمینان حاصل کند، ازاین‌رو لازم است تا در این مسیر با دقت و ظرافت بیشتری عمل شود.
 دهقان دهنوی گفت: سازمان بورس در تلاش است با تدوین دستورالعمل‌ها و روند‌هایی مشخص، فرایند‌ها و بروکراسی‌های موجود در بازار سرمایه را برای ناشران و دیگر فعالان بازار کوتاه‌تر و آسان‌تر کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت گذاری دستوری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
هادی x5 : با سلام خدمت دوستان. بالاخره دیروز تماس گرفتن برای تحویل خودرو. ثبت نام 14 آبان. فاکتور 9 اردیبهشت . تحویل 12 تیر. امیدوارم هر چه زودتر ماشین شما دوستان را هم تحویل بدن .
منتظرالشاهین : معلوم نیست گیر کارشان کجاست؟ راستش را هم نمی گویند.انتظار بود بعد از گران کردن اخیر،روند فاکتور کردن سریعتر بشود،نه تنها سریع نشد،بلکه متوقف شد ! شاید قطعه ندارند،شاید خط تولید دچار نقض فنی شده، شاید مثل همه جای مملکت،اینجا هم، اوضاعش بهم ریخته....مشخص نیست.
شاهین سیاه : احتمالا منظورتان اسفند است...
اردی پلاس : کاملا صحیح است.من ۲۴ و رفیقم ۲۵ اردیبهشت تکمیل وجه( همانروز هم سخا) انجام دادیم.خبری نیست.
شاهین جی : فقط بریم جلو شرکت تمام. ۸ ماهه پول نقد ۶۰۰ میلون گرفتن. جواب. نمی‌دن. نه شکایت هم رفتم فایده ندارد ۲ سال مارو سرکار گزاشتن به ریشمون میخندن. تا نریم جلو شرکت هیچ فایده‌ای ندارد. با خودشون الان مگن هروقت دادیم دادیم. پول که گرفتیم کاری هم نمیتونن بکنند باید بهاشون مثل خودشون رفتاار کنیم.
شاهین. : سلام. بچها من تمام شکایتهارو رفتم فایده ندارد حتی قوه قضاییه و صنعت معدن هیچ راهی ندارع باید بریم ججلو شرکت ۸ ماهه ۶۰۰ میلیون نقد دادم ۱۰۰ میلیون دوسال پیش بلوکه کردن. هرچه زنگ میزنم. بخدا همه مارو سرکار گزاشتن به ریشمون میخندن باور کنید
محمد : تجمع نکنید..... گرون میکنن
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
تجمع : سلام دوشنبه 16 آذر تجمع هست هرکی میتونه بیاد ساعت 9 صبح
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ممد : چیکار میتونی بکنی ؟؟؟؟؟؟!!!!!
جواب میس میس : حال مال خودته و بس که سواری الان
اطلس مشکی22 مهر تکمیل وجه : سلام من امروز فاکتور شدم مشکی 22 مهر تکمیل وجه و 26 مهر سخا انشالله به زودی قسمت خودت
میس میس : خیلی دلم خنک شد اون موقع که میگفتم کوییک بگیرین و اطلس ندارن به من میگفتن دلالی میخوای صف خلوت کنی میگفتم همسر من اونجا کار میکنه بابا ماشین ندارن هی مسخره کردین حالا برین حالش ببرین
اطلس بهمن : سلام از بهمن ماهیا کسی تکمیل وجه کرده لطفا بگید چقد واریز کردین.بی زحمت جواب بدین.باتشکر
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : زنگ زدم به پشتیبانی میگم درسته میگن سایپا ورشکسته شده؟ تکلیف ما چی میشه با این وضع؟ میگه فعلا در این باره هیچ چیزی به ما اعلام نکرده ان....😳😳😳🫤🫤🫤🫤
ایکس 55پزو : سلام به همه دوستان بنده برج8 ثبت نام کردم وبرج 11تحویل گرفتم خیلی ماشین خوبی خیلی بهتر از ماشین ایرانی وخدمات خوبی داره خواستم به اشتراک بذارم انشالله برای دوستانوهم زودتر بدن یاعلی
ساینا اس 7بهمن : من زنگزدم سایپا از اپراتور تشکر کردم که ممنونم که ماشنمو فاکتور نمیکنی طرف هنگ کرد گفتم اسمم کردم صبوری خوبه راضی هستی 😂😂میخوای انصراف بزنم خنک شی
سورن پلاس : مبلغ سود تاخیر فروش فوری با پیش فروش فرق داره. کسانی که فروش فوری هستن روزی 600 هست،پیش فروش ها 200.
ساینا فروش فوق العاده 13 بهمن : ببخشید که قصد داریم حقمونو بگیریم شما هیچ میدونی برای این پول چقدر زحمت کشیده شده تو ایران هرجا بخوای حقتو بگیری میشه اقدام علیه امنیت ملی :/