مدل ۲۰۲۲ تویوتا راو4 ادونچر و کرولا کراس با پیشرانه هیبرید معرفی شدند

 

مدل ۲۰۲۲ تویوتا راو4 ادونچر و کرولا کراس با پیشرانه هیبرید معرفی شدند

 

راو4 و کرولا کراس به عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اورهای تویوتا، سال آینده با پیشرانه هیبرید و تغییرات جزئی در طراحی بدنه تولید می‌شوند.

بدون شک، راو4 یکی از موفق‌ترین محصولات تویوتا در بازار جهانی است. این کراس‌اور، چندان بزرگ نیست اما نیازهای یک خانواده ۴ نفره برای مسیرهای کوتاه روزانه و سفرهای طولانی‌مدت بین شهری را پاسخ می‌دهد. راو4، از سال ۲۰۰۵ در سبد تویوتا وجود دارد و از حالا با نسل پنجم همراه انواع پیشرانه‌های تمام بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید تولید می‌شود.

مدل ۲۰۲۲ راو4 از نظر طراحی چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره تفاوت‌هایی با نسخه‌ی اولیه ساخت سال ۲۰۱۹ خواهد داشت؛ اما نمای عقب این خودرو، تقریبا دست‌نخورده باقی‌ خواهد ماند. این خودرو برای بازار اروپا، نسخه‌ی ویژه با نام ادونچور (Adventure) ارائه خواهد کرد تا امکانات اضافی برای طبیعت‌گردی داشته باشد. رینگ‌های آلومینیوم ۱۹ اینچ با رنگ تیره و طرح ۱۰ پره، مه‌شکن‌های LED و گارد نقره‌ای رنگ برای سپرها، همراه چراغ‌های خاص در جلو، مهم‌ترین تفاوت‌های راو4 ادونچر ۲۰۲۲ با مدل استاندارد خواهند بود.

TOYOTA RAV4 Hybrid نمای داخلی تویوتا راوفور هیبرید

باتوجه به قوانین اتحادیه‌ی اروپا و علایق مردم قاره سبز، راو ۴ ادونچر با جدیدترین فناوری هیبرید تویوتاعرضه‌ خواهد شد. ترکیب پیشرانه‌ی ۲٫۵ لیتر تنفس طبیعی با موتور برقی، مجموع قدرت ۲۱۹ اسب بخار با گشتاور ۲۲۱ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این کراس‌اور دو دیفرانسیل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴٫۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر با نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

آستانه قیمت راو4 هیبرید ۲۰۲۲، نزدیک به ۳۰ هزار دلار است؛ درحالی‌که مدل استاندارد با پیشرانه‌ی ۲۰۳ اسب بخار، ۲۷ هزار دلار قیمت دارد.

دیگر محصول جدید تویوتا در کلاس کراس‌اورهای کوچک، کرولا کراس ۲۰۲۲ است. این خودرو، سال گذشته معرفی شد و حالا تغییر چهره (فیس‌لیفت) را همراه پیشرانه هیبرید تجربه می‌کند. کرولا کراس، بزرگ‌تر از CH-R و البته کوچک‌تر از راو4 است تا در کلاس نیسان قشقایی و هوندا HR-V قرار گیرد. این محصول دارای فضای صندوق ۴۸۷ لیتری است و از این نظر، برترین نمونه در کلاس خود محسوب می‌شود. احتمال معرفی کرولا کراس با پیشرانه‌ی تمام برقی برای سال ۲۰۲۳ وجود دارد.

TOYOTA corolla cross تویوتا کرولا کراس هیبرید

 

مهم‌ترین تفاوت کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۲ با مدل استاندارد، حذف جلوپنجره مشبک و نصب هواکش بزرگ در بخش میانی پسر جلو است. این خودرو، کمی‌ لوکس‌تر از نمونه‌ی ۲۰۲۱ به‌نظر می‌رسد و در نمای عقب همراه چراغ‌های تمام LED، حس اسپرت بیشتری القا می‌کند. در فضای داخلی، همچنان نمایشگر لمسی ۷ اینچ همراه رابط کاربری اندروید اتو و اپلکارپلی و پنل تمام دیجیتال ۸ اینچ با اکان سفارش سقف پانورامیک وجود دارد که برای خودرویی در کلاس کراس‌اور کوچک، راضی‌کننده و فراتر از انتظار است.

مدل استاندارد کرولا کراس، مجهز به پیشرانه ۱٫۸ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر است. این خودرو مصرف بنزین ۷٫۳ لیتر در صد کیلومتر دارد. در نسخه‌ی هیبرید، موتور برقی ۷۱ اسب بخار همراه پیشرانه‌ی کم‌مصرف ۱٫۸ لیتری، ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. کرولا کراس هیبرید، دو دیفرانسیل است و مصرف سوخت ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

TOYOTA corolla cross  تویوتا کرولا کراس مدلیستا

آستانه قیمت کرولا کراس برای مدل استاندارد، ۱۸ هزار دلار است؛ درحالی‌که نسخه‌ی هیبرید با امکانات بیشتر، ۲۹ هزار دلار قیمت دارد. همچنین، نسخه‌های ویژه با تزئینات ظاهری از سری مدلیستا (Modelista) و جی‌آر اسپرت (GR Sport) در سال ۲۰۲۲ تولید خواهند شد که هزینه‌ی خرید را ۱۲۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار افزایش می‌دهند. 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا راو4 ادونچر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین 403 : شر و ور تحویل ما نده این سایپا بیشرف همه ماشین هاشو به دلال فروخته پاشو برو تهرانسر پر شاهینه. کد ملی هایی که برای دلال ها بوده و با پلاک های شهرستان همرو تحویلشون دادن . اصلا ماشین نداره سایپا خط تولید بخوره تو سرش
ایگل سفید : سلام خرید اقساطی بودین دیگه درسته؟
کاشفی : کی ام سی a5اشغالترین ماشینه اصلا بدرد نمیخوره هرکی داره سریع بفروشه
Hi : میش بفرمایید کی ماشین پلاک شده و رفته توی مرحله ارسال مدارک ؟
هلیا : دلم بیشتر از خودم برای عمو سهراب میسوزه. چه ملت بدبخت و نجیبی داریم.
تارا دستی 1ماهه : سلام دوستان به نظر من وبا توجه به تجربه های قبلی ایران خودرو را تو بازی دیگه فک نکنم با زودتر از یک ماه تاخیر ماشینمونو بده مطمئن باشید تحویل 30مرداد بودم.
سعید : سهراب جان،دلبندم،داره میگه :انشالله ماههای پیش رو ،یعنی وقت چله زمستون.تقصیر خودته،رفتی نیسان رو فروختی که شاهین پلاس سوار بشی.صبر کن عمو جان.
سهراب لره : عمو جان ،مو سختمه .ای حرفهای قشنگ و بالاشهری هم نمیفهوم.به زبون لری خومون بگو ای ماشین مو کی میدی؟
ارزو مرداد : شاهین تیر ماه سلام بی زحمت شماره پذیرش تونو مینویسید؟🙏🌹
عبدی : جاااااااااااااااااان ؟....عمو سرمون گیچ رفت!.....این انشاء به چه درد من میخوره؟فاکتور چی شد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دیدن اینجا همه دروغ میگن ورود بدون کد برداشتن تا همه برن خودشون چک کنن
رانا7تیر : هیچ خبری نیس؟
رانا7تیر : انگارتعطیل کردن هیچ مرحله ای جلونمیره.یه هفته اس همینجوری ثابت مونده دوروزفاکتورکردن دلمون خوش بودماشین میدن
سلیم : برو به احراز سکونت جدید توی سخا ثبت کن و بعد برگه رو ببر نمایندگی. ثبت کنه برات
حمید : شماره دیگه ای ندارید ازشون؟؟؟ چرا اینجوری سایپای خراب شده؟؟؟ دم ایرانخودرو گرم حداقل جواب میدن
شیما : سلام راه ارتباط شماره تماس با ایران خودرو چطوره بعد چه داخلی لطفا اگه کسی میدونه کامل بفرمائین
Ariana تحویل مهر : با قیمت قبل هم فاکتور شده!!!!
ساینا : من امروز صبح زنگ زدم یکی دوبار اول زنگ نخورد ولی بعدش جواب دادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : اره نمیشه رفت دیگه من شهرستان اومدم خطم اصلا انتن نمیده دیگه نمیتکنم ببینم البتع فاکتور هم نمیشم میدونم😔
ایوب تحویل مهر : دوستان ظاهرا کاستومر رو دیگه با رمز کردن.ای تف