علت اصلی لرزش فرمان خودرو چیست؟

 

علت اصلی لرزش فرمان خودرو چیست؟

 
گاهی پیش می‌آید حین رانندگی متوجه شویم فرمان خودرو می‌لرزد. به گفته بسیاری از تعمیرکاران خودرو این یک علامتی است که نشان می‌دهد مشکلی در وسیله نقلیه وجود دارد و همچنین می‌تواند رانندگی به کاری استرس زا و ترسناک تبدیل کند.
 
اگر در جاده‌ای هموار هستید و خودرو و فرمان لرزش دارند، هیچ چیزی جز خودرو مقصر نیست و این می‌تواند عامل مهم در ایجاد مشکل شود پس در نتیجه اولین اقدام باید رفع این مشکل باشد.
 
دلایل متعددی می‌تواند باعث لرزش فرمان شود که برخی از آن‌ها حتی ممکن است عجیب به نظر بیایند. بسته به نحوه لرزش ماشین، ممکن است برخی عوامل و نشانه‌ها به تعمیرکار خودرو در حل این مشکل کمک کند. هنگامی که متوجه مشکل شدید، به زمان بدتر شدن آن توجه کنید به عنوان مثال، این لرزش در سرعت‌های بالا بدتر است یا در سرعت‌های پایین؟ وقتی ترمز می‌کنید بدتر است؟ همه این اطلاعات می‌تواند به یک مکانیک در تعیین علت لرزش فرمان شما کمک کند.
 
هم تراز نبودن لاستیک خودرو: این مشکل می‌تواند واضح‌ترین و رایج‌ترین دلیلی باشد که ممکن است باعث لرزش فرمان شود. اگر لاستیک‌های خودرو هم تراز نیستند یا نامتعادل هستند، ممکن است لرزش‌هایی را ایجاد کنند. در این شرایط اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا همه لاستیک‌های شما به درستی باد شده اند یا خیر. اگر یک یا چند تایر شما صاف باشد، عدم تعادل ایجاد می‌کند که بر توانایی شما در هدایت صحیح خودرو تأثیر می‌گذارد.
 
اگر همه لاستیک‌ها باد یکسان دارند، نکته بعدی که باید در نظر بگیرید، آج روی لاستیک است. اگر لاستیک‌های شما فرسوده هستند، باید به فکر خرید لاستیک جدید باشید.
 
اما اگر لاستیک‌ها خوب به نظر می‌رسند و مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است این مشکل در جایی بین خود لاستیک‌ها و فرمان باشد. به عنوان مثال، ممکن است فاصله بین محور‌ها در اثر تصادف خم شده یا آسیب دیده باشند که این امر باعث می‌شود تا لاستیک‌ها و فرمان از طریق درایو جلو به درستی ارتباط نگیرند. اگر متوجه تکان‌های ناگهانی در فرمان شدید، این می‌تواند مشکل باشد.
 
مشکلات روتور‌های ترمز: اگر هنگام ترمز گرفتن، فرمان زیاد تکان می‌خورد، می‌تواند به این معنا باشد که روتور‌های ترمز از دور خارج شده اند. به عبارت دیگر، روتور‌ها شروع به فرسودگی کرده، شکل خود را از دست داده و دچار پیچ خوردگی می‌شوند؛ به عنوان مثال، هر زمان که پای خود را روی آن فشار می‌دهید، لرزش‌هایی را از طریق پدال ترمز احساس می‌کنید. ترمز‌ها یکی از اجزای بسیار مهم خودرو هستند و به شما اجازه می‌دهند که خودرو خود را مدیریت کنید، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنید.
 
حتی اگر به تازگی ترمز‌های جدیدی نصب کرده اید، ارتعاشات هنگام ترمزگیری نشانه‌ای از یک مشکل جدی است. این احتمال وجود دارد که روتور‌ها به درستی نصب نشده باشند و عدم محکم شدن لنت ترمز به طور موثر باعث ارتعاش خودرو می‌شود. در اسرع وقت وسیله نقلیه خود را به یک مکانیک نشان دهید تا مشکل را بررسی کند که آیا روتور‌های ترمز باید دوباره مورد بررسی قرار گیرند که در نهایت یا باید تعویض شوند یا به سادگی تنظیم شوند.
 
از طرف دیگر، مشکل می‌تواند به دلیل لنت ترمز باشد. اگر روتور هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد، وقت آن است که خود لنت‌ها را بررسی کنید. اگر هنگام استفاده از ترمز ارتعاش بدتر می‌شود، بدیهی است که مشکل تقریباً در جایی در سیستم ترمز است.
 
اجزای تعلیق فرسوده: برخلاف مشکلات تایر و روتور‌های ترمز، همچنین ممکن است مشکلات سیستم تعلیق و تراز هنگام رانندگی باعث لرزش شود. لرزش در اثر فرسودگی برخی قطعات در خودرو قدیمی بیشتر از خودرو‌های جدید رایج است، بنابراین اگر مدتی با یک اتومبیل رانندگی کرده اید این مورد نیاز به توجه بیشتری دارد.
 
در حالی که سه علت لرزش فرمان ذکر شده در بالا شایع‌ترین هستند، اما تنها دلایلی نیستند که می‌توانید با این مشکل روبرو شوید. طیف وسیعی از مشکلات موتور وجود دارد که می‌تواند کل خودرو را تکان دهد، اما ممکن است فقط متوجه لرزش فرمان شوید. این مشکلات می‌تواند از جمله جرقه یا سیستم‌های تحویل سوخت باشد. اگر لیست بالا را خوانده اید و هنوز نمی‌دانید چرا فرمان خودرو می‌لرزد، بهتر است ماشین خود را در اسرع وقت به مکانیک حرفه‌ای نشان دهید.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لرزش فرمان خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علی اصغری
0

سلام خسته نباشید من ماشین پلاس دنا دارم حدودا یک هفته میشه لرزش فرمان داره، خیلی ممنون از سایت خوبتون راهنمایی خوبی کردید در این وضعیت
08:55  1400/10/04
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارااتومات : داداش مبارکت باشه بسلامتی استفاده کنی ایشالله تا ده روز دیگه تحویلش میگیری
تارااتومات : سلام فروش فوری بود مهرماه تکمیل وجه کردم اردیبهشت فاکتور شد چهارماه تاخیری داشت
s3 کرمان : نام شهر ما رو هم خراب کرده این کمپانی بی صاحب ، وقتی به همشهریاشون رحم نمی کنند وای به حال بقیه
s3 مهرماه : شرکت بی صاحب و بی در و پیکر در یک کلام بجای 90 روز ، یکسال با اعصاب خوردی روی زمین میکشونندت بدون اینکه بعدش خسارت دیرکرد بدهند
s3 سفید* تهران* : یعنی اگر میخواهید اعصاب و وقتتون رو بزنید مثل ما اشتباه کنید و خرید کنید از این شرکت اینا حتی نمایندگی هاشون هم نمیدونن چکار میکنند و حیران موندن نه برنامه ریزی درستی داره نه اینکه مشخصه چه خبرا و یا چی به چیه اصلا جایی برای پیگیری نیست. اپراتورها هم امتحانش مجانی هر موقع زنگ بزنی میگه تا دو هفته دیکه یا ماشینتون در حال بارگیری هست و ... یکسری جواب از پیش آماده که بیش از 7 ماه هست مارو باش سرگرم کردند
پاسخ اس ۵ : داداش در جریان نیستی هفته پیش دوشنبه و سه شنبه خیلی ازایکس ۵ هارو تهران تحویل دادن . حتی واسه دوستمم دادن من باهاش رفتم تحویل گرفتیم . کلی هم اینستا اینا نشون داد دارن ایکس ۵ هارو میدن شما متوجه نشدی لابد
دیوی : دوستانی که برای ثبت نام جدید میخوان بدونن این شرکت خوبه یا نه، ندانند که این شرکت بسیار شرکت خوبی است، همه چیزش روی نظمه، دقیق سر موعد تحویل میده مثلا اگه گفته ۹۰ روز دقیق روز ۹۰ام تحویل میده حتی بعضی موقع ها زو تر، اگه تأخیری پیش بیاد که محاله ، موقع تحویل خودرو نقداً خسارت تحویل رو هم بهتون میده، این شرکت الگوی عملی مشتری مداریه، پاسخگویی ۲۰، خدمات قبل فروش، خدمات حین فروش، خدمات بعد فروش و .... کلاً در حال خدمتن، هر روز برات پیام میاد که کارتون در چه مرحله ای هست، اگه احساس کنن که باعث ناراحتیتون شدن یه خودرو اشانتیون بهت میدن. امضاء دیوی
تارا ۶ سرعته : سلام فروش فوری بودین یا پیش فروش کی واریز وجه داشتین چقدر تاخیر خورد
اسکرین بگیرین : سلام دوستان این کامنت اسکرین بگیرین به موقعش قدرت دست بالای دست زیاده رو درک کنید.همیشه یکی هست تو [[[نوک]]] بزاره چانگان cs۵۵ تعداد کل وارداتیبه دلیل امار بالای ثبت نام با شرکت تولید کننده تا پاییز ۱۴۰۲ هم نمیتونه سفارش ایران رو ثبت کنه . میخوان مونتاژ بیارن داخل تحویل مردم بدن.[[[ [ریک تو نز مدیرعامل مدییاگ ]]] [[عکس]]]
پری روخ : ما طرح جوانی ویژه مادران خرداد ۱۴۰۲ اسم نوشتیم پیش فروش خودرو اطلس،برج ۹ یه ۲۰۰ واریز کردیم و اول اسفند دعوت نامه دوم امد ۲۰۰ میلیون واریز کردیم.‌..قرار بود ۳۰ روز ماشین مونو بدن هنوز که هنوزه فاکتور نشده چه برسه به خودرو تحویل بدن... این بود طرح جانی برای مادران...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پرداخت کامل 24 دی،شمال : سلام به همگی تکمیل وجه 24 دی ماو تفاوت و تبدیل به 85گانه 16500واریزی 20مهر دیروز فاکتور شدم
امید : کسی فاکتور نشد؟؟؟
یوسف : سلام آقا خلیل مبارکه بالاخره ماشینتونو تحویل گرفتید تحویل ماشینتون همون پنجشنبه بود؟؟
ندا رانا تکمیل وجه 17 دی : سلام امروز کسی فاکتور شده اطلاع بده
دوگانه اسفند به پرهام : پرهام جان انشاله امروز دعوتنامه اسفند میاد ؟
جابر : کسی آدرس دانشگاه بچه های این حرامزادگان علی آبادی و عظیمی ونورانی را نداره اینجا اعلام کنه .
بهمن : کسی میدونه دی ماهیها تا چندم واریز داشتند وفاکتورنشدن من6اردیبهشت واریز کردم میخام بدونم کی فاکتور میشم یا دی ماه چندم تموم میشه.
صادق ع : یه نصیحت داشتم به بچه های تهران اونایی که یه قدم راه را واسه تجمع نرفتن شما خیلی بی بخار وبی غیرتید دو سال دیگه افغانیها نمیزارن طوی خیابانها بچرخید انگشت داخل سوراخ عقبتان میکنند از ما گفتن بود.
ابراهیم : سلام ما که تحویل 30 بهمن هستیم هنوز فاکتور نشدیم
احمد : سلام کسی از دوستان هستش که برای بخشنامه 4714 ، که 1403/02/18 واریز کرده باشه برای پارس ELX فاکتور شده باشه چون من 18 ام پرداخت کردم و همون روز هم سخا و مدارک را تحویل دادم در قسمت میز خدمت گزینه تکمیل وجه داره میچرخه در صورتی که من کل پول را واریز کردم تا چه تاریخی پارس ای ال ایکس فاکتور شده ؟