یکی از هیجان انگیزترین تحولات طراحی و آیرودینامیکی در خودروهای اسپرت «ستون قوسی شکل» است که در محصولاتی ازجمله آکورا NSX، فورد GT، مک لارن ۵۷۰S، بی ام و i8 و...دیده میشود که هوا را بدون نیاز به هرگونه بال اضافه از طریق بدنه اصلی خودرو انتقال میدهد تا نیروی رو به پایین بیشتری تولید شود. این ستون قوسی برای اولین بار در فراری ۵۹۹ GTB دیده شد و فراری بدون این که بداند در حال انجام چه کاری است طراحی خودروهای اسپرت را تغییر داد.
جیسون کاستریوتا، طراح نمای بیرونی فراری ۵۹۹ در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده برای این که ظاهر فست بک گونهای به ۵۹۹ بدهد از این ستو اضافهی استفاده کرده است و در عمل کارکرد آیرودینامیکی خاصی نداشته است. در نتیجه انتظار داشت که لوکا دی مونتزمول رئیس سابق فراری اجازه اضافه کردن این ستونها را به طراحی ۵۹۹ ندهد.
خوشبختانه کاستریوتا به کمک لوکا کالدیرولا متخصص آیرودینامیک فراری ثابت کرد که این ستون امکان افزایش نیروی رو به پایین را فراهم میکند و گردابه ایجاد شده در بخش انتهایی آن باعث افزایش نیروی درگ یا مقاوم نمیشود.
در نتیجه دی مونتزمول رئیس فراری با دیدن طراحی و عملکرد آیرودینامیکی آن اجازه استفاده از آن را داد.
فراری با مدل ۵۹۹ به صورت جدی بر روی ایجاد یک ربان طراحی منحصر به فرد با عملکرد آیرودینامیکی بالا کار کرد و به نوعی شروع راهی بود که در محصولات آینده فراری و حتی دیگر شرکت های خودروسازی را تغییر داد. در اینجا همه چیز از روی نیاز به یک زبان طراحی جدید شروع شد و این مسئله حتی بر روی عملکرد خودرو نیز تاثیر مثبت گذاشت.
جیسون کاستریوتا طراحی مازراتی گرن توریزمو و سریع ترین خودروی تولید جهان یعنی SSC Tuatara را نیز در کارنامه خود دارد.
فراری ۵۹۹ GTB توسط استدیو طراحی پینین فارینا ایتالیا طراحی شده که در آن زمان جیسون سر طراح این استدیو طراح آن بوده است. در حال حاضر فراری استدیو طراحی مخصوص به خود را تاسیس کرده و دیگر طراحی محصولاتش را برون سپاری نمیکند. فراری ۵۹۹ GTB در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان جانشین فراری ۵۷۵M Maranello معرفی شد که یک خودروی گرند تورر مجهز به موتور V12 است و نیرو را به چرخ های عقب انتقال میدهد. بعدتر فراری F12 به عنوان جانشین این محصول در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد.