ایلان ماسک برای ادامه پروژه «تسلا در تونل» لاس وگاس چراغ سبز گرفت

 

ایلان ماسک برای ادامه پروژه «تسلا در تونل» لاس وگاس چراغ سبز گرفت

 

مقامات محلی لاس وگاس با پیشرفت ساخت شبکه تونل پروژه «تسلا در تونل» توسط شرکت Boring ایلان ماسک موافقت کردند.

شرکت Boring ایلان ماسک به‌تازگی موفق شده است موافقت مقامات محلی برای پیشرفت ساخت شبکه تونل خودرو در زیر لاس وگاس را به دست آورد. این سیستم که «حلقه وگاس» نامیده می‌شود، به مسافران اجازه می‌دهد با سوار شدن در خودروهای تسلا به مکان‌هایی مانند ورزشگاه جدید شهر، مرکز همایش لاس وگاس و فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران رفت‌وآمد کنند.

 

 

به گزارش ورج، این شرکت در حال حاضر نسخه کوچکی از سیستم «تسلا در تونل» که در اوایل سال جاری افتتاح شد و شامل دو تونل ۰٫۸ مایلی است، زیر مرکز کنوانسیون لاس وگاس اداره می‌کند؛ اما استارتاپ ماسک در دسامبر ۲۰۲۰ پیشنهاد توسعه گسترده‌ای در سطح شهر ارائه داد که تا حد زیادی با آنچه مقامات شهرستان کلارک روز چهارشنبه تأیید کردند مطابقت دارد.


Boring چند سالی است که در حال ساختن سیستم تونلی در زیر لاس وگاس بوده. از آن زمان تاکنون، دید ماسک در مورد اینکه سیستم حمل و نقل مبتنی بر تونل چگونه باید باشد، تغییر کرده است. او مدتی تصور می‌کرد می‌توان از سورتمه برای جابه‌جایی خودروها از سطح به داخل تونل‌ها و برعکس استفاده کرد، ماسک حتی به اضافه کردن مکانی برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده فکر کرده بود. برخی از تلاش‌های این شرکت برای حفاری در مکان‌های دیگر مانند شیکاگو، لس آنجلس و کریدور شمال شرقی با شکست مواجه شده است.این سیستم تصویب‌شده شامل ۲۹ مایل تونل و ۵۱ ایستگاه است. مقامات کلارک کانتی می‌گویند تا ۵۷ هزار مسافر در هر ساعت می‌توانند از طریق آن تردد کنند و هیچ هزینه مالیاتی برای ساخت آن صرف نمی‌شود. Boring قبلاً اعلام کرده بود که هزینه ساخت تونل‌های اصلی را پرداخت می‌کند؛ اما قصد دارد از هتل‌ها یا سایر مشاغلی که می‌خواهند ایستگاه داشته باشند، هزینه درخواست کند. بر اساس گزارش لاس وگاس ریویو-ژورنال، هر یک از این ایستگاه‌ها باید فرایند دریافت مجوز خود را طی کنند.

اما نسخه نهایی که زیر مرکز همایش لاس وگاس ساخته شد، به معنای واقعی کلمه «تسلا در تونل» است؛ عبارتی که Boring حتی در وب‌سایت خود از آن استفاده می‌کند. این شرکت گفته برنامه نهایی استفاده از تسلاهایی است که می‌توانند به‌صورت خودکار حرکت کنند؛ اما شرکت دیگرِ ماسک هنوز توسعه نرم‌افزاری که بتواند این عملکرد را انجام بدهد به پایان نرسانده است. بنابراین، در حال حاضر تسلا‌هایی که زیر مرکز کنوانسیون فعالیت می‌کنند دارای راننده انسانی هستند.

پروژه تسلا در تونل

در ابتدا، گسترش این پروژه فراتر از حلقه مرکز کنوانسیون، بعید به نظر نمی‌رسید؛ زیرا مونوریل لاس وگاس دارای حق انحصاری برای ارائه حمل‌و‌نقل بخش اصلی تفرجگاه‌های شهری بود. اما شرکتی که مونوریل را اداره می‌کرد در سال ۲۰۲۰ ورشکست شد. سازمان کنوانسیون لاس وگاس مونوریل مذکور را خریداری کرد و همین مسئله باعث شد عملا بزرگ‌ترین رقیب «تسلا در تونل» کنار برود و Boring با تمرکز بیشتری روی پروژه خود کار کند.

در مورد اینکه چرا تونل‌ها راه‌حل بهتری نسبت به سایر گزینه‌های ترانزیت هستند، Boring توضیحاتی در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشت:

برای حل مشکل وحشتناک ترافیک، جاده‌ها باید سه‌بعدی شوند؛ بدان معنا که به ماشین‌های پرنده یا به تونل نیاز است. برخلاف خودروهای پرنده، تونل‌ها در برابر آب‌و‌هوا مقاوم هستند، دیده نمی‌شوند و روی سر شما هم ‌نمی‌افتند.

تونل‌ها استفاده از زمین‌های ارزشمند سطحی را به حداقل می‌رسانند و با سیستم‌های حمل و نقل موجود منافاتی ندارند. یک شبکه بزرگ از تونل‌ها می‌تواند ازدحام هر شهری را کاهش بدهد. مهم نیست شهر چقدر بزرگ شود، همیشه می‌توان سطوح بیشتری از تونل‌ها را به سیستم اضافه کرد.

این شرکت پیش‌تر قیمت سیستم حلقه وگاس را برآورد کرده و گفته است هزینه مسافرت با آن چیزی میان حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسی است. انتظار می‌رود یک سفر پنج مایلی از فرودگاه تا مرکز همایش‌ها حدود پنج دقیقه طول بکشد و هزینه آن ۱۰ دلار باشد و یک مسافت ۳٫۶ مایلی از مرکز کنوانسیون تا استادیوم فوتبال ۶ دلار باشد و چهار دقیقه طول بکشد.

نظر شما همراهان زومیت درباره سیستم جدید حمل‌ونقل طراحی‌شده توسط شرکت Boring ایلان ماسک چیست؟ آیا به نظر شما «تسلا در تونل» به دیگر کشورها خواهد رسید؟

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , تسلا در تونل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 59 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : از کجا میشه فهمید چه تاریخی برای تایید سخا ثبت شده ؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
فاطمهx5 : سلام. دوستان کسی سودتاخیررو تاحالا گرفته؟ مبلغش حدودا چقد؟ ممنون میشم جواب بدین
شاهین زمستان 03 : سایپا رندوم ماشین تحویل میده :) مثل پیامک واریز وجه اول که موعد آذر بود بعد سری بعدی پیامک موعد از مرداد
اکبر رینگ : سلام دوست عزیز من سایت saipa corp که وضعیت خودرو رو نشون میده بهمن ما چک کردم و فقط چراغ اول که واریز وجه هست روشن بود یک قسمت نوشته شده بود وضعیت پرونده: محل سکونت احراز نشده من نگران شدم که پروندم مشکل داره رفتم نمایندگی گفتن مشکل خاصی نیست باید سخا رو انجام بدی تایید که شد. تحویل نمایندگی بدی. تا سخا تایید شد و تحویل نمایندگی دادم اواخر بهمن شد و سخا رو دادم نمایندگی اما چند روز بعد بازم پیغام عدم احراز سکونت تو وضعیت خودرو بود. زنگ زدم سایپا 096550 گفتم این مشکل رو دارم گفتن برات درخواست پیگیری میزنیم بعدم تایید شد و بعد هم 15 اسفند که دعوتنامه صادر شد تکنیل وجه کردم
تارا اتومات. ثبت نام قطعی بهمن 403 : با سلام تارا اتومات سفید فروش قطعی بهمن 1403 تحویل هفته دوم اردیبهشت 1404 دیروز فاکتور شد، امروز پلاک اومده، منتظر تحویل هستم
aax5 : نمایندگی گفت احتمالا تا اخر خرداد ماه تحویل میشه ماشین ولی نمیدونم راست میگن یا نه
الهام x5آذر : سلام روز بخیر منم شرایط شما رو دارم و چهارشنبه شاسی شد امروز رو صدور بیمه سبز شد. شما مبلغ مابه تفاوت رو پرداخت نقدی یا چک انجام دادید ؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
1 اسفند : چیشد فاکتور شدی؟
،، : شما خفه شین بهتره
مرمر : بله برای من 300 میلیون تومان برای تی ایکس ال زدن تازه از موعد تحویل هم 1 ماه گذشته و تحویل ندادن هنوز
سعید : بعد از پیامی که اومد زنگ زدم میخوام انصراف بدم فردا صبح قرارداد رو میبرم گفتن یه هفته تا حداکثر یه ماه پول میاد بحساب ، اشکال نداره قرار باشه با این قیمت بخرم بازار آزاد هست دیگه چرا از شماها بخرم
مرمر : نیاز به صحبت نیست. چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه. هر کسی یکبار پاش به مدیران خودرو باز شده باشه می‌دونه که بیچاره شده. مشتری هیچ ارزشی برای مدیران خودرو نداره
ساینا دوگانه : کسی از ساینا دوگانه ها اینجا نیست ؟؟؟؟
رجب علی : خودتی مردم رو سیاه نکن
آریزو 8 مجید : اگر پولتو به موقع بگیری بازار خیلی خرابه میتونی بهترین خرید رو بکنی
احسان : سلام بزرگوار من تحویل 6 خرداد هستم اول اسفند تکمیل وجه کردم فروش فوری بودم.هنوز هیچ پیامی برام نیومده توی کاستومر هم هیچی نیومده کسی اطلاع دقیقی داره که موتور این ماشین قراره چی بشه؟من یه بار زنگ زدم ایرانخودرو گفت با همون روند سابق تولید میشه و این خبرها کذبه کسی اطلاع دقیقتری داره؟
علی : برا من هم 12اسفند ثبت نام کردم پیام اومد 105میلیون X22pro انصراف بهترین راهه