نیسان طی پنج سال آینده ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

 

نیسان طی پنج سال آینده ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

 

خودروسازی نیسان قصد دارد در پنج سال آینده، مبلغ درخورتوجه ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه‌ی فناوری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند.

نیسان اعلام کرده است که طی پنج سال آینده مبلغ دو تریلیون ین (معادل ۱۷/۶ میلیارد دلار) در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی و فناوری باتری‌های جدید سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی بزرگ این شرکت موسوم به Ambition 2030 انجام خواهد شد. نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ درمجموع ۱۵ خودرو برقی جدید عرضه کند که در آن زمان، خودروهای الکتریکی نیمی از خط تولید محصولات این شرکت را تشکیل خواهند داد.

به گزارش تک‌کرانچ، این شرکت خودروساز طی ۸ سال آینده در مجموع ۲۳ وسیله‌ی نقلیه‌ی برقی تولید خواهد کرد که ۲۰ مورد از این خودروها در پنج سال آینده عرضه می‌شوند.

بخش دیگر این برنامه‌ی نیسان احتمالا خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) خواهد بود. نیسان در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد تا ابتدای دهه‌ی ۲۰۳۰، تنها خودروهای برقی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نیسان خودروهای برقی مجهز به باتری‌های تمام جامد (ASSB) را نیز تا سال ۲۰۲۸ تولید خواهد کرد. نیسان همچنین تا سال ۲۰۲۴ یک کارخانه‌ی آزمایشی در یوکوهاما تأسیس خواهد کرد. این فناوری مزایای بسیار خوبی مثل کاهش زمان شارژ را ارائه می‌دهد، اما هنوز وارد بازار نشده است. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ هزینه‌ی بسته‌های باتری‌های مورد نیاز خود را به ۷۵ دلار در هر کیلووات ساعت کاهش دهد. البته گفته شده هزینه‌ی این باتری‌ها مدتی بعد حتی تا ۶۵ دلار نیز کاهش خواهد یافت. به گفته‌ی بلومبرگ، این مبلغ تقریبا نصف هزینه‌ی باتری‌های خودروهای الکتریکی سال گذشته است. نیسان امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳۰ گیگاوات باتری تولید کند.

نیسان تا سال ۲۰۲۶، فناوری کمک‌راننده خود موسوم به پروپایلوت (ProPilot) را در بیش از ۲٫۵ میلیون از خودروهای نیسان و اینفینیتی ارائه خواهد داد. علاوه‌بر این، سیستم‌های لایدار (LIDAR) نسل بعد این خودروساز تا سال مالی ۲۰۳۰ تقریبا روی همه‌ی مدل‌های جدید این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

nissan chill-out

نیسان همچنین به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی Ambition 2030 خود از چهار خودروی مفهومی رونمایی کرد که شامل Chill-out، Surf-out، Hang-out و Max-our می‌شود. این مدل‌ها مثل بسیاری از طرح‌های مفهومی دیگر، قرار است یک دید کلی از فناوری آینده‌ی نیسان از جمله سیستم رانندگی خودکار، ویژگی‌های داخلی و طراحی‌های آینده‌نگرانه ارائه دهد. با این‌حال، نیسان تصاویری از مدل Chill-out را به‌عنوان یک خودروی واقعی، نشان داده و همچنین رندرهایی از سه مدل دیگر به اشتراک گذاشته است.

Chill-out یک شاسی‌بلندِ کوچک است که می‌تواند پیش‌نمایش اولیه از نسل بعدی Leaf باشد؛ مدلی که نیسان قبلاً تأیید کرده بود از یک بدنه‌ی سبک بهره خواهد برد. این خودرو از پلتفرم CMF-EV آریا و سیستم چهارچرخ محرک الکتریکی موسوم به e-4orce استفاده خواهد کرد که امکان دارد تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار شود.

نیسان surf-out

در همین‌حال، Surf-out یک وانت تک کابین الکتریکی کوچک با یک تخت در ابعاد مناسب و سایه‌بان قابل جابه‌جایی است. این محصول با سیستم دو موتوره‌ی تمام چرخ محرک (AWD) و انواع خروجی‌های برق ارائه خواهد شد که آن را برای علاقمندان به آفرود بسیار جذاب کرده است.

 

hang-out نیسان

مدل بعدی این شرکت Hang-Out بیشتر شبیه یک ون/شاسی‌بلند کوچک است که به‌منظور «ارائه‌ی روشی جدید برای گذراندن زمان در حرکت» طراحی شده است. این خودرو از کف کاملا مسطح و صندلی‌های متحرک شبیه صندلی‌های سالن تئاتر دارد تا آرامش شبیه به اتاق نشیمن را در یک فضای متحرک ارائه کند.ا ین مدل همچنین از ویژگی‌های e-4orce و پروپایلوت بهره خواهد برد.

max-out نیسان


طرح جدید نیسان درحالی ارائه شده است که این شرکت با مشکلات داخلی از جمله دستگیری و فرار مدیرعامل سابقش یعنی کارلوس گون دست‌وپنجه نرم کرده است. این خودروساز قصد دارد در کوتاه‌مدت حدود ۳۰۰ میلیارد ین (۲٫۶۵ میلیارد دلار) از هزینه‌های ثابت و ۲۰ درصد ظرفیت تولید خود را به‌عنوان بخشی از طرح Nissan Next که سال گذشته رونمایی شد، کاهش دهد.در نهایت به خودرو اسپرت تبدیل‌شونده‌ی مفهومی Max-Out می‌رسیم که «پایداری و راحتی فوق‌العاده» را ارائه می‌دهد. بدنه‌ی این خودرو به‌نحوی طراحی شده تا هنگام دورزدن بهترین هندلینگ و راحتی را برای سرنشینان به ارمغان آورد. ظاهرا وزن Max-Out سبک بوده و مرکز ثقل بسیار پایینی دارد. این مدل نیز از e-4orce پیشرفته بهره می‌برد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , خودروهای برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قم : من ۲۵اردیبهشت جی ال تکمیل وجه کردم هفته آخرتیرتحویلم هست آیا تیرماه شاهین سوارمیشم برم مشهد
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : گروه بزنیم چطوره؟
امیر : سلام من واریزی تکمیل وجه برای 22 مهر هستش ولی هیچ خبری نیست و فاکتور نشده باید چیکار کنیم دیگه خسته شدم رنگ ماشین هم نقره ای مشکی هستش خواهشا راهنمایی کنید کجا باید شکایت کرد یا پیگیر شد
آریزو 5 FL : ماشینتون چی بود آقا میلاد؟
ساینا دوگانه gx : سلام پیش فروش مرداد برام تبدیل اومده 205 تومن ساینا تک اگه نزنم چقدر باید واسه دوگانه واریز کنم ؟
اطلس دی : خواهشمند یکی جواب من و بده بعد از تکمیل وجه مهر نوبت کدوم ماه ها میشه برای تحویل ماشین مثلامن تکمیل وجه دی ماه بودم اما پیامک تکمیل وجه برج 3 اومده میخواستم ببینم بعداز مهر نوبت ما میشه ؟
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟