لنت ترمز با کیفیت تامین‌کننده امنیت شما در رانندگی

 

لنت ترمز مازراتی چگونه نیروی اصطکاک تولید می‌کند؟

 

رپورتاژ - امنیت در رانندگی و داشتن حس آرامش، زمانی میسر می‌شود که سیستم ترمز خودرو شما دارای عملکرد بسیار عالی باشد. اما چطور؟ چندین قطعه به نام‌های: لنت‌ ترمز، کالیپر، شیلنگ‌ها، سیلندر ترمز، روغن ترمز و دیسک هستند که این قطعات در کنار هم سیستم ترمز خودرو را تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین قطعه که اصلی‌ترین وظیفه را در این سیستم دارد، لنت ترمز است. این قطعه با تولید نیروی اصطکاک، سبب کند شدن سرعت خودرو و یا توقف کامل آن می‌شود. عواملی که موثر بر افزایش و یا کاهش طول عمر لنت می‌شوند شامل؛ کیفیت مواد تشکیل‌دهنده، مسیر رانندگی و سبک رانندگی شما می‌باشد. در ادامه این مطلب به بیان اطلاعات بیشتری در مورد این قطعه و نحوه تعویض آن می‌پردازیم. اگر دارنده یکی از خودروهای مازراتی و ولوو هستید و برای خرید لنت ترمز مازراتی و یا لنت ترمز ولوو سوالاتی دارید و یا به اطلاعاتی در این زمینه نیاز دارید، پس پیشنهاد ما به شما این است که تا آخر این مطلب با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

 

لنت ترمز مازراتی چگونه نیروی اصطکاک تولید می‌کند؟

تصور کنید در حال رانندگی هستید، حال برای کاهش سرعت، پدال ترمز را می‌فشارید، در این لحظه ابتدا یک سیلندر فعال شده که روغن ترمز را از طریق شیلنگ‌ها به طرف کالیپر می‌فرستد، عملکرد کالیپر به این صورت است که با تاثیر بر لنت ترمز سبب شده که نیروی اصطکاک لازم جهت توقف خودرو تولید شود. به بیان دیگر می‌توان گفت که لنت ترمز مازراتی با روتور‌های این خودرو تماس پیدا کرده و این برخورد سبب ایجاد نیروی اصطکاک می‌شود.

 

عوامل موثر بر کاهش طول عمر لنت ترمز مازراتی

عوامل زیادی بر کاهش طول عمر لنت ترمز مازراتی موثر هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل؛ سبک رانندگی شما، نوع مسیری که در آن رانندگی می‌کنید و مهم‌تر از همه کیفیت مواد تشکیل دهنده لنت می‌باشد. همانطور که در پیشتر گفته شد لنت ترمز اهمیت بسیار بالایی در حفظ سلامت سرنشینان خودرو و همینطور سلامت سیستم ترمز خودرو دارد.

 

نشانه‌های مهم فرسودگی لنت ترمز مازراتی 

زمانی که طول عمر لنت ترمز کاهش می‌یابد به مرور دچار ساییدگی شده و در نهایت فرسوده می‌شود. لنت ترمز فرسوده دارای یکسری نشانه‌ها است که شما به عنوان دارنده خودرو می‌بایست بعد از مشاهده هر یک از این نشانه‌ها سریعا نسبت به تعویض لنت ترمز فرسوده اقدام نمایید. هر چقدر زمان تعویض لنت را به تعویق بیندازید سبب افزایش آسیب‌های بیشتر به سایر قسمت‌های سیستم ترمز می‌شوید که در این صورت متحمل پرداخت هزینه بیشتر از تعویض یک لنت خواهید شد. مهم‌تر از همه رانندگی با لنت فرسوده علاوه بر خسارت مالی‌ بیشتر باعث به خطر افتادن جان سرنشینان خودرو نیز می‌شود. از جمله نشانه‌های مهم فرسودگی یک لنت شامل موارد زیر می‌باشد.

  • روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت که در برخی خودروها وجود دارد.
  • صدای سایش و خوردگی در زمان ترمزگیری
  • بوی سوختگی لنت
  • صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری
  • کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری
  • احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

 

انواع مختلف لنت ترمز ولوو

خودروهای ولوو سواری در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده است که به ترتیب شامل موارد ذیل می‌باشد.

  • لنت ترمز ولوو C30
  • لنت ترمز ولوو C70
  • لنت ترمز ولوو V40
  • لنت ترمز ولوو XC60
  • لنت ترمز ولوو XC90

خودروهای ولوو نیز مانند سایر خودروها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر قطعه دارای کد فنی مخصوص به خود می‌باشد. لنت ترمز ولوو در هر مدل با مدل دیگر متفاوت است و برای تهیه لنت ترمز نیاز به چک کردن شماره شاسی خودرو می‌باشد. از لحاظ شکل ظاهری، لنت ترمز ولوو از نوع دیسکی است. هر دو لنت دیسکی و کفشکی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

 

 برای آشنایی بیشتر با این دو نوع لنت در ادامه به مقایسه ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

  • لنت کفشکی نسبت به لنت دیسکی، ابعاد و قالب بزرگتری داشته و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد.
  • میزان مصرف لنت کفشکی در شرایط برابر، نسبت به لنت دیسکی، کمتر است.
  • فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت دیسکی، پیچیده‌تر و زمان‌بر بوده و اجرت تعویض بالاتری نیز دارند.
  • لنت‌های کاسه‌ای یا کفشکی در مقایسه با لنت‌های دیسکی، به دلیل مصرف کمتر، تنوع برند کمتری دارند.

آیا کیفیت بر میزان قیمت لنت ترمز ولوو تاثیر دارد

طبیعتا باورها بر این مبنا است که هر چقدر کیفیت مواد تشکیل دهنده لنت ترمز ولوو بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. بله تا حدودی این موضوع درست است اما لنت‌های زیادی از برند‌های مختلف در بازار وجود دارند که در عین مناسب بودن قیمت، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. لنت ترمز اصلی، OEM و یا همون جنیون پارت ولوو به دلیل کیفیت بالای مواد تشکیل دهنده و ساخت آن به سفارش شرکت سازنده دارای قیمت بالایی است. این لنت‌ها با بسته‌بندی‌های مخصوص همراه خودرو از شرکت سازنده خارج می‌شوند. اما برخی افراد به دلایل متعدد و متفاوت، امکان خرید لنت ترمز اصلی را ندارند. در این صورت با توجه به تنوع بالای لنت ترمز می‌توانند یک برند متناسب با نیاز خود خریداری کنند. از جمله این لنت‌ها می‌توان به لنت ترمز سرامیکی و لنت نیمه‌فلزی اشاره کرد. لنت ترمز سرامیکی به دلیل نوع مواد تشکیل دهنده‌ای که دارد حرارت را به خوبی منتقل کرده و در ترمزگیری‌های مکرر از افزایش دمای سیستم ترمز جلوگیری می‌کند.

 

کلام‌ آخر

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، دریافتیم که لنت ترمز، یک قطعه بسیار با اهمیت در سیستم ترمز خودرو است. سلامت سیستم ترمز خودرو و سلامت سرنشینان آن، همگی به کیفیت بالای لنت ترمز خودرو بستگی دارد. این قطعه مصرفی با عواملی مثل سبک رانندگی و نوع مسیر دچار فرسودگی شده و باید هر چه زودتر آن را تعویض کنید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لنت ترمز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا T8 : سلام امکان خرید اینترنتی هم داره که اتفاقا راحت تر و بهتره فقط مبلغش باید آماده تو کارتتون باشه و رمز دوم فعال چون 2 ساعت بیشتر مهلت ندارید از زمان ثبت نام که مبلغ رو بپردازید
علی زمان آبادی : من که اطلس رو گرفتم. نقد رو بچسبید بسه دیگه انتظار! تهش گرفتیم می فروشم شاهین از بازار آزاد می خرم. مگه میشه اطلس ۴۰۶ تومن باشه بعدش شاهین رو بیان ۴۲۰ تومن بدن
امید : دوستان کسی میدونه بقیه ایکس ۵ هارو که قبل عید فاکتور شدن و پلاک شدنو کی تحویل میدن ؟ هفته قبل خیلیاشونو تحویل دادن واسه ما مونده !!!!
من : وضعیت من از اسفند ارسال به خودرو ساز هست قبل از عید که تماس میگرفتم میگفتن منتظر پیامک باش الان که تماس گرفتم ... گفت حذف شدی چون پلاک فعال زیر ۵ سال دا ری ... در صورتیکه من پلاک مربوط به ۱۳ سال پیش ... استعلام راهور .. میگه پلاک من از سال ۱۳۹۰ هست ... حالا من چیکار باید بکنم ؟؟؟؟ !!!
J4 : شما ماشین میخرین که استفاده کنین یا ماشین میخرین که سود کنین؟ برای کسی که میخواد استفاده کنه این که قیمت کارخونه و بازار نزدیک باشه بهتره. اگر قیمت کارخونه و بازار محصولات ایران خودرو هم به هم نزدیک بشه دوستانی که به نیت سود کردن ماشین میخرن از بازار خودرو میان بیرون و مصرف کننده واقعی پول به حباب قیمت نمیده
من : من تماس گرفتم سایپا گفت حذف شدی چون پلاک فعال زیر ۵ سال داری در صورتیکه پلاک من مربوط به ۱۳ سال پیش ؟؟!! استعلام پلیس راهور هم میگه مربوط به سال ۱۳۹۰ حالا تکلیف من چی هست ؟؟؟
تارا وی وان پلاس : اقا سعید از v1 پلاس خبر ندارید؟؟
ناشناس : ن فقط با کارتی میتونی بریزی که کارت به نام خودت باشه
ف : خب چه کاریه،۱۰۰ببرن رو قیمت کارخانه.ازاونطرف رو اطلس میشه۱۸۰سودکرد اون ۱۰۰تومنم که انتظارع افزایششو داری رو هم بزار میشه ۲۸۰که با ۴۰۰اطلس میتونی بازار ازاذ بخری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : من پنجم رو آماده برا فاکتور بود ،بیستم دوباره تاریخش بروز شد
کاظم : من 9 تکمیلی وجه کردم هنوز فاکتور نشد
پیش فروش مرداد ماه 403 : سلام دوستان ممنون میشم به سوالم جواب بدید بهمن ماه پیش فروش ثبت نام کردم و مرداد قراره دعوتنامه بیاد. چقدر دیگه باید واریز کنم???? 128 تومن بدون لاینر بهمن واریز کردم. ممنون
وحید تیگو8لیزینگ : سلام، کسی رو سراغ دارین که این ور سال، بانک صادرات وام ش رو پرداخت کرده باشه؟
151 : تیر ماه هنوز زوده، دعوتنامه خرداد هنوز نیومده
سعید : سلام ‌مشهد نمایندگی احسان کشمیری
سایه : من اول صبح ساعت 8 واریز کردم هنوز فاکتور نشدم شما چ موقع واریز کردی
لینگ چان : جومنگ‌بیاچین
لینگ چان : دنبال ماشین ایران نباش بیاچین
سارا محمدی : من رفتم شکایتمم ثبت کردم چقدر طول می‌کشه جواب بدن