چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

مرسدس‌بنز چشم‌انداز خود از خودروهای الکتریکی آینده را با معرفی Vision EQXX به نمایش گذاشت.

مرسدس‌بنز روز دوشنبه از خودرو Vision EQXX رونمایی کرد. این محصول یک خودروی مفهومی بوده که قرار است آینده‌ی خودروهای الکتریکی این خودروساز را نشان دهد. طراحی چشم‌نواز با مهندسی پیشرفته که قدرت، کارایی و شارژدهی قابل‌توجهی را در یک بسته‌ی جمع‌وجور و اسپرت ارائه می‌دهد.

به گزارش تک‌کرانچ، مرسدس در طی رونمایی دیجیتالی از EQXX قبل از نمایشگاه فناوری CES گفت که این محصول از ایده به نمونه‌ی اولیه تبدیل شده است. این خودرو پایه‌ای برای خودروهای الکتریکی آینده‌ی مرسدس‌بنز است. هدف مرسدس‌بنز از تولید EQXX فقط بهبود طراحی ظاهری نمای بیرونی این محصول نبوده است. این شرکت در عوض از خودرو مورد اشاره به‌عنوان زمینه‌ای برای اثبات اینکه تا چه‌حد می‌تواند طراحی و مهندسی را به جلو پیش ببرد، استفاده کرد. تمرکز این شرکت بر بهبود چگالی انرژی باتری و افزایش راندمان کلی با کاهش وزن خودرو با استفاده از برخی مواد سبک‌وزن از جمله برای بخش جعبه‌ی باتری و دیسک‌های ترمز و طراحی آیرودینامیکی بوده است. این خودرو همچنین از تایرهای مقاوم و یک پیشرانه‌ی الکتریکی جمع‌وجور جدید بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQXX

شاسی EQXX به زیرفریم سبک‌وزن F1 مجهز شده است و این خودرو از معماری الکتریکی ۹۰۰ ولتی بهره می‌برد که به گفته‌ی مرسدس‌بنز، یک ابزار تحقیقاتی بسیار مفید برای توسعه‌ی الکترونیک قدرت محسوب می‌شود.

از جمله جزئیات دیگری که به خودرو الکتریکی EQXX مرسدس‌بنز اضافه شده، پنل‌های سقف بسیار نازک است که باعث می‌شود برد سیستم باتری این خودرو تا ۱۵٫۵ (تقریباً ۲۴ کیلومتر) مایل افزایش یابد.

نتیجه‌ی نهایی، خودرویی است که به اعلام مرسدس‌بنز، با هر بار شارژ کامل می‌توان تا ۶۲۰ مایل (حدود هزار کیلومتر) با آن رانندگی کرد. در واقع بازدهی باتری این خودرو ۹۵ درصد است و این یعنی ۹۵ درصد انرژی باتری‌ به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز EQXX

مرسدس‌بنز برای توسعه‌ی این خودروی برقی آینده‌نگرانه و کارآمد، از بخش تحقیق‌وتوسعه‌ و همچنین افرادی از تیم‌های فرمول یک و فرمول E بهره گرفته است.

مارکوس شافر، عضو هیئت‌مدیره‌ی دایملر AG و مدیر ارشد فناوری مرسدس‌بنز، مسئول توسعه و تدارکات گفت:

خودروهای برقی ثابت می‌کنند که نوآوری‌های موتوراسپرت؛ جایی که پیشرانه‌ها در حال‌ حاضر به‌شدت الکتریکی هستند، ارتباط فوری با توسعه‌ی خودروهای جاده‌ای دارد.

مرسدس‌بنز و تیم HPP این شرکت به‌جای افزایش ابعاد باتری، بسته‌ی باتری جدیدی با چگالی انرژی نزدیک به 400Wh/L توسعه داده‌اند. این شرکت گفت که این رقم معیار چیزی است که امکان قرار دادن یک بسته باتری با کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده را در ابعاد فشرده‌ی EQXX فراهم می‌کند.

به گفته‌ی آدام آلسوپ، مدیر فناوری پیشرفته‌ی HPP درمورد خودروی الکتریکی EQS که سال ۲۰۲۱ معرفی شد گفت:

در واقع ما انرژی EQS را در یک خودروی کوچک‌تر قرار داده‌ایم. EQXX تقریباً همان‌ مقدار انرژی دارد اما ابعاد آن کوچک‌تر بوده و وزن آن نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. سیستم مدیریت باتری و الکترونیک قدرت با تمرکز مطلق بر کاهش هدر رفت انرژی طراحی شده است. ما در راه رسیدن به این نقطه‌ی عطف، موارد زیادی را یاد گرفتیم که در برنامه‌های توسعه‌ی آینده جریان خواهد یافت.

مرسدس‌بنز توانست چگالی انرژی را تا حدی از آنچه این شرکت به‌عنوان «پیشرفت درخورتوجه»در شیمی آندها توصیف می‌کند، افزایش دهد که دارای محتوای سیلیکون بالاتر و ترکیب پیشرفته‌ای است که به آن اجازه می‌دهد انرژی بیشتری نسبت به آندهای معمولی در خود نگه دارد.

مرسدس بنز EQXX

نمای بیرونی، جلوی شیب‌دار با پنجره‌ی مشکی براق با برجستگی‌های رزگلد، به‌علاوه یک الگوی ستاره‌ی دو بعدی در سپر جلو را نشان می‌دهد. چراغ‌های جلو دارای دو عنصر ستاره‌دار هستند که ابعاد بزرگ‌تری دارند و آرایه‌های نور پایین و نور بالا در پشت یک لنز مرکزی تعبیه شده‌اند. مرسدس می‌گوید که این آرایش ستاره و الگوی ستاره‌ی دو بعدی روی سپر، پیش‌نمایشی از جزئیات طراحی جلویی را ارائه می‌دهد که در مدل‌های آينده عرضه خواهد شد.


مرسدس‌بنز اعلام کرد که بسیاری از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های EQXX در حال‌ حاضر در مرحله‌ی تولید است که از جمله ویژگی‌ها می‌توان به معماری ماژولار این شرکت برای خودروهای کوچک و متوسط اشاره کرد.در داخل خودرو یک صفحه‌نمایش ۴۷.۵ اینچی LED با وضوح 8K وجود دارد. طبق گفته‌ی مرسدس، نمایشگر این خودرو اطلاعات سرگرمی را به کاربر نشان می‌دهد. این خودروساز با همکاری NAVIS Automotive Systems یک سیستم ناوبری سه‌بعدی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند روی آن بزرگ‌نمایی کرده و برای این صفحه‌نمایش عظیم اسکرول کنند. EQXX مثل همه‌ی مدل‌های جدیدتر این شرکت از دستیار صوتی پیشرفته و نرم‌افزاری بهره می‌برد؛ دستیاری که رفتار راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات پیش فروش مهر۱۴۰۲ : سلام ببخشید ماهایی که تحویلی برج ۱۲هستیم شامل افزایش قیمت میشیم دوباره؟؟ چه گیری افتادیم خدایا
تجمع : دوباره تو اومدی رو اعصاب مردم نرو شخصیت داشته باش
شاهین : سلام .دوستان همشون دروغ میگن به خدا.قبلا سانروف نبود الانم قطعه نیست فک کنم برشکست شدن فردا هم میگن مدیر عاملش فرار کرد.صب کنید میرسین به حرفم
پلاس : ثبت کن و برو،فقط میخواهی یک گزینه را در سایت فعال کنی ،که چند ثانیه بیشتر وقتت را نمیگیرد.
Alireza : سلام دوستان ب من پیامک تحویل حضوری اومده ولی تو سایت تحویل حضوری ثبت نکرده بودم ب نظرتون برم پارکینگ بهم میدن یا حتما باید ثبت کنم؟
منتظرالشاهین : مبارکه باشه، اکبر دادش،چوخ سنه مبارک...ماشالله در عرض دو روز ۱۲۰۰ کیلومتر باهاش روندی!؟...کل اردبیل تا حیران یا سرعین یا مشکین شهر ۵۰ کیلومتر هم نیست!...رفتی ترکیه !؟
محمدرضا.تارا v4 : دوستان سلام. تارا اتومات سفید تحویل 17 مرداد با کمال ناباوری دیروز تحویل گرفتم!
اکبر رینگ : سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه. شاهین پلاس من هزار و دویست کیلومتر پیمایش داشته. در کل ماشین دوست داشتنی و خوبیه و حس خوبی به بهم میده. ایراد هایی که در طی این مدت از نظر من وارده در دورهای بالا لرزش گیربکس زیر پا رو احساس میکنید به علت مشکل فنی نیست و ذات ماشین اینه .در دور بالای 3000 صدای موتور داخل ماشین میاد خیلی آزار دهنده نیست ولی خب بیشتر از حد نرماله. در موارد محدود و توی شهر اگه هوا گرم باشه و کولر بگیرید آمپر آب یک خانه از وسط بیشتر میشه و با فعال شدن فن ماشین سرجاش برمیگرده.گیربکس اتوماتیک به اندازه ماشین های چینی بازار کمی کنده. اما نسبت به دنا اتومات و تارا اتومات خیلی بهتره با فاصله زیاد. گیج نمیزنه و تقه هم خیلی کم و به ندرت.
محمد-:::::::: : https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus سلام برو این سایت
Essi : شما رو اواخر پاییز حساب کن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مرتضی : دوستان برای کسی پیغام " شرایط ویژه تبدیل " اومده ؟
... : سلام.مدارک ماشین رو بعد تحویل میفرستند؟
توحید ارومیه : اگر شرکت سایپا به همین روال جدید ادامه بده متاسفانه اگر تا آخر این ما خبری از فاکتور نباشه انتهای مردادماه هم نیست و فوق العاده شهریور تازه شروع می کنه که این مشکلاتم بیشتر بخاطر تعطیلات بیش از حد در ایران هست که بعد می خوان به پیشرفت هم برسیم به هر صورت تعطیلی مجددی به اجبار بخوره شرکت سایپا هم کمال استفاده رو می کنه از فاکتور کردن در مرحله به مدت 10روز را متوقف میکنه که دوستان در این مدت همه جور شو دیدید و صحت حرف بنده تایید میکنید
خسارت دیده از سایپا : قرارمون روز دوشنبه 10صبح جلومعاونت سایپا. سایناییا هم دوشنبه دارن میرن.اگه نمیایید پس لااقل قرار رو بهم نریزید تالااقل اون دونفری ک واقعا میخوان بیان ( بلوف نمیزنن)بیان
توحید ارومیه : دوگانه تیر گوش به حرف های بی ثبات اپراتور نده چون حتی میگه بهمن هم فاکتور شده تا7فروش فوق العاده که دروغی بیش نیست حتی اگه بپرسید نمیدونه بهمن از 6شروع شد تا 12وشب 11تکمیل ظرفیت شد فکر می کنه از 7به بعدها بعد انتظار دارید آمار دقیق بدن در حال حاظر شرکت داره طرح مادرانی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن وبعد اونایی که طرح تبدیل زدن از اردیبهشت به بعد دوگانه به تک رو داره فاکتور می کنه که قانونش این بود اسفند پیش تمام بشه بعد بهمن فوق العاده از 6تا12 مرحله اول وبعد همین روال بیاد جلو که متاسفانه چرا شرکت اینجور رفتار می کنه بامشتری و اهمیت نمیده دلیلش نامعلومه
فوری 8 بهمن : شرکت سایپا ناتوانی ساینا اس دارا
16خردادفوق العاده : کسانی که فاکتور شدن اعلام کنن ببینیم تا چه تاریخی فاکتور شده
16خردادفوق العاده : سلام 16 خرداد فوق العاده طرح مادران هنوز فاکتور نشده چجوری میفرمایید 17م فاکتور شده
الی (ایکس 33 دستی) : سلام. آره زنگ که زدم گفت معلوم نیس کی میاد. حتی در این حد که ماشین تو پارکینگشون بود میگفتن نمیدونیم باید شماره شاسی بزنیم ببینیم هست یا نه. من خودم پریروز رفتم تو پارکینگ نمایندگی ماشینمو پیدا کردم عکس گرفتم. داشتم میرفتم داخل که نشون بدم همونجا تماس گرفتن که فردا بیا تحویل بگیر... دیروز ظهر رفتم تحویل گرفتم بعدم بردمش تشخیص رنگو اینا
پول اضافی : دقیق همین طوره