چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

مرسدس‌بنز روز دوشنبه از خودرو Vision EQXX رونمایی کرد. این محصول یک خودروی مفهومی بوده که قرار است آینده‌ی خودروهای الکتریکی این خودروساز را نشان دهد. طراحی چشم‌نواز با مهندسی پیشرفته که قدرت، کارایی و شارژدهی قابل‌توجهی را در یک بسته‌ی جمع‌وجور و اسپرت ارائه می‌دهد.

به گزارش تک‌کرانچ، مرسدس در طی رونمایی دیجیتالی از EQXX قبل از نمایشگاه فناوری CES گفت که این محصول از ایده به نمونه‌ی اولیه تبدیل شده است. این خودرو پایه‌ای برای خودروهای الکتریکی آینده‌ی مرسدس‌بنز است. هدف مرسدس‌بنز از تولید EQXX فقط بهبود طراحی ظاهری نمای بیرونی این محصول نبوده است. این شرکت در عوض از خودرو مورد اشاره به‌عنوان زمینه‌ای برای اثبات اینکه تا چه‌حد می‌تواند طراحی و مهندسی را به جلو پیش ببرد، استفاده کرد. تمرکز این شرکت بر بهبود چگالی انرژی باتری و افزایش راندمان کلی با کاهش وزن خودرو با استفاده از برخی مواد سبک‌وزن از جمله برای بخش جعبه‌ی باتری و دیسک‌های ترمز و طراحی آیرودینامیکی بوده است. این خودرو همچنین از تایرهای مقاوم و یک پیشرانه‌ی الکتریکی جمع‌وجور جدید بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQXX

شاسی EQXX به زیرفریم سبک‌وزن F1 مجهز شده است و این خودرو از معماری الکتریکی ۹۰۰ ولتی بهره می‌برد که به گفته‌ی مرسدس‌بنز، یک ابزار تحقیقاتی بسیار مفید برای توسعه‌ی الکترونیک قدرت محسوب می‌شود.

از جمله جزئیات دیگری که به خودرو الکتریکی EQXX مرسدس‌بنز اضافه شده، پنل‌های سقف بسیار نازک است که باعث می‌شود برد سیستم باتری این خودرو تا ۱۵٫۵ (تقریباً ۲۴ کیلومتر) مایل افزایش یابد.

نتیجه‌ی نهایی، خودرویی است که به اعلام مرسدس‌بنز، با هر بار شارژ کامل می‌توان تا ۶۲۰ مایل (حدود هزار کیلومتر) با آن رانندگی کرد. در واقع بازدهی باتری این خودرو ۹۵ درصد است و این یعنی ۹۵ درصد انرژی باتری‌ به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز EQXX

مرسدس‌بنز برای توسعه‌ی این خودروی برقی آینده‌نگرانه و کارآمد، از بخش تحقیق‌وتوسعه‌ و همچنین افرادی از تیم‌های فرمول یک و فرمول E بهره گرفته است.

مارکوس شافر، عضو هیئت‌مدیره‌ی دایملر AG و مدیر ارشد فناوری مرسدس‌بنز، مسئول توسعه و تدارکات گفت:

خودروهای برقی ثابت می‌کنند که نوآوری‌های موتوراسپرت؛ جایی که پیشرانه‌ها در حال‌ حاضر به‌شدت الکتریکی هستند، ارتباط فوری با توسعه‌ی خودروهای جاده‌ای دارد.

مرسدس‌بنز و تیم HPP این شرکت به‌جای افزایش ابعاد باتری، بسته‌ی باتری جدیدی با چگالی انرژی نزدیک به 400Wh/L توسعه داده‌اند. این شرکت گفت که این رقم معیار چیزی است که امکان قرار دادن یک بسته باتری با کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده را در ابعاد فشرده‌ی EQXX فراهم می‌کند.

به گفته‌ی آدام آلسوپ، مدیر فناوری پیشرفته‌ی HPP درمورد خودروی الکتریکی EQS که سال ۲۰۲۱ معرفی شد گفت:

در واقع ما انرژی EQS را در یک خودروی کوچک‌تر قرار داده‌ایم. EQXX تقریباً همان‌ مقدار انرژی دارد اما ابعاد آن کوچک‌تر بوده و وزن آن نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. سیستم مدیریت باتری و الکترونیک قدرت با تمرکز مطلق بر کاهش هدر رفت انرژی طراحی شده است. ما در راه رسیدن به این نقطه‌ی عطف، موارد زیادی را یاد گرفتیم که در برنامه‌های توسعه‌ی آینده جریان خواهد یافت.

مرسدس‌بنز توانست چگالی انرژی را تا حدی از آنچه این شرکت به‌عنوان «پیشرفت درخورتوجه»در شیمی آندها توصیف می‌کند، افزایش دهد که دارای محتوای سیلیکون بالاتر و ترکیب پیشرفته‌ای است که به آن اجازه می‌دهد انرژی بیشتری نسبت به آندهای معمولی در خود نگه دارد.

مرسدس بنز EQXX

نمای بیرونی، جلوی شیب‌دار با پنجره‌ی مشکی براق با برجستگی‌های رزگلد، به‌علاوه یک الگوی ستاره‌ی دو بعدی در سپر جلو را نشان می‌دهد. چراغ‌های جلو دارای دو عنصر ستاره‌دار هستند که ابعاد بزرگ‌تری دارند و آرایه‌های نور پایین و نور بالا در پشت یک لنز مرکزی تعبیه شده‌اند. مرسدس می‌گوید که این آرایش ستاره و الگوی ستاره‌ی دو بعدی روی سپر، پیش‌نمایشی از جزئیات طراحی جلویی را ارائه می‌دهد که در مدل‌های آينده عرضه خواهد شد.


مرسدس‌بنز اعلام کرد که بسیاری از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های EQXX در حال‌ حاضر در مرحله‌ی تولید است که از جمله ویژگی‌ها می‌توان به معماری ماژولار این شرکت برای خودروهای کوچک و متوسط اشاره کرد.در داخل خودرو یک صفحه‌نمایش ۴۷.۵ اینچی LED با وضوح 8K وجود دارد. طبق گفته‌ی مرسدس، نمایشگر این خودرو اطلاعات سرگرمی را به کاربر نشان می‌دهد. این خودروساز با همکاری NAVIS Automotive Systems یک سیستم ناوبری سه‌بعدی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند روی آن بزرگ‌نمایی کرده و برای این صفحه‌نمایش عظیم اسکرول کنند. EQXX مثل همه‌ی مدل‌های جدیدتر این شرکت از دستیار صوتی پیشرفته و نرم‌افزاری بهره می‌برد؛ دستیاری که رفتار راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر