ولوو XC40 با 320 کیلومتر پیمایش با تنها یک شارژ

 

ولوو XC40 با 320 کیلومتر پیمایش با تنها یک شارژ

 
آسان می‌توان چیزها را بدیهی پنداشت، و اگر مثل من بر چنین تصوراتی بوده‌اید، نخستین باری که پشت رل یکی از اتومبیل‌های تمام-برقی نسل کنونی بنشینید، سخت شگفت‌زده خواهید شد. با وجود سروصدا و تبلیغات و دیدن چند اتومبیل از این قبیل در جاده‌ها، جا دارد بگوییم که این نوع خودرو هنوز سلیقه یک اقلیت است و هنوز مانده است که ببینیم عده بسیار بیشتری از مردم، به‌ناگاه در راه بهبود محیط زیست تغییر سلیقه داده‌اند. 
 
اشکال قضیه این است که وقتی آدم زیاد با آن‌ها رانندگی کند، قدری نسبت به واقعیت امر بی‌تفاوت می‌شود. گاه می‌بینم که باید برای ارج‌‌گذاری اتومبیلی که در آن نشسته‌ام، یعنی اتومبیلی با امکانات و عملکردی واقعی (بر فرض خودروی مثل ولوو «اکس‌سی‌۴۰ ریشارژ») که تا پنج سال پیش بعید به‌نظر می‌رسید و تا ۱۰ یا ۲۰ سال پیش تصور ناپذیر بود، تلاش کنم. 
 
هرچند همواره هدف این بوده که «اکس‌سی‌۴۰» اتومبیل تمام برقی و در عین حال هیبرید با سوخت مضاعف بنزین و دیزل باشد، مدل «ری‌شارژ» با تاخیر وارد بازار شده است. این مدل هم‌اکنون منظره‌ای آشنا [در جاده‌ها] است و نرخ فروش بالایی دارد. بنابراین، این خودرو نوعی گرگ برقی در لباس نه‌چندان زیبای میش است. البته اتومبیلی بسیار متفاوت است. فقط باید به خودتان یادآوری کنید که این محصول، برای استفاده روزمره با اندازه‌ای عملی برای خانواده‌ها (البته در سوی گران‌تر بازار) است: خودروی دارای قدرت  ۴۰۰  اسب بخار، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۴.۷ ثانیه، با هزینه نگهداری بسیار اندک، که می‌تواند با تنها یک شارژ ۳۲۰ کیلومتر براند.
 
این خودرو دارای تمام لوازم مورد نیاز، ازجمله یک سیستم بسیار راحت، و ناوگان ماهواره‌ای (satnav) گوگل است. این اتومبیل به سنت سوئدی‌ها بسیار ایمن است و نه تنها مجهز به سیستم ترمز اضطراری است، بلکه اگر حس کند دستی روی رل قرار ندارد، ترمز می‌کند. اگر سیستم ایمنی آن متوجه نزدیک شدن چیزی به اتوموبیل شود، اجازه نمی‌دهد حتی از محل پارک خود خارج شوید. اگر بیش از حد به دیواری نزدیک شوید، به زور ترمز می‌کند. البته تنها ولوو نیست که چنین سیستم‌هایی را عرضه می‌کند، اما ملاحظات ایمنی در تمام سیستم‌های آن عمیقا اعمال شده است. کیفیت سپر آن به گونه‌ای بازسازی شده است که نبود وجود یک موتور سنگین سنتی را در نظر گیرد. 
 
مشخصات
ولوو اکس‌سی‌۴۰ (XC40) ری‌شارژ اِی دبلیو دی 
 
قیمت: ۵۳،۱۵۵ پوند (نوع آزمایش شده؛ از ۲۸،۶۶۰ پوند شروع می شود و شامل اتوموبیل‌های دست دوم هم هست)
 
ظرفیت موتور: تک موتور برقی، محور عقب، با ۳۶.۵ کیلووات باتری 
 
قدرت موتور(بی‌اچ‌پی): ۴۰۸ اسب بخار
 
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
 
شتاب ۰ – ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
 
مصرف  سوخت: برابر با حدود ۱۰۰ کیلومتر بر لیتر (۱۴۱ مایل بر گالن - MPG)
 
برد: ۳۲۰ کیلومتر
 
میزان تولید اکسید کربن: صفر
 
«ریشارژ اکس‌سی‌۴۰» برای اتومبیلی که شاسی‌بلند به‌نظر می‌‌رسد، سخت‌جان است و قدرت کشش فراوان عقب و جلو در سرعت پایين دارد.
 
این‌ها همه مجموعه‌ای جالب و دستاوردهایی قابل تحسین است. رانندگی با آن نرم و راحت است، هرچند نمی‌توان از این واقعیت گریخت که این خودرو دارای وزنی برابر ۲.۱ تُن و مرکز ثقلی در وسط است. تاکید عمده در تولید آن، بر آرامش و نرمش راندن آن در اثر تعبیه یک دیفرانسیل (پیشرانه) آرام، و سلیقه خوب در طرح داخل آن است.  تنها عیب آن، که بسیار هم جدی است، این است که ولوو بهای این مدل را ۵۳ هزار و ۱۵۵ پوند یا ۶۱۹ پوند در ماه برای «اجاره» یا «رهن» تعیین کرده است. این بها چندان از رقبای لوکس آن، از جمله مرسدس بنز (ای‌کیو‌سی)، ب او و (آی‌اکس‌۳) و جگوار (آی‌پِیس) کمتر نیست. در واقع، اگر واقعا می‌خواهید پولتان را روی یک ولووی کوچک برقی بریزید، حدود ۶۰ هزار پوند برای نوع جدید «اکس سی ۴۰ ریشارژ کوپه – سی ۴۰ - » هزینه خواهید کرد. اتوموبیل‌های برقی دیگری در بازار هستند که با همه این مختصات، قیمت‌شان نصف بهای این مدل ولوو است (برای نمونه: ام جی‌ زِد‌ اس) و برخی دیگر  (از جمله کیا ای پی ۶) از آن هم ارزان‌تر است.
 
مهم‌ترین نکته برای اغلب صاحبان خودرو این است که قیمت شروع خودروهای برقی جدید حتی برای انواع دست دوم آن همچنان بسیار بالا است، و این که به دلیل پیشرفت سریع فناوری تولید باتری، بُرد مدل‌های حتی دو سال پیش، به مراتب کمتر از مدل‌های جدید است.  به عبارت دیگر، اگر پولش را دارید، یا می‌توانید آن را (با استفاده از مزایای چشمگیر مالیاتی) برای شرکت‌تان خریداری کنید، می‌توانید از وسیله ایاب و ذهاب تقریبا مجانی و شخصی خود مستفید شوید. اما اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که حاضرند فقط چند هزار پوند صرف خرید اتومبیل کنند، هنوز نمی‌توانید انتظار داشته باشید وارد این بازار انقلابی شوید.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ولوو XC40






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 59 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی ماه : بابا هیچی نخواستیییییم نه سود مشارکت و نه سود تأخیر فقط ماشینمون رو بدن از بلاتکلیفی خسته شدیم نمیدونیم بلاخره به ما ماشین میدن یا نه این بی شرفا نه قرداد میشناسن و نه هیچی شما که عرضه نداری خودرو تولید میکنی چرا مردمو مسخره میکنی من 27اردیبهشت دعوتنامه رو پرداخت کردم گفتن هفته اول خرداد تحویلت میدن امروز تماس گرفتم میگن پانزده خرداد تحویلت میدن
فرهاد x5 آبان : سلام،آقا مسعود میشه سود تاخیر برای مبلغ ۱۴۷۵۰۰۰۰۰۰تومان با ۵۳ تاخیر را حساب کنید،ممنون میشم.
تارا تیتانیوم v4 : سلام مبارکتون باشه فروش فوری بودید یا تحویل قطعی و اینکه ۴شماره اول ردیف قراردادتون چند بود
مسعود پزشکیان : با سلام و وقت بخیر مشتریان عزیز شرکت نگران نباشید، ما اشتباهی زدیم فیوز برق ایران رو قطع کردیم و تاخیر ایجاد شده تو ساخت ماشینا ، ایشالا فیوز فردا صبح میاد دوباره ، فقط اونایی که kmc برقی میخرین حواستون رو جمع کنین که یک آشنا برای بکسل و یک موتور برق داشته باشین با تشکر
شاهین : از کجا میشه فهمید چه تاریخی برای تایید سخا ثبت شده ؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
شاهین : خب از کجا باید بدونم چه تاریخی برای سخای من ثبت شده ؟ تو سایت میشه دید با باید تلفنی سوال کنم؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
فاطمهx5 : سلام. دوستان کسی سودتاخیررو تاحالا گرفته؟ مبلغش حدودا چقد؟ ممنون میشم جواب بدین
شاهین زمستان 03 : سایپا رندوم ماشین تحویل میده :) مثل پیامک واریز وجه اول که موعد آذر بود بعد سری بعدی پیامک موعد از مرداد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : من که الان در سامانه حمایت از مصرف کننده شکایت کردم و رفتم نمایندگی مطالبه گری بنده خداها هم خودشون بلاتکلیفن نامه نوشتم برای شرکت دفتر مرکزی ریز دیون و بدن برم شکایت کنم از این از خدا بی خبرها...انصراف که فردا روشاخشه
هادی : سلام محمد آقا من امروز زنگ زدم میگن هنوز سانروف نداریم باید صبر کنید
اپشنال 25 خرداد : سلام خردادیا کسی امروز فاکتور شده
X22 pro mt : آقا میدونم همه غافلگیر شدید و اعصابتون خرد شده ولی یکی دو روز دیگه همه سرد میشن، نه اعتراضی میشه نه تجمعی و پیگیری یا برید انصراف بدید یا برید پول جور کنید بعدا هم قیمت بازار گرونتر میشه ملت ایران هیچوقت اتحاد نداشتن و درست تصمیم نگرفتن اینم یه نمونشه ولی در عوض رئیس جمهورمون لاتی راه میره
X55 : سلام.لطفا همه شرکت کنند
X33ام تی : فقط فقط انصراف بهترین راه حله
Fx : دوستان فثط انصراب و ثبت شکایت
سعید آریزو5 : سلام دوستان. برای بنده قبل عید کاراش انجام شد و احتمالا افزایش نمیخورم. اما سکوت نکنید. یادتونه پارسالم همینکارو کرد بعد پزشکیان ژست گرفت گفت حق ندارن افزایش بدن؟! خب چی شد؟! هیچی. چون دولتم سود میکنه. قانونی و متحد پیگیری کنید. گروهی راه بندازید که هماهنگ بشید برای مثلا وکیل گرفتن.
افشاگرتوحید : توحیددلال انقدر با اسمای مختلف گفتی فاکتور شدم یادت رفته با اسم احسان 28بهمن هم قبلاً گفتی فاکتور شدم ‼️😆😆😆 بس کن
فونیکس fx : متاسفانه مدیران خودرو کلاهبردار شیاد،با سابقه بسیار بدی که در فروش و تحویل خودرو بازهم سر خریداران رو کلاه گذاشته،من برا fx کل مبلغ قراداد رو پرداخت کرده بودم ولی برام 230 میلیون دیون اومده.قطعا فردا انصراف میدم.