تورستن مولر اوتوس مدیرعامل رولزرویس معتقد است افزایش آمار مرگومیر ناشی از همهگیری کرونا باعث شده مردم بفهمند “زندگی میتواند کوتاه باشد” و همین موضوع باعث شده افراد بیشتری به دنبال لذت بردن از زندگی و خرید اشیای گرانقیمت باشند. همین موضوع باعث شده برندهای لوکس در صنعت خودرو به رکوردهای فروش جدیدی دست یابند.
از جمله این برندها میتوان به خود رولزرویس اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ بیش از هر سال دیگری در تاریخ ۱۱۷ ساله خود خودرو به فروش رسانده است. آمار فروش ۵۵۸۶ دستگاهی این شرکت در سال پیش نشان دهنده رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ است. مولر اوتوس میگوید حضور پررنگ مرگ در بین افراد باعث شده چنین رکوردی کسب شود. او میگوید:
بسیاری از مردم شاهد مرگ افراد زیادی در جامعه به خاطر کووید ۱۹ هستند و همین موضوع باعث شده فکر کنند زندگی میتواند کوتاه باشد و بهتر است در حال حاضر زندگی بهتری داشته باشید و آن را به تعویق نیندازید. همین موضوع به رشد فروش بسیار زیاد ما هم کمک کرده است
همین گفتهها نشان میدهد ثروتمندان مرگ را همانند ما نمیبینند و این برای اکثر افراد بسیار دردناک است. البته که چنین چیزهایی باعث تعجب نشده زیرا افراد ثروتمند مراقبتهای بهداشتی بهتری نسبت به فقرا دریافت میکنند اما حتی در کشور انگلستان که زادگاه رولزرویس است میزان مرگومیر بین افراد زیر ۶۵ سال در مناطق کمدرآمد و فقیرنشین حدود ۴ برابر بیشتر از مناطق ثروتمند بوده و این در حالی است که سیستم درمان ملی در انگلستان وجود دارد.
همچنین اکثر خبرگزاریها گفتهاند علیرغم ادامه همهگیری کرونا و چالشهای گوناگون طبقه متوسط و کمدرآمد، در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود. البته که ثروتمندان بیشتر از همه لذت خواهند برد…
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.