دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین خودروی داخلی

 

دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین خودروی داخلی

 

خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که این‌ها برای یک خودروی کراس‌اوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر می‌رسند. حالا در گیرودار بحث‌ها درباره قیمت بسیار بالای لوازم یدکی این خودرو، بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوان‌پسند و سقف شیب‌دار کوپه مانند خود، یکی از متفاوت‌ترین گزینه‌هایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلی سازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو می‌خواهد با برند خاص خود کاملاً به‌گونه‌ای متفاوت رفتار نماید.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود می‌برد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر آن و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز آن دیده خواهند شد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مدل‌های دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسل‌کننده رنج می‌بردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرت‌ترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.

دیگنیتی پرستیژ

این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل می‌شود. در نهایت چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده می‌گیرند.

آپشن‌ها و امکانات دیگنیتی پرستیژ

علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلی‌فایر و کیلومتر شمار دیجیتالی می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ

احتمال می‌رود سیستم‌های ایمنی بیشتری چون ایربگ های پرده‌ای، کروز کنترل تطبیقی و ترمز خودکار همراه با سیستم کمک‌راننده ADAS در این نسخه به کار گرفته شوند.

قیمت و رقبای دیگینیتی پرستیز

درحالی‌که گران‌ترین نسخه از دانگ فنگ iX5 حدود ۲۲ هزار دلار قیمت دارد، دیگنیتی پرایم با قیمت کارخانه ۷۹۵ میلیون تومان و به‌صورت ثبت نامی با عرضه بسیار محدود در دسترس است. البته شیوه عرضه آن توسط بهمن موتور باعث شده تا قیمت این خودرو در بازار آزاد بالاتر از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان باشد. به نظر می‌رسد که قیمت رسمی و شرکتی دیگنیتی پرستیژ هم نزدیک یک میلیارد تومان اعلام شود. زمان عرضه این خودرو نیز ابتدای سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایاخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند
مریم دوگانه بهمن : سلام نه همون 30 تومن سود حساب کردن
دی دوگانه : مریموممنونم بابت پاسخگویی
مریم دوگانه بهمن : سلام آقا حامد 141500 باید بدین
آقا مهدی : 141/5000/000ریال