رئیس سابق پلیس راهور تهران: سازمان استاندارد و خودروسازان باهم پسرخاله‌‌اند؛ مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است

 

رئیس سابق پلیس راهور تهران: سازمان استاندارد و خودروسازان باهم پسرخاله‌‌اند؛ مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است

 

هنوز 10 روز از حادثه بهبهان و تصادف 59 خودرو و کشته شدن 5 نفر از هموطنانمان نگذشته است و واکنش‌ها همچنان نسبت به این حادثه ادامه دارد.

 

پلیس همچنان با انتقاد شدید از خودروسازان کیفیت خودروهای ایرانی را زیر سوال برده و مدعی است که ستاره‌های ایمنی که به خودروهای تولید داخل اهدا می‌شود در واقع توخالی است.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در جدیدترین واکنش نسبت به این موضوع عنوان کرد که اراده‌ای برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی وجود ندارد و وجود مافیا در صنعت خودروسازی کشورمان سبب شده که کیفیت خودروها به شدت افت کند. مافیای که همه را در خود غرق کرده است.

 
 

سالهاست که بحث کیفیت پایین خودروهای تولید داخل مطرح است و هر بار رخ دادن حادثه‌ای مانند حادثه بهبهان سبب می‌شود که این بحث مجددا داغ شود.

برای بسیاری سوال است که پلیس چرا با وجود انتقادهای فراوان به خودروسازان داخلی محصولات آن‌ها را پلاک می‌کند و اگر واقعا انتقادی دارد بهتر است به روش قهری از پلاک کردن خودروها جلوگیری کند.

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
 
تصادف بهبهان

پلیس اما در واکنش به این سوال می‌گوید وقتی خودروهای تاییدیه سازمان استاندارد را دارا هستند عملا کاری از دست پلیس برنمی‌آید و در واقع این سازمان استاندارد است که باید پاسخگو باشد که چرا به خودروهای بی‌کیفیت تاییدیه استاندارد می‌دهد.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: «من اگر رئیس پلیس بودم بعد از حادثه بهبهان دیگر مدل‌های تولیدی خودروهایی که در این حادثه حضور داشتند را پلاک نمی‌کردم.

پلیس خود شوکه است که چرا ایربگ این خودروها باز نشده است اما همچنان مدل‌های جدید این خودروها را شماره‌گذاری می‌کند.

درست است که پلیس تاییدیه‌ها را از وزارتخانه‌ها گرفته و براساس آن خودروها را پلاک می‌کند، ولی وقتی اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد این تاییدیه‌ها زیر سوال می‌رود و مردود می‌شود. پس پلیس می‌تواند شماره‌گذاری خودروهایی را که ثابت شده استاندارد لازم را ندارند، متوقف کند.»

با توجه به گفته‌های وی سازمان استاندارد و خودروسازان بایکدیگر بده‌بستان داشته و اصلا اعتراضاتشان جدی نیست. در حال حاضر سازمان استاندارد باید بیشتر از همه مدعی بوده و یقه‌گیری کند اما این سازمان هنوز فریاد اعتراضی سر نداده است.

رئیس سابق پلیس راهور تهران در ادامه واکنش‌ها به حادثه بهبهان گفت: «تاییدیه سازمان استاندارد زیر سوال است و دیگر نمی‌توان به سازمان استاندارد اعتماد کرد. تاییدیه وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست زیر سوال است. تاییدیه خودروساز زیر سوال است. همه این‌ها مردود شده‌اند و هیچ‌کدام از این‌ها نمره قبولی نمی‌گیرند. پلیس هم این‌ها را می‌داند.»

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
 
تصادف بهبهان

وی در خصوص مافیای خودرو و پایین بودن کیفیت خودروهای ایرانی نیز گفت: «کیفیت پایین خودروهای داخلی و گزارش‌هایی که از نقص فنی خودروها داده می‌شود به ماجرای پشت پرده خودروسازان مربوط می‌شود. نبود اراده در دولت‌ها برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی، انحصاری کردن خودرو در کشور با ممنوعیت واردات خودرو و وجود مافیا در شرکت‌های خودروسازی دلایل وضعی است که سال‌هاست شاهد آن هستیم. در کشور ما رقابتی در صنعت خودروسازی وجود ندارد. با پول خودرویی که مردم برای خرید پراید صرف می‌کنند در کشورهای دیگر می‌توان محصولات بهتری خریداری کرد.»

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: «اگر تعرفه‌های سنگین گمرکی و مالیاتی را برداریم و ورود خودرو را آزاد کنیم می‌توانیم مشکلات خودروسازی را حل کنیم. مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است. یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمع‌آوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. می‌دانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد.»

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , امنیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 : یکی از حاجی سوال کنه اینجا چرا اومدی ؟ اگه ماشین میخوای برو ثبت نام کن تظمینی ۴۵روزه تحویل میدن 😆
شاهین جی : سلام طبق اخبار و جلسات ننایندگان مجلس با خودرو سازان احتمال کنسل شدن افزایش قیمت زیاده یا تعدیل آن حداقل انشاله
تارا وی یک : سلام جهت اطلاع دوستان تحویل 13 آبان هنوز فاکتور نشدم
شاهین : سلام دوستان خبر آمده رییس جمهور با عرضه خودرو در بورس موافقت کرده اگر این تصمیم‌نهایی شود دیگر هیچ‌کس به شاهین نگاه نمی کند همه راحت ماشین های ایران خودرو می خرند خیالتان راحت
ali : نقض پرونده برای زمانی هست که شما سخا تحویل نداده باشید
محتشم : دوستان . هرچقدر تعداد شکایت ثبت شده ما بیشتر بیشتر باشه ایرانخودرو تحت فشار قرار میدن مجبورا . نظر بنده اینکه به دیوان محاسبات هم اعتراضمون رو عنوان کنیم پست سفارشی آدرس تو گوگل هست .وظایف دیوان رسیدگی به تخلفات شرکتهای وابسته به دولت و تخلفات ارگانها عنوان شده
H : برای من از ۳ شهریور بیمه شد. ۸ شهریور پلاک شد. ۹۰ روزه اسفند. X5.
سید : سلام دوستان چه تعداد تحویل برج 8 آبان ماه داریم که فاکتور نشدن ممنون میشم با زدن مثبت اطلاع بدید چند نفر هستیم
علی : اخرین تحویلی را میشه بفرمایید زمان پر کردن نهایی و زمان تحویل تا تقریبا ببینیم تا کی باید با خط ۱۱ باید بریم تا ماشین سوار شیم
حسین... : حدود ۶۰۰ به احتمال زیاد چهار پنج تومن کمتر از ۶۰۰
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا : من13 آبان واریز و24 آبان فاکتور شد 26 پلاک خورد 1 آذر حمل تیک خورد
احمد : اوخر سال یا اوایل سال آینده
امیررضا : سلام ،منم‌ایلامم‌خبربدین‌منم‌میام
رانا لگن : فردا شنبه ساعت 11 درب 16
بنده خدا : آدرس بالاخره کجاشد
M : من هم پلاک‌شدم امروز چند روز طول میکشه یه دستمون برسه؟ صدور اسناد چند روز میشه؟
M : تکمیل وجه 13شهریور 28ابان هم فاکتور شدم امروز هم پلاک خورد باید در جواب شخصی ک گفتن مگه جمعه هم میشه پلاک بزنن باید بگم که بله جمعه خیلیا فاکتور شدن و خیلی ها پلاک ربطی نداره به تعطیلی فقط تحویل توی تعطیلی نیستش
تحویل مهر : بهمن تحویل می دن
حمید : سلام بچها در جریان باشید نیسان سال ده ملیون مالیات دارن چون تو کارتون زده کامیونت ون..ولی همون نیسان هست فقط دنبال پول زورن از جیب ملت بردارند گواهینامه پایه دوم میخواد بخاطر ضرفیت الکی زده 3800قبلیا 3500بود ..تازه اینا بار هم کمتر میبرن فقط الکی تو کارت زدن پول از جیب ملت بکنم..یعنی سالی ده ملیون بیمه ده ملیون مالیات باید بزاری کنار
207 اسفند فلز : 293میلیون