سرویس های دوره ای آلفارومئو و ام جی

 

سرویس های دوره ای آلفارومئو و ام جی

 

رپورتاژ - خودروهای خارجی به دلیل تفاوت کیفیت، تفاوت ظاهر و… در بازار ایران جایگاه بسیار مناسبی پیدا کرده اند. البته قیمت بالاتر آنها نسبت به محصولات داخلی و دسترسی پیچیده تر به خدمات پس از فروش آلفارومئو و ام جی باعث شده تا بسیاری برای انتخاب خودرو کمی تعلل کنند. البته در این بین برندهایی هستند که برای مشتریان ایرانی می‌ توانند زیبایی، کیفیت و قیمت مناسب را با هم به همراه داشته باشند. دو برند آلفارومئو و ام جی در سال های اخیر توانسته اند درصد زیادی از توجه بازار ایران را به خود جلب کنند. دارندگان این خودروها و به طور کلی سایر خودروهای خارجی باید بدانند که سرویس‌ های دوره ای آلفارومئو و ام جی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل باید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست آورید و در زمان مشخص نسبت به انجام این کار اقدام کنید. در ادامه متخصصین ما توضیحات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک خواهند گذاشت. 

 

اهمیت انجام سرویس‌ های دوره ای آلفارومئو و ام جی

انجام سرویس دهی‌ های دوره ای می‌ تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و از طرفی سهل انگاری و بی توجهی نسبت به این موارد می‌ تواند باعث بوجود آمدن مشکلات بیشتری شود. از همین رو دیده می شود افرادی که به انجام به موقع سرویس های خودرو اهمیت می‌ دهند، مخارج تعمیرات و تعویض قطعات خودرو را در طولانی مدت کاهش می‌ دهند. یه یاد داشته باشید که برای خودروی خود حتما قطعات اورجینال و با کیفیت تهیه کنید. قطعات خودروی آلفارومئو و ام جی در مرکز آلفارومئو ایران موجود می باشد.

از طرفی این کار باعث می‌ شود تا خودروی شما عملکرد بهتری در شرایط کاری مختلف داشته باشد. البته نباید فراموش کنید که سرویس دهی در بازه‌ های زمانی مختلف، باید با توجه به پارامترهای گوناگون انجام شود. به همین دلیل برای انجام این کار حتما سراغ افراد یا شرکت‌ های ارائه خدمات پس از فروشی بروید که متخصصین حرفه ای و آگاه در اختیار دارند. چرا که اگر روند سرویس خودرو به درستی انجام نشود، شاهد بیشتر شدن هزینه‌ های خودرو در طولانی مدت و ضعیف شدن عملکرد آن خواهید بود. می‌ توان انواع سرویس دهی‌ دوره ای را در دسته بندی‌ های متفاوت قرار داد که هر کدام از این روش‌ ها می‌ تواند معایب مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. 

آشنایی با روش های مختلف سرویس دهی خودروی آلفارومئو و ام جی 

برای انجام سرویس دهی‌ های خودروهای خارجی مانند آلفارومئو و ام جی؛ وقتی سراغ ارائه دهندگان این خدمات رفتید، متوجه خواهید شد که در هر بازه زمانی؛ نوع سرویس مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. در یک دسته بندی کلی، برای تعیین زمان سرویس دهی، بر اساس میزان کارکرد خودرو (بر حسب کیلومتر) زمان سرویس دهی را مشخص می‌ کنند. مورد مهمی که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که روند انجام سرویس دهی‌ ها باید به شکلی باشد که در هر مرحله، اطلاعات مورد نیاز ثبت شوند. به عنوان مثال زمانِ دقیق آخرین تعویض اقلام مصرفی مانند روغن گیربکس، روغن موتور، روغن ترمز، لنت ها، فیلتر‌ها و… باید در یک برگه سابقه ذکر شود تا به این صورت متخصصین بتوانند با خیال راحت تر روند کارهای خود را انجام دهند. صد البته نباید فراموش کرد که در بازه‌ های زمانی خاص مانند قبل از مسافرت‌ های نوروزی و قبل از شروع فصل سرما نیز خودروی شما نیاز به سرویس دهی خواهد داشت.

 

نمایندگی آلفارومئو

سرویس های دوره ای در چه بازه‌ های زمانی انجام میشود؟

بر اساس کارکرد خودرو، زمان مناسب برای سرویس دهی را مشخص می‌ کنند. روند انجام سرویس دهی نیز در این بازه‌ های زمانی بر اساس چک لیست‌ های مخصوصی انجام می‌ شود. استفاده از این چک لیست‌ ها باعث می‌ شود تا در زمان سرویس دهی همه قسمت‌ های مهم مورد بررسی قرار بگیرند و به این صورت اصطلاحا بتوان گفت که هیچ قسمتی از قلم نیفتاده است. میزان کارکرد برای شروع سرویس‌ های دوره ای برای خودروهای آلفارومئو و ام جی بعد از گذشت 5000، 10000، 20000، 30000 تا 1500000 کیلومتر انجام می‌ شود. پس می‌ توان گفت که انجام سرویس خودرو آلفارومئو و ام جی بهتر است بعد از هر 10000 کیلومتر انجام شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. در زمان انجام سرویس دهی میبینیم که بعضی از قسمت‌ ها آسیب دیده اند یا عمر مفید آنها تمام شده، از همین رو قبل از خراب شدن کامل و آسیب رسیدن به بقیه قسمت‌ ها می‌ توانیم از مشکلات پیش رو اطلاع پیدا کنیم و سپس اقدامات لازم برای برطرف سازی مشکلات را انجام دهیم. 

در زمان سرویس دهی خودروی آلفارومئو کدام قسمت‌ ها بررسی می‌ شود؟

 

لوازم یدکی آلفارومئو

 

در زمان سرویس دهی مدل‌ های مختلف خودروهای آلفارومئو بخش‌ های زیر را مورد بررسی قرار می‌ دهند. در صورتی که عمر یکی از این قسمت‌ ها تمام شده بود یا مشکلاتی برای آن بوجود آمده بود؛ نوبت به تعویض این بخش یا تعمیر آن می رسد. این بخش‌ ها عبارتند از:

  • روغن موتور و فیلتر روغن
  • بازدید و کنترل وضعیت روغن کلاچ، همچنین در صورت لزوم روغن مورد نیاز سرریز می‌ شود.
  • بازدید و کنترل مایع خنک کننده و سرریز کردن آن در صورت لزوم
  •  بررسی وضعیت روغن ترمز
  •  بازدید از فیلتر هوا و تعویض آن در صورت لزوم
  •  بازدید و بررسی سلامت دیسک‌ های ترمز عقب و جلوی خودرو به همراه لنت‌ های جلو و عقب
  •  بازدید و تعویض فیلتر هوای ورودی اتاق خودرو
  •  بازدید لوله‌ های رادیاتور و لوله‌ های مربوط به سیستم ترمز برای پیدا کردن مشکلات مختلف و برطرف سازی آنها
  •  بازدید و در صورت لزوم تعمیر لوله‌ های روغن گیربکس، روغن موتور، لوله‌ های اگزوز و…
  •  بررسی عملکرد ترمز دستی
  •  اندازه گرفتن و شارژ و بررسی سلامت باتری خودرو
  •  بررسی و بازدید چراغ‌ های هشدار صفحه کیلومتر، چراغ صندوق عقب، راهنماها، چراغ‌ های جلو، برف پاک کن خودرو، چراغ خطر برای افزایش امنیت خودرو
  •  استفاده از دستگاه برای پیدا کردن مشکلات فنی خودرو
  •  بررسی سلامت گرمکن‌ های شیشه جلو و عقب و برف پاک کن ها
  •  بررسی وضعیت کمربندهای ایمنی
  •  بررسی وضعیت لاستیک‌ ها از نظر ساییدگی و میزان باد آنها

البته در پایان این قسمت باید یادآوری کنیم که هر چقدر فاصله بین مراحل مختلف سرویس دهی بیشتر باشد، باید متخصصین توجه بیشتری به بقیه قسمت‌ ها نیز داشته باشند. چرا که ممکن است عدم رسیدگی باعث بروز مشکلات گوناگون باشد.

سرویس دهی خودروی ام جی شامل بررسی کدام بخش‌ ها است؟

 

فروش قطعات اورجینال آلفارومئو

 

وقتی قصد سرویس مدل‌ های مختلف خودرو ام جی را دارید، نیز بهتر است سراغ چک لیستی منطبق با بخش‌ های مختلف این خودرو‌ها بروید. در ادامه متخصصین ما این قسمت‌ ها را خدمت شما معرفی می‌ کنند.

 بخش‌ های داخلی و بیرونی خودرو

 بررسی وضعیت کمربند ایمنی و قفل آن برای تمام سرنشینان، بررسی عملکرد ترمز دستی، وضعیت قفل درب‌ ها و صندوق عقب، وضعیت سیستم برف پاک کن، عملکرد علائم هشداری خودرو، بوق و لامپ‌ های مختلف خودرو

بخش‌ های مربوط به موتور خودرو

بررسی لوله‌ های بوستر، منیفولد اگزوز، میزان کشش و ساییدگی هیدرولیک فرمان و دینام، نشتی انواع لوله‌ ها در بخش‌ های مختلف خودرو، نشتی و سلامت لوله و اتصالات مربوط به سیستم خنک کننده، بررسی میزان روغن در کلاچ، گیربکس، ترمز، هیدرولیک، موتور و بررسی وضعیت باتری و میزان شارژ آن


بررسی وضعیت و تعویض فیلترهای مختلف مانند فیلتر هوا و فیلتر روغن موتور، فیلتر هوای کابین و فیلتر بنزین
تایید سلامت دسته‌ های موتور و نبود هرگونه آسیب دیدگی که به مرور زمان باعث بوجود آمدن مشکلات دیگر شود. 
مشاهده روغن ریزی‌ ها و پیدا کردن دلایل آن
بررسی وضعیت باد و ساییدگی لاستیک‌ های زیر خودرو و زاپاس
بازدید بخش‌ های زیرین خودرو مانند سیستم کنترل آلایندگی، بررسی صداهای اضافه کمک فنرها و سیستم تعلیق، بررسی وضعیت ترمز (دیسک، اتصالات، روغن و لنت‌ ها)‌
استفاده از دستگاه عیب یابی، چرا که با استفاده از این تجهیزات می‌ توان به راحتی سلامت بخش‌ های مختلف خودروها را مورد بررسی قرار داد و در صورتی که در کد‌های کامپیوتر خودرو خطایی وجود داشت، اقدامات لازم برای برطرف ساخت آن را انجام داد. 

 

فروش آلفارومئو

 

سخن نهایی

روند انجام سرویس‌های دوره ای و جزئیات مربوط به آنها، مسائلی است که در ارتباط مستقیم با وضعیت خودروی شما هستند. برای پیشبرد بهتر کارهای خود پیشنهاد می‌ شود تا با افرادی که در این زمینه اطلاعات و دانش کافی دارند مشورت کنید. در ضمن استفاده بیشتر از خودرو و تحت فشار قرار دادن آن قطعا باعث می‌ شود نیاز شما به سرویس دهی‌ ها بیشتر شود. 

مورد بعدی که باعث می‌ شود در فاصله زمانی کوتاه تری نیاز به سرویس دهی پیدا کنید، محل رانندگی و سبک رانندگی شماست. رانندگی اصولی در مکان‌ هایی که میزان آلودگی پایین است، قطعا به سلامت بیشتر خودرو در طولانی مدت کمک خواهد کرد. اما سبک رانندگی نادرست و بودن در مکان‌ های آلوده، به مرور زمان خودرو شما را بیشتر در معرض آسیب‌ های گوناگون قرار می‌ دهد. 

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آلفارومئو , ام جی , سرویس دوره‌ای , چکاپ خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : چقدر اطلاعات فنی شما بالاست!!!فیلم هندی تعریف می کنی آقا این چیزی گه شما گفتین در مورد ماشینی که توی بیابان تو سیل گیر افتاده وآب بردتش آقا خداوکیلی خیلی این قضیه رو حماسی نکنید اولا که‌گفتن سیل به محوطه ماشینهای آماده نرسیده دوما آبگرفتگی بوده نه سیلی که ماشین رو با خودش ببره
شیراز : قیمت‌ها کاهشی است چون منابع ارزی بلوکه شده در بسیاری از کشورها آزاد شده
زهره : پیامک پارس سفارشی زمستان کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
207اسفند : بفکر پلاک باش داداش 🤣🤣🤣
دنا اتومات 29 اسفند 4463 : دوستان بعد از فاکتور حتماً ی سر به نمایندگی بزنید من ایران‌خودرو آشنا دارم اون امروز بهم گفت که جدیداً مشکل سخا و آدرس پیدا میکنن بعضیا،پلاکتون به تاخیر میخوره اگه پیگیری نکنید
مجتبی : فقط600 نفر نتونستن تکمیل وجه کنن که تا فردا تکلیفشون روشن میشه
207 فلز تکمیل 13 دی : دوستان برام پیامک تبدیل اومده بزنم یا نه ؟ الان تو کاستومر رو فاکتور شده داره میچرخه
ارسام : تبدیل بزنی بهتره زودتر فاکتور میشه
هادی : من ودوستم تبدیل زدیم به سورن ، راحت شدیم از بی تکلیفی وتمجع های بی نتیجه
حسین : از خواب کی میخواهی بیدار بشی خدا داند همه یا واریز کردن یا تبدیل زدن شما هنوز فکر کم کردن قیمتی 😂😂😂