کدام خودرو های تولید داخل بیشترین کیفیت را دارند؟

 

کدام خودرو های تولید داخل بیشترین کیفیت را دارند؟

 

پس از آنکه بررسی‌ها نشان داد علیرغم کیفیت پایین خودروهای سواری، خودروهای سنگین، بویژه سنگین‌های باری در بحث کیفیت خوش درخشیده‌اند، آمار تولید انواع خودروها طی ۹ ماهه امسال نیز بیانگر این است که تولید انواع سواری از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش تنها ۲.۱ درصد بیشتر شده است؛ این درحالیست که تولید خودروهای سنگین باری بالغ بر ۷۵ درصد و سنگین‌های مسافری بیش از ۲۱ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق آمارهای وزارت صمت، در ۹ ماهه سال جاری، خودروسازان داخلی ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند که در مقایسه با ۶۵۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تولیدی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، تنها۲.۱ درصد بیشتر است.

تا پایان ۹ ماه از سال جاری تولید خودروهای سواری به ۷۰۰ هزار دستگاه هم نرسیده و در آذر ماه نسبت به ماه پیش از آن (تا پایان آبان ماه امسال  ۵۸۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه سواری تولید شده است) تنها ۸۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه سواری تولید شده است؛ ضمن اینکه همه این ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولیدی ۹ ماهه ۱۴۰۰ قابلیت عرضه به بازار  و تجاری‌سازی نداشته و ناقص در کف پارکینگ خودروساز می‌مانند.

براین اساس به اعتقاد کارشناسان اینطور که به نظر می‌رسد شاید تولید خودرو در کل سال ۱۴۰۰ به یک میلیون دستگاه هم نرسد و بدین ترتیب قول وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان برای افزایش تولید و عرضه بازهم عملی نشود. این در حالیست که کیفیت بسیار پایین خودروهای سواری نیز دیگر بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توان تصور کرد این تیراژ کمِ تولید، فدای کیفیت شده است.

بیشترین رشد تولید در بین خودروها در این مقایسه آمار متعلق به کامیون، کامیونت و کشنده‌ها است که رشد ۷۵.۳ درصدی داشته است. تولید این خودروهای باری سنگین از ۴۳۴۲ دستگاه تولیدی در مجموع ۹ ماه سال گذشته به ۷۶۱۲ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

پس از آن، بیشترین رشد تولید را اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها و سپس کمباین‌ها داشته‌اند؛ به ترتیب تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون در مجموع ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۷ درصد و تولید کمباین‌ ۱۶.۴  درصد افزایش داشته است.  

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۶۶۵ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و ۵۰۵ دستگاه کمباین تولید شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ آمار تولید این خودروها به ترتیب ۱۳۶۸ دستگاه (اتوبوس، مینی‌بوس و ون) و ۴۳۴ دستگاه (کمباین) ثبت شده است.

طبق آمار تولید تراکتورها نیز در مقایسه آماری ۹ ماهه سال جاری و مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۶ درصدی را تجربه کرده است. تولید این نوع خودرو از ۱۵ هزار و ۵۷۲ دستگاه تولیدی در 9 ماه ابتدایی سال گذشته به ۱۶ هزار و ۴۴۹ دستگاه در مدت مذکور سال جاری رسیده است.

همان بهتر که آمار تولید وانت‌های بی‌کیفیت کاهشی است

در نهایت براساس آخرین آمار وزارت صمت،  تولید وانت در ۹ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵.۴ درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۵۷ هزار و ۷۲۰ دستگاه وانت در داخل تولید شده است؛ در حالیکه در همین بازه زمانی در سال گذشته، تعداد وانت‌های تولیدی قریب به ۶۱ هزار دستگاه ( ۶۰ هزار و ۹۹۱ دستگاه) بوده است.

با توجه به اینکه وضعیت کیفی وانت‌های تولید داخل چندان قابل قبول نیست و وانت‌ها در دسته بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل قرار دارند، همان بهتر که از تولیدشان کاسته شود.

لازم به ذکر است علاوه بر این‌ها، میزان تولید لاستیک خودرو نیز در ۹ ماهه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته که ۲۰۱ هزار و ۸۰۰ تن بوده، به ۱۹۴ هزار و ۴۰۰ تن رسیده و افت ۱۵.۱  درصدی داشته است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : من پذیرش ۸ آذر هستم فاکتور نشدم
محمدحسین : با سلام چرا برای ما که زمستان ۱۴۰۳شاهین درستی برنده شدیم بودیم پیامک نیومده ،آیا پیامک برای واریز می آد یا نه،،ممنون
J4مشکی گیلان : اونایی ک j4 ثبت نام کردن رو هنوز از خرداد شاسی نکردن. بعد میخوان به شما جایگزین j4 بدن؟؟ من بعید میدونم. ثبت نامی ۳۱ خرداد j4 تا این تاریخ حتی شاسی نشده. تازه دو دورم فروش گذاشته درحالیکه از شاسی هم خبری نیست. هدفشون جمع اوری نقدیتگی مردم بود. چند حالت داره. J4 های شاسی نشده رو بگن ماشین بالاتر میدیم و یه عده پول ندارن میرن کنار و بنفع شرکته. یه عدم پول میدن باز به نفع شرکته. اونایی طرح جایگزسن خوردن هم اگر j4 تحویل بدن با خسارت باز به نفع شرکته حتی با پرداخت سود تاخیر. چون سود تاخیر ۳ درصدی رو حالا حالا نمیدن. کلا همه اینا برنامه ریزی شده بود و قبلا هم تو نظرات قبل اینکه این طرحا بیاد گفتم. چون ذات حرام اینارو متوجه شده بودم. یه عدم میگن ۲۰۳۰ تماس بگیرین. ۲۰۳۰ تا زمانیکه طرح فروش شرکت تموم نشده تو اخبار اعلام نمیکنه. وقتی نقدینگی جمع اوری شد بعدا رسانه ای میکنه و یه اشغالو میاره برا عذرخواهی . اونا لاشی بودن این نمایندگی ها چرا از ناموسشونو بخاطر پول فروختن و حراج مردم کردن .خاک بر یرشون.
ali s3 : من هم تماس گرفتم، البته به سه تا از دوستانم هم گفتم که برام تماس گرفتن. گفتن ثبت میشه که گزارش تهیه بشه. در تلگرام هم در کانال اخرین خبر تهران اطلاع رسانی کردم و ادمین پیام رو گذاشت لطفا زیر بار طرح جایگزین نرید، اگر هم در قرارداد نوشته شده که شرکت میتونه طرح جایگزین بده، ابتدا از ما ۷۰۰ میلیون رو از طریق سایت گرفتن بعد از دو سه روز تماس گرفتن که رفتیم و قرارداد امضا کردیم
ماشین شاهین : سلام دوستان. سایپا بخاطر اینکه ثبت نامی خودروی شاهین بالا بود اومد یه سیاست انقباضی رو در پیش گرفت .درطول این یک سال با ارسال طرح های پیشنهادی شروع به سر شکن کردن آمار کرد و ظرفیت تعهدی خودش رو کم کرد وبارسیدن موعد تحویل این طرح پیش فروش رو گذاشت و برای خودش زمان خریدو این زمان اضافه شده از چند جهت به کمکش میاد۱ـخروج از بار تعهد۲ـاستفاده از منابع بلوکه شده مردم۳ـافزایش قیمت واگذاری خودرو ۴ـ ایجاد کشش برای بازار به مدت چند سال ۵ـفرصت دپو خودرو برای افزایش قیمت و چندین موارد دیگر. حالا جدای از این حرفها باتوجه به سرشکن کردن قابل توجه ظرفیت زمستان ۱۴۰۳ احتمال اینکه برای مابقی افرادی که پیامک نیومده هنوز فراخوان فروش فوری بفرسته بالا هست .
بهرام : این سایپاست که دروغ میگه زمان نشان خواهد داد که کی دروغ میگه تا پایان آذر نیز منتظر میمونیم.
روزگار : باسلام .شرکت فرقون سازی سایپا خیر نبینید خداوند نیستو نابودتون کنه پس که میخاید واسه ما پیامک بفرستیدشما که نزولتون رو هم کشیدیت روش دیگه چی میخایید .
شاهین زمستان ۱۴۰۳ : دوستان منم مثل خیلی از این دوستان که پست گذاشتن بسرم اومده فروش فوق العاده شاهین با اولویت زمستان بودم پیامک اومد ماشین فروختم طلا فروختم در آخرین لحظات وام جور کردم خلاصه پوله جور شد اما متاسفانه روز یکشنبه بقول خودشان ظرفیت تمام شد و نتونستم پولو واریز کنم تکلیف چیه دوستان بعد از دوسال انتظار به همین راحتی بسوزه وما هم کاری نکنیم خواهشاً اگر شرایطتان مثل منه اعتراض کنیم و مستقیم بریم شرکت سایپا ویا وکیل بگیریم که حقمونه از این شرکت سایپا بگیریم
کی گفته؟ : از نمایندگی سایپا پرسیدم گفت تو همین هفته به گروه بعدی پامک ارسال میشه تحویلشونم بعد از شهریوره
محمد : برا منم هنوز پیامکی نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
5 دنده 20 : بله واریز 20 آبان بودم . 23 فاکتور شدم . شما هم امروز فاکتور میشی .
رضا : برقی توی بازار اصلا مشتری نداره با سیمی حدود 30 تومن اختلاف داره
علی : اینا مشکی بودن
رانا : نه دیگه حمل شده.امروز بهت زنگ میزنن بری واسه تحویل
ابولفضل‌ابراهیم : سلام‌دوستان‌وقتی‌‌حمل‌خودروسبزمیشه‌وروی‌تحویل‌نمایندگی‌میچرخه‌ایا‌ماشین‌حمل شده‌یامخوان‌تازه‌‌باربزنن؟دوستانی‌که‌تحویل‌گرفتن‌یه‌راهنمایی‌بکنن
عامری : سلام من دنا 5دنده تحویل پاییز واریز اول 14آبان انجام دادم پیش فروش کسی میدونه پیامک دوم کی میاد؟ تحویل 9 اسفند هستم وچقد باید واریز کنم
حمید : یه سوال داشتم هر فرد حداکثر دو تا پلاک توی حسابش از آخرین زمانی که تعویض پلاک داشته هست اگر دوتا پلاک باشه دیگه پلاک جدید نمیدن بهش بعد مثل پلاک شهرستان باشه اونو تهران چاپ میکنند یا از شهرستان باید بفرستند
X55 سعید : من وام واریز شد 20 آذر بیمه و پلاک هم شده و ارسال مدارک سبز شده فقط تحویل قرمز است بانک صادرات تحویل 25 اسفند ولی حس میکنم زودتر ماشین بذن با این توضیحات نمایندگی هم زنگ زدم گفتن تحویل برج 11 بارگیری شده کسی خبری داره از x55 ??
رمضانی کرمانساه : سلام دوستان کسی نمی دونه دی ماه سمندسورن دوگانسوز کی فاکتور می شه اول 6 دی بود که تغیر خورد 30 دی
محمد : باسلام 207 پانا دنده تا کدوم تاریخ فاکتور شده ؟ کسی میدونه ؟ رنگ سفید ، من 17 مهر واریز کردم هنوز خبری نیست