جک e-JS1 یا سیهول E10X؛ بررسی فنی و قیمت احتمالی خودرو برقی کرمان موتور

 

جک e-JS1 یا سیهول E10X؛ بررسی فنی و قیمت احتمالی خودرو برقی کرمان موتور

 

طی ماه‌های اخیر، تعداد مدل‌های الکتریکی ساخت چین که برای تست و بررسی وارد ایران شده‌اند، افزایش یافته است. زدریو GX5 در گروه سایپا و جک JS1 در مجموعه‌ی کرمان موتور، احتمالا مراحل پیش‌تولید برای فروش در ایران را می‌گذارنند.

خودروسازی جک یا به بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، حدود ۱۵ سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و معمولا بر تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری تمرکز دارد. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و انواع سواری شامل  J4 ،J5 ،  J6و  A60، همراه‌با چهار شاسی‌بلند  S2 ،S3 ،S5  و S7 را صادر می‌کند. از سویی دیگر، چند مدل ون و وانت پیکاپ با ابعاد مختلف هم در فهرست تولیدات جک وجود دارند. این خودروساز چینی، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته است و درحال‌حاضر یک مدل سواری و یک مدل کراس‌اور برقی تولید می‌کند.

خودروسازی سیهول (Sehol) با سرمایه‌گذاری جک چین و شرکت سیات زیرمجموعه‌ی گروه فولکس واگن، سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد. تقریبا تمام تولیدات سیهول، مدل‌هایی از جک با تجهیزات متفاوت و کمی تغییر چهره هستند. این برند تازه‌تاسیس، برای توسعه‌ی خودروهای برقی ارزان‌قیمت تلاش می‌کند؛ اما چند نمونه سدان و کراس‌اوور متناسب با سطح اول بازار چین نیز تولید می‌کند.

سیهول E10X خودرو برقی کرمان موتور

هاچبک برقی جک  e-JS1/ سیهول E10X با فروش نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۱، از نظر تجاری برای بازار چین، محصولی موفق محسوب می‌شود. این هاچبک برقی در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.

طراحی بدنه و نمای ظاهری سیهول  E10Xیا جک JS1

سیهول E10X، در کلاس خودروهای شهری چهار نفره (A-segment) تولید می‌شود و پلت‌فرم مشترک با جک iEV6E دارد. ابعاد E10X شامل  طول ۳,۶۵۰  میلی‌متر، عرض ۱,۶۷۰  میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۴۹۵  میلی‌متر با فاصله محورهای ۲,۳۹۰  میلی‌متر است. با این شرایط، سیهول E10X حدود ۱۵ سانتی‌متر در طول و عرض، بزرگ‌تر از دوو ماتیز خواهد بود.

کرمان موتور جک برقی سیهول

در نمای روبرو، الگوبرداری چراغ‌ها از کیا نیرو و ریو به وضوح دیده می‌شود. سیهول E10X مشابه بسیاری دیگر خودروهای برقی دنیا، فاقد جلوپنجره است و نمای ساده دارد. در سپر جلو با هدف افزایش حس اسپرت، قطعه‌ای پلاستیکی و باریک به شکل خطی سیاه‌رنگ و نمای یک مستطیل ناقص دیده می‌شود. حفره‌های چهارگوش کوچک در پایین سپر و جایگاه ویژه برای پلاک، ترفندهایی برای بهبود زیبایی با کم‌ترین هزینه برای سیهول E10X هستند.

در نمای جانبی، حالت مثلثی در بدنه و پنجره‌ها دیده می‌شود. قاب شیشه‌ها از پلاستیک سیاه‌ رنگ ساخته شده اما رکاب‌ها و گلگیرها فاقد ادوات غیرفلزی است. چرخ‌های ۱۴ اینچ سیهول E10X طراحی خلاقانه و هماهنگ با ترکیب بدنه‌ی خودرو دارند. روی این خودرو در چین، تایرهایی با پهنای ۱۶۵ میلی‌متر ارائه می‌شود.

کرمان موتور جک برقی سیهول

تصاویر موجود از سیهول E10X در سایت‌های چینی، دارای رنگ‌های شاد متنوع و سقف سفید است. دستگیره‌های فلزی هم‌رنگ بدنه و آینه بغل‌های راهنما دار، این هاچبک برقی را اندکی برتر از مدل‌های اقتصادی سطح پایین در بازار چین نشان می‌دهد.

در پشت، حالت خاص سپر مشابه نمای روبرو تکرار شده است. چراغ‌های کوچک با پس‌زمینه‌ی سیاه، هماهنگی بسیار خوبی با دیگر اجزا دارند. در اقدامی عجیب، ستون انتهایی بدنه و بخش بزرگی از شیشه‌ی عقب، سیاه‌رنگ هستند. این شرایط به شدت دید راننده را محدود می‌کند. بالچه در انتهای سقف، آنتن کوسه‌ای و حجم‌دهی بدنه در قسمت سپر، نکات مثبت در طراحی سیهول E10X هستند.

نمای جانبی کرمان موتور جک برقی سیهول

در مجموع، می‌توان با کمی ارفاق از سبک طراحی سیهول E10X رضایت داشت و این محصول را قدر به جذب مشتری، خصوصا از گروه بانوان و رانندگان جوان توصیف کرد. عامه‌ی مردم، علاقه‌مند خودروهای کوچک نیستند و هر مدل ساخته شده در کلاس شهری را، ناخوشایند تصور می‌کنند؛ اما نقد طراحی خودرو باید ضمن توجه به سطح قیمت و ابعاد بدنه، انجام شود.

طراحی داخلی و نمای کابین سیهول  E10Xیا جک JS1

تقریبا تمام داشبورد و تودری‌های سیهول  E10Xاز پلاستیک ارزان‌قیمت ساخته شده است. خروجی تهویه مطبوه در وسط داشبورد، بسیار بزرگ و ناهماهنگ با دیگر اجزا به نظر می‌رسد. شاید تنها نکته‌ جالب در فضای داخلی سیهول  E10X، نصب نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم سرگرمی باشد؛ درحالی پنل دیجیتال پشت فرمان هم، کوچک و آزاردهنده است.

نمای داخلی کرمان موتور جک برقی سیهول

سیهول  E10Xمثل بسیاری دیگر خودروهای برقی، با گیربکس تک سرعته و بدون دسته دنده تولید می‌شود. طراحان این خودرو از فضای بین صندلی‌های جلو، به خوبی استفاده نکرده و این قسمت را با جا لیوانی، دکمه‌ی مخصوص استارت و ترمز دستی برقی هدر داده‌اند. در تصاویر موجود از سیهول  E10X، محفظه‌ی داشبورد بدون دریچه با حالتی شبیه طاقچه دیده می‌شود که برای خریدار ایرانی، خوشایند نیست.

باتوجه به ابعاد خودرو، می‌توان طراحی صندلی‌ها و رنگ‌بندی آن‌ها با استفاده از چرم مصنوعی را، نکته‌ی مثبت دانست. در جلو، اندازه‌ی صندلی‌ها کوچک و نازک به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل فعلا نمی‌توان میزان راحتی راننده را قضاوت کرد.

کرمان موتور جک برقی سیهول

پیشرانه و تجهیزات فنی سیهول  E10Xجک JS1 کرمان موتور

براساس اطلاعات موجود در سایت‌های چینی، دو نوع پیشرانه‌ی برقی برای سیهول  E10Xوجود دارد. موتور ۴۰ اسب بخار با گشتاور ۹۵ نیوتن‌متر و نمونه‌ی ۶۰ اسب بخار با گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر، تنها گزینه‌های موجود برای این هاچبک برقی هستند.

سیهول  E10X سه نوع باتری لیتیوم با ظرفیت‌های ۱۵، ۲۰ و ۳۰ کیلووات ساعتی دارد که به ترتیب، توان پیمایش ۱۵۰ و ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر ارائه می‌کنند. نهایت سرعت این خودرو برای مدل‌های مختلف با وزن خالص هزار تا ۱۱۰۰ کیلوگرم، حدود ۱۰۵ کیلومتربرساعت است. سیهول  E10X فقط به صورت دیفرانسیل جلو با گیربکس تک‌سرعته تولید می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت این خودرو در منابع چینی، ذکر نشده است اما ظاهرا برای رسیدن به سرعت ۵۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، حدود ۵/۵ ثانیه زمان می‌برد.

نمای فنی کرمان موتور جک برقی سیهول

زمان لازم برای شارژ سیهول با برق شهری، حدود ۱۱ ساعت است. این خودرو می‌تواند به شارژرهای DC متصل شود و ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را در ۴۰ دقیقه تکمیل کند؛ اما چنین تجهیزاتی فعلا در ایران موجود نیست.

امکانات رفاهی و ایمنی جک e-JS1 یا سیهول E10X

در کلاس خودروهای اقتصادی ساخت چین، نمی‌توان توقع بالایی از تجهیزات سفارشی داشت. با این رویکرد، می‌توان سیهول E10X را یک مدل سطح پایین دانست که امکانات مناسب در قبال قیمت پرداختی فراهم می‌کند.

پنل پشت فرمان کرمان موتور جک برقی سیهول

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جک e , JS1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟