اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 

اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 
گفته می‌شود اپل در حال سفارش ماژول‌های اتوپایلوت از تأمین‌کننده‌ای کره‌ای است که می‌تواند مُهر تأیید دیگری بر عرضه‌ی وسایل نقلیه اپل در آینده‌ای نزدیک باشد.
 
شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال ساخت خودرو خودران یا سیستم مرتبط با آن است و احتمالاً نخستین خودرو خودران کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. البته ادعاهایی نیز مبنی‌بر رونمایی زودهنگام خودرو یادشده وجود دارد. اکنون گزارشی جدید ادعا می‌کند که غول دنیای فناوری در حال سفارش ماژول‌هایی برای سیستم اتوپایلوت است.
 
با استناد به گزارشی از TheElec، اپل برای توسعه ماژول‌ها و بسته‌های تراشه به‌منظور استفاده در وسیله‌ی نقلیه الکتریکی و خودران با شرکت کره‌ای OSAT همکاری می‌کند. درواقع، ماژل‌های یادشده عملکرد سیستم اتوپایلوت را مدیریت می‌کنند که درنهایت روی تراشه‌ی اصلی گنجانده می‌شوند. تراشه‌های خودروهای خودران مبتنی‌بر محاسبات هوش مصنوعی معمولاً واحد پردازش عصبی، واحد پردازش مرکزی، واحد پردازش گرافیکی، حافظه و رابط پردازش دوربین دارند.
 
به‌گفته‌ی منابع، تصمیم اپل در محول‌کردن مونتاژ ماژول‌ها به تولیدکننده‌ی کره‌ای بسیار شبیه به تسلا است و اگرچه این قرارداد به‌تازگی فاش شده، ظاهراً فرایند تولید تقریباً یک سال است که در حال انجام است و سال آینده تکمیل می‌شود. گمان می‌رود رویکرد اپل درست مانند توسعه‌ی تراشه M1 باشد؛ جایی که ماژول‌های جداگانه در ابتدا به‌عنوان تراشه‌های مستقل برای اهداف آزمایشی ساخته و درنهایت به‌صورت یکپارچه در سطح سیلیکون تعبیه می‌شوند.
 
سال گذشته، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل درصدد به‌کارگیری تکنولوژی و مجوزهای استفاده از فناورهای ثالث در پردازنده‌ای موسوم به «C1» به‌عنوان قلب تپنده‌ی Apple Car است. مدت‌ها است که اپل همکاری با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) را در زمینه‌ی فناوری تراشه‌های خودرو خودران شروع کرده است. از قرار معلوم، هر دو شرکت برای تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌های Apple Car در ایالات متحده‌ی آمریکا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استانداردهای فعلی هستند.
 
در آن مقطع، گفته می‌شد C1 می‌تواند شباهت زیادی به طراحی تراشه‌ی A12 Bionic داشته باشد که سال ۲۰۱۸ با فرایند مشابه هفت‌نانومتری TSMC ساخته شده بود؛ اما اکنون پیش‌بینی می‌شود که تراشه خودروهای خودران اپل مبتنی‌بر تراشه‌های جدیدتر این شرکت و متعاقباً بسیار پیشرفته‌تر از تراشه‌های کنونی تسلا باشد.
 
همان‌طور‌که گفته شد، پیش‌بینی می‌شود اهالی کوپرتینو در تراشه‌ی اصلی از فناوری‌های ثالث مانند هسته‌ی اصلی Occula NPU شرکت Seeing Machines استفاده کنند که به اپل امکان می‌دهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در داخل کابین مانند ردیابی چشم راننده بهره‌مند شود. اعتقاد بر این است Seeing Machines مدلی تجاری مبتنی‌بر معماری آرم برای صدور مجوز به واحد پردازش عصبی اوکولا اتخاذ کرده و آن را در‌دسترس اپل قرار داده است تا غول دنیای فناوری بتواند هسته‌های یادشده را در طرح‌های تراشه سفارشی خود استفاده کند.
 
 
به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد اپل دو گزینه‌ی بالقوه برای ورود به حوزه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران را بررسی کرده باشد. ظاهراً گزینه‌ی نخست شامل مدلی با توانایی‌های خودران محدود مانند خودروهای فعلی است؛ درحالی‌که سناریو دوم خودرویی را شامل می‌شود که می‌تواند کاملاً بدون دخالت انسان رانندگی کند.
 
اعتقاد بر این است که اهالی کوپرتینو راه‌حل دوم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند فرایند تولید را برون‌سپاری کنند؛ اما تاکنون این شرکت موفق به همکاری با خودروسازان سرشناس در ساخت وسایل نقلیه خودران نشده است. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چگونه خودرو خودران موردانتظار را به تولید انبوه می‌رساند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
J4 : من واریز پول ۱ اردیبهشت تاریخ شاسی ۱۲ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت همه ی مدارکم رسیده،رنگ مشکی ماشین فعلا خبری نیست
جواب شما : ایکس ۵ ثبت نام ٣ بهمن در جواب دوستمون فقط مابه تفاوت بیمه رو پرداخت کردم و فاکتور دیروز صادر شد و الان روی مرحله بیمه گیر کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرهام : کارما!!!!
سجاد 30 دی : عزیزم من تحویل دی هستم هنوز فاکتور نشدم شما چجور میخای اسفند فاکتور بشه
علی : سلام دوستان تکمیل وجه 20 دی امروز بالاخره فاکتور شد
اریزو 6 رشت : دوستان کسی هست که از موعد تحویل سیستمیش گذشته باشه ولی ماشین تحویل نگرفته؟
سامان : ی جوری میگه 207 دارم،ساینا به رینگش نمی ارزه انکار بنز سواره،کلا فرقشون نهایتا سی درصد باشه
فوری : از اواسط خرداد میاد صبر کن فعلا
دوگانه بهمن دزفول : دوستان بهمنی دوگانه ثبت نامی نمایندگی ساعی دزفول نیک بزنند ببینیم چند نفریم
207 : یک سوال تو کاستومر نوشته ردیف قرداد شما درشرایط تبدیل قرداد قرارگرفته،یک دکمه سبز تبدیل زده،واسه کسی اومده ،،تبدیل به چیه؟ ؟
مهدی کاظمی : بهمن ماه کسی فاکتور شده
دوگانه دی ماه : خدا لعنتشون کنه. دوگانه دی بودم. دو هفته نیست ماشین رو گرفتم. توی شهر چرخ ماشین امروز در رفت. بدون اینکه تصادفی بشه یا سرعتم بالا باشه.