مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران

 

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران

 

مزدا از یک شاسی بلند جدید برای اروپا، ژاپن و چند بازار دیگر رونمایی کرد. این شاسی‌بلند و یا به عبارت بهتر کراس‌اوور، CX-60 نام دارد و نخستین محصول کمپانی است که از یک پیشرانه هیبریدی شارژی بهره می‌برد و درست به همین دلیل با توجه به قوانین واردات خودرو به کشورمان، CX-60 می تواند با توجه به تعرفه 40 درصدی، شانس بالایی برای ورود به ایران و تسخیر بازار در سال 1401 داشته باشد.

 

مزدا در ساخت این کراس‌اوور از یک پلتفرم اختصاصی با محوریت انتقال قدرت به محور عقب استفاده کرده است. با توجه به مشخصات بسیار خوبی که مزدا CX-60 دارد، انتظار می‌رود مشتریان بیشتری راهی نمایندگی‌های کمپانی ژاپنی شوند.

مزدا CX-60
 

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم. نیروبخش مزدا CX-60 یک پیشرانه هیبریدی شارژی متشکل از موتور ۲.۵ لیتری بنزینی است. این موتور تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ نیوتون متر گشتاور را دارد. مکمل این موتور یک موتور برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

 
 
مزدا CX-60
 

با اتکا به این پیشرانه توانمند، مزدا CX-60 قادر است در عرض ۵.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی در ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته در حالت رانندگی با موتور برقی این رقم به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. انرژی‌بخش این موتور یک پک باتری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی است که براساس استاندارد WLTP می‌تواند تا 63 کیلومتر مسافت CX-60 را از روشن شدن موتور بنزینی بی‌نیاز کند.

مزدا CX-60
 

از نظر ابعاد باید گفت طول عرض ارتفاع و فاصله محوری مزدا CX-60 به ترتیب عبارتند از: ۴۷۴۵، ۱۸۹۰، ۱۶۷۰ و ۲۸۷۰ میلیمتر. با چنین ابعادی باید گفت CX-60 جثه‌ای نزدیک به هیوندای سانتافه دارد.

مزدا CX-60
 

خودروهای برقی و هیبریدی شارژی معمولاً سنگین وزن هستند. این مسئله درباره محصول جدید مزدا نیز صدق می‌کند، چرا که وزن آن کمی بیش از دو تن است. در مدل استاندارد، مزدا CX-60 روی رینگ های ۱۸ اینچی حرکت می‌کند. اما اگر فردی به رینگ‌های بزرگتر علاقه‌مند باشد، می‌تواند نمونه‌های ۲۰ اینچی را سفارش دهد.

مزدا CX-60
 

به غیر از پیشرانه هیبریدی شارژی، مزدا CX-60 با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نیز قابل انتخاب خواهد بود. پیشرانه بنزینی در نظر گرفته شده به خانواده e-Skyactiv X تعلق دارد و حجم آن ۳ لیتر است. پیشرانه دیزلی هم دارای ۳.۳ لیتر بوده و عضوی از سری Skyacrive-D محسوب می‌شود. به منظور کاهش مصرف سوخت هر دوی این پیشرانه‌ها به سیستم هیبرید نرم مجهز هستند.

مزدا CX-60
 

وظیفه انتقال قدرت در تمامی تریم‌ها، به گیربکس ۸ سرعته خودکار و کلاچ چند صفحه‌ای محول شده است. در نسخه هیبریدی شارژی موتور برقی با جعبه دنده یکپارچه شده و به طور مستقیم با شفت ورودی کار می‌کند. این امر باعث می‌شود که واکنش‌های خودرو سریع‌تر باشد. در این نسخه باتری به کار رفته با نرخ ۷.۲ کیلووات شارژ می‌شود، همچنین تکنولوژی بازیابی انرژی ترمز در آن موجود است.

از نظر نمای ظاهری باید گفت مزدا CX-60 دنباله‌روی دیگر اعضای خانواده خود بوده و از طراحی پویا و جسورانه‌ای برخوردار است. البته در این بین تغییراتی جزئی در برخی المان‌ها مثل چراغ‌ها و جلوپنجره به چشم می‌خورد.

مزدا CX-60
 

شاید بدانید مزدا می‌خواهد به یک برند لوکس تبدیل شود. به همین خاطر توجه ویژه‌ای به کیفیت کابین و مواد به کار رفته، داشته است. داشبورد CX-60 فرم ساده و در عین حال شکیلی دارد. با آنکه خبری از دکمه‌های زیاد روی داشبورد نیست، اما خوشبختانه مزدا وظیفه کنترل برخی سیستم‌ها و امکانات را به چنین دکمه‌هایی سپرده است.

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران
 

ضمن اینکه راننده مجبور نیست فقط از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اینفوتینمنت برای مدیریت آپشن‌ها استفاده کند، زیرا یک دکمه گردان برای این کار در نظر گرفته شده است. همانند بسیاری از مدل‌های جدید، نشانگرهای آنالوگ از پشت فرمان حذف شده و یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز را به راننده ارائه می‌کند.

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران
 

مزدا CX-60 در آلمان با 4 تریم Prime، Exclusive، Homura و Takumi به فروش خواهد رسید. این کراس‌اوور در ارزان‌ترین نسخه ۴۷,۳۹۰ یورو و در گران‌ترین نسخه ۵۲,۸۹۰ یورو قیمت‌گذاری شده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا CX , 60






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

آرمین
0

شما اگر ولو cx60 هیبرید با این قیمت ها در اروپا سراغ دارید؛ بگید چشم بسته خریداریم!!! بالاترین قیمت این خودرو ۸۷۰۰۰ یورو است؛ کجا ۵۲۰۰۰ یورو قیمت گذاری شده است به ما هم بگید لطفا
01:02  1402/08/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : من امروز زنگ زدم نمایندگی شهرمون گفت سایپا به ما گفته 8 هزار ماشین دارم دو هفته فاکتور میکنم به من گفتن 10 روز صبر کن ببینیم چی میشه راست میگن یا دروغ معلوم نیست اصلا حالا اردیبهشت ماه تموم نشده خدا به داد اونیکی ماه ها برسه که افتادن مهر آبان
حسام پارسایی x5 : والا به من گفتن از 22 همین ماه ماشین تهرانه ولی تحویل نمیدن میگن کارشناسیه نمیدونم دیگه این چه کوفتیه
شاهین g : واریزی ۱۱ اذر ۱۴۰۳ پذیرش ۱۲ اذر سخا ۱۳ اذر کسی هست شرایط منو داشته باشه ایا کسی توی سخا ۱۲ و ۱۳ اذر فاکتور شده این روزا؟
تارا دستی : انتخاب نمايندگي 1404/04/30 پرداخت كل وجه 1404/04/30 دريافت پرونده 1404/05/28 آماده براي صدور فاكتور 1404/05/28 فاكتور شده 1404/05/28 تخصيص پلاک
,شاهین زمستان : دارند چه غلطی میکنند. چرا این مملکت صاحب و پاسخگو نداره؟؟؟؟
علی ری را : تحویل اسفند 1403زمان تکمیل وجه تا 18 بهمن بود نمیدونم بعدشم تمدید شد یا نه ولی من خودم 11 بهمن متوجه شدم که واسه اسفندیا هم دعوتنامه رفته و 16 بهمن تکمیل وجه کردم
خسروی : در ایران بعد از انقلاب،تا بوده همینطور بوده:شرکتهای دولتی دچار عارضه رکود و درجا زدن و عدم تحول و به روز نبودن هستند و کارکنان آنها به گشادبازی و تنبلی عادت کردند،فقط منتظرند ساعت اداری تمام شود تا از شرکت فرار کنند.شرکتهای خصوصی را هم باندهای قدرت اصلا نمیگذارند پا بگیرند و رشد کنند،چنان سدهای محکمی جلوی سرمایه گذاران آنها میگذارند که فرار را بر قرار و تولید ترجیح میدهند.شرکتهای خصولتی( مثل ایرانخودرو و سایپا) هم شترمرغ هستند،نه بار میبرند و نه پرواز میکنند.هر سال بودجه تپل ارزی از دولت میگیرند و دور خودشان می چرخند و چند محصول از رده خارج ،برای رفع تکلیف مونتاژ میکنند و تمام....این وسط مصرف کننده بینوا هم سرش بی کلاه میماند.
حسام پارسایی x5 : انقدر بی نظم و بدون مسئولیت هست این کرمان موتور من از 20 خرداد فاکتور شدم تا امروز تقریبا 70 روز گذشته امور مشتریان میگه هنوز منتظر بارگیری هست اداره تحویل تهران در انتظار کارشناسی گیر کرده نمیدونم کدومشون درست میگن واصلا معلوم نیست کی تحویل بشه ماشین اگه برا خودتون ارزش قائلین فراموش کنین خرید از این شرکت خون مرددم رو تو شیشه کردن از اولین مرحله که فاکتور شدن هستن باید هفت حان رستم رد کنی حالا ام که اخرین مرحله هست هیچ پیگیری و تعهدی نداره شرکت به خریدار
پلاس : این تحلیل به این دلیل غلط است که اگر همین امروز خبر سایتها( مثل باشگاه خبرنگاران و ...) را ملاحظه کنید،سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ( عباسپور) گفته:هم سایپا و هم ایرانخودرو حقوق کارگران خود را با تاخیر پرداخت میکنند که موجب نارضایتی شده،بنابراین وضع ایرانخودرو هم تعریفی ندارد،هر دو شرکت دارای زیان انباشته سرسام آور هستند و حتی با افزایش قیمت های متعدد محصولات،هر روز فعالیت آنها با ضرر همراه است.مدیران نالایق این دو کارخانه را به خاک سیاه نشاندند،هم کارگران شاغل و هم خریداران ناراضی هستند.فقط مدیران رده بالا با دریافت حقوقهای نجومی و سهم از فروش و فوق العاده مزایا،درحال چپاول هستند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظر سورن : چقد جریمه تاخیر حساب کردن؟
سلین6دنده 31تیر فولادی : من زنگ زدم امروز گفتن ثبت شکایت کنید ...
بزرگ آقا : شرایط قرارداد رو نخوندی . اگه بین واریز اول و دوم ، شرکت افزایش قیمت بده ، دیگه سود به واریز اول تعلق نمیگیره . فقط سود دیرکرد بهت میدن .
دنا 6 دنده رینگ فولادی،تبدیل : سلام دوستان عزیز تحویل 31 خرداد هستم، دیروز تبدیل به آلومینیومی زدم، کی فاکتور میشه؟؟
دنا 5دنده14مرداد تحویل سفید : سلام آفا دنا بورسی خبری از فاکتور نیست ؟؟؟؟
امیر rs شهریور : کوییک s تکمیل وجه 28 خرداد فاکتور شده . پیش فروش
13تیر : دقیقا ما هم فاکتور نشدیم
اصغر : عرفان پایین نوشتی روی فاکتور قید شده بهت جک گفته 😂😂
13تیر : واریز وجه شما چه تاریخی بود؟؟
رضا : فرسوده تبت نام چه ماهی آمده