پورشه: در حال بررسی همکاری هیجان‌انگیز با اپل در صنعت خودرو هستیم

 

پورشه: در حال بررسی همکاری هیجان‌انگیز با اپل در صنعت خودرو هستیم

 

مدیرعامل پورشه در کنفرانس سالانه‌ی این خودروسازی آلمانی اعلام کرده که در حال بررسی همکاری بیشتر با اپل در صنعت خودرو است.

تاکنون، اپل از تأیید ساخت خودرو خودران امنتاع ورزیده؛ اما شایعات و گزارش‌های مربوط به خودروی اپل با ادعاهای نزدیک‌ شدن به تولید نهایی این محصول در حال افزایش است. دراین‌میان، مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، هفته‌ی گذشته در گزارشی اعلام کرد که غول دنیای فناوری با شرایط ایدئال در پروژه تایتان (خودروی خودران/الکتریکی) فاصله‌ی زیادی دارد و برای رسیدن به هدف عرضه وسایل نقلیه در سال ۲۰۲۵، باید هرچه سریع‌تر اوضاع را بهبود دهد.

شواهد نشان می‌دهد که اپل بارها با شرکت‌های مختلف در تماس بوده و تلاش کرده است شریکی مشابه فاکسکان برای پروژه وسایل نقلیه خود پیدا کند؛ اما همواره در این زمینه ناکام بوده است. حال، در جدیدترین مورد، به‌ نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در حال مذاکره با پورشه برای ایجاد شراکتی در این زمینه هستند.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در کنفرانس سالانه این شرکت اعلام کرده که درباره‌ی پروژه‌های مشترک هیجان‌انگیز با اپل بحث کرده است. بااین‌حال، وی خاطرنشان می‌کند که هنوز تصمیم قاطعانه‌ای در این زمینه گرفته نشده و بحث‌ها در مراحل اولیه است. همچنین مشخص نیست که این همکاری در چه زمینه‌ای خواهد بود؛ اما به‌ظاهر پورشه می‌تواند همان شریکی باشد که اپل برای برون‌سپاری تولید وسایل نقلیه به آن احتیاج دارد.

بلوم می‌گوید که پورشه و اپل از گذشته روابط نزدیکی با یکدیگر داشته و از قرار معلوم مدیران پورشه اواخر سال گذشته به ایالات متحده آمریکا سفر کرده‌اند تا در مورد پروژه‌های مشترک با اپل مذاکره کنند. مدیرعامل پورشه می‌افزاید:

ما از قبل پلتفرم اپل کارپلی را داریم و آن را گسترش خواهیم داد. پورشه در سالیان اخیر همکاری نزدیکی با اپل داشته است تا تعداد فزاینده‌ای از تجربیات را فارغ از کارپلی با ویژگی‌هایی ارائه دهد که با سیستم‌های سرگرمی خودروها ادغام می‌شوند. برای مثال، یک برنامه بومی اپل موزیک و یک برنامه پادکست اپل که با دستیار صوتی پورشه کار می‌کند.

جالب است بدانید که اپل در سال ۲۰۲۰ دکتر مانفرد هارر، نائب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده بود. البته هارر، تنها فرد مهمی نبود که از پورشه به اپل منتقل می‌شد؛ زیرا در سال ۲۰۱۶، اپل الکساندر هیتزینگر، مدیر اتومبیل‌رانی پورشه را نیز استخدام کرد.


افزون‌براین، در سال‌های گذشته زمزمه‌هایی نیز از همکاری اپل با فولکس‌واگن برای رقابت همه‌جانبه با تسلا شنیده می‌شد و بنابراین، پورشه می‌تواند تلاقی این همکاری بزرگ باشد. به‌هرحال، باید صبر کنیم و ببینیم که در نهایت سرنوشت این همکاری به کجا ختم خواهد شد.گفتنی است که پورشه زیر مجموعه‌ای از فولکس واگن محسوب می‌شود. گروه فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش محسوب می‌شود. غول صنعت خودرو، وسایل نقلیه‌ با برندهای آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، اسکانیا، اشکودا، MAN و فولکس‌واگن به ‌فروش می‌رساند؛ نام‌های بزرگی که این خودروساز را به یکی از غنی‌ترین و باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا تبدیل کرده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : افزایش قیمت بازار
حامد : تحویل 30 دی بودی؟
اتومات : دوستان عزیز فاکتور شدید لطفاً اطلاع رسانی کنید ؟
محمد دوگانه30دی : سورن دوگانه تحویل 30 دی تکمیل وجه 4 دی همچنان منتظر
فرهاد : عشق فقط مدیران خودرو درود بر شرکت محترم مدیران خودرو شما هم اگه از شرکت محترم مدیران خودرو بدت میاد برو انصراف بده نامه فدایت شوم واست نفرستادن
محمد دوگانه30دی : سلام عرض ادب الان تماس گرفتم ایرانخودرو گفتن که داره دهک اخر دی فاکتور میشه گفتن چیزی نمونده مال شما هم فاکتور بشه دیگه راستو دروغ با خودشون
علی پور : کی تبدیل زدی؟
کوییک مشکی قرمز : اونی که میگفت 14 بهمن فاکتور شده مشکی قرمز الان زنگ زدم میگن تا ده بهمن فاکتور شده مه
پرمیوم : فک کنم برا تو خود رئیس مدیران خودرو دعوت نامه گذاشته تو سینی آورده برات
تحویلی 30 دی : چه رنگی بودید؟