تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر 300 اسبی معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای لنسر EVO و سوبارو STI

 

تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر 300 اسبی معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای لنسر EVO و سوبارو STI

 

در روزگاری که توجه عموم مشتریان به سمت خودروهای شاسی بلند مجهز به سیستم های کمک رانندگی جلب شده است، تویوتا در اقدامی عجیب دست به معرفی یک هاچ بک جذاب و داغ با موتور قدرتمند و گیربکس دنده دستی زده است، تا توجه جهانیان را به قدرت مهندسی برند خود جلب نماید، کرولا GR با توان تولید 300 اسب بخار از یک پیشرانه سه سیلندر توربو برخودار است و شاید اولین نسخه از سری خودروهای اقتصادی کرولا باشد، که از شاخصه های کاملا اسپرتی بهره مند شده است و به نوعی یک نقطه عطف در تاریخ مدل کرولا و رقیبی برای لنسر EVO و سوبارو STI محسوب می شود.

 

 

تویوتا کرولا GR
 

 

طراحی بدنه نسخه GR (گازو ریسینگ) براساس مدل اصلی کرولا انجام شده است اما طراحی متفاوت سپرها، اضافه شدن اگزوز های سه گانه به نمای عقب، گلگیرهای عضلانی و اصطلاحا باد داده شده، سقف فیبرکربنی و بسیاری ایتم های دیگر باعث شده که به جای یک هاچ بک اقتصادی ارزان قیمت، با یک خودرو اسپرت تیونینگ شده بی نقص روبرو باشیم.

 
 

 

تویوتا کرولا GR
 

 

البته تغییرات بدنه تنها محدود به جلوه های ظاهری نمی شود و تویوتا وقت زیادی را برای بهبود آیرودینامیکی کرولا جی ار صرف کرده است که شامل بازنگری در بخش های زیرین بدنه، طراحی اسپویلر سقفی و ...می شود.

جالب آنکه علاقوه بر سقف فیبرکربنی، درهای جانبی و در کاپوت نیز از فولاد به آلمینیوم تبدیل شده اند تا وزن خودرو کاهش یابد.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

لیست تغییرات فنی کرولا جی ار نسبت به نسخه های پایه بسیار زیاد است و به شکل خلاصه باید گفت که این خودرو مورد یک بازنگری کامل قرار گرفته و حالا از مشخصاتی نزدیک به نسخه های رالی برخوردار است.

موتور سه سیلندر توربو که پیش از این در حدود 260 اسب بخار قدرت تولید می کرد، در سینه کرولا بهبود یافته و حالا قادر به ارائه 300 اسب بخار چابک و 370 نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس 6 سرعته دستی قرار می دهد و ظاهرا تویوتا قصد ندارد تا این خودرو را در نسخه اتوماتیک راهی بازار نماید.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

یکی از جذاب ترین ویژگی های کرولا GR به سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل های مربوط می شود که از قابلیت تنظیم نسبت نیرو بین چرخ های جلو و عقب برخوردار است و سه حالت مختلف شامل 70 به 30 برای محور عقب به جلو، 50 به 50 و 40 به 60 را برای محور عقب و جلو ارائه می دهد.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

همچنین فنربندی چرخ های عقب از نوع دوبل جناغی انتخاب شده اند تا حداکثر چسبندگی و قابلیت تنظیم زوایای چرخ را بر اساس نیاز و سلیقه راننده ممکن سازند.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

هنوز قیمت کرولا GR به شکل رسمی اعلام نشده است اما آنطور که از شواهد امر بر می آید در نبود خودروهای جذابی مانند میتسوبیشی لنسر EVO و سوباروهای WRX STI، تویوتا قصد دارد تا بازار خودروهای اسپرت جوان پسند را به طور کامل در اختیار خود بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا کرولا GR






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آیدین : داداش از معادلات ریاضی دانشگاهم پیچیده تر شد حرفات فقط جمله اخرو فهمیدم
حجازی : چون مدیران خودرو امسال افزایش قیمت نداشته به همین دلیل تازه داره افزایش میده ولی سایپا اواخر برج سه قیمت رو افزایش داده ....چرا اصرار دارید که حرفتونو به دیگران تحمیل کنید و باعث است استرس مردم بشید ...خدا ازت نگذره
میرزایی : مدیران و کارکنان سایپا واقعا خسته نباشند. ۳ روز تعطیلی بکامتان باد.تا یکشنبه هم یه بهانه جدید جور میشه.احسنت،آفرین.
قباد : داستان واگذاری سایپا و ایرانخودرو عینا مثل خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال است.چندین ساله که فقط حرفش هست،مدیران متعدد آمدند و خوردند و رفتند،هیچوقت هم بصورت واقعی انجام نمیشود.از این جیب به آن جیب است.بیچاره مشتریان و بینوا هواداران.
براتی : مدیران فعلی سایپا،بار خودشان را توپ توپ بستند و میدانند رفتنی هستند، در این مدت باقیمانده هم هیچ تلاشی نمیکنند.
سعیدی : جانا سخن از دل ما میگویی،خودم در شرکت دولتی واگذار شده بودم،که در عرض چند ماه،ماشین آلات را فروختند و ما را تعدیل کردند. زودباورها خیال میکنند واگذاری سهام شرکتهای خصولتی،برای رفاه ملت است.خیر،میخواهند راحتتر و بدون نظارت نهادهای ذیربط،راحت تر چپاول کنند.هیچ تاثیری هم در تحویل سریعتر خودروها ندارد.
محمد : سلام فکر نمی‌کنم امکان تغییر رنگ باشه ولی به نظرم رنگ مشکی برا تارا جذابه
مجتبی : سلام. دوستان من تحویل فوری در تاریخ ۱ شهریور هستم. رنگ مشکی انتخاب کردم...الان نمی شود رنگ رو تغییر داد؟ هنوز فاکتور نشده
. : کسی می دونه افزایش قیمت ها چطور خواهد بود؟
شاهین جی ال : سلام ما تحویل هفته چهارم شهریور هستیم و ۵ تیر ماه دعوتنامه اومد و ۱۹ تیر تکمیل وجه کردیم گفتن بعد تکمیل وجه ۳۰ الی ۴۰ روز کاری فاکتور میشه اما متاسفانه فعلا ک هیچ خبری نیست .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه30روزه : چشم فاکتور شد اطلاع میدم.
رادمهر : بعداز اینکه نمایندگی مدارک شماروبه ایران خودروفرستادبعدازسه روزیابیشترپیامک تحویل مدارک از ایران خودرو برات اومده تاآماده برای صدورفاکتورتیک سبزمیخوره،برای من26مردادواریزکردم وهمون روزمدارک وسخابه نمایندگی تحویل دادم29مردادازایران خودروپیامک تحویل اومدبعدتیک سبزخورد
مرع : دلسوز ؟!! مرغهای زنده مازاد را بخاطر اینکه قیمتها بره بالا ! با دستور جهاد کشاورزی با گاز خفه کردند !؟ دلسوز !؟
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام به محمد الان چک کردم فاکتور نشده زده قراردادهای ماه جاری در حال فاکتور میباشد
الناز فوری دوگانه : اگه فاکتور شدی خبر بده .. ببینیم چند چندیم با ویران خودرو
محمد : الان برو دیگه فاکتور شدی
مرادی : پیش فروش اسفند تکمیل وجه 13 خرداد
حمید، : سلام ببخشید تاریخ دریافت پرونده من هنوز زرد یا سبز نشده تو پرداخت وجه به حالت زرد رنگ هست لطف میکنین راهنمایی کنید. چند روز بعداز واریژغوجه زرد یا سبز میشه ممنون
رادمهر : هروقت فاکتورشدی اطلاع رسانی کنید، ممنون
S.207.پانا : ب سحر سلام،،عزیزم تحویلت مرداد بوده؟