بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V Blackwing؛ شام آخر دایناسورهای بنزین سوز

 

بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V Blackwing؛ شام آخر دایناسورهای بنزین سوز

 

آن‌ طور که از شواهد و قرائن بازار خودرو بر می آید، ما در پایان عصر سدان‌های اسپرت لوکس قرار داریم. آخرین پرده از رقابت دایناسورهای بنزین سوز صنعت خودروسازی را در این مقایسه شاهد خواهیم بود.

 
بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

کلاسی که توسط بی ام و با مدل M3 در سال 1986 میلادی به وجود آمد و پس از آن تاریخ دست خوش تحولات اساسی قرار گرفت.

بی ام و M3 E30
 
بی ام و M3 E30 را باید بنیان گذار این کلاس دانست

خودروی مسابقه‌ای مجهز به 4 سیلندر که بر پایه مدل 2002 توسعه داده شده بود(نسل اول بی ام و M3 E30).

 
 

در اوایل دهه 2000 میلادی تبدیل به یک موشک مجهز به موتور V8 شد(نسل چهارم بی ام و M3 E92).

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

گرچه بی ام و با کاهش حجم و ابعاد موتور 6 سیلندر 3 لیتری را مورد استفاده قرار داده است.

اما انتظار می‌رود که ما با نسل آخر این دست از خودروها طرف هستیم.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

زیرا تمامی خودروسازان وعده برقی سازی و هیبریدی سازی گسترده محصولات خود را داده‌اند.

قرار دادن بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V شاید در نگاه اول کمی منصفانه نباشد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

اما کادیلاک CT4 نسخه تکمیل شده نسل قبلی خود یعنی ATS-V است.

موتور 3.6 لیتری دو توربو V6 توانایی تولید 472 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 603 نیوتن متر را دارد.

کادیلاک این مدل را با دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک عرضه می‌کند.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

همچنین نسل آخر فنرهای مغناطیسی موسوم به «MagneRide» عملکرد هندلینگی این محصول را به شکل محسوسی ارتقا می‌دهد.

قیمت پایه این مدل 59،900 دلار است اما مدل مورد بررسی با توجه به سطح تجهیزات قیمتی برابر با 80،235 دلار دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

بی ام و M3 در مدل استاندارد نیز 473 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور از موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ شده تولید می‌کند.

اما مدل استاندارد تنها به صورت دنده دستی عرضه می‌شود و برای بهره بردن از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک باید مدل Competition را انتخاب کنید.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

این مدل قدرت بیشتری برابر با 503 اسب بخار و حداکثر گشتاور 649 نیوتن متر را دارد.

همچنین بی ام و مورد بررسی مدل xDrive است که قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ را دارد(مدل Competition به صورت محور متحرک عقب و چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود).

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

قیمت پایه مدل چهارچرخ از 77،895 دلار آغاز می‌شود و مدل مورد بررسی با توجه به سطح تجهیزات قیمتی برابر با 108،545 دلار دارد.

دیسک ترمز سرامیک کربنی قیمتی برابر با 8،150 دلار و صندلی‌های کربنی M نیز قیمتی برابر با 3،800 دلار دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

دلیل دیگر قیمت بالای بی ام و آپشن‌های لوکس و گران قیمتی همچون سیستم صوتی و...است.

اما مهم ترین مسئله تجربه رانندگی با این دو مدل در دنیای واقعی است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

پلت فرم محور متحرک عقب جنرال موتورز با نام «آلفا» در مدل CT4-V مورد استفاده قرار گرفته است.

این پلت فرم از نظر هندلینگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

فرمان سریع و ارتباط عالی آن با محور جلوی خودرو در کنار شاسی با بالانس عالی و ترمز معمولی فولادی قابل تنظیم با عملکرد بالا چیزی است که ما را عاشق CT4 کرده است.

در مقام مقایسه ترمزهای M3 حس و حال ترمز یک 320i معمولی را در برابر CT4 دارند.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

بزرگ ترین نقطه ضعف کادیلاک دور موتور پایین آن است.

با وجود این که به نسبت نسل گذشته 8 اسب بخار قوی‌تر شده است. همچنان پاشنه آشیل کادیلاک قوای محرکه نه چندان مدرن و سر حال آن است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

موتور کادیلاک گشتاور بالایی دارد و به نسبت فشردن پدال گاز حساسیت مناسبی از خود نشان می‌دهد. گیربکس 10 سرعته نیز به سرعت دنده‌ها را تعویض می‌کند.

با تمامی این نکات مثبت اما دور موتور نسبتا پایین 6500 rpm و صدای نه چندان مناسب اگزوز عملکرد آن را تحت الشعاع قرار داده است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

انتظار می‌رفت که کادیلاک از موتور V8 تنفس طبیعی به کار رفته در شورلت کامارو SS در این مدل استفاده کند.

در طرف مقابل اما بی ام و M3 Competition مجهز به یکی از بهترین موتورهای بازار است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

حداکثر دور موتور 7200 rpm و عملکرد نرم موتور 6 سیلندر خطی به مدد قدرت بالای 503 اسب بخاری از M3 یک موشک زمین به زمین ساخته است.

فرمان بی ام و M3 نیز عملکرد خیره کننده‌ای دارد و در کنار سیستم چهارچرخ متحرک آن را تبدیل به یکی از سریع ترین خودروهای دنیا کرده است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

شاید تنها نقطه ضعف بی ام و حالت‌های مختلف رانندگی باشد که راننده را گیج و سردرگم می‌کند.

ترمز بی ام و نیز با وجود این که در عمل حس و حال جالبی ندارد اما قدرت توقف بسیار بالایی دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

در پایان باید یک برنده را برای این رقابت اعلام کنیم.

با توجه به عملکرد این دو در جاده‌های شهری و عملکرد احتمالی آن‌ها در پیست‌های اتومبیل رانی باید عنوان کرد که بی ام و M3 Competition برنده این رقابت است.

کادیلاک CT4-V یکی از بهترین خودروهای حال حاضر بازار است و به خصوص در مدل دنده دستی عملکرد خیره کننده ای دارد.

اما مدل اتوماتیک توانایی رقابت با M3 Competition را ندارد.

M3 Competition تمام چیزهایی که ما را دل تنگ خودروهای احتراق داخلی می‌کند را دارا است.

گرچه جلو پنجره عمودی آن دلچسب نیست و شاید بسیاری از افراد به خاطر ظاهر آن را نمی‌پسندند.

رتبه دوم: کادیلاک CT4-V Blackwing 2022

مزایا:

شاسی بالانس و هندلینگ عالی

عملکرد عالی ترمزها

قیمت مناسب

معایب:

موتور نه چندان جذاب

قدرت به نسبت کم

صدای اگزوز خسته کننده

رتبه اول: بی ام و M3 Competition 2022

مزایا:

موتور بدون رقیب

سیستم چهارچرخ متحرک عالی

فرمان استثنایی

معایب:

قیمت بالا

ترمز سرامیک کربنی ارزش این قیمت بالا را ندارد

ظاهر زشت

  بی ام وM3 Competition کادیلاک CT4-V
فاصله بین دو محور 2.85 متر 2.77 متر
وزن 1768 کیلوگرم 1763 کیلوگرم
صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3 ثانیه 4 ثانیه
407 متر 11.1 ثانیه 12.4 ثانیه
96 تا صفر کیلومتر 32 متر 32 متر
چرخ 19 اینچی جلو 20 اینچی عقب 18 اینچی جلو 18 اینچی عقب
نسبت وزن به قدرت 3.5 کیلوگرم به هر اسب بخار 3.7 کیلوگرم به هر اسب بخار
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و M3 Competition






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 آبان سفید اصفهان : برای ما یک ماه که سند اومده ولی خبری از ماشین نیست
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه که تعداد روزشو بگم ولی تاریخ قرارداد که پولمو دادم ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بوده منو راهنمایی کنید
وحید : سلام تارا تیتانیوم موعد تحویل 30 بهمن زده باز عوضش کردن 28 اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشه
آذر X5 : 🙏🙏🙏 بسلامتی انشاله
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
محمد j4 : 22اذر قسطی j4 الان سه هفتس منتظرم برسه شرکت برای تحچیل همه کاراش شده فقط تحویل مونده چکشم که 5روز پیش پاس شد
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
تارا اتوماتیک v4 تحویل 30 اسفند : و دوباره سیاست تغییر رنگ در میز مشتری !!!!!!!! پس از گذشت دو ماه تاخیر گل بگیرید در این کارخونه رو برید بتمرگید خونه هاتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تحویل 31 خرداد : امروز 29617000 تومان دیگه واریز کردم . هنوز فاکتور نشده
نیلوفر : دوستان عزیز من محل کارم به پارس خودرو نزدیک دیروز اتفاقی از جلوی درب یکی از پارکینگ هاش رد شدم خدا میدون بالای 1000 تا انواع کوییک پارک بود فکر کنم مسئولین سایپا معرض گرفتن....
سورن پلاس : سلام.همه کسانی که در چند روز گذشته خودروشون فاکتور شد،هزینه سنسور کمربند یعنی 2میلیون وخرده ای رو واریز کردن؟ افرادی که واریز داشتن ونداشتن لطفا اعلام کنن خودرو تولید کارخونه کدوم شهره؟بابل یا کرمانشاه؟ 31خردادی های فاکتور دیروز،کدوم سایت هستید؟واریزی برای سنسور نداشتید؟ چون برای ما که 31 خرداد هستیم،واریز وجه سنسور فعال شده.
محمد سلیمه : سلام مریم خانم من 6خردادمدهمچنان منتظر دهه سوم اردیبهشت دارن فاکتور میکنن ظاهرا
مهرداد : شرکت از خداشه انصراف بدین قطعات وارد شده با قیمت قبل، میغروشه با 30٪ افزایش قیمت . هنوز افزایش قیمت اعمال نشده این فقط دیونه
غیبت کبری اطلس : راست میگه تنهایی نمیشه یه دست صدا نداره
خسارت دیده از سایپا : یوقت یه بلا ملایی سرت میارن اقا محمد. این ادما ک با پول مردم رشد میکنن و با اشک مردم نون میخورن باکی از ریختن خونشون ندارن
رضا : در جواب حاجد،17بهمن تکمیل وجه کردم،روز23اردیبهشت فاکتور شدم اما فعلا پلاک نشدم داخل سایتم نوشته عدم نقص پرونده
X22 ali : سلام دوستان آیا کسی هست که از نمایندگی امنیت پرست تبریزخرید داشته باشه جمع شیم بریم واسه اعتراض جواب بده ممنون میشم هماهنگی کنید
Ali : سلام خدمت همه عزیزان تا جایی که من شنیدم و خبر دارم گویا اطلس جی براشون صرفه اقتصادی نداره به خاطر همین دیگه تولید نمیشه و بجاش اطلس جی ال و اتومات میخوان قالب کنن چون اطلس جی خیلی خوش قیمت و خوش امکانات هستش و برای مصرف کننده عالیه ولی برای شرکت خیییر اینو با قاطعیت میگم وقت کشی میکنن تا همه خسته شده وتبدیل بزنن ایران خودرو هم زمانی همین کار رو انجام داد تا دنا اتومات رو بورس کرد