بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V Blackwing؛ شام آخر دایناسورهای بنزین سوز

 

بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V Blackwing؛ شام آخر دایناسورهای بنزین سوز

 

آن‌ طور که از شواهد و قرائن بازار خودرو بر می آید، ما در پایان عصر سدان‌های اسپرت لوکس قرار داریم. آخرین پرده از رقابت دایناسورهای بنزین سوز صنعت خودروسازی را در این مقایسه شاهد خواهیم بود.

 
بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

کلاسی که توسط بی ام و با مدل M3 در سال 1986 میلادی به وجود آمد و پس از آن تاریخ دست خوش تحولات اساسی قرار گرفت.

بی ام و M3 E30
 
بی ام و M3 E30 را باید بنیان گذار این کلاس دانست

خودروی مسابقه‌ای مجهز به 4 سیلندر که بر پایه مدل 2002 توسعه داده شده بود(نسل اول بی ام و M3 E30).

 
 

در اوایل دهه 2000 میلادی تبدیل به یک موشک مجهز به موتور V8 شد(نسل چهارم بی ام و M3 E92).

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

گرچه بی ام و با کاهش حجم و ابعاد موتور 6 سیلندر 3 لیتری را مورد استفاده قرار داده است.

اما انتظار می‌رود که ما با نسل آخر این دست از خودروها طرف هستیم.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

زیرا تمامی خودروسازان وعده برقی سازی و هیبریدی سازی گسترده محصولات خود را داده‌اند.

قرار دادن بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V شاید در نگاه اول کمی منصفانه نباشد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

اما کادیلاک CT4 نسخه تکمیل شده نسل قبلی خود یعنی ATS-V است.

موتور 3.6 لیتری دو توربو V6 توانایی تولید 472 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 603 نیوتن متر را دارد.

کادیلاک این مدل را با دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک عرضه می‌کند.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

همچنین نسل آخر فنرهای مغناطیسی موسوم به «MagneRide» عملکرد هندلینگی این محصول را به شکل محسوسی ارتقا می‌دهد.

قیمت پایه این مدل 59،900 دلار است اما مدل مورد بررسی با توجه به سطح تجهیزات قیمتی برابر با 80،235 دلار دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

بی ام و M3 در مدل استاندارد نیز 473 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور از موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ شده تولید می‌کند.

اما مدل استاندارد تنها به صورت دنده دستی عرضه می‌شود و برای بهره بردن از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک باید مدل Competition را انتخاب کنید.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

این مدل قدرت بیشتری برابر با 503 اسب بخار و حداکثر گشتاور 649 نیوتن متر را دارد.

همچنین بی ام و مورد بررسی مدل xDrive است که قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ را دارد(مدل Competition به صورت محور متحرک عقب و چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود).

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

قیمت پایه مدل چهارچرخ از 77،895 دلار آغاز می‌شود و مدل مورد بررسی با توجه به سطح تجهیزات قیمتی برابر با 108،545 دلار دارد.

دیسک ترمز سرامیک کربنی قیمتی برابر با 8،150 دلار و صندلی‌های کربنی M نیز قیمتی برابر با 3،800 دلار دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

دلیل دیگر قیمت بالای بی ام و آپشن‌های لوکس و گران قیمتی همچون سیستم صوتی و...است.

اما مهم ترین مسئله تجربه رانندگی با این دو مدل در دنیای واقعی است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

پلت فرم محور متحرک عقب جنرال موتورز با نام «آلفا» در مدل CT4-V مورد استفاده قرار گرفته است.

این پلت فرم از نظر هندلینگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

فرمان سریع و ارتباط عالی آن با محور جلوی خودرو در کنار شاسی با بالانس عالی و ترمز معمولی فولادی قابل تنظیم با عملکرد بالا چیزی است که ما را عاشق CT4 کرده است.

در مقام مقایسه ترمزهای M3 حس و حال ترمز یک 320i معمولی را در برابر CT4 دارند.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

بزرگ ترین نقطه ضعف کادیلاک دور موتور پایین آن است.

با وجود این که به نسبت نسل گذشته 8 اسب بخار قوی‌تر شده است. همچنان پاشنه آشیل کادیلاک قوای محرکه نه چندان مدرن و سر حال آن است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

موتور کادیلاک گشتاور بالایی دارد و به نسبت فشردن پدال گاز حساسیت مناسبی از خود نشان می‌دهد. گیربکس 10 سرعته نیز به سرعت دنده‌ها را تعویض می‌کند.

با تمامی این نکات مثبت اما دور موتور نسبتا پایین 6500 rpm و صدای نه چندان مناسب اگزوز عملکرد آن را تحت الشعاع قرار داده است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

انتظار می‌رفت که کادیلاک از موتور V8 تنفس طبیعی به کار رفته در شورلت کامارو SS در این مدل استفاده کند.

در طرف مقابل اما بی ام و M3 Competition مجهز به یکی از بهترین موتورهای بازار است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

حداکثر دور موتور 7200 rpm و عملکرد نرم موتور 6 سیلندر خطی به مدد قدرت بالای 503 اسب بخاری از M3 یک موشک زمین به زمین ساخته است.

فرمان بی ام و M3 نیز عملکرد خیره کننده‌ای دارد و در کنار سیستم چهارچرخ متحرک آن را تبدیل به یکی از سریع ترین خودروهای دنیا کرده است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

شاید تنها نقطه ضعف بی ام و حالت‌های مختلف رانندگی باشد که راننده را گیج و سردرگم می‌کند.

ترمز بی ام و نیز با وجود این که در عمل حس و حال جالبی ندارد اما قدرت توقف بسیار بالایی دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

در پایان باید یک برنده را برای این رقابت اعلام کنیم.

با توجه به عملکرد این دو در جاده‌های شهری و عملکرد احتمالی آن‌ها در پیست‌های اتومبیل رانی باید عنوان کرد که بی ام و M3 Competition برنده این رقابت است.

کادیلاک CT4-V یکی از بهترین خودروهای حال حاضر بازار است و به خصوص در مدل دنده دستی عملکرد خیره کننده ای دارد.

اما مدل اتوماتیک توانایی رقابت با M3 Competition را ندارد.

M3 Competition تمام چیزهایی که ما را دل تنگ خودروهای احتراق داخلی می‌کند را دارا است.

گرچه جلو پنجره عمودی آن دلچسب نیست و شاید بسیاری از افراد به خاطر ظاهر آن را نمی‌پسندند.

رتبه دوم: کادیلاک CT4-V Blackwing 2022

مزایا:

شاسی بالانس و هندلینگ عالی

عملکرد عالی ترمزها

قیمت مناسب

معایب:

موتور نه چندان جذاب

قدرت به نسبت کم

صدای اگزوز خسته کننده

رتبه اول: بی ام و M3 Competition 2022

مزایا:

موتور بدون رقیب

سیستم چهارچرخ متحرک عالی

فرمان استثنایی

معایب:

قیمت بالا

ترمز سرامیک کربنی ارزش این قیمت بالا را ندارد

ظاهر زشت

  بی ام وM3 Competition کادیلاک CT4-V
فاصله بین دو محور 2.85 متر 2.77 متر
وزن 1768 کیلوگرم 1763 کیلوگرم
صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3 ثانیه 4 ثانیه
407 متر 11.1 ثانیه 12.4 ثانیه
96 تا صفر کیلومتر 32 متر 32 متر
چرخ 19 اینچی جلو 20 اینچی عقب 18 اینچی جلو 18 اینچی عقب
نسبت وزن به قدرت 3.5 کیلوگرم به هر اسب بخار 3.7 کیلوگرم به هر اسب بخار
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و M3 Competition






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : خب خدا رو شکر چشم شور دوستان شامل حال ما شد ماشین تحویل نگرفته از نمایندگی زنگ زدن که رینگ جلو سمت راننده یه قسمتش قلوه کن شده نمایندگی هم درخواست داده به شرکت یه رینگ جدید بفرستن فقط خدا کنه پلوس و طبق و ... ایراد نکرده باشه نمایندگی گفتش بردن رو چال ظاهرا مشکلی نداره حالا تحویل بگیریم دور بزنیم ببینیم در چه حاله ممنون از همه دوستان بابت دعای خیرشون
امیر،اردیبهشت : دوستان سلام،مثل اینکه اسفندی ها تموم شدن بلاخره ،اریبهشت کسی فاکتور شد اطلاع بده لطفا
بک 3 : بم خودرو دعوت نامه داد بعد کنسل کرد که احتمالا با قیمت جدید دعوت نامه بده.برا کس دیگه هم اینجوری شده؟
ساسان : سلام..قسمت تغییر رنگ برو خودش راهنمایی میکنه .مستبدین زدیم وتقریبا یک هفته طول کشید تحویل گرفتیم..بعد خود نمایندگی میگه۱۳۰ میلیون بده تا همین الان شاهین جی بهت بدم..منم گفتم بخوره تو سرت..باید این حرف رو ۶ماه پیش میگفتی نه الان که کلی زجر گشیدم
تارا v4 : خانومه از ایران خودرو زنگ زد برای بیمه بدنه که نمیدونم تخفیف داره و فلان بدخت دید انقدر عصبانیم بیخیال شد و گفت همکارا تو نمایندگی موقع تحویل توضیح خواهند داد بهتون و قطع کرد
داریوش ۲ اردیبهشت : الان تماس داشتم اپراتور ۵۸۱ گفتش ۲۶ ها کلا فاکتور شده این هفته اپدیت جدید اعلام میشه یعنی اردیبهشت با راست و دروغش کار ندارم عین جملات و کلمات خانم اپراتور براتون نوشتم
ذوقی : متاسفانه متاسفانه این ماشینای چینی بدرد هیچی نمیخوره و خدمات پس فروششون که افتضاح و اصلا براشون اهمیت نداره که طرف تو چه وضعیتی هست من 11 روزه تو یه شهر غریب گیر کردم و با این همه تماس التماس هنوز قطعه ای که تو نمایندگی مرکز هست بدست من نرسیده و مادرم ناراحتی قلبی که نمیتونم با پرواز بفرستمش و شبی سه میلیون فقط پول هتل دارم میدم و هیچکس پاسخگو نیست مردم نخرید این اشغالای کرمان موتورو نخرید چون زود خراب میشه و اگه تو شهر دیگه گیر کنین نمایندگیاشون یا نیرو ندارن یا قطعه و مرکز هم عین خیالشون نیست
حمید : من ۲ هفتس از نمایندگی هر روز میپرسم میگن اونایی ک sbr تبدیل زدن دارن فاکتور میشن
داریوش 2 اردیبهشت : ابتدای تحویل ماشین خشک هستش باید بعضی کارا را انجام بدی تنظیم درب ها درب موتور و .. ولی رنگ ماشین اصلا ایراد نداره احتمالا برای ایشون مشکل داشته نباید تحویل می گرفت عزیزان موقع تحویل خودرو حتما با کارشناس تشریف ببرید نمایندگی اگه ایراد داشت تحویل نگیرید صورتجلسه می کنن خودرو برگشت می خوره کارخونه به دلیل اینکه تیراژ خودرو را بردن بالا احتمال خطا هم زیاد شده خطا می تونه در رنگ نصب قطعات و ... وجود داشته باشه پس در موقع تحویل حتما دقت کنید دقت دقت دقت فراموش نشه روز خوش
j7فروردین : از پلاک تا تحویل معمولا بین ۲ الهی ۴ هفته طول میکشه بستگی به شهر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : موعد 30 مهر پیش فروش تکمیل وجه 2 مرداد فاکتور شد
وحید : دوستان من آشنا دارم توی خود زامیاد میگه بخدا تقصیر ما نیست ماشیناتون سالم و اماده است وزارت صمت بخاطر استاندارد سازی اجازه نمیده پلاک بشه برین از اون طریق پیگیری کنید چون فقط تا پایان تابستان اجازه فروش داشتیم الان میگن یا استاندارد رو حل کنید یا کلا نیسان Ex تحویل بدین تا پلاک کنیم دوستان اطلاعات غلط در مورد گواهی اسقاط و اینا رو نگین وقتی نمیدونید چیزی
ساینا 85گانه فروش فوری : سلام مبارکه آپشن داشتی
کوییک اس شهریور : فکر کنم اونی که گفت 22 تیر فاکتور شدم دروغ گفت چون کسی غیر ایشون دیگ چیزی نگفته متاسفانه همینجوری موندیم فقط
م : من تک دارم هنوز هیچ خبری نیس
علی : احتمالا برامون تغییرش بدن ex بدن به جاش اما مابالتفاوت رو بگیرن ازمون
سعید : رانا tu5p تحویل 30 مهر مال خودم الان فاکتور شد
207 : از رینگ فولادی تبدیل موتور تحویل 31مرداد کسی پلاک نشد
رضا کوییک اس : سلام لطفا اگر کسی اس فاکتور شده بگه
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : اصلاح 4/21 واریزی