استفاده از حرارت بدن سرنشینان برای افزایش پیمایش خودروهای برقی؛ تکنولوژی عجیب جنرال موتورز

 

استفاده از حرارت بدن سرنشینان برای افزایش پیمایش خودروهای برقی؛ تکنولوژی عجیب جنرال موتورز

 

شرکت جنرال موتورز یکی از خودروسازان با سابقه‌ای است که با جدیت ورود به بازار خودروهای برقی را دنبال می‌کند. این کمپانی بزرگ آمریکایی با توسعه پلتفرم موسوم به اولتیوم (Ultium) تصمیم دارد گوی سبقت را از رقبای خود برباید. تاکنون اطلاعات دقیق و کاملی از پلتفرم اولتیوم منتشر نشده و جنرال موتورز هر از چند گاهی به برخی از ویژگی‌های جالب آن اشاره می‌کند. در تازه‌ترین مورد این چنینی اعلام شده که پلتفرم اولتیوم می‌تواند از حرارت بدن سرنشینان برای افزایش برد حرکتی استفاده کند.

 
جنرال موتورز التیوم
 

به گفته جنرال موتورز در پلتفرم اولتیوم پمپ‌های حرارتی مخصوصی وجود دارند. این پمپ‌ها هر گونه حرارت اضافی از پیشرانه، محیط اطراف و حتی بدن سرنشینان را جذب می‌کنند.

‏داگ پارکس (Doug Parks) معاون ارشد و مدیر بخش توسعه، خرید و زنجیره تامین جنرال موتورز در این رابطه گفته:

 
 

«داشتن یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای برقی به ما اجازه می‌دهد که قابلیت‌هایی مثل سیستم بازیابی انرژی را به صورت استاندارد ارائه کنیم. این سیستم کمک می‌کند راندمان و عملکرد را ارتقا بخشیده و مشتریان را از مزایای خودروهای برقی خود بهره‌مند سازیم.»

استفاده از حرارت بدن سرنشینان برای افزایش پیمایش خودروهای برقی؛ تکنولوژی عجیب جنرال موتورز
 

بد نیست بدانید پیکاپ الکتریکی هامر بر مبنای پلتفرم اولتیوم تولید خواهد شد. در این پلتفرم علاوه بر حرارت، از رطوبت محیط اطراف و داخل کابین هم برای افزایش برد حرکتی بهره‌برداری می‌شود. شاید بپرسید حرارت بدن سرنشینان چگونه باعث افزایش برد حرکتی می‌شود. جنرال موتورز می‌گوید با پایش و مهار دمای بدن افراد حاضر در داخل کابین، میزان فشار بر سیستم‌های الکترونیکی خودرو کاهش می‌یابد. در نتیجه امکان پیمایش ۱۰ درصد مسافت بیشتر میسر می‌گردد.

شاید معنای دیگر این توضیح، این باشد که عملا سیستم هوشمند خودرو اجازه فعالیت بیش از حد نیاز کولر یا بخاری را به سرنشینان نمی دهد و با هدف بهبود پیمایش همواره دمای کابین را در سطحی استاندارد حفظ می کند.

استفاده از حرارت بدن سرنشینان برای افزایش پیمایش خودروهای برقی؛ تکنولوژی عجیب جنرال موتورز
 

سیستم مدیریت حرارت پلتفرم اولتیوم یک مزیت دیگر نیز دارد. این سیستم با تهویه باتری، باعث افزایش سرعت شارژ آن می‌شود. همچنین این سیستم با کمک سایر قابلیت‌ها به هامر برقی اجازه می‌دهد در زمانی زیر ۳ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : سلام نگاه کردم DAEهست بنظرتون علت تقه زدنش چیه
MHZ : سلام بر همگی ، من تو فضای مجازی دیدم امروز مثل اینکه تا 6 اسفند هم فاکتور شده اند ، حالا یک تعدادی یا همه رو نمیدونم !؟
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
بهی : آقای شاهین من بابت پیام‌قبلیم و پیام قبل تر از شما معذرت میخوام.. حق با شما‌بود عزیز. یاحق
ناشناس : من ۱۸ خرداد تبدیل زدم هنوز تا مرحله تخصیص پیش رفته فاکتور نشده
بهی : درجواب شاهین من کو.... باید بگم. چشم... حق با شماست
ناشناس : سلام خدمت علیرضا اول مری تو سایت وضعیت خودرو مشتری مشخصات میاد بالا اول شماره پذیرش دوم شماره درخواست بعد کد ملی بعد ش شناسنامه بعد کد رنگی داخل کادر را وارد میکنی آخر میزنی رو وضعیت خودرو مشتری
صدرا : کاپوت رو بده بالا کنار باتری چراغ بنداز رو پوسته گیربکس مشخص میشه!
,شاهین زمستان : من ۱۷ خرداد جی ال تکمیل وجه کردم.‌‌‌هنوز یه ماه نشده. فاکتورم نشده. منم بیام ینی؟؟؟
ایگل کرمان : سلام من ثبت نام بهمن هستم هنوز شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس 31 خرداد : شما معلومه خیلی دیگه تحت فشاری...🌹 خدا صبرت بده مرد. دوام بیار انشاالله تموم میشه.
دنا آپشنال : مشکی؟
تیگو 8 : دوست عزیز اگه اینهایی که میگی صحت داشته باشه من اگه شخصا خودم بود، کارم رو ول میکردم ار روز میرفتم دمه نمایندگی شده هر روز کتک بخورم، اونهارو دونه به دونه به عزای... میرسونم، خودت رو آماده کتک کن شده یه دونه نزنی، بمیری از این موضوع بهتر، اگه برای من این اتفاق میوفتاد شخصا سربع اسنپ میگرفتم خانومم و بچه ها میرفت، الان باید سعی کنی خودت رو آروم کنی، باید اونجا رو بهم بریزی، اگه بتونی با شکایت اگه نه خودت وارد عمل شو، اگه نری مطمئن باش آینده خود خوری میکنی
اطلس 26 مهر : سلام 4 تیر فاکتور 10 تیر پلاک هنوز خبری از ماشین نیست رفت تو تعطیلات اینا یه مشت بی وجود هستن . آدمی که خونخوار باشه هیچی براش تفاوت نمیکنه این ماشین به دست منم برسه بهش دل خوش نیستیم این دفعه باید بریم دنبال دیرکرد سفارش من به تمام دوستان تبدیل اومد بزنید ماشین شاخی هم نیست ما گول خوردیم هرچند برای من اصلا تبدیل نیومد. این دوران ظلم ستیزی هم می گذره
پیش فروش 9 اسفند : واقعا نمیدونید چقدر خوشحال شدم دیدم که قراره دوشنبه ساعت 10 صبح بریم و اعتراض کنیم من دوشنبه میام چند تا از دوستامم میارم که تعداد به چشم بیاد خیلی زور داره واقعا بهمون میاد صد در صد هر کس که واقعا الان توی فشاره خودشو میرسونه حق زن و بچه من نیست که الان اذیت بشن برای اینکه دزدای سایپا هر روز جیبشون پر تر کنن به ریشمون بخندن
مهدی m : 🚗🎭 ما مادران خردادیم، با قلبی پر از امید ثبت نام کردیم با عشق، تو گرمای تیر و جدید! گفتن: رانا پلاس میاد، با رنگی از بهار سفید اگه قبل محرم، مشکی اگه تو غبار! یه روز گفتن قبل عزا، یه روزم بعد عاشورا ما موندیم و قول و وعده، و این دل بی صدا... نوک مدادی؟! باشه قبوله، فقط فاکتور بدید ما ماشین نمی خوایم، فقط یه «وعده ی دقیق» بدید! رانا اگر بیاد، می‌زنیم بوق عشق و صفا ولی فعلا داریم می ریم با خط واحد، تا صفا! 🚌😅
مهدی m : ما: طرح مادران رانا پلاس، ثبت نامی 14 خرداد، منتظر فاکتور ایران خودرو: بعد محرم، بعد تاسوعا، بعد چی؟ بعد ظهور؟ 😑 الان دیگه نه رنگ معلومه، نه زمان فاکتور، نه اعتماد! یکی نیست بگه "چرا وقتی آمادگی تحویل ندارید، ثبت نام می کنید؟" ما با نذر و نیت اومدیم، شما با وعده و وعید... 😅
8888888 : خدایی راست می گی، یعنی فاکتور کردن جی ایکس ال برای تکمیل وجه اردیبهشت شروع شده؟؟؟
مهدی m : سلام، درسته سورن EF7 ماشین خوبیه، ولی بی انصافی نکنیم! رانا پلاس فقط اسمش به ظاهر ساده س، ولی واقعا از خیلی جهات برتری داره: طراحی ظاهریش به روزتره، مخصوصا با چراغ های جدید و جلوپنجره اسپرت تر. مصرف سوخت پایین تر داره، تو این گرونی بنزین خیلی مهمه! به لطف وزن کمتر، چابک تر و مناسب تر برای رانندگی شهریه. سیستم ترمز و فرمان پذیری بهتری داره، مخصوصا تو مدل های جدید. در مورد موتور EF7 هم بله، قویه، ولی دردسر تعمیرات و حساسیتش به کیفیت روغن و بنزین هم کم نیست! رانا پلاس TU5 امتحان خودشو پس داده؛ کم مصرف، کم استهلاک، و قطعاتش راحت پیدا می شه. و راستی! زیبایی ظاهری و طراحی کابین هم که بحثش جداست 😎 سورن شاید جادار باشه، ولی طراحی داخلی رانا قطعا دلنشین تره. در آخر هم بگم: سلیقه اس، ولی هر کی یه بار پشت رانا پلاس نشسته، می دونه چی می گم 😉
وحید : داداش ایران خودرو با تو لج کرده ، فکر نکنم مال تورو دیگه فاکتور کنه، الان شش تیر هم فاکتور شده، حداقل انصراف بده بزار ماشین مارو فاکتور کنن