فولکس‌واگن: رقابت فشرده‌ای با تسلا داریم

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 

هربرت دیس، مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، دیروز دوشنبه 9 مه (19 اردیبهشت) گفت این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به هدف خود یعنی تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان برسد، هر چند شرکت رقیبش تسلا قوی‌تر از حد انتظار ظاهر شده است.

آقای دیس که در کنفرانس «آینده خودرو» شرکت کرده بود گفت: «رقابت فشرده‌ای خواهد بود و راه سختی در پیش است اما ما تسلیم نخواهیم شد. باید بگویم ما انتظار نداشتیم که رقیب‌ اصلی‌مان از ایالات متحده اینچنین سریع و آماده‌ باشد.»

مدیرعامل فولکس‌واگن سال گذشته به دلیل مقایسه کردن مرتب شرکتش با تسلا و تحسین چابکی و سرعت خودروهای الکتریکی آن برای تحت فشار گذاشتن ساختارهای کنونی این خودروسازی آلمانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

تسلا امسال اولین کارخانه بزرگ اروپایی خود را در نزدیکی برلین افتتاح کرد و همتایان آلمانی خود فولکس‌واگن و همچنین بی‌ام و و مرسدس بنز را در کشور خودشان به چالش کشید.

هربرت دیس با اشاره به محصولات بزرگتر فولکس‌واگن نظیر خودروهای لوکس و پریمیوم گفت که هنوز این شرکت فرصت آن را دارد که بتواند تا سال ۲۰۲۵ تسلا را پشت سر بگذارد و به شماره یک جهان تبدیل شود.

وی همچنین درباره فعالیت بیشتر فولکس‌واگن در بازار خودروی ایالات متحده و رساندن سهمش در بازار این کشور به دو برابر رقم کنونی یعنی ۱۰ درصد، گفت که این اقدام نیاز به تاسیس یک کارخانه اضافی و همچنین تولید باتری در محل دارد و به دلیل اینکه این کار فولکس‌واگن را بیش از پیش به چین وابسته خواهد کرد انجام آن را رد کرد.

فولکس‌واگن در حالی قول داده است تعداد خودروهای برقی خود را تا آخر دهه بیست به ۲۲ میلیون عدد برساند که در سال‌های اخیر با موارد رسوایی متعدد در زمینه خودروهایش روبرو بوده است.

این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۵ سرانجام ادعای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را پذیرفت و اعتراف کرد که در ۱۱ میلیون وسیله نقلیه تولیدی‌اش نرم‌افزاری نصب کرده که به خریداران این خودروها اجازه می‌دهد با دستکاری آن در جریان آزمایش‌های تشخیص میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، تقلب کنند.

در پی این رخداد این خودروساز آلمانی در آمریکا و سایر کشورهای جهان در مجموع به پرداخت ۲۳ میلیارد یورو خسارت به مشتریان خود محکوم شد و این رقم را پرداخت کرد.

 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , فولکس‌واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام آقا محسن. نه من فروش فوری بودم. تحویل دی ماه. تازه تحویل گرفتم
تارا v1p : دست دلال کوتاه
تارا دستی : سلام به همه. تارا دستی مشارکت در تولید تیر 1401 ، بخشنامه 4463 ، , واریز اولیه تیر 1401 ، موعد تحویل بهمن 1402 ، تکمیل وجه دی 1402 بودم. امروز 1 خرداد 1403 فاکتور شدم. انشا اله همگی بدون تاخیر فاکتور بشید.
S3سفید : سلام دوستان ثبت نام تهران تاریخ ثبت نام۷/۸/۴۰۲ واریزوجه۱۱/۸/۴۰۲ شاسی وفاکتور۲۸/۱۲/۴۰۲ بیمه۲۰/۱/۴۰۳ پلاک۲۵/۱/۴۰۳ صدوروارسال مدارک درسایت ۲۶/۱/۴۰۳ دریافت مدارک ۵/۲/۴۰۳ تحویل۳۱/۲/۴۰۳ ویه نکته دوستان قیمت آپشن ها خیلی بالاست وتوبازارقیمت پاینتره.ولی خب مجبوری همونجانصب کنی چون بیرون نصب کنی شامل گارانتی نمیشه. انشالله باشماهم زودترتماس بگیرن برای تحویل ماشین
محسن : ببخشید شما تحویل کی هستی پیش فروش بودی
اس تری : نه داداش من تو گروه جک اس تری هستم عکسش زو میفرستن
j4 : چه رنگی بودین؟ ظاهرا مشکی ها مراحلش زودتر انجام میشه.
سعید : سلام. من دیروز ماشینم رو تحویل گرفتم. تارا v1. ماشین از لحاظ نرمی و بی صدا بودن خیلی خوبه. فقط 2 3 تا مشکل دارم اگر کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی کنه. دنده های 2 و 4 خوب جا نمیره به خصوص وقتی معکوس میدی. درب ها بعد از حرکت قفل نمیشه و باید دستی قفل کنم. اگر اشتباه نکنم گفته بودن پاور ویندوز و آنتی ترپ داره ولی مال من کار نمیکنه
اس 5 : دوستان سود تاخیر کسی هست گرفته باشه؟!
جک j4 : با سلام من هم فروش ۲۹ فرودین جکj4 پول ریختم همون روزم چکاشو دادم ولی ماشین هنوز تو مرحله تکمیل وجه زرد مونده طبیعیه اخه یه عده پلاکم شدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهرام کوییک Gxl : من 19اسفند تکمیل وجه کردم . زنگ میزنم میگن پذیرش 21اسفندی ،16فروردین هم مایه تفاوت واریز کردم . هنوز خبری از فاکتور نیست . منگوندم تو مرحله آماده تخصیص
بهرام کوییک Gxl : من 19اسفند تکمیل وجه کردم . زنگ میزنم میگن پذیرش 21اسفندی ،16فروردین هم مایه تفاوت واریز کردم . هنوز خبری از فاکتور نیست . منگوندم تو مرحله آماده تخصیص
x55 : سلام ،کی بدستتون میرسه؟؟
سورن دوگانه 30 دی تبدیل نزده : جهت اطلاع : سلام دوستان من برای سورن دوگانه هیچگونه تبدیلی نزدم تاریخ تکمیل وجه1402/9/25 تحویل 1402/10/30. توی کاستومر امروز و برای بار دوم بعد از عید تاریخ (درحال صدور فاکتور) بروز رسانی شد و به تاریخ1402/2/30 تبدیل شدولی هنوز فاکتورنشده احتمالا صدور فاکتورش خیلی نزدیک باشه.
x55 : سلام ،بعد از صدور مجوز خروج چند روز زمان میبره تا تحویل بدن و بدست مشتری برسه؟از ما 26اردیبهشت مجوز خروج خورده اما نمایندگی میگه شاید تا اواسط خرداد برسه ،واقعیت چیه؟
علی : فروش فوری های اسفند کسی نمیدونه کی فاکتور میشن؟؟؟
مهسا : من29 آذر سفید
مهسا : من 29 آذر تکمیل و 29 بهمن تحویل سفید 207 اتو به نظرشما تا ساعت چند در طول روز فاکتور میکنند
زهرا فروش فوری اسفند : دوستان بعد پلاک شدن ماشین کی میدن
85گانه : سلام من واریز11بهمن پذیرش12بهمن پریروز فاکتور شدم