تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

چرخ‌ها یکی از اجزای خودرو هستند که توسط عموم مردم مهجور واقع شده و به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب تایر و رینگ مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای گرفتن یک سواری نرم‌تر و بهتر می‌توان انجام داد. دو نوع رینگ مختلف مهم در بازار وجود دارد که علاوه بر فرمان‌پذیری و شتاب، هزینه‌ی نگهداری آن‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تعمیر و ترمیم‌پذیر هستند و برخی خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا رینگ‌های آلومینیومی و فولادی را مقایسه کنیم.

 

با انتخاب رینگ مناسب می‌توان فرمان‌پذیری و شتاب خودرو را بهبود ببخشید. رینگ‌‌ از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این متریال‌ها، شخصیت متفاوتی به خودرو می‌بخشد.

رینگ آلومینیومی

رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند. این رینگ‌ها با ریختن ترکیبی از آلومینیوم و نیکل به صورت مذاب داخل قالب‌های مختلف به‌دست می‌آیند و به علت تنوع قالب‌ها، دارای تعداد بیش‌تری از طرح‌ها نسبت به هم‌ترازهای فولادی خود هستند.

 
 

رینگ‌های آلومینیومی سبک‌تر هستند و به همین علت، در بیش‌تر شرایط می‌توانند عملکرد بهتری را ارائه دهند. همچنین موجب می‌شوند که مصرف سوخت کمتر شود و این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای رینگ‌های آلومینیومی به خصوص در پیمایش درون شهری است. به علت وزن کم این رینگ‌ها، فشار کمتری به سیستم تعلیق وارد می‌شود و در نتیجه، شتاب بهتری را موجب می‌شوند.

رینگ
 

مهم‌ترین عیب رینگ آلومینیومی، ماندگاری و نگهداری آن است. در بعضی از جاده‌ها و به خصوص جاده‌های ناهموار ایران، فشار وارد شده به این رینگ‌ها می‌تواند موجب خم شدن و حتی گاهی ترک خوردن آن‌ها شود. مسئله‌ای که در رینگ‌های فولادی سنگین‌تر و محکم‌تر پیش نمی‌آید. به علت ظرافتی که این رینگ‌ها دارند، زیبایی آن‌ها نیز بسته به نگهداری مالک می‌تواند زودتر یا دیرتر خدشه‌دار شود؛ ولی به هر حال، آسیب‌های ظاهری این نوع رینگ بیش‌تر از رینگ فولادی است.

 
 

به علت زیبایی و عملکرد بهتر، بیش‌تر شرکت‌های خودروسازی به صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. به طور کلی از نظر قیمتی این رینگ‌ها گران‌تر از رینگ‌های فولادی هستند.

رینگ فولادی

رینگ فولادی
 

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

برعکس رینگ آلومینیومی، بزرگ‌ترین مزیت رینگ فولادی دوام آن است. شکستن و ترک خوردن رینگ فولادی غیرممکن است و ترک خوردن آن نیروی بسیار زیادی را می‌طلبد. اگر لایه رنگ روی آن نیز از بین نرود و از آن به طور مناسب نگهداری شود، زنگ نخواهد زد. اگر لایه‌ی رنگ روی آن از بین برود، خطر زنگ زدن وجود دارد.

خطر آسیب ظاهری به رینگ فولادی به علت سختی و مقاومت بیش‌تر آن کمتر است و ظاهری سخت‌تر دارد. به همین علت، ترمیم و تعمیر آن نیز راحت‌تر است و از بابت اینکه با ضربه رنگ آن از بین برود، خیالتان راحت خواهد بود. اگر رینگ فولادی شما خم شود، به‌راحتی می‌توانید با ابزاری مانند چکش آن را درست کنید و نگران آسیب ظاهری نباشید.

رینگ فولادی
 

از نظر تنوع طرح‌ها، رینگ فولادی بازنده میدان است و به این علت که قالب‌های محدودی دارد، تنوع و تفاوت استایل‌هایش کمتر از هم‌تراز آلومینیومی‌ است. در کل، ظاهر رینگ‌های فولادی به زیبایی رینگ‌های آلومینیومی نیست. البته کاورهایی برای رینگ‌های فولادی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را زیباتر کند.

مهم‌ترین عیب رینگ‌های فولادی وزن زیاد آن‌هاست. به علت وزن زیاد، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر می‌آید. وزن زیاد موجب می‌شود چابکی خودرو گرفته شود و شتاب آن کمتر شود. همچنین به سیستم تعلیق خودرو فشار بیش‌تری وارد می‌شود و ممکن است استهلاک خودروی شما بیش‌تر شود. وزن این رینگ در فصل زمستان و برف تبدیل به مزیت آن می‌شود و می‌تواند شما را از لیز خوردن روی یخ و برف نجات دهد. گاهی برخی از افراد در فصل‌های سرد از رینگ‌های فولادی و در فصل‌های گرم از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. در خودروهایی که از ابتدا در آن‌ها از رینگ آلومینیومی استفاده شده، نباید از رینگ فولادی استفاده کرد. رینگ‌های فولادی سایزهای محدودی دارند و از این نظر نیز می‌توانند با خودروی شما ناهماهنگی داشته باشند.

کدام مناسب‌تر است؟

رینگ فولادی یا رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌تر هستند.

مزایای رینگ آلومینیومی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

مزایای رینگ فولادی چیست؟

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌ترند. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رینگ آلومینیومی و فولادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟