تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

چرخ‌ها یکی از اجزای خودرو هستند که توسط عموم مردم مهجور واقع شده و به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب تایر و رینگ مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای گرفتن یک سواری نرم‌تر و بهتر می‌توان انجام داد. دو نوع رینگ مختلف مهم در بازار وجود دارد که علاوه بر فرمان‌پذیری و شتاب، هزینه‌ی نگهداری آن‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تعمیر و ترمیم‌پذیر هستند و برخی خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا رینگ‌های آلومینیومی و فولادی را مقایسه کنیم.

 

با انتخاب رینگ مناسب می‌توان فرمان‌پذیری و شتاب خودرو را بهبود ببخشید. رینگ‌‌ از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این متریال‌ها، شخصیت متفاوتی به خودرو می‌بخشد.

رینگ آلومینیومی

رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند. این رینگ‌ها با ریختن ترکیبی از آلومینیوم و نیکل به صورت مذاب داخل قالب‌های مختلف به‌دست می‌آیند و به علت تنوع قالب‌ها، دارای تعداد بیش‌تری از طرح‌ها نسبت به هم‌ترازهای فولادی خود هستند.

 
 

رینگ‌های آلومینیومی سبک‌تر هستند و به همین علت، در بیش‌تر شرایط می‌توانند عملکرد بهتری را ارائه دهند. همچنین موجب می‌شوند که مصرف سوخت کمتر شود و این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای رینگ‌های آلومینیومی به خصوص در پیمایش درون شهری است. به علت وزن کم این رینگ‌ها، فشار کمتری به سیستم تعلیق وارد می‌شود و در نتیجه، شتاب بهتری را موجب می‌شوند.

رینگ
 

مهم‌ترین عیب رینگ آلومینیومی، ماندگاری و نگهداری آن است. در بعضی از جاده‌ها و به خصوص جاده‌های ناهموار ایران، فشار وارد شده به این رینگ‌ها می‌تواند موجب خم شدن و حتی گاهی ترک خوردن آن‌ها شود. مسئله‌ای که در رینگ‌های فولادی سنگین‌تر و محکم‌تر پیش نمی‌آید. به علت ظرافتی که این رینگ‌ها دارند، زیبایی آن‌ها نیز بسته به نگهداری مالک می‌تواند زودتر یا دیرتر خدشه‌دار شود؛ ولی به هر حال، آسیب‌های ظاهری این نوع رینگ بیش‌تر از رینگ فولادی است.

 
 

به علت زیبایی و عملکرد بهتر، بیش‌تر شرکت‌های خودروسازی به صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. به طور کلی از نظر قیمتی این رینگ‌ها گران‌تر از رینگ‌های فولادی هستند.

رینگ فولادی

رینگ فولادی
 

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

برعکس رینگ آلومینیومی، بزرگ‌ترین مزیت رینگ فولادی دوام آن است. شکستن و ترک خوردن رینگ فولادی غیرممکن است و ترک خوردن آن نیروی بسیار زیادی را می‌طلبد. اگر لایه رنگ روی آن نیز از بین نرود و از آن به طور مناسب نگهداری شود، زنگ نخواهد زد. اگر لایه‌ی رنگ روی آن از بین برود، خطر زنگ زدن وجود دارد.

خطر آسیب ظاهری به رینگ فولادی به علت سختی و مقاومت بیش‌تر آن کمتر است و ظاهری سخت‌تر دارد. به همین علت، ترمیم و تعمیر آن نیز راحت‌تر است و از بابت اینکه با ضربه رنگ آن از بین برود، خیالتان راحت خواهد بود. اگر رینگ فولادی شما خم شود، به‌راحتی می‌توانید با ابزاری مانند چکش آن را درست کنید و نگران آسیب ظاهری نباشید.

رینگ فولادی
 

از نظر تنوع طرح‌ها، رینگ فولادی بازنده میدان است و به این علت که قالب‌های محدودی دارد، تنوع و تفاوت استایل‌هایش کمتر از هم‌تراز آلومینیومی‌ است. در کل، ظاهر رینگ‌های فولادی به زیبایی رینگ‌های آلومینیومی نیست. البته کاورهایی برای رینگ‌های فولادی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را زیباتر کند.

مهم‌ترین عیب رینگ‌های فولادی وزن زیاد آن‌هاست. به علت وزن زیاد، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر می‌آید. وزن زیاد موجب می‌شود چابکی خودرو گرفته شود و شتاب آن کمتر شود. همچنین به سیستم تعلیق خودرو فشار بیش‌تری وارد می‌شود و ممکن است استهلاک خودروی شما بیش‌تر شود. وزن این رینگ در فصل زمستان و برف تبدیل به مزیت آن می‌شود و می‌تواند شما را از لیز خوردن روی یخ و برف نجات دهد. گاهی برخی از افراد در فصل‌های سرد از رینگ‌های فولادی و در فصل‌های گرم از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. در خودروهایی که از ابتدا در آن‌ها از رینگ آلومینیومی استفاده شده، نباید از رینگ فولادی استفاده کرد. رینگ‌های فولادی سایزهای محدودی دارند و از این نظر نیز می‌توانند با خودروی شما ناهماهنگی داشته باشند.

کدام مناسب‌تر است؟

رینگ فولادی یا رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌تر هستند.

مزایای رینگ آلومینیومی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

مزایای رینگ فولادی چیست؟

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌ترند. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رینگ آلومینیومی و فولادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟