تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

 

رپورتاژ - با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت خودروسازی و همچنین پدید آمدن ترافیک های شهری و طاقت فرسا بسیاری از سازندگان خودرو اقدام به ساخت و تجهیز خودروهای مدل بالا با گیربکس اتوماتیک کرده ‌اند که از استقبال خوبی هم برخوردار گردیده است. با وارد شدن این گیربکس ها به دنیای خودرو نیاز به وجود تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نیز به وجود آمد.

البته تولید خودروهایی با گیربکس اتوماتیک منجر به منسوخ شدن جعبه دنده های دستی نگردید و جعبه دنده دستی با توجه به استهلاک پایین تر و هزینه ‌های نگهداری پایین هنوز هم طرفداران خاص دو آتیشه خود را دارد. از این بحث که بگذریم گیربکس های اتوماتیک روز به روز در حال پیشرفت و اصلاح ساختار و مدرن شدن می باشند و شرکت‌های خودروسازی بزرگ سعی در آپدیت محصولات خود و تکمیل تکنولوژی آن دارند.

جایگاه گیربکس اتوماتیک در ایران

در ایران نیز حدود چند سالی است که گیربکس های اتوماتیک به بازار خودرو کشورمان راه پیدا کرده اند و در سال‌های اخیر بنا به دلایلی که ذکر شد استقبال خوبی نیز از آن ها صورت گرفت. از این رو شرکت های خودروسازی داخلی خیلی از محصولات خود را مجهز به گیربکس اتوماتیک کردند.

البته هرچند ما روز به روز که می گذرد مشاهده می کنیم که از کیفیت محصولات داخلی کاسته می‌ شود و در عین پیشرفت تکنولوژی گام های سریع به عقب بر می دارند اما در هر صورت اقدام به تجهیز خودروهای خود به گیربکس اتوماتیک اقتصادی نموده اند. از طرفی متخصصین و مکانیک های مخصوص نیز جهت فعالیت در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک افزایش پیدا کردند.

گیربکس اتوماتیک در خودروهای خارجی

از بحث خودروهای داخلی که بگذریم در مدت زمان محدودی خودروهای وارداتی با گیربکس های اتوماتیک نیز وارد کشور شدند. پس مسئله گیربکس و جعبه دنده اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خواسته یا ناخواسته در بین خودروها و مالک آن ها جا باز نموده است.

یکی از دردسرهایی که گیربکس های اتوماتیک دارند نبود زیرساخت‌ های کافی جهت تعمیر و نگهداری این گیربکس ها و وجود تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در کشور می باشد، و مالکان خودرو همواره با مشکلات متعددی جهت تعمیر و نگهداری گیربکس دست و پنجه نرم کرده اند.

ما در این مقاله سعی داریم چندین نکته را جهت آشنایی بیشتر شما خوانندگان در مورد تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شرح دهیم تا شما هنگام استفاده از این خودروها با کمترین مشکل مواجه شوید و بیشترین راندمان را از این خودروها دریافت کنید.

اولین نکته

اولین نکته ‌ای که همواره در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باید مد نظر قرار دهید این است که حساسیت گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نسبت به انواع گیربکس های دنده دستی بیشتر می باشد. پس همواره باید با آگاهی کامل از این نوع گیربکس استفاده کنید تا گیربکس شما در کوتاه مدت دچار عیب و ایراد نگردد و هزینه ‌های گزاف را به شما تحمیل نکند.

نکته دوم

هزینه گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک از گیربکس های معمولی به مراتب بیشتر است. پس به قول معروف هرکس طاووس خواهد جور هندوستان کشد. اما این جمله بدین معنی نمی باشد که قید گیربکس اتوماتیک را بزنید. اما حتما توجه کنید که دنیای گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با انواع گیربکس دستی متفاوت خواهد بود.

پس حتما با آگاهی کامل از این گیربکس ها استفاده کنید. در صورتی که موارد و نکته ‌های نحوه استفاده از گیربکس خودرو را به طور کامل رعایت کنید گیربکس خودرو شما به یک قطعه کار آمد و بی عیب و نقص تبدیل خواهد شد. در این زمینه یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نیز می تواند جهت راهنمایی دادن برای شما در جهت استفاده صحیح از ان بسیار موثر و مثبت عمل کند.
 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

نکته سوم

همواره سعی کنید گیربکس خودرو خود را قبل از خرابی ها جهت سرویس و تعمیر و نگهداری به صورت دوره ای به یک  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ببرید و از مکانیک خودرو و باتجربه خود بخواهید گیربکس شما را چک کند. در صورت بروز اشکال نیز خیلی سریع اقدام به برطرف نمودن عیب آن نمایید. به این صورت شما از پرداخت هزینه ‌های بالا و خسارات ناشی از تعمیر گیربکس در امان خواهید ماند.

نکته چهارم

همانطور که بارها به این نکته اشاره نمودیم، هیچگاه کار تخصصی گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خودرو خود را به دست افراد معمولی نسپارید. زیرا در صورتی که گیربکس توسط فرد بی ‌تجربه مورد بازدید و دستکاری قرار گیرد هزینه‌ های بالایی را به شما تحمیل خواهد کرده و چیزی جز دردسر و گرفتاری برای شما به وجود نخواهد آورد. بنابراین در صورت بروز مشکل حتما گیربکس خود را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بسپارید.

نکته پنجم

در هزینه های بازدید گیربکس و سرویس گیربکس اتومبیل خودرو مقداری دست و دلباز تر عمل کنید و در صورتی که مکانیک گیربکس شما در یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک توصیه به تعویض سنسور یا قطعه می ‌کند مشکل را به تعویق نیاندازید که بعدا شدیدا پشیمان خواهید شد و شاید مشکلی که با اندک هزینه ای رفع می شود در آینده نه چندان دور هزینه ‌های گزافی را بتراشد.

نکته ششم

در صورتیکه گیربکس شما دچار آسیب یا خرابی گردید همواره سعی کنید از لوازم یدکی اصلی و استاندارد استفاده کنید و در صورتی که توانایی شناسایی یا تهیه جنس اصلی را ندارید سعی کنید از مکانیک‌ خودرو خود کمک بگیرید و تعمیرکار مجاز خود بخواهید که در تهیه و خرید لوازم یدکی اصلی به شما کمک کند و یا در صورت لزوم خودش اقدام به خرید لوازم یدکی اصلی نماید. اغلب مکانیک فعال در یک  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک می تواند به سهولت جنس اصل را برای گیربکس شما تهیه کند.
گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کمک شایانی را به رانندگان خودروها کرده اند و بسیاری از افرادی که از خودروهای اتوماتیک استفاده می کنند آسایش و راحتی بیشتری نسبت به خودروهای دنده دستی دارند. از طرفی هم از شر کلاچ گرفتن در ترافیک ها آسوده شده اند. بسیاری از افراد هم از حساسیت ‌های گیربکس اتوماتیک شاکی هستند.

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

اگر برای شما آسایش بیشتر و راحتی حین رانندگی مهم است و نمی خواهید دچار مشکلات ذکر شده در مورد سیستم جعبه دنده های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شوید همواره به نکاتی که در بالا ذکر کردیم توجه داشته باشید و از همه مهمتر زمانی که گیربکس شما دچار مشکل شده است و نیاز به سرویس کاری دارد هیچگاه این قطعه حساس خودرو را به افراد غیر مجاز نسپارید که مشکلات شما را دوچندان خواهد نمود.

در صورتی که به نکات بالا توجه کرده باشید مطمئن باشید که گیربکس شما جزو بی آزارترین و با راندمان ترین قطعه خودرو شما خواهد بود.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

یکی از مهم‌ترین مشکلات دارندگان خودرو های دنده اتوماتیک، خرابی گیربکس است و مهم تر از آن پیدا کردن یک متخصص در زمینه گیربکس های اتوماتیک، حال ما سال‌ها در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به شکل تخصصی فعالیت میکنیم و می‌توانیم میزبان شما باشیم.
کلیه تعمیرات زیر نظر متخصصین کارآزموده در مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک رضا انجام میپذیرد.

مرحله اول : تست و عیب یابی
مرحله دوم : تعمیر و تعویض قطعات معیوب
مرحله سوم : تست خودرو یا گیربکس پس از تعمیر
لذا تست و عیب یابی در تعمیر گیربکس اتوماتیک مهمترین قسمت این فرآیند می باشد.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیربکس اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
محسنj7 9 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : با سلام خدمت دوستان..با توجه به اینکه امروز تحویل گرفتم ارزش این همه صبر کردن را نداشت...دم نمایندگی وقتی اومد تحویلم بده مانیتور کار نمیکرد...بازش کرد فیوز سوخته بود..71 کیلومتر رانندگی کردم گریبکس تقه میزنه تو تعویض دنده اول.اینکه میگم تو حرکت تقه میزد نه اینکه تازه بخوام راه بیفتم..تازه که بخوام راه بیفتم چه دنده عقب چه دنده جلو تقه را داره و طبیعیه..در کل رانندگی باهاش خسته کننده هست..من که اصلا دوست نداشتم..متریال داشبورد بو پلاستیک زباله میداد..خدایی حالم گرفت که 15ماه به خاطرش صبر کردم
شاهین : با سلام خدمت دوستان..با توجه به اینکه امروز تحویل گرفتم ارزش این همه صبر کردن را نداشت...دم نمایندگی وقتی اومد تحویلم بده مانیتور کار نمیکرد...بازش کرد فیوز سوخته بود..71 کیلومتر رانندگی کردم گریبکس تقه میزنه تو تعویض دنده اول.اینکه میگم تو حرکت تقه میزد نه اینکه تازه بخوام راه بیفتم..تازه که بخوام راه بیفتم چه دنده عقب چه دنده جلو تقه را داره و طبیعیه..در کل رانندگی باهاش خسته کننده هست..من که اصلا دوست نداشتم..متریال داشبورد بو پلاستیک زباله میداد..خدایی حالم گرفت که 15ماه به خاطرش صبر کردم
J7 : لینک میفرستن مهم نیست کجا باشید فقط پول روی حسابتون باشه میتونید واریز انجان بدین با درگاه پرداخت
J7 : دوست عزیز مشخص نیست شما حدودی ۱۲۰۰درنظر بگیرید
X5 سوم خرداد دو مرحله ای : سلام دوستان.کسی میدونه تکمیل وجه به حساب نمایندگی یا خود شرکت یا لینک خاصی داره.بنده ممکنه زمان تکمیل وجه تهران نباشم؟آیا کسی میتونه جای ما تکمیل کنه یا باید حتما باشیم؟
X5تیر : مبارکتون باشه خیرشو ببینید خدا کنه برا ماهام زود بدن
X5فروردین ماه 1404 : ممنون از همه دوستان امیدوارم هر چه زودتر همه خودرو هاشون رو‌تحویل بگیرن و از این بلاتکلیفی و بازی با روح و روان مردم شریف مملکتم کمتر بازی بشه . برای اینکه شخصا روزی چندین مرتبه این صفحه رو پیگیر بودم گفتم اطلاع رسانی کرده باشم شاید افرادی مثل من چشم‌انتظار این خبر ها باشند
شاهین cvt : از دوستان ۲۱ اسفند ، کسی پلاک شده؟
محسنj7 : دوست عزیز قانون جدید نیست و نمایندکی ها همه چرت میگن. اسن مصوبات از سال 1400 اجرا داره میشه و در اردیبهشت 1404 مجدد در مصوبه 740 شورت رقابت تاکید بر انجامشون شده. پس دنبال کرفتن حقتون باشین.
احسان : سلام داداش من ۱۴ اردیبهشت هستم هنوز خبری نیست تا یازدهم فاکتور کردن سیزدهم تغیر رنگ داده که فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا6دنده تحویلی بهمن : ممنون داداش، فکر کردم اگه تیک نخوره همون لحظه، پرداخت ناموفق هست واسه اون نگران شدم
ساینا تک : میگن از نیمه دوم آذر بنزین 3 نرخ میشه نرخ اول 60 لیتر 1500 نرخ دوم 100 لیتر 3000 نرخ سوم جایگاه 5000 اونایی که بیش از یک خودرو به نامشون هست فقط به یکی از خودرو ها به انتخاب خودشون سهمیه اول و دوم تعلق میگیره خودرو دوم سهمیه فقط 5000 تومنی خودروهای صفری که از نیمه دوم آذر پلاک میشه سهمیه اول و دوم ندارن فقط سهمیه 5000 تومنی میتونن بزنن
پیش 6 اسفند : چه زمانی پلاک شدی و چن روز طول کشید تا روشن سد
اطلس دی : سلام دوستان هر کی ماشین تحویل میگیره حتما یه تشخیص رنگ بره ،چند مورد بوده که یا درها یا کاپوت رنگ شده بوده
فرسوده اذر فولادی : دوستان با ابلاغ جدید از 15 اذر به بعد دیگه کارت سوخت نمیدن فاکتور بی خیال ش
30 دی سقف فلز : دوست عزیزی که میای میگی من 30 دی سقف فلز هستم یک هفته پیش فاکتور شدی الانم رفته برای حمل خودرو عکس بذار ببینیم واقعا فاکتور شدی ماهم امیدوار باشیم الان من تحویل 30 دی هستم 3 آبان هم تکمیل وجه کردم
حامد : سلام دوستان اینکه میگن خودروهای صفر باید بنزین 5 هزار تومنی بزنند یعنی چی
تکمیل وجه شهریور،تک،تحویل مهرماه : سلام،دوستان من هم فاکتور شدم،پذیرش 24 بهمن،تکمیل وجه 9شهریور،امیدوارم همه ی دوستان چشم انتظار فاکتور بشین و راحت بشین.
علی : تکمیل وجه 12شهریور برای من فاکتور نشده ،من sbr نزدم تاثیری داره تو فاکتور یا الکیه
اسی آبان ک : از آخر شهریور به اینور باید خودروها sbr داشته باشند و جزو استاندارد اجباری شده .حالا پولی که نمیدی برو توی پنل کاربری سایپا ، قسمت درخواست ها بعد قسمت تغییر رنگ و مدل و اطلاعات خواسته شده رو وارد کن , برات اگر گزینه کوییک اس 85 گانه با sbr بود تیک رو بزن و تایید کن فردا برات توی وضعیت خودرو عوض میشه . من تکمیل مهر بودم برای من فعال شده بود انتخاب کردم .