خرید خودرو کارکرده خارجی با بودجه تقریبی 2 میلیارد تومان

 

خرید خودرو کارکرده خارجی با بودجه تقریبی 2 میلیارد تومان

 

رپورتاژ - اگر قصد خرید یک خودرو خارجی را دارید، می‌توانید تا شهریورماه امسال صبر کنید تا خودروهای جدید و صفر کیلومتر را سوار شوید. از آن جایی که دولت اخیرا طرح واردات خودرو را تصویب کرده است، احتمالا خودروهای متنوعی وارد کشور خواهند شد که در شهریورماه از راه می‌رسند. اما اگر در حال حاضر به دنبال خودرویی خارجی می‌گردید، باید به سراغ کارکرده‌ها بروید. آخرین خودروهای وارد شده به کشور مدل سال 2018 هستند و حداقل چند هزار کیلومتری راه رفته‌اند. ممنوعیت واردات سبب شد تا قیمت این خودروها به شدت افزایش یابد؛ اکنون تمامی خودروهای وارداتی با قیمت‌هایی میلیاردی و اکثرا غیرمنطقی معامله می‌شوند. بنابراین به تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خودرو اقساطی  افزوده شد و مصرف‌کنندگان از آن‌ها استقبال کردند.

هنگام خرید ماشین کارکرده باید به نکات مهمی توجه داشت و با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت کرد. زیرا بسیاری از مشکلات فنی و حتی بدنه خودرو با چشم و به راحتی قابل تشخیص نیستند و پس از مدتی خریدار را به دردسر می‌اندازند. بنابراین بهتر است بازدید و تست خودرو را به یک کارشناس ماهر سپرد تا تمامی موارد را بررسی کند و سپس نتیجه نهایی را گزارش دهد. شرکت‌های متعدد و معتبری وجود دارند که خدمات کارشناسی خودرو را به طور حرفه‌ای ارائه می‌دهند. اما معمولا این شرکت‌ها و خدمات در شهرهای بزرگ و مهم قرار دارند؛ پس خرید خودرو در شیراز، اصفهان، تهران و ... راحت‌تر است.

خودروهای ذکر شده در لیست پیش رو، همگی کارکرده بوده و با بودجه حدودی 2 میلیارد تومان قابل خریداری‌ هستند.

هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا پلتفرم مشترکی با مدل سوناتا دارد؛ اما قوی‌تر و لوکس‌تر است. آزرا در قالب نسل‌های مختلفی وارد کشور شد و مشتریان از آن به خوبی استقبال کردند. نسل پنجم آزرا با مدل‌های 2012 تا 2014 در بازار موجود است و قیمتی در حدود دو میلیارد تومان دارد. این سدان سایز متوسط از یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری نیرو می‌گیرد و نهایتا 250 اسب‌بخار قدرت و 282 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این پیشرانه قدرتمند به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک متصل است. هیوندای آزرا طراحی زیبا و قابل قبولی دارد و آپشن‌های خوبی را مانند اتوهلد، اتولایت، سیستم پخش اینفینیتی، نمایشگر 7 اینچی، ماساژور صندلی راننده، سقف پانوراما و ... ارائه می‌دهد. اما نقاط ضعفی نیز دارد که حتما باید به آن توجه شود، برای مثال، سرویس‌های موتور و گیربکس باید به طور مرتب انجام شود. پیشرانه نیز به بنزین کم کیفیت حساس است.

خرید خودرو کارکرده خارجی با بودجه تقریبی 2 میلیارد تومان

تویوتا کرولا

کرولا سدان اقتصادی تویوتاست که طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا دارد. این خودرو سال‌هاست که در بازار کشور حضور دارد و نسل یازدهم آن آخرین نسلی بود که در ایران عرضه شد. این مدل در سال 2014 وارد کشور شد و عرضه آن تا سال 2017 ادامه یافت. تویوتا کرولا دو تیپ GLI و XLI دارد؛ نسخه GLI گران‌تر بوده و تجهیزاتی را مانند تهویه اتوماتیک، سانروف، استارت دکمه‌ای و روکش چرم فرمان را ارائه می‌دهد. پیشرانه تویوتا کرولا از نوع 2 لیتری بوده که 143 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کرولا نقاط مثبت بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از دوام فنی، سواری و تعلیق نرم، فضای جادار کابین و مصرف سوخت 7.7 لیتری در هر صد کیلومتر. اما اگر علاقمند به آپشن‌ها و تجهیزات متنوع هستید، کرولا خودرو مناسب شما نیست.

کیا اسپورتیج

اسپورتیج، کراس‌اور سایز متوسط کیاست که نسل سوم آن اولین بار در سال 2011 به بازار ایران راه یافت. اسپورتیج به شدت نزد ایرانیان محبوب شد و حتی این روزها نیز بازار خرید و فروش خوبی دارد. این نسل در سال 2014 با تغییرات جزئی، فیس‌لیفت شد. برای نسل سوم اسپورتیج یک پیشرانه 2.4 لیتری MPI در نظر گرفته شده که 176 اسب‌بخار قدرت و 227 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس آن نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. از معایب این کراس‌اور می‌توان به دید محدود راننده بر اطراف و سواری و تعلیق خشک آن اشاره کرد.

خرید خودرو کارکرده خارجی با بودجه تقریبی 2 میلیارد تومان

دی‌اس 6

دی‌اس 6 یک کراس‌اور لوکس، جمع‌و‌جور و تک دیفرانسیل از فرانسه است که در سال 95 وارد ایران شد. دی‌اس 6 طراحی زیبایی دارد و کابین آن نیز بسیار با کیفیت است. اما هیچ‌گاه نتوانست از رقبای کره‌ای خود در ایران پیشی بگیرد. پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ دی‌اس 6 می‌تواند 167 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این کراس‌اور تجهیزاتی را مانند رادار نقطه کور، چراغ چرخشی، ایربگ پرده‌ای، گرمکن‌ صندلی‌های جلو و ... ارائه می‌دهد. علاوه بر آپشن‌های کاربردی و متنوع، قطعات آن کیفیت ساخت بالایی دارند و کابین نیز بسیار جادار است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف دی‌اس 6 در ایران، بازار ضعیف خرید و فروش آن بوده که یکی از دلایل آن واردات محدود است. همچنین پیشرانه توربوشارژ آن به بنزین بی کیفیت حساس است.

به روزترین اخبار خودرو ، جدیدترین خبر خودروهای داخلی و خارجی و شرایط فروش، سرخط مهمترین اخبار و گزارش های خبری خودرو را در سایت باما بخوانید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خرید خودرو کارکرده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت