چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

 

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

 

حدود یک دهه پیش، کراس‌اوور چانگان CS35 به‌صورت وارداتی راهی بازار کشورمان شد و سپس در سال ۱۳۹۵ سایپا مونتاژ آن را آغاز کرد. این خودرو به لطف طراحی بیرونی متناسب و مشخصات فنی قابل‌قبول، با استقبال مواجه و به یکی از کراس‌اوورهای چینی محبوب بازار کشورمان تبدیل شد. بااین‌حال، این شرایط خیلی دوام نیاورد و حدود سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۸ به دلیل وضع تحریم‌ها علیه کشورمان، تولید CS35 در ایران به‌ناچار پایان یافت.

 

در طول چند سال گذشته نیز خبری از بازگشت چانگان به بازار ایران نبود تا اینکه چند وقت پیش این شرکت چینی سدان جمع‌وجور آلسوین خود را از طریق شرکت فردا موتور و با نام فردا ۵۱۱ به شکل محدودی راهی بازار ایران کرد. خبر مهم‌تر در این رابطه اما دیده شدن کراس‌اوور چانگان یونی‌تی در محوطهٔ سایپا بود که چند روز پیش منتشر شد و احتمال همکاری مجدد این شرکت با چانگان را مطرح کرد. سپس دو روز پیش مدیرعامل سایپا در مجمع عمومی سالیانه شرکت از برنامه عرضه دو خودروی جدید چانگان در ایران خبر داد و شایعات قبلی را تأیید کرد.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

محمدعلی تیموری در این مراسم گفت گفت یکی از مزیت‌های گروه سایپا، فعالیت به شکل CKD یا مونتاژ خودروهای خارجی است و در چند سال گذشته، در این رابطه فعال نبودیم اما برنامه داریم تا مجدداً آن را راه‌اندازی کنیم؛ زیرا سوددهی قابل‌توجهی دارد. تیموری همچنین افزود که دو مدل چانگان را برای این کار در نظر داریم. به‌احتمال‌زیاد، یکی از این مدل‌ها کراس‌اوور یونی‌تی است که در محوطهٔ سایپا دیده شده اما این خودرو به‌عنوان یکی از اعضای خانوادهٔ یونی، از محصولات رده بالای چانگان بوده و با قیمت پایهٔ ۱۱۵,۹۰۰ یوآن معادل ۱۷ هزار دلار، کراس‌اوور نسبتاً گرانی محسوب می‌شود. به همین دلیل، به نظر می‌رسد سایپا دومین گزینهٔ خود برای مونتاژ را از محصولات ارزان‌تر چانگان انتخاب کرده است زیرا طبق گزارشات، به‌تازگی نمونه‌های اولیه و آزمایشی کراس‌اوور CS35 پلاس وارد کشور شده‌اند.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

CS35 پلاس درواقع نسل جدید همان CS35 مونتاژی سایپا محسوب می‌شود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو در طول فرایند توسعه قرار بود جایگزینی برای نسل قبلی باشد اما بعداً برنامه‌ها تغییر کرد و این کراس‌اوور جدید با نام CS35 پلاس به‌عنوان مدلی گران‌تر در کنار همان نسل قبلی به بازار عرضه شد و تولید CS35 قدیمی هم همچنان ادامه یافت. CS35 پلاس در اکتبر سال ۲۰۱۸ فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۷ اسب بخار قدرت به بازار عرضه شد.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

سپس در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ چانگان نسخهٔ فیس‌لیفت CS35 پلاس را معرفی کرد. در این فیس‌لیفت، دماغهٔ خودرو بازطراحی شد تا هم فرم مدرن‌تری به خود بگیرد و هم با دیگر کراس‌اوورهای جدید چانگان هماهنگ شود. علاوه بر این، داخل خودرو هم بازطراحی شد و با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی متصل‌به‌هم، نمای مدرن‌تری پیدا کرد. طی این فیس‌لیفت همچنین چانگان نسخهٔ بروز شده‌ای از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قبلی را هم برای کراس‌اوور خود ارائه کرد که قدرت آن به ۱۲۸ اسب بخار افزایش یافت. برای انتقال نیروی این موتور نیز علاوه بر گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی، یک نمونهٔ جدید شش سرعته اتوماتیک هم ارائه شد.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

اما این پایان ارتقاءهای CS35 پلاس نبود زیرا حدود دو ماه بعد، چانگان یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو را هم برای این خودرو ارائه کرد. این پیشرانه که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس جدید هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده است تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو برساند.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

ویژگی‌های چانگان CS35 پلاس مونتاژ سایپا

هرچند فعلاً ویژگی‌های دقیق CS35 پلاس مونتاژ سایپا را نمی‌دانیم اما طبق گفته‌ها، این شرکت نسخه‌های آزمایشی کراس‌اوور چانگان را با همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی وارد کرده است. این یعنی به‌احتمال‌زیاد سایپا همین موتور را در کشورمان ارائه خواهد کرد تا قیمت CS35 پلاس را پایین نگه دارد. بااین‌حال، تنها ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتن متر گشتاور برای کراس‌اووری ۱۴۰۰ کیلوگرمی نسبتاً کم به نظر می‌رسد و روی توانایی‌های حرکتی خودرو تأثیر منفی خواهد گذاشت. برای انتقال نیروی این موتور همان‌طور که گفته شد، دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است که به‌احتمال‌زیاد سایپا نمونهٔ اتوماتیک را انتخاب می‌کند.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

قیمت و تجهیزات چانگان CS35 پلاس

همان‌طور که اشاره شد، فعلاً از مشخصات و ویژگی‌های دقیق CS35 پلاس برای عرضه در ایران خبر نداریم ولی بااین‌حال انتظار می‌رود کراس‌اوور جدید چانگان با تجهیزاتی مثل سانروف، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، صفحه آمپر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، سیستم ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای، گرم‌کن آینه‌های جانبی و… راهی بازار کشورمان شود. قیمت چانگان CS35 پلاس در چین از تنها ۶۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۰,۳۵۰ دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه به ۱۰۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۶,۲۷۰ دلار می‌رسد؛ بنابراین، این خودرو به میزان قابل‌توجهی از یونی‌تی ارزان‌تر است و انتظار می‌رود با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در کشورمان عرضه شود تا با هایما S5 ایران‌خودرو و ام‌وی‌ام X22 مدیران‌خودرو رقابت کند.

چانگان CS35 پلاس به ایران آمد، محصول جدید سایپا برای بازار کشور

 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , چانگان CS35 پلاس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمدحسین : با سلام چرا برای ما که زمستان ۱۴۰۳شاهین درستی برنده شدیم بودیم پیامک نیومده ،آیا پیامک برای واریز می آد یا نه،،ممنون
J4مشکی گیلان : اونایی ک j4 ثبت نام کردن رو هنوز از خرداد شاسی نکردن. بعد میخوان به شما جایگزین j4 بدن؟؟ من بعید میدونم. ثبت نامی ۳۱ خرداد j4 تا این تاریخ حتی شاسی نشده. تازه دو دورم فروش گذاشته درحالیکه از شاسی هم خبری نیست. هدفشون جمع اوری نقدیتگی مردم بود. چند حالت داره. J4 های شاسی نشده رو بگن ماشین بالاتر میدیم و یه عده پول ندارن میرن کنار و بنفع شرکته. یه عدم پول میدن باز به نفع شرکته. اونایی طرح جایگزسن خوردن هم اگر j4 تحویل بدن با خسارت باز به نفع شرکته حتی با پرداخت سود تاخیر. چون سود تاخیر ۳ درصدی رو حالا حالا نمیدن. کلا همه اینا برنامه ریزی شده بود و قبلا هم تو نظرات قبل اینکه این طرحا بیاد گفتم. چون ذات حرام اینارو متوجه شده بودم. یه عدم میگن ۲۰۳۰ تماس بگیرین. ۲۰۳۰ تا زمانیکه طرح فروش شرکت تموم نشده تو اخبار اعلام نمیکنه. وقتی نقدینگی جمع اوری شد بعدا رسانه ای میکنه و یه اشغالو میاره برا عذرخواهی . اونا لاشی بودن این نمایندگی ها چرا از ناموسشونو بخاطر پول فروختن و حراج مردم کردن .خاک بر یرشون.
ali s3 : من هم تماس گرفتم، البته به سه تا از دوستانم هم گفتم که برام تماس گرفتن. گفتن ثبت میشه که گزارش تهیه بشه. در تلگرام هم در کانال اخرین خبر تهران اطلاع رسانی کردم و ادمین پیام رو گذاشت لطفا زیر بار طرح جایگزین نرید، اگر هم در قرارداد نوشته شده که شرکت میتونه طرح جایگزین بده، ابتدا از ما ۷۰۰ میلیون رو از طریق سایت گرفتن بعد از دو سه روز تماس گرفتن که رفتیم و قرارداد امضا کردیم
ماشین شاهین : سلام دوستان. سایپا بخاطر اینکه ثبت نامی خودروی شاهین بالا بود اومد یه سیاست انقباضی رو در پیش گرفت .درطول این یک سال با ارسال طرح های پیشنهادی شروع به سر شکن کردن آمار کرد و ظرفیت تعهدی خودش رو کم کرد وبارسیدن موعد تحویل این طرح پیش فروش رو گذاشت و برای خودش زمان خریدو این زمان اضافه شده از چند جهت به کمکش میاد۱ـخروج از بار تعهد۲ـاستفاده از منابع بلوکه شده مردم۳ـافزایش قیمت واگذاری خودرو ۴ـ ایجاد کشش برای بازار به مدت چند سال ۵ـفرصت دپو خودرو برای افزایش قیمت و چندین موارد دیگر. حالا جدای از این حرفها باتوجه به سرشکن کردن قابل توجه ظرفیت زمستان ۱۴۰۳ احتمال اینکه برای مابقی افرادی که پیامک نیومده هنوز فراخوان فروش فوری بفرسته بالا هست .
بهرام : این سایپاست که دروغ میگه زمان نشان خواهد داد که کی دروغ میگه تا پایان آذر نیز منتظر میمونیم.
روزگار : باسلام .شرکت فرقون سازی سایپا خیر نبینید خداوند نیستو نابودتون کنه پس که میخاید واسه ما پیامک بفرستیدشما که نزولتون رو هم کشیدیت روش دیگه چی میخایید .
شاهین زمستان ۱۴۰۳ : دوستان منم مثل خیلی از این دوستان که پست گذاشتن بسرم اومده فروش فوق العاده شاهین با اولویت زمستان بودم پیامک اومد ماشین فروختم طلا فروختم در آخرین لحظات وام جور کردم خلاصه پوله جور شد اما متاسفانه روز یکشنبه بقول خودشان ظرفیت تمام شد و نتونستم پولو واریز کنم تکلیف چیه دوستان بعد از دوسال انتظار به همین راحتی بسوزه وما هم کاری نکنیم خواهشاً اگر شرایطتان مثل منه اعتراض کنیم و مستقیم بریم شرکت سایپا ویا وکیل بگیریم که حقمونه از این شرکت سایپا بگیریم
کی گفته؟ : از نمایندگی سایپا پرسیدم گفت تو همین هفته به گروه بعدی پامک ارسال میشه تحویلشونم بعد از شهریوره
محمد : برا منم هنوز پیامکی نیومده
مهدی : واریز ۱۴ آبان ۱۵ آبان فاکتور ۱۶ آبان پلاک و ۲۲ آبان تحویل خودرو از طریق نمایندگی و نکات قابل ذکر مصرف بالای سوخت بالاتر از ۱۰ لیتر لیتر و چوب شدن ترمز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : سلام برو توی میزخدمت قسمت اسنادخودرو زده که پلاک نصب شده
سجاد : منم همین حرف شما را میزنم فاکتور شدن رو هیچ نظمی نیست
زهرا : سلام کسی خبر داره واریز وجه دوم سورن پلاس تحویل اسفند کی میاد
207 اتو تیر : اگه این گرونی نصیبتون شده 490 میلون دیگه باید پرداخت کنی
تیگو 7 پرومکس : در جواب شعبان من ثبت قراردادم 6 ابانه همه چی هم سبزه ولی مدارکم نیومده فعلا خبری نیست عجله نکن داداش تخویل ما اسفنده
بهزاد : حتما مشکلی داره
ساینا است 85 گانه : سلام پذیرش 26 شهریور هستم 5 آذر فاکتور شدم هنوز پلاک نشدم
207 ارتقاع یافته اسفند : بله خیالتون راحت باشه
تکسوز هیدرولیک : جو بازار سیمی ولی برقی پیشرفته تر و گران تر هست داخل کارخانه
محمدی : سلام وقتی فاکتور میشه این پیام میاد ولی هنوز پلاک نشده من چند تا دارم برا همشون وقتی فاکتور شدن این پیام اومده