استاندارد Connectivity نام بستهی پایهی خدمات ناوبری تسلا است که شامل نقشههای اصلی، ناوبری و پخش موسیقی ازطریق بلوتوث میشود. البته ویژگیهای دیگری مثل پخش ویدئو و Sentry Mode Caraoke به وایفای نیاز دارند. رانندگان این گزینه را دراختیار داشتند و اگر میخواستند از آنها بدون اتصال به وایفای لذت ببرند باید اشتراک ۹٫۹۹ دلار ماهانه یا ۹۹٫۹۹ دلار سالانه را خریداری کنند. بااینحال، اکنون بهنظر میرسد تسلا راهی برای دریافت هزینههای منظم از همهی مشتریان جدیدش پیدا کرده است.
در صفحه وب تسلا Connectivity آمده است:
«اتصال استاندارد بدون هیچ هزینه اضافی به مدت هشت سال از اولین روزی که وسیله نقلیه شما تحویل داده شود، یا اولین روزی که در سرویس قرار گیرد، در خودروی شما گنجانده شده است. هرکسی که مایل است از ابتداییترین ویژگیهای فنی تسلا پس از هشتمین تولد خودروی خود استفاده کند، باید اشتراک پولی این شرکت را خریداری کند. یک پیمایش سریع به سمت پایین این بخش از وبسایت غول خودروساز برقی، روشن میکند که وسایل نقلیهای که در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۲۲ یا قبل از آن سفارش داده شدهاند، همچنان میتوانند بدون هیچ هزینهای از ویژگیهای خودرو خود بهره ببرند، اما مشتریانی که بعد از این تاریخ اقدام به خرید خودرو از تسلا کردهاند، پس از گذشت هشت سال اول، باید هزینهی استفاده از برخی قابلیتهای وسیلهی نقلیهی خود را بپردازند.»
این تغییر فقط چند روز پس از اعلام هزینهی ماهانهی ۱۸ دلاری استفاده از برخی امکانات خودروهای BMW رخ داد. تغییر بیسروصدای خودروساز آلمانی به الزام برخی رانندگان به پرداخت هزینه برای استفاده از ویژگیهای لوکس فردی مثل سیستم تعلیق تطبیقی، گرمایش فرمان و سیستم صوتی کامل خودرو، سروصدای زیادی ایجاد کرد. بیشتر رانندگانی که دهها هزار دلار برای خرید یک خودرو خرج میکنند تمایل دارند از قابلیتهای آن لذت ببرند. علاوهبراین، تعداد کمی از رانندگان انتظار دارند چندین ویژگی اشتراکی را به هزینهای دیگر مثل بیمه، بنزین و نگهداری اضافه کنند.