معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

 

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

 

مدت‌ها است میدانیم که دوج قصد ساخت ماسل کار الکتریکی را دارد و حالا سرانجام این خودرو رسماً معرفی شده است. البته این کوپۀ جذاب برقی که چارجر دیتونا SRT نام دارد، فعلاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده است اما ویژگی‌های آن بسیار به نمونهٔ تولیدی نزدیک است. دوج سخت در تلاش است تا آیندهٔ الکتریکی خود را بسیار متفاوت از رقبا شکل دهد و به همین دلیل ماسل کار برقی خود را به ویژگی‌های جذابی مثل سیستم اگزوز مجهز کرده است! این خودرو همچنین وعده داده است که تمام معیارهای پرفورمنس دوج تا به امروز را خواهد شکست.

 

کانسپت چارجر دیتونا SRT برای جلب رضایت خریداران وفادار دوج طراحی شده که بسیاری از آن‌ها با خودروهای الکتریکی مخالف هستند. بدین منظور، این شرکت برای ماسل کار الکتریکی خود ظاهری کاملاً رترو طراحی کرده که از خودروهای عضلانی کلاسیک سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ دوج الهام گرفته است. در جلوی خودرو شاهد دماغه‌ای پهن و کم‌ارتفاع هستیم که الهام گیری از چارجر قدیمی در آن مشهود است. روی کاپوت این کانسپت اما فرورفتگی بزرگ و چیزی بنام R-Wing تعبیه شده است که امکان عبور هوا از روی کاپوت را فراهم می‌کند و باعث افزایش داون‌فورس می‌شود.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

در پروفیل جانبی خودرو هم شاهد فرم کلاسیکی هستیم هرچند که دستگیرهٔ مخفی درها ویژگی مدرنی هستند. هرچند این یک کوپهٔ اسپرت است اما درب صندوق آن به شکل لیفت‌بک طراحی شده است که دسترسی آسانی را به صندوق بار فراهم می‌کند. با تا کردن صندلی‌های عقب نیز این صندوق فضای بار غیرمنتظره‌ای برای یک ماسل کار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در جلو و عقب چارجر دیتونا کانسپت لوگوی مثلثی شکل جدیدی دیده می‌شود. این نشان که Fratzog نام دارد، از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۶ روی ماسل کارهای دوج قرار می‌گرفت و حالا به نماد الکتریکی‌سازی این شرکت تبدیل شده است.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

علاوه بر این، روی گلگیرهای جلوی این کانسپت هم نشانی مشابه هلکت به چشم می‌خورد اما این هلکت نیست بلکه نشانی برای قوای محرکهٔ الکتریکی دوج بنام بنشی است (Banshee یک اسطوره‌ای ایرلندی است. این روحی زن است که از دنیای دیگر پیام می‌آورد و طالع مرگ است). فعلاً فقط میدانیم که این قوای محرکه از نوع ۸۰۰ ولتی و چهارچرخ محرک است که پرفورمنسی بهتر از هلکت را فراهم می‌کند زیرا دوج هیچ اطلاعات دیگری در مورد بنشی اعلام نکرده است. البته گفته شده در این خودرو حالتی بنام پاورشات وجود خواهد داشت که می‌تواند برای چند ثانیه تا ۲۵ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

اما به یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این ماسل کار الکتریکی یعنی سیستم اگزوز آن بپردازیم. این سیستم که Fratzonic Chambered Exhaust نام دارد، اولین سیستم اگزوز در صنعت خودروسازی برای یک مدل الکتریکی محسوب می‌شود و می‌تواند صدای مشابه غرش ۱۲۶ دسی‌بلی موتور هلکت کنونی تولید کند. هنگامی‌که در این خودرو برق به انرژی حرکتی تبدیل می‌شود، هوا در این سیستم اگزوز جریان پیدا می‌کند و صدای تولیدی آن با عبور از یک آمپلی‌فایر از عقب خودرو پخش می‌شود. حتی در عقب خودرو فشار هوا در خروجی اگزوز هم قابل احساس خواهد بود.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

در داخل چارجر دیتونا کانسپت شاهد فضایی کاملاً مدرن و البته اسپرت هستیم که طراحی نسبتاً معمولی دارد. یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی که به سمت راننده زاویه دارد، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۶ اینچی و یک هدآپ دیسپلی ۸ اینچی برای نمایش اطلاعات مهم خودرو ازجمله ویژگی‌های داخل این کانسپت هستند. علاوه بر این، دورتادور کابین خودرو نورپردازی جذابی کار شده و روی کنسول مرکزی هم دسته‌دنده‌ای مشابه گیربکس‌های دستی قدیمی دیده می‌شود. دوج در این ماسل کار برقی چهار حالت رانندگی مختلف شامل اتوماتیک، اسپرت، پیست و درگ را تعبیه کرده است درحالی‌که زیر نمایشگر مرکزی هم دکمه‌های لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه به چشم می‌خورد.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماسل کار برقی دوج






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد : سلام خدمت دوستان من ۱۵ خرداد امسال تکمیل وجه کردم جی به جی ال تبدیل . در مرحله تخصیص هستم بنظرون کی فاکتور میشم
مهدی : سلام تارا تیتانیوم اتومات طرح فرسوده فروش فوری تحویل 13مرداد 8 تیر فاکتور شد
تورج : قرار بود اسفند ۰۳ دعوتنامه بیاد الان چهاردهم تیر ماه04 بعد از پنچ ماه هنوز دعوتنامه هم نیومده رسانه ها لطفا پیگیری کنید اگر پولمون طلا خریده بودیم الان بدون هیچ مشکلی همین سهند رو با همون پول می خریدیم
علی : سلام من نزدیک یک ساله اطلس رو تحویل گرفتم تو عمرم ماشین به این اشغالی ندیدم ماشین مشکل اساسی موتوری و گیربکس داره سر چهارراه ترافیک سر پیچ خاموش میشه اعصاب برام نمونده نمایندگی هم گردن نمیگیره بخدا ماشین اشغالی هستش اگه هم خواستین بخرید قبل از این که خودتو رو گرفتار کنید از کسی این ماشین رو داره بپرسین و سوارش بشبن به گفتها توجه نکید حتما تحقیق کنید و خودتون رو گرفتار این ماشین اشغاله اشغاله اشغاله نکنید
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : سلام تاریخ تحویل شما چندم هست
هستی : اونایی ک تیرماهی فاکتور شدن دوگانه هستن . کلا هنوز بنزینی تیرماهی نه فاکتور شده و نه کسی تحویل گرفته
مهدی : بابا یه ماشین چینی تحویل گرفتی با خودت اینجوری نکن
حمیدرضا : سلام خدمت دوستان کسی از مبلغ تاخیر در تحویل چیزی می دونه الان از موعد تحویل دوماه گذشته جریمه دیر تحویل دادن چقدر هست ؟ بیمه بنده هم از برج ده پارسال خورده .
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟