شکایت از تسلا به دلیل ادعاهای گمراه‌کننده درباره سیستم Autopilot

 

شکایت از تسلا به دلیل ادعاهای گمراه‌کننده درباره سیستم Autopilot

 

یکی از رانندگان تسلا به دلیل آنچه «ادعای فریبنده» درباره‌ی سیستم‌های Autopilot و Full Self-Driving عنوان می‌کند، از این شرکت شکایت کرده است.

شکوائیه‌ی جدیدی که توسط یکی از مالکان خودروی تسلا در سان‌ فرانسیسکوی آمریکا ثبت شده ادعا می‌کند این خودروساز بزرگ آمریکایی و مدیرعاملش یعنی ایلان ماسک ادعاهایی گمراه‌کننده درباره‌ی سیستم‌های کمک‌راننده‌ی Autopilot و Full Self-Driving مطرح می‌کنند. رانندگان تسلا در حال حاضر می‌توانند با پرداخت مبلغی مشخص به این دو سیستم دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ورج، شاکی پرونده می‌گوید تسلا و ایلان ماسک مشتریان را دررابطه‌با قابلیت‌های فعلی سیستم کمک‌راننده فریب داده‌اند و همواره به روشی گمراه‌کننده ادعا می‌کنند در حال تکمیل این فناوری‌ها و تحقق وعده‌ی خود مبنی‌بر ارائه‌ی خودرویی کاملاً خودران هستند. شاکی می‌گوید تسلا بارها ادعا کرده در عرض چند ماه تا یک سال خودرویی کاملاً خودران ارائه می‌دهد، اما این شرکت هرگز به هدف مذکور نزدیک نشده است.

بریگز ماتسکو، شاکی پرونده، می‌گوید در سال ۲۰۱۸ بالغ‌بر ۵٬۰۰۰ دلار برای تهیه‌ی سیستم کمک‌راننده هزینه کرده است. به گفته‌ی او بسیاری دیگر از راننده‌های تسلا هزاران دلار برای دسترسی به سیستم Enhanced Autopilot پول داده‌اند. Enhanced Autopilot به‌نوعی زمینه‌ساز قابلیت Full Self-Driving بود. تسلا در حال حاضر Full Self-Driving را در قالب بسته‌ای ۱۵٬۰۰۰ دلاری می‌فروشد. این سیستم هنوز به‌صورت گسترده دردسترس قرار ندارد.

ماتسکو قصد دارد پرونده را به شکوائیه‌ای گروهی تبدیل کند. این در حالی است که تسلا همین حالا با یک شکوائیه‌ی گروهی دیگر دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

در بخشی از پرونده به اصطلاحاتی که تسلا برای قابلیت‌های خودروهایش به کار می‌برد (نظیر Autopilot) اشاره شده است. شاکی پرونده همچنین بیانیه‌های عمومی و توییت‌های ایلان ماسک درباره‌ی سیستم تکمیل‌نشده‌ی Full Self-Driving را در پرونده گنجانده است.

ماتسکو به‌طور مشخص‌تر به یکی از اظهارات ماسک اشاره کرده، جایی که مدیرعامل تسلا گفته بود تا سال ۲۰۱۸ یک سفر کاملاً خودران در بین چند شهر آمریکا انجام می‌شود. بریگز ماتسکو همچنین می‌گوید ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ ادعا کرده بود یک میلیون تاکسی رباتیک وارد جاده‌ها می‌کند. ایلان ماسک همچنین گفته: «یک سال بعد، بیش از یک میلیون خودرو با سیستم کاملاً خودران خواهیم داشت.»

تاریخ انجام سفر جاده‌ایِ وعده‌داده‌شده توسط ایلان ماسک در نهایت تا مدت نامعلومی به تعویق افتاد و ماسک گفت این سفر به مسیر ویژه‌ای نیاز دارد. ایلان ماسک همچنین اعلام کرد که ترجیح می‌دهد تیم Autopilot روی قابلیت‌های امنیتی تمرکز کند. وعده‌ی تاکسی‌های رباتیک ایلان ماسک نیز تاکنون رنگ حقیقت به خود نگرفته است.

در بخشی از پرونده برای اثبات ادعاها به ویدیویی اشاره شده که تسلا در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد و همچنان در وب‌سایت رسمی این شرکت دیده می‌شود. در این ویدیو خودروی تسلا مدل ایکس گاراژ را ترک می‌کند، در جاده‌های شهر به حرکت درمی‌آید، راننده را پیاده می‌کند و به‌صورت خودکار محلی برای پارک می‌یابد. شماری از مهندسان سابق تسلا که در تهیه‌ی این ویدیو نقش داشته‌اند گفته‌اند خودروی به‌نمایش‌درآمده در مسیری ازپیش‌ترسیم‌شده و با بهره‌گیری از مدل سه‌بعدی جاده به حرکت درآمده است. این قابلیت در تمامی خودروهای تسلا وجود ندارد.

شاکی پرونده می‌گوید سیستم‌های Autopilot و Full Self-Driving نه‌تنها گمراه‌کننده‌اند بلکه خطرناک به نظر می‌رسند. در پرونده به چند حادثه‌ی تصادف خودروهای تسلا نظیر تصادف خبرساز سال ۲۰۱۸ اشاره شده است. در آن تصادف یک خودروی تسلا مدل ایکس که مشغول استفاده از Autopilot بود با مانعی بتنی برخورد کرد و باعث مرگ راننده شد. در نمونه‌ای دیگر، یکی از خودروهای تسلا به هنگام استفاده از Autopilot از پشت با یک خودروی آتش‌نشانی تصادف کرد. درنتیجه‌ی این تصادف، تحقیقات فدرال شروع شد.

بریگز ماتسکو می‌گوید که ازطریق شکایت در دادگاه قصد دارد جلوی بازاریابی گمراه‌کننده‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی خودروهای تسلا را بگیرد. او می‌گوید تسلا باید پولی را که او و سایر راننده‌ها برای سیستم خودران Full Self-Driving پرداخت کرده‌اند پس بدهد. ماتسکو همچنین به‌دنبال خسارت تنبیهی برای تسلا است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کامیار : من نمیدونم بعضیا چه اسراری به گول زدن خودشون دارن بابا بعضی از 16 اسفندیا تحول گرفتن
مبینا : در مورد سانروف هم میگفتن که ما باری که برامون اومده کیفیت نداشته و مجبور شدیم از جای دیگه دوباره درخواست و تهیه کنیم
مبینا : سلام به همه دوستان مخصوصا اونایی که سنگ تمام گذاشتن تشریف اوردن.... خدا سر شاهده هر کاری از دستمون اومد کردیم ازشون قول گرفتیم تا سره برج بیشتر شاهین های که تو تأخیرن شروع به فاکتور کنن تا سره برج بیشترشون با اطلس هااا فاکتور می..... سود تأخیر که گفتن پیگیری میکنم سریع تر واریز کنن برای افزایش هم که به شدت تکذیب کردن گفتم اصلن افزایشی اعمال نمیکنیم شایع ست.... تا الان با هاشون صحبت میکردم ازشوش قول فاکتوری سریع گرفتم اخرین حرفم به مدیران این بود اگه تا سره برج فاکتوری صورت نگیره زیر تعهدات تون بزنید ....که قول به این جماعت دادید دوباره اجتماع میکنیم ...... انشالله زحمت مون به باد نره و فاکتوری رو شروع کنن🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
راننده : شما یه جوری رفتار میکنید انگار ما بخیل هستیم و می‌خواهیم ماشین شمارو پیش خودمون نگه داریم ، اعتصاب از من گذشته بیست ساله دارم با کامیون خراب کار میکنم ماشیناتونم بزودی میاد
نرگس : دوستان بعد از فاکتور شدن چقدر طول میکشه که ماشین پلاک بشه و تحویل بدن
مبینا : سلام به همه دوستان مخصوصا اونایی که سنگ تمام گذاشتن تشریف اوردن.... خدا سر شاهده هر کاری از دستمون اومد کردیم ازشون قول گرفتیم تا سره برج بیشتر شاهین های که تو تأخیرن شروع به فاکتور کنن تا سره برج بیشترشون با اطلس هااا فاکتور می..... سود تأخیر که گفتن پیگیری میکنم سریع تر واریز کنن برای افزایش هم که به شدت تکذیب کردن گفتم اصلن افزایشی اعمال نمیکنیم شایع ست.... تا الان با هاشون صحبت میکردم ازشوش قول فاکتوری سریع گرفتم اخرین حرفم به مدیران این بود اگه تا سره برج فاکتوری صورت نگیره زیر تعهدات تون بزنید ....که قول به این جماعت دادید دوباره اجتماع میکنیم ...... انشالله زحمت مون به باد نره و فاکتوری رو شروع کنن🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
حسین : احتمالا موقع واریز وجه دوم بله
سیاوش : سلام دوستان تکمیل وجه دوم اردیبهشت و سخا سوم ثبت شد.البته همان دوم بشون دادم سوم مجدد خودم اقدام کردم یادش رفته بود بعد ثبت شد امروز تماس گرفتم حالا نمیدونم بگم اپراتور یا تلفن چی درهرصورت کارشناس فروش نیستن که این همه اخبار ضدنقیص میدن گفت تاخیر داره وتازه برج یازده داره کم کم فاکتور میشه حالایادوستان کم لطفی میکنن واطلاعات غلط میدن یا اینا اصلا تو باغ نیستن در هرصورت امروز تجمع بوده برا شاهین دمشون گرم باید به همین روش ما هم مطالبه گری کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
29 بهمن خوزستان : برا منم فعلا خبری نیست الان 28 بهمن تموم شده یا چی؟؟
نازنین : اگه دلشون بخواد همه رو دوروز فاکتور میکنند..نمیخوان...و کسی هم نیست ازشونبپرسه..
مهرداد : سلام همگی منم 29 بهمن ساعت 12 ظهر تکمیل وجه کردم همون موقع سخارو هم دادم
اطلس مهرداد : دوستان من بهمن تحویلمه ولی خبری نشده آیا افزایش قیمت میخورم یا نه
محمد : سایپا بد قول ترین شرکت برای تحویل خودرو است.لعنت به مدیرانش.
آپشنال : قسمت شما بشه یک هفته ای هست که تحویل گرفتم و 600 کیلومتر راه رفتم، گیربکس دنا آپشنال لاندایه و کاملا تعویض دنده ها رو حس میکنید هم در افزایش هم در کاهش دنده البته در دور آرام . سواریش نرمه، دید به اطراف خوبه، اتاق ساکته، تا دلتون بخواد راه میرن و در شتابگیری کاملا تو صندلی فرو میرین که فوق العادست، فرمونش خیلی نرم نیست، سیستم صوتش قابل قبول و خوبه، صندلی هاش نرم و راحتن، رینگ مدل آزادی زیرشه اما مابقی اونهایی که رو تریلی بودن رینگ جدید داشتن که بنظرم قشنگ نبود، دوربین عقب اکتیو نیست و اساسا خطوطش راهنماییتون نمیکنه . سنسور برف پاکنش گیج میزنه و قابل استفاده نیست، تو پیچ جاده ماشین میچسبه به زمین و اصلا تو دلتون آب هم تکون نمیخوره که باحاله
امید : من صحبت کردم، گفتند باگ سیستمی بوده، نیازی به واریزی نیست، مجدد به در حال صدور فاکتور رفت.
محمد : تحویل هفته چند تیر ماه بوده
اطلس 24مهر : به فال نیک میگیریم انشالله که قراره فاکتور بشیم.توکل بخدا.ممنونم که جواب دادید🌷
سمیرا : دوستانی ک امروز رفتید اونجا کسی نپرسید ببینه کی دعوتنامه برای بچهای دی تا اسفند میاد