ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

 

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

 

از زمانی که واردات خودروهای اقتصادی در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته است، صحبت‌های زیادی از گوشه و کنار درباره انواع مدل‌های موجود در دنیا با قابلیت ورود به ایران به گوش می‌رسد. در این بین تاکید وزارت صنعت بر واردات خودروهای اقتصادی زیر 10 هزار دلار و بین 10 تا 20 هزار دلار بوده که همین مورد محدودیت‌های قابل توجهی بر سر راه ورود محصولات خارجی به کشور ایجاد می‌‌کند. با این حال خودروهای اقتصادی در دنیا کم نیستند و شرکت‌های معتبر جهانی از جمله تویوتا ژاپن در این زمینه عملکرد مناسبی داشته‌اند. در ادامه با پنج خودروی ناشناخته تویوتا آشنا خواهید شد که نسبتا ارزان‌قیمت هستند و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای ورود به ایران باشند. 

پنج خودروی ناشناخته و اقتصادی تویوتا، مناسب جهت واردات به ایران

در ادامه با پنج خودروی ناشناخته و اقتصادی تویوتا که پیش از این احتمالا نام آنها را نشنیده‌اید، آشنا خواهید شد. این محصولات قیمت نسبتا پایینی دارند و گمان می‌رود بتوانند استانداردهای ۸۵گانه جهت حضور در بازار ایران را با موفقیت پشت سر بگذارند.

1. تویوتا Glanza

تویوتا گلنزا یک هاچبک خانوادگی است که در بازار هندوستان عرضه شده و قابلیت‌های مناسبی برای جایگزینی با محصولات اقتصادی داخلی دارد. این خودرو به موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است و قدرتی در حد ۸۸ اسب بخار به‌علاوه ۱۱۳ نیوتن متر از پیشرانه آن خارج می‌شود.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

این هاچبک شهری ابعادی در حد سایپا کوییک دارد اما فاصله بین محور چرخ‌های آن بزرگتر بوده و درنتیجه کابین جادارتری در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد. تویوتا گلنزا در بازار هندوستان با تیپ‌های مختلف به فروش می‌رسد که بسته به میزان آپشن و همچنین نوع جعبه‌ دنده، قیمتی بین 8,200 تا 12,500هزار دلار خواهند داشت. شرکت سازنده از گیربکس ۵ دنده دستی و یا نیمه اتوماتیک AMT جهت انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو در این هاچبک شهری استفاده کرده است. گلنزا حدود ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند و وزن آن بین ۹۲۰ تا ۹۶۰ کیلوگرم است.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

 تویوتا Glanza در تیپ پایه خود به دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل abs و ebd و ترمز کمکی مجهز است. در نسخه فول آپشن آن نیز کیسه‌های هوای جانبی، رادار هشدار نقاط کور و خروج از خط و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری یافت می‌شود. موتور این خودرو قادر به دریافت استاندارد یورو ۶ بوده و بنابراین از این لحاظ مشکلی برای ورود به کشور نخواهد داشت.

2. تویوتا urban cruiser hyryder

تویوتا urban cruiser hyryder یک کراس اوور بسیار جذاب است که قد و قواره‌ای نزدیک به فیدلیتی دارد و به عنوان یک خودروی سایز متوسط می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در کشورمان باشد.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

البته قبول داریم موتور آن چندان پرقدرت نیست، زیرا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در نسخه پایه این خودرو که قیمتی حدود ۱۳ هزار دلار دارد، تعبیه شده است. این موتور می‌تواند حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت آن نسبتا پایین و حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و در مجموع می‌تواند به عنوان یک شاسی بلند شهری آرام و متعادل، نیازهای روزمره خانوادگی را به خوبی پاسخگو باشد.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، دو کیسه هوای جلو، ترمز ضد قفل abs و ebd و استاندارد آلایندگی یورو ۶ از ویژگی‌های دیگر تویوتا اوربن کروزر هستند. این خودرو به زودی به بازار هندوستان عرضه خواهد شد و اکثر تیپ‌های آن بین ۱۳ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارند. جالب است بدانید که این محصول جزو تولیدات مشترک جوینت ونچر تویوتا-سوزوکی در بازار هندوستان به حساب می‌آید و نسخه‌های هیبریدی آن نیز در این کشور عرضه خواهند شد.

3. تویوتا Rumion

تویوتا رومیون یکی دیگر از محصولات جدید کمپانی ژاپنی تویوتا در بازار هندوستان به حساب می‌آید که از اواخر سال ۲۰۲۲ در این کشور به فروش خواهد رسید. این خودرو تقریبا حالتی بین کراس اوور و خودروهای مینی ون دارد و در بخش فنی خود به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۳ بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر مجهز است.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

 تویوتا رومیون در قالب تیپ‌های مختلف و در رنج قیمت 11 تا 13 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود و در نسخه‌های فول آپشن آن تجهیزاتی مثل نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی، سنسورهای پارک، کیسه‌های هوای جلو و جانبی و... دیده می‌شود. همچنین یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور در این خودروی اقتصادی تویوتا به کار گرفته خواهد شد.

4. تویوتا بلتا

تویوتا Belta از دیگر محصولات مشترک دو کمپانی تویوتا و سوزوکی است که به عنوان یک سدان اقتصادی در رنج قیمتی 11 تا 15 هزار دلار عرضه می‌شود. این محصول به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر مجهز است که قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور بوده و با گیربکس ۵ دنده دستی یا اتوماتیک روانه بازار شده است.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

تویوتا بلتا کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند، استاندارد آلایندگی یورو ۶ دریافت کرده و معادل ۱۰۵۵ کیلوگرم وزن دارد. این خودرو ابعاد مناسبی جهت مصارف خانوادگی داشته و می‌تواند جای محصولاتی مثل پژو پارس را بگیرد. دریافت چهار ستاره ایمنی از موسسه آسیا انکپ نشانگر سطح امنیت نسبتا بالای تویوتا بلتا بوده و آن را به گزینه مناسب برای حضور در ایران به عنوان یک خودروی ایمن، کم‌مصرف و باکیفیت تبدیل می‌کند.

نسخه پایه این خودرو به دو کیسه هوا به همراه ترمز ضد قفل ABS و EBD مجهز است اما در نسخه‌های گران‌تر آن می‌توان تجهیزات بیشتری مثل سامانه‌های کنترل کشش و پایداری و کیسه‌های هوای جانبی نیز پیدا کرد.

5. تویوتا اوربن کروزر

تویوتا اوربن کروزر یک کراس اوور جمع‌وجور شهری است که در کشور هندوستان با قیمتی معادل 11 هزار دلار در مدل پایه تا 15 هزار دلار در نسخه فول آپشن عرضه می‌شود. این خودرو به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است و از گیربکس ۵ دنده دستی یا اتوماتیک جهت انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند.

ارزان‌ترین خودروهای تویوتا؛ گزینه‌های واردات با قیمت 360 الی 540 میلیون تومان

این محصولمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کراس اوورهای میان قیمت چینی باشد و کیفیت بالاتر به همراه ایمنی بهتر را در اختیار کاربران بگذارد. از جمله تجهیزات ایمنی در نسخه پایه این محصول دو کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل ABS و EBD خواهد بود. طبق انتظار نسخه‌های گران‌تر به تجهیزاتی مثل سامانه‌های کنترل کشش و پایداری و کیسه‌های هوای جانبی نیز مجهز هستند.

سخن پایانی

در پایان باید اظهار داشت که واردات خودروهای اقتصادی باکیفیت، ایمن و کم‌مصرف می‌تواند هزینه‌های گزافی که به روی دوش مردم و دولت از بابت استفاده از خودروهای پرمصرف و ناایمن تحمیل می‌شود را به حداقل برساند. امیدواریم مسئولان وزارت صنعت هرچه سریع‌تر قوانین و آیین‌نامه‌های لازم جهت واردات خودرو را به دست‌اندرکاران، بازرگانان و فعالان حوزه واردات خودرو ابلاغ کند تا به‌تدریج شاهد ورود محصولات باکیفیت‌تر به بازار داخل باشیم . جلوی ضررهای ناشی از استفاده از خودروهای قدیمی و پرمصرف و ناایمن تا حد زیادی گرفته شود. بدین ترتیب مردم کشور ما نیز می‌توانند حق انتخاب‌های بیشتری به ویژه از بابت خرید خودروهای اقتصادی داشته باشند و از سواری با محصولات جدید و روز دنیا لذت ببرند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

علی
2

مافیای خودرو هرگز اجازه چنین چیزی نمی‌ده به بهانه تحریم. چون در صورت انجامش در لگن سازی عهد بوق اینا بسته شده و گنج باد آورده ای که نصیبشون شده از دست میدن. سالی ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار لگن قرن قاجار رو با منت و قرعه کشی با چند برابر قیمت میندازن بملت. اگه این خودروها اگه بیان نهایتش هر خودرو ۲ هزار دلاری بخورم. ولی مال خودشون ۷ یا ۸ هزار دلار. تازه تویوتا خراب بشو نیست پس کاسه کوزه قطعاتشون هم بهم میریزد. پس خر نیستن این کارو بکنین. تازه سوار شدن
15:44  1402/09/08
پاسخ دادن
مجبور
2

مبارك است ان شاءالله
ايرانخودرو بخريد
خلايق هر چه لایق
22:36  1402/05/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آقا یوسف نه دیگه، همه که منتظر پیامک نبودن، یه عده عدم تخصیص خوردن ،احتمال زیاد این عده میتونن ماشین جدید انتخاب کنن
شاهین : ایا کسی میدونه یکشنبه واسه بهمن ماه ۴۰۲ یا نه یعنی احتمال داره بگن بجای چانگان ۵۵ خودروی دیگه ای انتخاب کنید
S5ccc : این همه لایک؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من فقط دارم می گم بعد از اینکه به امید خدا ماشین گرفتید چکار کنید. چون خودم شش ماه تو این گروه بودم. واقعاااا. تقصیر ندارن . از ماست که بر ماست. خدانگهدار یاد اون حرف بنده خدا افتادم که می گفت تاخر هست خروارها هست
بهرام : چرا سهند از اطلس گرون‌تره؟ تو بازار هم همینطوری خواهد بود؛ آخه زه اطلس بیشتره و کراسه اطلس خیلی بهتره، دورش محافظ‌های سیاه هم داره
نعمت : سلام لطفا یه راهنمایی کنید من پیامک پیش فروش سهند s دریافت کردم و واریز کردم، ولی من چشمم اطلس رو گرفته، دوستان چطوری اطلس ریختن من فقط سهند رو برای انتخاب داشتم؟ بعضی ها ساینا هم برای انتخاب داشتن اونم فروش فوری؛ قیمت اون چند بود؟ از راهنماییتون متشکرم 🙏
سعید8 : خب دوستان، یکشنبه قراره سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان دوره های قبلی باز بشه. دوره های قبلی هم که فقط 2 دوره بوده. انشاالله افرادی که دور دوم عدم تخصیص خوردن هم ممکنه شانس مجدد داشته باشن
عادل : دوست عزیز (تارا تیتانیوم) ماشینم تارا اتومات v2 رنگ سفید فروش فوری تحویل دی ماه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن دارین ماشینو تحویل میدین مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم برای ماهم پیامکتکمیل وجه دنده ای می‌فرستادند اگر تکمیل وجه نمیشد حق با سایپابود ولی اتومات فرستادن قیمت زیاد چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
یوسف : بنظر میاد برای ثبت نامی های ۴۰۱ باشه. بهمن ۴۰۲ که خودرو رو انتخاب کردیم و منتظر پیامک هستیم، انشالله این هفته تکلیفمون روشن بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوالفضل دوگانه اسفندگرگانی : درود الخیر فی مابقع
فاضل : کاربرات 4 دنده جلو و یکی عقب مدل اواسط دهه 70 میلادیه 1.6 حجم موتورشه
میترا پوربابا : سلام منم ثبت نامم قبل عید بود مثل شرایط بقیه ولی پرسیدیم میگن به خاطر سیل بم تحویلی ها موندن گوگل سرچ کنین کلیه محصولات مدیران خودرو زیر سیل موندن کارخانه مونتاژ زیر اب رفته ماشین ها همشون زیر اب موندن گوگل سرچ کنین فیلم گذاشتن چاره ای نداریم جز اینکه منتظر بمونیم تازه اونم ماشین سالم دستمون برسه یا نه
علی اتوماتیک اسفند 402 : به‌جای کوییک اتوماتیک یه ماشین جای گزین بدن مثلا سهند بدن که توی پارس خوردو تولید میشه
پلاک : سلام‌دوستام چند روز پلاک‌شدن طول میکشه؟
محمد : من 23اسفند خرید نقدی تا الان تخصیص نشده
رانا 29 اسفند : سلام ، هنوز فاکتور نشدی؟
سینا : منم 19 هم تکمیل وجه کردم خبری نیست
پرو مکس : سلام از دوستان کسی هست که نود روز کاری از تایید لیزینگ یا نود روز کاری از تکمیل وجه نقدی گذشته باشه و خودرو تحویل نگرفته باشه ؟؟تو سال جدید منظورم هست
207دستی ارتقا یافته ت 31 فروردین : بله متاسفانه منم‌ دقیقا مثل شما الان چند بار موعد تحویلش تغییر کرده.