شرط تولید موتورهای یورو ۶ ایرانی: عرضه بنزین مناسب!

 

شرط تولید موتورهای یورو ۶ ایرانی: عرضه بنزین مناسب!

 

تولید موتورهای باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی، یکی از الزامات تعریف‌شده برای خودروسازان با هدف ارتقای صنعت خودرو به حساب می‌آید. ولی آیا تمرکز روی ساخت موتورهای باکیفیت و تولید پیشرانه با استاندارد یورو ۶ برای کاهش آلایندگی کافی است؟

اثربخشی موتورهای یورو ۶ در زمینه آلایندگی، تنها زمانی مشخص می‌شود که بنزین به عنوان سوخت اصلی خودروها، از کیفیت بالایی برخوردار باشد. متأسفانه کیفیت سوخت تولیدی در پالایشگاه‌های کشور کمتر از استاندارد یورو ۳ بوده و عدد اکتان پایین آن‌ها موجب آسیب به پیشرانه‌های پیشرفته‌ای همچون توربوشارژ می‌شود. در چنین وضعیتی، تولید موتور با استاندارد یورو ۶ چندان معقولانه به نظر نمی‌رسد، چرا سوخت بی‌کیفیت، اثربخشی و کارایی این موتور را به شدت پایین می‌آورد. بنابراین اولویت با بهبود کیفیت سوخت است.

تولید پیشرانه با استاندارد یورو ۶ همچنین دشواری‌هایی برای خودروسازان به همراه دارد. صرف‌نظر از عدم اثربخشی، تولید این نوع موتور به زمان و هزینه بسیاری احتیاج دارد که فرایند عرضه خودرو و نهایتا تحویل آن به مشتری را طولانی‌تر می‌کند. از همه مهم‌تر، قیمت خودرو به واسطه موتورهای پیشرفته و جدیدتر افزایش می‌یابد و به دلیل اصرار دولت بر سیاست قیمت‌گذاری دستوری، زیاندهی خودروسازان بیشتر می‌شود. طرف دیگر معامله، یعنی خریداران نیز رضایت چندانی از افزایش قیمت خودرو نخواهند داشت، آن هم خودرویی که سوخت بی‌کیفیت مصرفی در مدت‌زمان کوتاهی موجب خرابی موتور آن می‌شود!

بنابراین ساخت پیشرانه با استاندارد یورو ۶ تنها به‌شرط بهبود کیفیت بنزین توجیه‌پذیر است. ارتقای کیفیت سوخت مصرفی کشور، الزامی است که پیش از بهبود پیشرانه و قطعات خودرو، در پالایشگاه‌ها و واحدهای تولید سوخت باید به آن رسیدگی شود. هر زمان که کیفیت بنزین از یورو ۳ به سطح قابل قبولی برای موتورهای پیشرفته رسید، می‌توان از خودروساز انتظار داشت تا با صرف هزینه و زمان بیشتر، پیشرانه‌های پاک‌تر و مطابق با استاندارد یورو ۶ را در محصولات خود به کار گیرد و از طرف دیگر، خریدار نیز هزینه این موتور پیشرفته را با اطمینان و خیالی آسوده بپذیرد.  

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتورهای یورو ۶






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام من۱۱ تیر تکميل وجه جی ال کردم دوماهه تاخیر داشته وهنوز فاکتور نشدم
پلاس ۳ اردیبهشت : شماره پذیرش بر اساس واریزی اوله نه تکمیل وجه
مهدی : سلام، دوستانی که مثل من مرحله هفتم تارا دستی فروش فوری ۳۰ روزه ثبتنام کردن ولی پیامک ۹۰ روزه اومده بدلیل تکمیل ظرفیت . لطفا زنگ بزنید تعزیرات ۱۳۵ و بازرسی کل کشور ۱۳۶ و همچنین ۱۲۴ شکایت کنید بلکه به حقمون برسیم . اگه تکمیل ظرفیت بوده چرا الان باز فروش فوری گذاشته
داریوش ۲ اردیبهشت : یه بار بگو آشغال خیالمون راحت بشه
T9 مهدی : سلام دوستان ثبت نام پارسال اسفند ماه کسی داریم؟
شاهین پلاس : در واقع همون ۸۰۰ تومن که واریز کردیم می‌ارزه نه ۱۵۰۰ بازار
T9 مهدی : سلام دوستان اسفند پارسال ثبت نام کردم الان بیمه نامه سبز شده و الان تو مرحله صدور پلاکه،چقدر زمان میبره خودرو تحول بدن؟
شاهین پلاس : تکمیل وجه ۲۶ اسفند تحویل ۶ مهر
cvt : فکر کنم فعلا cvt تا دو ماه آینده تولید نداشته باشه من 18 اسفند هستم
cvt : الان دنده ای بگیرین 500 سود داره براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیر دوگانه : 26 اسفند، یه چنتایی هم 27اسفند فاکتور شدن
207 : 30میلیون
مهرداد : سلام برای منم دیروز پیام 12800 امد که ندادم ، امروز چک کردم شده 28 میلیون تومان. اصلا هم پاسخگو نیستن. مگه قیمت فیکس نبود آخه
دربدر نیسان : پلاک کجا بود شنبه جلوی زامیادیم همه بیایید خواهشا
محمدمتین ساینادوگانه29اسفند : اخرش متوجه نشدیم سایناهای دوگانه ی تکمیل وجه شده تاچه تاریخی تحویل مشتری شده؟یکی میگه23اسفند.یکی میگه26اسفند..؟؟
207 : پلاک نشدی
یوسف : یعنی اول صفی کسی جلوت نیست
تحویل 31مرداد تبدیل به رینگ : مردادیا کسی پلاک نشد ؟؟
هادی : دوستان نیستین انگار پلاک شدین اون مصطفی خبر نداد که برا چی ماشین اومده نمایندگی
محمد : مریم جان سلام شماره قراردادتون چنده