تویوتا کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را معرفی کرد

 

تویوتا کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را معرفی کرد

 

شرکت ژاپنی تویوتا با رونمایی پریوس مدل 2023 لقب کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را به آن اهدا کرد. پریوس جدید در هر صد کیلومتر تنها حدود ۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

تویوتا در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۲۲ جدیدترین خودروی پریوس را به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین مدل این سری رونمایی کرد. براساس برآوردهای تویوتا، مصرف سوخت ترکیبی مدل پایه‌ و محور جلوی این خودرو حدود ۵۷ مایل‌برگالن معادل با ۲۴ کیلومتربرلیتر است. به‌عبارت دیگر، خودروی مذکور در هر صد کیلومتر تنها حدود ۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. شرکت تویوتا، پریوس 2023 را در کلاس LE و XLE و Limited طراحی کرده است که علاوه‌بر داشتن مرکز ثقل پایین، عریض تر است و جایگاه رانندگی پایین‌تری دارد. سقف خودروی جدید از مدل قبلی ۲ اینچ پایین‌تر است و پشت آن ۱ اینچ پهن‌تر است. ناگفته پیدا است که تویوتا به‌کمک چرخ‌های بزرگ‌تر مدل‌های XLE و Limited به‌دنبال ظاهر اسپرت‌تر و مدرن‌تر بوده است.

 

 

خودروی پریوس 2023 تویوتا زرد

بااین‌حال، تغییرات پریوس جدید به ظاهرش ختم نمی‌شود و ارتقای عملکرد هم در آن دیده می‌شود. پریوس 2023 از پیشرانه‌ی هیبریدی نسل پنجم تویوتا و باتری لیتیوم‌یونی جدیدی استفاده می‌کند که که درمقایسه‌با باتری‌های نیکِلی ۱۵ درصد بازدهی بیشتری دارند. این یعنی، شرکت ژاپنی موفق شده است بدون افت عملکرد، باتری کوچک‌تر و سبک‌تری تولید کند. باوجوداین، ازآنجا که پریوس خوردویی هیبریدی است و تنها به انرژی برق متکی نیست، تویوتا موتور بنزینی ۲ لیتری بزرگ‌تری را نیز برای آن درنظر گرفته است.

خودروی پریوس 2023 تویوتا درحال شارژ

به‌گفته‌ی این شرکت، مدل محور جلوی خودروی مذکور قدرتی معادل با ۱۹۴ اسب بخار دارد و می‌تواند صفر تا ۶۰ مایل‌برساعت را در ۷/۲ ثانیه (۰ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت در۷/۲ ثانیه) طی کند که از شتاب ۹/۸ ثانیه‌ای سایر خودرو‌های محور جلو سریع‌تر است. مدل چهارچرخ تیز قدرتی ۱۹۶ اسب بخاری دارد و صفر تا ۶۰ مایل‌برساعت را در ۷ ثانیه می‌پیماید. تمامی مدل‌ها سه حالت رانندگی دارند: حالت Eco مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و حالت‌های Power و Sport نیز پاسخ‌گویی جریان تزریق سوخت را افزایش می‌دهند.

نمای سه گوش خودروی پریوس 2023 تویوتا

دیگر قابلیت‌های خودروی Toyota Prius 2023 شامل ۶ درگاه USB-C و سیستم چندرسانه‌ای و صوتی تویوتا است که با کارپِلی و اندروید اُتو تکمیل شده است. همچنین، سیستم Connected Service Drive Connect این شرکت امکان دسترسی به دستیاری هوشمند را برای راننده فراهم می‌کند که از قابلیت انجام فرمان صوتی و مسیریابی ابری بهره‌مند است و می‌تواند جدیدترین نقشه‌های موجود را به‌همراه اطلاعات ترافیکی و جهت‌یابی از سرورهای کلاد دریافت کند. افزون‌براین، اگر راننده در یافتن مقصدش مشکل داشته باشد، می‌تواند از قابلیت Destination Assist استفاده کند و با یکی از راهنماهای زنده‌ی تویوتا در هر ساعتی از شبانه‌روز تماس بگیرد.

نمای داخلی خودروی پریوس 2023 تویوتا

تویوتا برای تسهیل رانندگی، سیستم‌های مانیتور نقطه‌کور و هشدار دنده‌عقب را برای پریوس جدید درنظر گرفته و تمامی مدل‌ها را به دستیار پارک جلو و عقب و ترمز خودکار مجهز کرده است. همچنین، مدل Limited به نمایشگر پانورما با قابلیت دید ۳۶۰ درجه اطراف خودرو و سیستمی برای کمک به راننده در پارک موازی و دوبل خودرو مجهز شده است.

علاوه‌براین، خودروی پریوس 2023 از جدیدترین نسخه‌ی سیستم Safety Sense تویوتا استفاده می‌کند که از قابلیت‌هایی مثل تشخیص عابر و جلوگیری از برخورد، هشدار انحراف از مسیر و اصلاح فرمان و کروزکنترل برخوردار است. یکی از ویژگی‌های جدید سیستم مذکور که در پریوس هم‌ موجود است، قابلیت رانندگی فعال است که امکان ترمزکشیدن آرام در پیچ‌ها یا زمان تشخیص عابر یا دوچرخه‌سوار یا سایر وسایل نقلیه را فراهم می‌کند.

نمای پشتی خودروی پریوس 2023 تویوتا

تویوتا هنوز درباره‌ی قیمت و زمان عرضه‌ی پریوس 2023 اظهارنظری نکرده است؛ ولی قول داده تا پایان سال میلادی جاری با انتشار اطلاعیه‌ای علاقه‌مندان را از جزییات این موارد آگاه کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , پریوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام
207 اتو سفید تحویل 28 تیر : ما که هنوز فاتور در کار نبوده برامون فقط تاریخ آماده برای صدور فاکتور بروز شده و رو 4 تیر گیر کرده
فروش فوری 7 بهمن : سایپا ب ما بروش فوری داره واقعا ظلم میکنه میخواد مثل شاهین اتومات تجمع کنیم تا فاکتور کنه
مسولان بی شرف ایرانخودرو : داش خبری از فورس نیست .چون ایرانخودرو دوباره ثبت نامی گذاشته و الحمدلله فعلا آتش بس هست فقط مشکل از خود ایرانخودرو هست کثافت ها از قصد دارن دیر فاکتور میکنن تا قیمت بازار بره بالا و بعد این ها بگن ما می‌خواهیم قیمت را ببریم بالا تا نزدیک به قیمت بازار آزاد باشه و قیمت بازار از دست دولت خارج نشه .مسئولان شرکت های خودرو سازی بی شرف هستند کاش این ها را میگرفتن میبردن زندان ، چون این ها به مردم کشورشون در تحویل دادن خیانت کردن باید به عنوان خائن به مردم وطن اعدامشان می کردند.
xu7p : قرادادهای تیر شروع شدن
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
سپهر لرستان دنا آپشنال : سلام و درود به دوستان عزیز این سایت. 🙋🏻الان دقیقا فروش فوری های دناپلاس آپشنال با موعد تحویل تیر تا چندم فاکتور شده!!!؟؟؟ بینم معلوم بشه تا نوبت به مردادیها کی برسه .
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند