معرفی انواع شمع و مکمل بی ام و

 

معرفی انواع شمع و مکمل بی ام و

 

رپورتاژ- خودروهای لوکس مانند بی ام و انتظارات عملکرد خاصی را دارند. مهم است که به طورمنظم عملکرد اتومبیل خود را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی دچار تغییرات قابل توجهی شده اید.

بی ام و خدمات معینی را در فواصل زمانی متفاوت به رانندگان توصیه می‌کند ومعمولا نکات مراقبتی مداوم و پیشنهاداتی را برای عملکرد بهینه خودرو دارد. یکی از بحث‌برانگیزترین و در عین حال مهم ‌ترین عوامل عملکرد بی ام و این است که شما معمولاً از چه نوع بنزین، اکتان و مکمل سوخت بی ام و استفاده می‌کنید. سازنده BMW توصیه می کند که رانندگان اکثر خودروهای BMW باک خود را با سوخت با اکتان بالاتر مانند اکتان بوستر 91 یا بیشتر پر کنند. بسیاری از رانندگان این پیشنهاد را رد می کنند، اما تفاوت کلی در هزینه می تواند ارزش مزایای آن را داشته باشد. در این مقاله، در رابطه  مناسب ترین اکتان و مکمل سوخت بی ام وشمع بی ام و صحبت خواهیم کرد.

معرفی انواع شمع و مکمل بی ام و

چه نوع بنزینی در بی ام و توصیه می شود؟

شرکت بی ام و بدون توجه به مدل اتومبیل، توصیه می کند فقط از سوخت بدون سرب استفاده کنید.

این بدان معنا نیست که BMW شما با سوخت درجه اکتان پایین تر کار نمی کند، اما سوخت بدون سرب در دراز مدت کیفیت خود را بهترحفظ می کند و به شما امکان می دهد به طور مداوم در بهترین حالت رانندگی کنید.

سطوح اکتان چیست؟

سطح اکتان نشان دهنده پایداری سوخت تحت فشار است. اکتان بیشتر به معنای پایداری بهتر خواهد بود. در یک مفهوم واقعی، سوخت ممتاز را به عنوان یک وعده غذایی سالم و متعادل و سوخت معمولی را به عنوان فست فود در نظر بگیرید.

تفاوت بین سوخت معمولی و پریمیوم چیست؟

سوخت معمولی دارای رتبه اکتان حدود 87 است، در حالی که سوخت ممتاز، همانطور که از نامش پیداست، دارای رتبه بالاتر 91 پلاس است.

مضرات استفاده از سوخت اکتان پایین در BMW

به طور کلی در عملکرد چرخه موتور یک مخلوط هوا و سوخت به محفظه احتراق وارد می شود، شمع آن را مشتعل می کند و انفجار بعدی نیرو ساطع می کند. هنگامی که موتوری با نسبت تراکم بالاتر، مانند موتورهای مجهز به مدل‌های موجود در خودروهای بی ام و جدید، از سوخت پایدار کمتری استفاده می‌کنند، این موتورها می‌توانند پیش از موعد احتراق کنند و موجب صدای تق تق شود. بین اکتان و مکمل سوخت بی ام وشمع بی ام و رابطه تنگاتنگی برقرار است، به گونه ای که کیفیت سوخت با اکتان و مکمل ها افزایش یافته در نتیجه شاهد ماندگاری بیشتر و جرقه زنی بهتر شمع ها خواهیم بود.

معرفی انواع شمع و مکمل بی ام و

مراقبت از موتور با مکمل سوخت بی ام و

 بسیاری از ما تصور می کنیم تنها چیزی که باید در باک خودرو بریزیم ، سوختی است که از پمپ بنزین ها می خریم. اما ممکن است ندانیم که کیفیت سوخت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد و سوخت بی کیفیت باعث ایجاد رسوبات در سیستم سوخت رسانی می شود. این رسوبات می توانند بر عملکرد BMW شما تأثیر بگذارند و همچنین ماندگاری و عملکرد موتور و اجزای سیستم سوخت را کاهش دهند.

مکمل سوخت BMW

مکمل سوخت بی ام وبرای پاک کردن رسوبات ایجاد شده در انژکتورهای سوخت BMW، سوپاپ های ورودی و محفظه های احتراق هنگام رانندگی طراحی شده است. با استفاده منظم، آنها به عنوان یک ابزار پیشگیرانه عمل می کنند، سیستم سوخت شما را تمیز و حفظ می کنند و عمر موتور را طولانی تر می کنند.

کیفیت پایین سوخت چه تاثیراتی دارد؟

سوخت ضعیف می تواند باعث مشکلات زیر شود:

از دست دادن قدرت موتور

 افزایش مصرف سوخت

 انتشار ذرات از اگزوز

 کاهش ماندگاری موتور

چرا باید از مکمل سوخت بی ام و استفاده کنیم؟

با استفاده منظم، افزودنی های سوختی سیستم سوخت خودروی شما را تمیز و حفظ می‌کنند و در نتیجه مصرف سوخت و عملکرد موتور بهتری دارند.

مزایای اکتان و مکمل سوخت بی ام و

استفاده از مکمل سوخت بی ام و مزایای متعددی را به همراه دارد که برخی از آنها عبارتند از:

مقرون به صرفه برای افزایش ماندگاری موتور

نگهداری و تمیزکنندگی سیستم سوخت خودرو

از بین بردن رسوبات روی دریچه های ورودی، انژکتورهای سوخت و محفظه های احتراق

بهبود مصرف سوخت و عملکرد موتور

 سازگار با تمام موتورهای بنزینی و دیزلی بی ام و

استفاده ازاکتان و مکمل سوخت بی ام و:

شرکت BMW پیشنهاد می کند از یک بطری افزودنی برای یک باک پرسوخت استفاده کنید. شیوه مصرف ثابتی بر اساس مساحت طی شده وجود ندارد، زیرا هر مالک با توجه به سبک رانندگی خود به طریقه مصرف متفاوتی دست خواهد یافت.

آیا مکمل سوخت به ماشین آسیب می رساند؟

فناوری استفاده شده در اکتان و مکمل سوخت بی ام و با مکمل هایی که قبلاً در برخی از سوخت های فروخته شده در پمپ بنزین ها یافت می شود، کاملاً سازگار است. استفاده از آنها با سوختی که از قبل حاوی مکمل است به موتور آسیبی نمی رساند.

شمع های بی ام و

اگر باتری‌ها بخشی از محفظه موتور نبودند، شمع‌ها رایج‌ترین قسمت موتورخودرو بودند. به طوری که هر بار که ماشین به خوبی استارت نمی خورد، احتمالاً به این دلیل است که فراموش کرده‌اید سوئیچ را بچرخانید د یا شمع‌های خودرو به درستی کار نکرده اند.

شمع خودرو چیست، چگونه کار می کند، چرا به آن نیاز داریم، و مهم تر از همه چه زمانی به آن نیاز داریم و چگونه آن را تعویض کنیم؟ دانستن تمام این موارد در به ماندگاری خودرو و امنیت سرنشین کمک می کند.

معرفی انواع شمع و مکمل بی ام و

 

عملکرد شمع بی ام و  

شمع ها اساسا دارای مداری با قوس هستند که جرقه ایجاد می کنند. آنها این کار را با کمک برق تولید شده توسط باتری خودرو انجام می دهند. هنگامی که احتراق صورت می گیرد، جریان الکتریکی از باتری به سیم پیچ القایی شمع می رسد که ولتاژ را به 20000-25000 ولت افزایش می دهد. این عمل باعث می شود برق از سیم پیچ به الکترود زمین بپرد و جرقه ایجاد کند.

اما، چرا این چرخه بسیار ضروری است؟

برای روشن کردن یک موتور، نیاز به احتراق دارید. احتراق نتیجه مخلوط های هوا/سوخت، فشرده شده توسط یک پیستون، در داخل محفظه ای به نام سیلندراست. به منظور احتراق مخلوط هوا و سوخت، جرقه زنی در شمع ها صورت می گیرد. یک شمع به سادگی جرقه الکتریکی ایجاد می کند که ترکیب هوا/سوخت فشرده شده را مشتعل و در نتیجه احتراق اتفاق می افتد.

در نهایت همان چیزی که ما به آن احتراق می گوییم در داخل موتور اتفاق می افتد، و موتورهایی با این شیوه عملکرد را موتور احتراق داخلی می نامند. هنگامی که احتراق کامل می شود، انفجار پیستون را به سمت پایین می کشد که سپس خلاء در سیلندر ایجاد می کند. دریچه ورودی مجدداً سوخت رسانی می کند که دوباره فشرده و مشتعل می شود و از این رو یک چرخه به دست می آید.

لیست بهترین شمع های بی ام و

بهترین شمع های پیشنهادی برای بی ام و :

Editor's Choice: NGK 4471 LKR8AP

Bosch 8165 Double Platinum

Bosch X5DC Double Platinum Spark Plugs

NGK 1208 Laser Iridium Spark Plugs

BMW 12-12-2-158-252 Spark Plugs

خودروی بی ام وهر چند وقت یک بار به شمع های جدید نیاز دارد؟

شمع ها طوری طراحی شده اند که بیشترین دوام را داشته باشند. به طور کلی، یک شمع می تواند تا 80000 مایل بدون ایجاد مشکل دوام بیاورد. با این حال، این به نوع شمع و نوع موتور بی ام و نیز بستگی دارد.

در اکثر بی ام وهای مدرن که پس از سال 2010 با موتورهای N20 یا N55 ساخته شده اند، هر 60000 مایل باید شمع ها را تعویض کرد. برای بی ام و با موتورهای V8، V10، یا N54 یا N63، 37000 مایل آستانه قبل از دریافت شمع های جدید است. در مورد مدل‌های بی‌ام‌و بین سال‌های 1999 تا 2009، شمع‌ها به دلیل سرپوش‌های پلاتینی و ایریدیومی در 80000 مایل تعویض می‌شوند.

برای درک دقیق تر، می توانید کتابچه راهنمای خودرو را بررسی کنید یا به سادگی با نمایندگان خودرو تماس بگیرید.

برای حفظ حداکثر عملکرد موتور بی ام و، ضروری است که آن را تنها با بهترین قطعات و افزودنی ها، مانند بهترین اکتان و مکمل سوخت بی ام و شمع های بی ام و، نگهداری کنید.

در حالی که شمع ها بخش کوچکی از موتور خودرو هستند، اما می توانند در کنارسایر قطعات و افزودنی های خودرو مانند لنت، دیسک، کویل، اکتان و مکمل سوخت نقش مهمی در عملکرد موتور داشته باشند. استفاده از موارد نامناسب می‌تواند عواقب بدی برای موتورداشته باشد، مشکلاتی مانند آسیب‌دیدگی موتور تا عملکرد ضعیف تا نیاز به تعویض در چند هزار مایل به جای ده‌ها هزار از اثرات آسیب شمع ها هستند.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شمع , مکمل بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : و اینکه چه مدارکی میخواد سامانه سخا
محمد : سلام. خواهشا کسایی که اطلاع دارن راهنماییم کنن. سامانه سخا که باید انجام بدیم حتما باید به اسم صاحب ماشین باشه وآیا میشه آدرس رو که تو ثبت نام دادیم رو عوض کنیم باتشکر
اسفندی : درود به شرفت آقا پرهام 🌹🌹
میتی : آقا با یک کارت دیگ که به اسم خودت نباشه میشه تکمیل وجه کرد؟؟!!آیا؟؟
محمد : سلام تورو خدا راست میگی پس من که راههم دوره چی میشه کاش زودتر پیام میذاشتی
علی دنا اتو اسفند : مبارکه شما تکمیل وجه کی بودید؟فاکتور شدید؟
علی مشهد‌ : بعد از فاکتور چقد‌ زمان میبره پلاک‌ بشه من تکمیل وجه سوم بودم پلاک نشده
یوسف : سلام سایناجی زمستان1403هست
تحویل اسفند ریحانه : بله آقا پرهام لطفاً جواب بدید سوال منم این هست کدوم آپشن رو انتخاب کنم
تحویل اسفند ریحانه : فقط تا 15 دهم صبر کنید میفهمیم کی راست میگه کی دروغ 😂