چرا قوای محرکه هیدروژنی در آینده همه‌گیر خواهد شد؟

 

چرا قوای محرکه هیدروژنی در آینده همه‌گیر خواهد شد؟

 

در حال حاضر عمده تمرکز خودروسازان، خریداران و دولت‌ها روی خودروهای برقی معطوف شده اما قوای محرکه هیدروژنی نیز کم‌کم توسعه می‌یابند و به نظر می‌رسد در آینده سهمی از بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

از دهه ۷۰ میلادی تاکنون ایالت کالیفرنیا آمریکا به معیاری برای وضع قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی و کیفیت هوا بدل شده است. به همین خاطر مقامات این ایالت همیشه تکنولوژی‌های جدید مرتبط با این حوزه را جدی می‌گیرند. همکاری سلول سوختی کالیفرنیا از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۹ تاکنون استفاده از قوای محرکه هیدروژنی را رها نکرده و همواره به این بخش نگاهی قابل‌توجه داشته است. حمله روسیه به اوکراین باعث شد امنیت انرژی کشورهای اروپایی به خطر بیفتد و به همین خاطر نه تنها صنعت خودرو بلکه کل دنیا دو چیز را به خوبی فهمید. اول اینکه تکیه به یک یا دو نقطه در جهان برای تأمین عمده انرژی مصرفی کشورها ایده‌ای احمقانه است و نکته دوم اینکه جدی گرفتن انرژی پایدار یک معامله برد-برد خواهد بود. استفاده از چنین انرژی‌هایی باعث تأمین پایدار انرژی و همچنین کاهش آلایندگی کربنی خواهد شد.

در ماه سپتامبر بود که CARB پیشنهاد قوانین ناوگان پاک پیشرفته را تصویب کرد و اگر این پیشنهاد به قانون تبدیل شود فروش وانت پیکاپ های دیزلی تا سال ۲۰۴۰ ممنوع خواهد شد؛ و اگرچه بحث‌های زیادی درباره همه‌گیر شدن یا نشدن خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به میان آمده اما هیدروژن یک منبع قدرت برای خودروهای سنگین به شمار می‌رود. مقامات ایالت کالیفرنیا متعهد شده‌اند بیش از ۴۶ میلیارد پوند را در سال‌های آینده به مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص دهند که رقم بسیار بالایی است. یکی دیگر از مشوق‌های همه‌گیر شدن قوای محرکه هیدروژنی به قانون کاهش تورم آمریکا مربوط می‌شود که به تولیدکنندگان هیدروژن از الکتریسیته تجدید پذیر در بازه زمانی ۱۰ ساله تخفیف مالیاتی خوبی می‌دهد.

برخلاف ذخیره باتری، مانع فیزیکی برای استفاده از هیدروژن در خودروهای سنگین و حتی کشتی‌ها، قطارها و هواپیماها وجود ندارد. برای مثال شرکت یونیورسال هیدروژن نسخه سلول سوختی هیدروژنی از هواپیمای مسافری ATR72 را تولید کرده و قرار است این هواپیما از سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. از طرف دیگر اداره انرژی آمریکا نیز همکاری شهرهای مختلف در دنیا برای توسعه قوای محرکه هیدروژنی را اعلام کرد. بر این اساس شهرهای کوبه ژاپن و آبردین که قبلاً به عنوان پایتخت نفت اروپا شناخته می‌شد با یکدیگر همکاری می‌کنند.

برنامه هیدروژنی کشورهای اروپایی نیز به عنوان زیرساخت هیدروژن این قاره توصیف شده و ۲۸ کشور در آن شرکت دارند. جدیدترین تحولات نشان می‌دهند شبکه تأمین هیدروژن در اروپا می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ باعث ارتباط صنایع، بندرها و بخش‌های مختلف به یکدیگر شود. مهم‌تر اینکه شبکه یاد شده از شبکه‌های تأمین گاز طبیعی موجود تشکیل شده و نیازی به نصب خطوط لوله جدید وجود ندارد. به همین خاطر اگرچه خودروهای سواری پیشتاز استفاده از قوای محرکه هیدروژنی نیستند اما زیرساخت‌های جهانی هیدروژن که تاکنون یک مانع بوده در حال پیشرفت است؛ و اگرچه این شبکه یک شبه به وجود نخواهد آمد اما به نظر می‌رسد در آینده شاهد تولید خودروهای هیدروژنی در مقیاسی انبوه‌تر خواهیم بود. نظر شما چیست؟

 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قوای محرکه هیدروژنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباسی : سند ماشین من اومده دیروز به سایپا زنگ زدم میگه پیمانکار پیدا نشده بارگیری کنه
بهرام : سلام و عرض ادب خدمت دوستان بی ماشین من هم برج‌ ۹ سال پیش تمام پول رو واریز کردم اما از ماشین خبری نیست روزی دو دفعه زنگ میزنم هر روز یه چیزی میگن الان هم میکن تا تاریخ ۱۱/۹ یعنی یازدهم آذر ماه فاکتور شده شماها خبر جدید دارید که تا کی فاکتور شده
عرشیا : سلام و عرض ادب خدمت دوستان بی ماشین من هم برج‌ ۹ سال پیش تمام پول رو واریز کردم اما از ماشین خبری نیست روزی دو دفعه زنگ میزنم هر روز یه چیزی میگن الان هم میکن تا تاریخ ۱۱/۹ یعنی یازدهم آذر ماه فاکتور شده شماها خبر جدید دارید که تا کی فاکتور شده ولی این تجمع گردن تو این شرایط خوبه
شاهین جی ال : تو که واسه حق خودتم نمیای تجمع،منتظری مردم حقتو بگیرن
ناشناس : سلام تو سایت دیوار که نگاه میکنیم میبینم شاهین جی ال مدل ۱۴۰۴زیاد ولی شاهین جی تا ۱۴۰۳ میبینیم از این جهت میگم که چون قطعه سانروف ندارن جی تا ۱۴۰۳ زدن و فکر میکنم جی ال زیاد تو تاخیر نباشه
arshiya : مبارکتون باشه ایشالا چرخش براتون بچرخه
حمید : سلام دوستان شاهین پلاس زمستان کسی هست که فاکتور نشده باشه .من ۲۳ اسفند هنوز فاکتور نشدم.مثل اینکه اینهایی که رفتن تجمع ماشینتون رو بهشون دادن دیگه جواب نمیدن
سهند دی ماه : من فاکتورشدم تو وضعیت خودرودیدم بعد ظهری هم پیامک تحویل حضوری اومد که من تحویل حضوری نمیخواستم. پیامکی که من فاکتورشدم دریافت نکردم ازتو سایت نگاه کردم
arshiya : میشه بگین متن پیامی ک اومده براتون چی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی احمدی کوییک 85 اس : سلام کوییک اس مردادماه کی فاکتور میشه
بهار : تحویل آذر بودم سخا 7 / 8 فاکتور شدم
اطلس دی ماه 1403 : زهی خیال باطل
سبحان : برای راناپلاس فوقالعاده هم تبدیل اومده فقط فعال نشده . که احتمالا چند روز آینده برای فوق العاده فعال بشه به امید خدا
اطلس دی : 29 مهر فاکتور نشد الان 2 ماه تو 28 مهر موندیم
آزربایجان : سلام عزیزان .پانا رینگ تحویل 31 خرداد به رنگ سفید ..رو تخصیص پلاک گیر کرده چن روز طول میکشه تیک سبز بخوره مادران هستم پلاکم نداشتم
اطلس 29 مهر : حالا حالا هستیم درخدمتتون
پیمان 207 اتومات سقف فلز : سلام دوستان. منم 207 اتومات سقف فلز تحویل 27 تیر هستم. 12 تیر فاکتور شد، 16 تیر هم پلاک شد.
ایکس 33 اتومات : سلام شماره قراردادت چند بوده داداش
اطلس اذر : سلام لطفا فاکتور داشتیم خبر بدین لطفا دقیق ممنون