نصب گیربکس دستی روی خودروهای برقی؛ رویکرد متضاد مهندسان تویوتا و هوندا

 

نصب گیربکس دستی روی خودروهای برقی؛ رویکرد متضاد مهندسان تویوتا و هوندا

 

همه‌گیر شدن تولید خودروهای برقی در سراسر ضربه قابل توجهی را به بازار سازندگان گیربکس وارد کرده است. خودروهای برقی نیازی به گیربکس‌های اتوماتیک پیچیده ندارند و از سوی دیگر به گیربکس دستی نیز بی‌نیاز هستند. عجیب آنکه دو خودروساز مشهور و هموطن ژاپنی یعنی تویوتا و هوندا رویکردی کاملا متضاد را در این خصوص در ئیش گرفته اند.

در حالی که انتظار می‌رود، در طی زمانی کوتاه، جعبه دنده‌های دستی از صنعت خودرو جهان ناپدید شوند، تویوتا تصمیم گرفته تا نصب آن ها را برای خودروهای برقی خود امکان پذیر نماید. جالب است بدانید که خودروهای تسلا تنها یک دنده دارند و خودروهای برقی آئودی و پورشه 2 دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهند. به همین دلیل نیازی به جعبه دنده‌های پیچیده در خودروهای الکتریکی احساس نمی‌شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از رانندگان به جعبه دنده‌های دستی علاقه دارند. گیربکس دستی لذت رانندگی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند، مصرف سوخت خودرو را کاهش می‌دهد و نهایت شتاب و کشش خودرو با استفاده از آن قابل دسترسی خواهد بود. همچنین خودروهایی که به گیربکس دستی مجهز هستند، نسبت به نسخه‌های اتوماتیک از قیمت کمتری برخوردارند.

گیربکس دستی تقلبی برای خودروهای برقی

به همین دلیل برخی خودروسازان تصمیم دارند تا از گیربکس دستی در خودروهای برقی نیز استفاده کنند. یکی از این خودروسازان تویوتا است، که حق ثبت اختراع برای گیربکس‌های کلاچ دار مخصوص خودروهای برقی را درخواست کرده است. با این حال دیگر خودروساز ژاپنی یعنی هوندا هیچ علاقه‌ای به استفاده از گیربکس دستی در خودروهای برقی از خود نشان نداده است.

تویوتا برای افزایش جذابیت خودروهای الکتریکی، از یک گیربکس دستی تقلبی به همراه پدال کلاچ مصنوعی استفاده کرده است. این گیربکس به صورت غیرواقعی دنده‌ها را تعویض می‌کند و همچنین صدای مصنوعی تعویض دنده را برای کاربر پخش خواهد کرد.

نصب گیربکس دستی روی خودروهای برقی؛ رویکرد متضاد مهندسان تویوتا و هوندا

مدیرعامل هوندا توشیهیرو میبه و رئیس بخش الکتریکی سازی شینجی آئویاما در جریان یک مصاحبه اعلام کردند که برخلاف رقیب نزدیک خود یعنی تویوتا، از گیربکس‌های دستی تقلبی در اتومبیل‌های برقی استفاده نخواهند کرد. آن‌ها اعلام کردند که راه‌های دیگری برای افزایش هیجان هنگام رانندگی با اتومبیل‌های برقی پیدا خواهند کرد. هوندا تصمیم دارد تا در آینده نزدیک، دو خودرو اسپرت الکتریکی را به بازار عرضه کند و باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که راهکار مهندسان این کمپانی برای خلق جذابیت بیشتر چه خواهد بود، تا آن زمان اما تویوتا می تواند با فیچر جذاب خود، دل برخی از ماشین دوستان سنتی را بدست آورد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیربکس دستی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : خودروی چانگان cs55 را نپرسیدید، سپاس
حامد : باسلام.من هم مثل شمااسفند۱۴۰۳شاهین هستم.یکباردعوت نامه اوتومات اومدقبول نکردم.حالا هم اطلس وسهند.امروزروزآخربودبازم پیام اومد۲روزتمدیدشد.اگه ظرفیت پرشده بوداین پیام نمیومد.خودمن منتظرمیمونم واسه شاهین دستی.یاحذف میشم.یاتحویل میگیرم.یافروش فوق العاده اطلس دادن اون موقع ثبت نام میکنم.لطفن عجله نکنین دوستان
عارف : ادب هم خوب چیزیه که انسان دارا باشه ازش، این چه ادبیاتی هست، باید تاسف خورد
شاهین : اینا چقدر خوبن، تا دو روز دیگه هم خرید اطلس یا سهند رو تمدید کردن گمونم اینا میخان تا میتونن مشتری های شاهین رو کم کنند
غلامرضا لطفی : سلام.رو ماشین هایمای من صاحب قبلیش هدلایت انداخته بود نورپایینش افتضاح بود .پخش میزد و ضعیف.یه بنده خدایی راهنمایی کرد لامپ فابریک بنداز .واقعا نور پایین بعد لامپ فابریک عالی شد.نور بالا هم هدلابت نگه داشتم خطی میزد و کور می‌کرد برا راننده های بی ملاحظه.
مصطفا : ایا به شما سود دیرکرد هم میدن؟ از چه تاریخی محاسبه میشه؟ روزی چند باید بدهند؟ چقدر طول میکشه تا بدهند؟
مهم : همش سیاه بازی هستش گول نخورید مثلا فروش فوری سری قبل که نتونستیم ثبت نام کنیم تا درگاه پیش میریم از اونجا به بعد گیر میکنه و ظرفیتها تو ۵ دقیقه پر میشه
اس ۵ : سلام چه تاریخی بودین؟
شیدا : سلام ساناز خانم باید بریم خارج
امیرs5 : باسلام سند و مدارک رسیده دستم هنوز ماشین تحویل ندادن ثبت نام مهر ماه بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه تحویل 29 اسفند1402 : درود جناب ابی کبود بنظر شما اگر دوگانه افزایش قیمت بخوره با توجه به اینکه متحویل اسفندماه تکمیل وجه کردیم وتو کاستروم هم تکمیل وجه تیک سز خورده میشود یانه
سفارشی : سلام شب خوش شما چه تاریخی واریز کردید ؟
رسول ازبجنورد خریدایکس 33اتومات : اخه این مجوزی که میگن 5000هزارتامجوزخروج خرده کجارفت ماکه 10تاهم علام نکردن صبر صبرتاخانه خداهم صبر من دونم تاکی بی ماشینی بایدبگذرانیم
پذیرش 1 بهمن فوری : شمار پذیرشت چنده داداش
شاهین : سلام آقا از دیزل چه خبر کسی خبر جدید نداره ؟؟؟؟
حسن : اولویت سوم دهم واریز کردم الان در مرحله آخر تحویل نمایندگی هست
اسفندنیمه اخر : سلام سخاکجابایدبرم انجام بدم دوستان راهنمایی کنید؟؟؟؟
سامان : سلام دوستان.سورن جدیدا نمیتونن تبدیل بزنن؟اگه میشه اطلاع بدین ممنون میشم
بی قرار دوگانه دی : داداش من 26 واریز کردم فردا تحویل حضوری میگیرم
کوییک : سلام سایپا این پولو پس داده