بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

بعد از گذشت سال‌ها از معرفی و تولید هیوندای اکسنت، مدل جدید به کلی دگرگون شده و از نو طراحی شده است. چهره عبوس این خودرو بی شباهت با برادران خود یعنی الانترا و سوناتا نیست. موتور جدید، مصرف سوخت بهینه و افزایش کیفیت قطعات کابین از جمله ویژگی های اکسنت جدید می‌باشد. مانند بسیاری از رقبا، اکسنت نیز در دو مدل سدان و هاچ بک تولید می‌شود. فضای داخلی اکسنت به اندازه کافی بزرگ و مناسب سرنشینان بزرگسال می‌باشد.

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

با قرارگیری در پشت فرمان اکسنت جدید، آن را بزرگ تر از اندازه واقعی فرض خواهید کرد. در زیر کاپوت موتور 1.6 لیتری با تزریق مستقیم سوخت قرار دارد که قادر به تولید 138 اسب بخار نیرو می‌باشد. این موتور 4 سیلندر در کلاس خود شتاب خوبی دارد و مصرف آن در شهر 10 و در بزرگراه 7 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر می‌باشد. اکسنت در کلاس سدان های جمع و جور، رقبای قدری مثل فورد فیستا، کیا ریو و شورولت سونیک دارد که البته باید گفت اکسنت جدید بر خلاف نسل قبلی خود، دارای جذابیت و زیبایی در طراحی  می‌باشد. 

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

اکسنت یک سدان چهار درب راحت می‌باشد که فقط در تیپ GLS ارائه می‌شود. البته مدل‌های هاچ بک این خودرو در دو تیپ GS و SE  ارائه می‌شوند. GLS سدان درای امکاناتی از قبیل: رینگ های استیل 14 اینچی، سیستم تهویه مطبوع، شیشه و آینه های برقی، صندلی عقب تاشو (60/40)، کامپیوتر سفری، رادیوی ماهواره ای و پخش CD با شش بلندگو می‌باشد. در پکیج Permium که بر روی GLS اتوماتیک قابل سفارش است، این موارد در دسترس قرار می‌گیرند: چراغ های مه شکن، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، کروزکنترل، بلوتوث، دکمه های کنترل صوتی بر روی فرمان، زیر آرنجی راننده و تزئینات داخل کابین.

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری اکسنت 138 اسب بخار قدر ت دارد و این نیرو به چرخ های جلو منتقل می‌شود. دو نوع گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک در دسترس خریداران اکسنت قرار دارد. شتاب 0 تا 100 این خودرو با گیربکس اتوماتیک در تست انجام شده خارج از کمپانی برابر با 9.8 ثانیه می‌باشد که در این کلاس رقمی قابل قبول محسوب می‌شود. مصرف سوخت نیز با گیربکس اتوماتیک در شهر 10 لیتر، جاده 7 لیتر و در سیکل ترکیبی 9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌باشد.

 

ایمنی

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

در اکسنت های 2013 امکانات ایمنی از قبیل ترمزهای دیسکی ضدقفل با سیستم کمکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم محافظت از گردن، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای، به صورت استاندارد وجود دارند. در تست تصادفات نیز 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی نصیب این خودرو شده و در تست تصادف انجام شده توسط سازمان ایمنی بزرگراه ها توانسته امتیاز قابل قبول (Acceptable) را کسب کند (یک درجه کم تر از بالاترین حد امتیاز GOOD). البته به نظر می‌رسد این خودرو در زمینه ایمنی کمی از برادر خود، هیوندای الانترا عقب مانده است!

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

در داخل کابین این خودرو از قطعات مرغوب استفاده شده و به لطف طراحی خوب، در این قسمت باید نمره خوبی را به اکسنت داد. در حالی که این خودرو در کلاس سدان های جمع و جور قرار می‌گیرد ولی فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

طراحی صندلی ها بسیار مناسب بوده و بدن را به خوبی در بر می‌گیرند. فضای سر و پای سرنشینان خوب است ولی به دلیل نبود فرمان تسکوپی ممکن است رانندگان قدبلند کمی دچار مشکل شوند. حجم صندوق بار این سدان جمع و جور 388 لیتر می‌باشد که بزرگ و جادار است.

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

درست است که اکسنت با موتور 138 اسب بخاری به پای سوپرخودروهای 500 اسب بخاری نمی‌رسد اما در کلاس خود قدرت و شتاب خوبی دارد و از بسیاری از رقبا قوی تر می‌باشد. تزریق مستقیم سوخت باعث شده تا حداکثر قدرت را بتوان از پیشرانه گرفت. هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک دقیق بوده و عملکرد خوبی دارند. در دورهای بالاتر، کمی صدای موتور بیشتر می‌شود ولی همچنان عملکرد روان دارد. در نهایت باید بگوییم اکسنت هندلینگ خوب و سواری راحت را با هم به ارمغان می‌آورد و با وجود نداشتن سیستم تعلیق و فرمان اسپرت، ارزش مبلغ پرداختی را (در خارج از کشور) دارد.

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندای اکسنت سدان 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای اکسنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

میکاییل
1

اقا من 2013 رو خریدم همه چیش عالی قدرت موتورش هم خوبه ضعیف نیست و رانندگی باهاش فوق العاده اس هرکی میخواد بخره شک نکنه قطعاتش همه جا گیر میاد و مشتری هم داره عالی عشق منه
03:59  1396/03/16
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

بسیار ماشین خوب و عالیهههههههههههههههههههههههه
21:53  1394/08/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

فکر نکنم ماشین بدرد بخوری باشه .
10:59  1394/01/15
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
2

کسی تا پشتش نشینه واقعا نمی فهمه که چقدر عالیه
نرم و بیصدا و با مصرف کم خیلی عالیه و بسیار زیبا و جمع و جور و تودست. و مواد به کار رفته در داخل کابین خیلی خوبه من با جیلی که مقایسه کردم واقعا بهتر بوده و پشت مگان هم نشستم نسبت به مگان هم از نظر سر و صدا و طراحی و نرمی خیلی بهتر بوده
09:32  1393/07/02
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

خودروی فوق العاده ای است هم زیبا و هم کم مصرف( تو جاده 5/5 میسوزونه ) و هم راحت و عالیه شتاب و سرعت نسبتا خوبی هم داره و با این قیمت خیلی می ارزه
20:42  1393/07/01
گزارش
پاسخ دادن
علی
7

تا وقتی که دزدان خودرو ساز جیبمونو میزنن :)

عقبش زشته مثل 206 اس دی بی اصوله

گمونم هاچ بکش میکردن بهتر بهش میومد
00:37  1392/10/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hosein110
9

ای کاش یه روزی برسه که تو ایران هم حداقل خودروهایی مشابه این تولید بشه آخه تا کی پراید و سمند سوار شیم؟!
13:26  1392/09/29
گزارش
پاسخ دادن
دزدگير
1

فكر مى كنى براشون مهمه! يك مشت ... و ... تازه به دوران رسيده و فرصت طلب افتاده اند به جان اين ملت طلبكار هم هستند! فقط به فكر پول هستند حالا از هر راهى شد! آبرو و اعتبار و وجدان كارى و رضايت مشترى براى مديرانى مطرح و مهمه كه با زحمت و از روى شايستگى به جايى رسيده باشند.
02:42  1397/03/28

گزارش
کاربر: M_AJ
9

خوبه
وارد ایران شه فکر کنم 80 90 میلیون میشه
11:34  1392/09/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه
سعید : یا دوشنبه یا سه شنبه بعده عاشورا بیاید بریم دره شرکت. بخدا سری قبلی که تجمع شد 7 8 روزو فاکتور کردن. کار ما فقط با تجمع راه میافته. من 2 سری رفتم ولی تنها کسی جوابگو نیست . باید تعدادمون زیاد بشه تا دیده بشیم. به قول یکی از دوستان اینا ماشین دارن و تو بازار ازاد هرچندتا بخوای هست فقط میخوان پول به جیب بزنن و ماهم برلشون اصلا ذره ای ارزش نداریم. خواهش میکنم تاریخ مشخص کنید یا 2 شنبه یا 3شنبه
واریزی 9 فروردین1404 : منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Gxl : دوستان عزیز. کوییک جی اکس ال کسی فاکتور شده طرح عادی.تحویل خرداد ماه
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام