خوب و بد بازگشت دوباره فرانسوی‌ها

خوب و بد بازگشت دوباره فرانسوی‌ها

گروه خودرو – پس از گذشت حدود پنج روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو، انتقادات نسبت به عملکرد زنجیره خودروسازی کشور در این همایش آغاز شده است. انتقادات مطرح شده بیشتر حول بازگشت دو شرکت خودروساز فرانسوی به ایران و همچنین گشاده‌رویی مسوولان و خودروسازان نسبت به بازگشت آنها است. اینکه شرکت پژو بدون هیچ مقدمه‌ای و برخلاف قرارداد با طرف ایرانی، به یکباره از صنعت خودرو ایران خارج می‌شود یا شرکت رنو فعالیت‌های خود را تحت‌تاثیر تحریم به طور چشمگیری کاهش می‌دهد، انتقادات جدی را متوجه این دو شرکت فرانسوی خودروساز کرده است. حال آنکه برخورد مسوولان وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت و همچنین خودروسازان با شرکت‌های یاد شده قابل توجه به نظر می‌رسد. در این زمینه خبرگزاری فارس نیز روز گذشته طی گزارشی عنوان کرده بود که تجربه نشان داده در قراردادهای قبلی خودروسازان ایرانی با طرف‌های خارجی، بیشترین سود نصیب شرکت‌های خارجی شده و تنها عایدی چنین قراردادهایی برای خودروسازان ما، وابستگی روز افزون به طرف‌های خارجی بوده است. در حال حاضر بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو به وضعیت کنونی دو شرکت پس از خروج از بازار ایران اشاره می‌کنند و تاکید دارند که این دو شرکت نیز به همان میزانی که طرف‌های ایرانی ضرر کردند در بازار‌های خود دچار زیان شدند؛‌ بنابراین سوال این است که بازگشت دوباره خودروسازانی همچون پژو و رنو به سود کدام گروه تمام می‌شود، طرف ایرانی و یا فرانسوی؟ در هر صورت برخی دیگر از دست‌اندرکاران صنعت خودرو تصریح می‌کنند که کار کردن با شرکای پیشین بسیار آسان‌تر از شرکای جدید است حال آنکه در قراردادهای جدید باید منافع مشتریان و شرکت تولید‌کننده خودرو این بار بطور جدی در نظر گرفته شود. از سوی دیگر این کارشناسان در پاسخ به انتقاداتی که در مورد بازگشت دوباره این دو شرکت فرانسوی و استقبال خودروسازان ما، می‌شود به بی‌تمایلی دیگر خودروسازان به جز چینی‌ها، برای حضور در بازار ایران اشاره می‌کنند.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

خوب و بد بازگشت دوباره فرانسوی‌ها


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , پژو , رنو , فرانسه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: masoudi
2

بازگشت این دوشرکت فکر میکنم بیشتر به نفع مردم باشه چون دیگه میتونن خودروی باکیفیت تر سوار بشن
22:23  1392/09/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
6

چرا از خودروسازانی مثل میتسوبیشی دعوت به همکاری نمیکنند؟ میتسوبیشی به بسیاری از خودروسازان تازه کار کمک فراوانی کرده تا حالا. نمونه موفقش هیوندا و همچنین پروتون مالزی و اکنون هم چینی ها کلا موتور خودروهاشون رو مدیون میتسوبیشی هستند. چرا ایران از چنین فرصتی استفاده نمیکنه؟
21:50  1392/09/14
گزارش
پاسخ دادن
rasa
9

به نظر من باید خودرو سازامون با کمپانی های ژاپنی هم کاری کنن
13:00  1392/09/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر