یک میلیارد تومان برای تعویض شمع و کوئل؛ هزینه عجیب نگهداری از بوگاتی ویرون!

 

یک میلیارد تومان برای تعویض شمع و کوئل؛ هزینه عجیب نگهداری از بوگاتی ویرون!

 

شکی در این نیست که نگهداری از یک ابرخودروی میلیون دلاری هزینه بسیار زیادی را طلب می‌کند؛ اما آیا می‌توانید حدس بزنید که تعویض شمع برای ابرخودرویی مثل بوگاتی ویرون چقدر آب می‌خورد؟ به‌تازگی یکی از کاربران ردیت با انتشار پستی به این موضوع و به برخی هزینه‌های دیگر اشاره کرده است که نگاهی به آن خالی از لطف نیست.

این کاربر که ظاهراً مالک بوگاتی ویرون است، ادعا می‌کند دو سیلندر شماره 13 و 16 در سرعت‌ بالای 225 کیلومتر جرقه‌زنی مناسبی نداشته‌اند. به همین خاطر وی با مراجعه به یک تعمیرگاه شمع و کوئل را تعویض کرده است. این فرد می‌گوید هر پک کوئل برای وی 730 دلار هزینه داشته و یک ماه طول کشیده تا آن‌ها به دستش برسند. جالب اینکه وی با تمجید از کیفیت بسته‌بندی، آن را همتراز با کیفیت بوگاتی ویرون می‌داند!

بوگاتی ویرون

شمع‌های بوگاتی ویرون تفاوت چندانی با شمع‌های 18 دلاری سایر محصولات گروه فولکس واگن ندارند، اما از آنجایی که شمع‌های این ابرخودرو حامل نشان بوگاتی هستند، با قیمت 170 دلار به فروش می‌رسند؛ یعنی حدوداً ده‌برابر گران‌تر! نکته تأمل‌برانگیز اینکه با وجود چنین ارقامی، هزینه نهایی تعویض شمع و کوئل به 20 هزار دلار رسیده است!

بوگاتی ویرون

پیچیدگی بوگاتی ویرون و نیاز به دستمزد فراوان!

شاید بدانید دسترسی به موتور ویرون و تعویض قطعات با سختی‌های بسیار زیادی همراه است و باید پنل‌های بدنه با دقتی بالا از جای خود خارج شوند. به‌طور خلاصه باید گفت به‌جز سپر عقب، لازم است سایر پنل‌ها باز شوند. از‌این‌رو درصورت خرابی و نیاز به تعویض قطعه، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های موجود به دستمزد اختصاص پیدا می‌کند.

ویرون

پس از باز‌کردن پنل‌ها، فرایندهای تعمیر یا تعویض باز‌هم کار ساده‌ای نیست و برای دسترسی به کوئل و شمع‌، باید سایر قطعات را از جای خود خارج کرد. علاوه‌براین، باید گفت به‌دلیل پیچیدگی موتور ویرون، تکنسین‌ها باید با دقتی فوق‌العاده زیاد نسبت به تعویض شمع، کوئل یا هر قطعه دیگر اقدام کنند.

بوگاتی ویرون

ذکر این نکته ضروری است که تعویض شمع و کوئل بوگاتی ویرون نیازمند 40 الی 50 ساعت زمان است، اما تکنسین بوگاتی ویرون مورد‌بحث در 35 ساعت پروژه را جمع کرده است!

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بوگاتی ویرون!






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 مهر : ۲۹ مهر ثبت نام چک ها ۲ آبان تایید شدند . ۱۴۰۳.۰۲.۲۷ پنج شنبه عصر ساعت ۱۵:۳۰ پیامک شاسی اومد.
مهرداد۷۵ : دوستانی که بعد چند ماه تاخیر تحویل گرفتید مبارک باشه فقط ممکنه بگید جریمه تاخیر برای وی فور هر ماه چقدر شد و کی میدن
مجید : الان شاهین دستی تکلیفش چی شده ؟باید جاش اطلس بگیریم حتما؟؟!!
تیتانیوم ۲ بهمن : چقدر زمان می بره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
دوگانه اسفند : تازمانی شکایت کنیم این شرکت به کسی جوابگو نیست
تیتا ۴ بهمن۴۶۱۵ : سلام مبارک باشه خداروشکر من ۴بهمن تیتانیوم هستم میشه شماره قرار داد بگید من هنوز فاکتور نشدم
مجتبی : سلام دوستان تبدیل بزنید پشیمون نمیشید سورن دوگانه به مشکل برخورده.مخزنش رو نمیتونن تهیه کنند تبدیل بزنید 207هم 30میلون ما به تفاوت برمیگردونن و هم بیست میلیون تو بازار گرون تر هست و بازار فروش بهتری داره 26تبدیل زدمو الان 28فاکتور شده
اطلس ۲۸ بهمن : سلام نه ۹۰ روز معمولی هست. منم پذیرش ۲۸ بهمن هستم هنوز فاکتور نشدم
سمند سورن پلاس دوگانه : سلام دوستان من سمند سورن پلاس دوگانه با الویت بهار 403 هستم بهار هم تمام شد متاسفانه خبری نشد اگر اطلاعاتی در این خصوص دارید لطفاً اشتراک بگذارید ممنون و سپاسگزارم
امینی : نه هنوز دعوتنامه صادر نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام زنگ زدم شرکت گفت 5خرداد به بعد منتظر باشید مشکل تولید داشتیم که حل شده
م : سلام یعنی الان مشخص نیست که کی دعوت نامه میاداقا پرهام
مهدی : مابقی کی فراخوان میشن میشه بگی؟
امیرعلی دوگانه اسفند : اگر دروغ گفته باشی تا یکشنبه دعوتنامه اسفند نیومد خدا از وسط نصفت کنه
رانا : تکمیل وجه 18 دی 25 فاکتور دیروز پلاک شد نمیدونم کی تحویل میدن
سلام : باید بری کاشان
سلام : سکوت علامت دادنه
60019تحویل 29اسفند : داداش اون موقع که ثبت نام طرح یکپارچه بود مگه امکان داره😐
مجید : دعوتنامه اسفند ماه کی میاد
یه روز انتقام این ظلم را میگیرم : دوستان ارجمند یه چیزی بهتان میگم قبول کنید از بین این متقاضیان پارس زمستان فقط اونایی که رفتن از حق مظلوم دفاع کردند شاید نتیجه نداده ولی وجدانشون راحته اینو میخوام بگم این آخرین پیاممه فقط اونا بچه باباشونن بقیتون که سکوت کردیدبه خدا حرامی هستید میسپارمتان به خاک