سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

 

سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

 

یک کاربر یوتیوب به‌تازگی با انتشار ویدیویی جالب، نقاط قوت و ضعف و سلامت باتری تسلا مدل 3 را پس از چند سال استفاده بررسی کرده است. این فرد که اِد فسلر نام دارد، خودروی برقی خود را در سال 2018 خریداری کرده و در طول این مدت 100 هزار مایل یا 160 هزار کیلومتر به رانندگی با آن پرداخته است. بررسی‌های این فرد نشان می‌دهد میزان سلامت باتری تسلا مدل 3 پس از تقریباً 4.5 سال استفاده، برابر با 94 درصد است.

تسلا مدل 3 آقای فسلر نسخه برد طولانی با پیشرانه دوموتوره است و از نرم‌افزار خودران کامل (FSD) بهره می‌برد. طبق گفته‌های این فرد، خودروی وی در روزهای اول خرید، می‌توانست تا 309 مایل را طی کند. جالب اینکه طبق استاندارد EPA این فاکتور برای نسخه مذکور از تسلا مدل 3 برابر با 310 مایل (حدود 500 کیلومتر) است.

سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

پس از 4.5 سال و کارکرد 160 هزار کیلومتر، تسلا مدل 3 متعلق به آقای فسلر، حالا با شارژ کامل قادر است تا 290 مایل یا 466 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این رقم معادل تقریباً 6 درصد افت می‌شود که پس از چنان کارکردی مناسب به‌نظر می‌رسد.

راز سلامت باتری تسلا مدل 3 آقای فسلر

آقای فسلر معتقد است سبک رانندگی محتاطانه وی نقش پررنگی در کاهش افت کارایی باتری دارد. همچنین وی استفاده از شارژ خانگی به‌جای شارژرهای پرسرعت شبکه اختصاصی تسلا را از دیگر عوامل مؤثر در افت کم کارایی باتری خودروی خود می‌داند. شاید بدانید که شارژرهای پرسرعت DC حرارت بالایی تولید می‌کنند، امری که باتری را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می‌دهد. در نتیجه شارژدهی آن در بلندمدت افت می‌کند.

پیش از این مالک یک دستگاه تسلا مدل 3 نسخه پرفورمنس، از افت 11 درصدی باتری آن پس از 100 هزار مایل کارکرد خبر داده بود. این فرد البته مشتری دائم ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا است و از شارژرهای پرسرعت برای شارژ باتری خودروی خود استفاده می‌کند. همچنین این فرد به‌دلیل ذات اسپرت نسخه پرفورمنس، فشار بیشتری به خودروی خود وارد کرده است.

سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

شایان ذکر است فاکتورهایی مثل آب و هوا، استفاده از شارژ سریع، نحوه رانندگی، منطقه جغرافیایی و مواردی از این دست کارایی باتری را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از این رو پس از چند سال استفاده، ممکن است میزان افت باتری دو مدل یکسان کاملاً متفاوت باشد.

اما اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات بررسی آقای فسلر شویم، باید بگوییم وی از عملکرد سیستم FSD و کروز کنترل ابراز نارضایتی کرده است. البته پس از آپدیت‌های نرم‌افزاری این دو سیستم در جلب نظر مثبت آقای فسلر موفق‌تر عمل کرده‌اند. وی اعتقاد دارد عمده ایرادات تسلا مدل 3 خفیف و به‌راحتی قابل حل هستند. به‌طور کلی آقای فسلر تجربه مالکیت این خودروی برقی را خوشایند و جالب توصیف می‌کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سلامت باتری تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پاییز : سلام چطور تا الان تحویل ندادن من ۱۰آذر پذیرش شدم اول بهمن ماشینم رو تحویل گرفتم شاهین جی با پذیرش۱۲۰۵۳۸۲۲
تجمع : ⭕دوستان سه شنبه 17 تیر ساعت 9 تجمع فراموش نشه تهران جلو شرکت⭕
محمد : فقط تجمع... تجمع. تجمع....
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
احمد : دقیقا فردا sx5 همین موتور گیربکس و با همین وزنه
مهراد : ممنون عزیز لطف کردی
حسن اقا : چون حساسیت ب بنزین نداره در عمل توان شتاب ماشین از ایکس پنج خیلی بیشتره ایکس پنج خیلی زشت و ضایعس اپشنشم با پیکان قابل رقابته
شاهین مهر1402 : آقا تاریخ تجمع رو درست بزارید 16,تیر هست نه اذر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا بهمن : شیخ زاده کچچل
هرسین : 151934
X22pro mt : X22 تحویل گرفتم یکم رو دست انداز خشکه و صدا میده
فرهاد : اتفاقات بد ممکن است در نمایندگی های شرکت های دیگری بجز شرکت محترم و عزیز مدیران خودرو رخ دهد ولی در این شرکت بزرگوار تمامی کارکنان آموزش های لازم برای یک برخورد کاملا مودبانه را دیده‌اند پس بعضی افراد سودجو و فرصت طلب نمی‌توانند خدشه ایی به این شرکت برتر از جان وارد کنند
علی باقری : از کجا میدونین از اول مرداد تیر فاکتور میشه
فرهاد : درود بر شما که حقایق مربوط به شرکت محترم مدیران خودرو را بیان فرمودید
کوییک s شهریور : کسی که عقل تو کلشه کوییک glx ثبت نام نمیکنه کوییک اس خوبه
ساینا اتومات : باسلام ساینا اتومات تحویل یک ماهه 23 برج2 واریز کردم با 20 روز تاخیر امروز فاکتور شد انشالله همتون بزودی فاکتورشین
دوگانه تیر : خب تو که هم دکترتو رفتی هم قرصاتو نشسته خوردی، بگو ببینم چه تاریخی واریز وجه ات بوده؟؟؟
دنا شش دنده خرداد سفید : جواب دانیال . بله مجبور هستیم . تو این کشور که ماشین درست حسابی نیست مجبور هستم همین رو بگیریم . تا زن و سه تا بچه که تموم زندگی مون هستن تو یه وسیله نیمه استاندارد جابجا کنیم