اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان معرفی شد؛ اختراعی از صنعت خودرو چین

 

اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان معرفی شد؛ اختراعی از صنعت خودرو چین

 

گروه خودروسازی گوانگژو چین اعلام کرد که اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان را توسعه داده است. این پیشرانه به راه‌حل‌های دیگر مانند خودروهای برقی مجهز به باتری و سلول‌های سوخت هیدروژنی که انتشار کربن در صنعت حمل و نقل را کاهش می‌دهند، اضافه خواهد شد.

چی هونگ‌ژانگ عضو مرکز تحقیق و توسعه گاک در این باره گفت: «ما بر مشکل کند سوختن آمونیاک غلبه کرده‌ایم. ما این سوخت را برای استفاده در صنعت خودروهای سواری آماده‌ کرده‌ایم. فواید آن برای جامعه و مصارف تجاری ارزش انتظار کشیدن دارد.»

این موتور به عنوان بخشی از نمایشگاه سالانه فناوری شرکت چینی رونمایی شد. در این مراسم همچنین خودرو پرنده Gove شبیه یک پهپاد بزرگ و یک مینی ون ترامپچی با پیشرانه هیبریدی-هیدروژنی که توسط شریک ژاپنی آن‌ها یعنی تویوتا موتور توسعه داده شده است به نمایش درآمد.

خودروهای گاک

آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن مورد بررسی قرار گرفته است. اما استفاده از آن به دلیل اشتعال‌پذیری کم و انتشار بالای اکسید نیتروژن با موانعی مواجه است. به گفته هونگ‌ژانگ، گاک یک موتور با سوخت آمونیاک دو لیتری را توسعه داده است که می‌تواند آمونیاک مایع را به شیوه ایمن‌تری بسوزاند. این موتور می‌تواند توان ۱۲۰ کیلووات (160 اسب بخار) تولید کند و انتشار کربن در مقایسه با سوخت‌های سنتی را ۹۰ درصد کاهش دهد.

شرکت دولتی گاک در زمینه برقی شدن صنعت خودروسازی چین پیشگام است. برند برقی آیون متعلق به گاک با پشت سر گذاشتن سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز و سایک موتور و هولدینگ ولینگ موتورز، به سومین برند پرفروش خودروهای پاک در این کشور پس از BYD و تسلا تبدیل شد. این شرکت مستقر در گوانگژو شرکت باتری‌سازی Greater Bay Technology را تاسیس کرده است. این شرکت روی توسعه باتری خودروهای برقی با قابلیت شارژ در ۱۵ دقیقه در تمام شرایط آب و هوایی کار می‌کند.

کاربردهای سوخت آمونیاک

اغلب از سوخت آمونیاک به عنوان سوخت جایگزین در حمل و نقل و کشتیرانی استفاده شده است. این صنایع موقعیت بهتری برای انتشار ایمن آلودگی این ماده سمی دارند. پروتکل‌ها و سیستم‌های ایمنی مختلفی برای صنایعی مانند حمل و نقل تجاری وجود دارد که سال‌ها است آمونیاک را در مقیاس گسترده به عنوان ماده خام برای ساخت کود جابجا می‌کنند.

شرکت کشتی‌سازی میتسوبیشی تحویل یک سیستم تامین سوخت آمونیاک برای موتورهای دریایی را در ماه مه تکمیل کرد. در حالی که استارتاپ‌هایی مانند شرکت آموگی مستقر در نیویورک در حال کار بر روی جایگزین‌های مبتنی بر آمونیاک هستند که این ماده شیمیایی را قبل از اینکه برای تامین انرژی به سلول سوختی خودرو فرستاده شود، به هیدروژن تبدیل می‌کند.

استفاده از سوخت آمونیاک در خودرو

با توجه به مشکل در حمل و نقل و نبود زیرساخت‌های سوخت‌گیری، هنوز مسائل زیادی در زمینه استفاده از آمونیاک برای تامین انرژی خودروهای سواری حل نشده است. بیشتر خودروسازان تلاش‌های خود را روی برقی‌سازی متمرکز کرد‌ه‌اند. حتی فناوری سلول سوختی هیدروژنی که به شدت توسط دولت ژاپن تبلیغ می‌شود، توجه خودروسازان زیادی را به خود جلب نکرده است.

کالین مک کرچر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل حمل و نقل و خودرو در بلومبرگ گفته است: «استفاده از آمونیاک کار بسیار دشواری است. من بعید می‌دانم این سوخت در خودروهای سواری قابل بهره‌برداری باشد.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوخت آمونیاک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر