اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان معرفی شد؛ اختراعی از صنعت خودرو چین

 

اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان معرفی شد؛ اختراعی از صنعت خودرو چین

 

گروه خودروسازی گوانگژو چین اعلام کرد که اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان را توسعه داده است. این پیشرانه به راه‌حل‌های دیگر مانند خودروهای برقی مجهز به باتری و سلول‌های سوخت هیدروژنی که انتشار کربن در صنعت حمل و نقل را کاهش می‌دهند، اضافه خواهد شد.

چی هونگ‌ژانگ عضو مرکز تحقیق و توسعه گاک در این باره گفت: «ما بر مشکل کند سوختن آمونیاک غلبه کرده‌ایم. ما این سوخت را برای استفاده در صنعت خودروهای سواری آماده‌ کرده‌ایم. فواید آن برای جامعه و مصارف تجاری ارزش انتظار کشیدن دارد.»

این موتور به عنوان بخشی از نمایشگاه سالانه فناوری شرکت چینی رونمایی شد. در این مراسم همچنین خودرو پرنده Gove شبیه یک پهپاد بزرگ و یک مینی ون ترامپچی با پیشرانه هیبریدی-هیدروژنی که توسط شریک ژاپنی آن‌ها یعنی تویوتا موتور توسعه داده شده است به نمایش درآمد.

خودروهای گاک

آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن مورد بررسی قرار گرفته است. اما استفاده از آن به دلیل اشتعال‌پذیری کم و انتشار بالای اکسید نیتروژن با موانعی مواجه است. به گفته هونگ‌ژانگ، گاک یک موتور با سوخت آمونیاک دو لیتری را توسعه داده است که می‌تواند آمونیاک مایع را به شیوه ایمن‌تری بسوزاند. این موتور می‌تواند توان ۱۲۰ کیلووات (160 اسب بخار) تولید کند و انتشار کربن در مقایسه با سوخت‌های سنتی را ۹۰ درصد کاهش دهد.

شرکت دولتی گاک در زمینه برقی شدن صنعت خودروسازی چین پیشگام است. برند برقی آیون متعلق به گاک با پشت سر گذاشتن سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز و سایک موتور و هولدینگ ولینگ موتورز، به سومین برند پرفروش خودروهای پاک در این کشور پس از BYD و تسلا تبدیل شد. این شرکت مستقر در گوانگژو شرکت باتری‌سازی Greater Bay Technology را تاسیس کرده است. این شرکت روی توسعه باتری خودروهای برقی با قابلیت شارژ در ۱۵ دقیقه در تمام شرایط آب و هوایی کار می‌کند.

کاربردهای سوخت آمونیاک

اغلب از سوخت آمونیاک به عنوان سوخت جایگزین در حمل و نقل و کشتیرانی استفاده شده است. این صنایع موقعیت بهتری برای انتشار ایمن آلودگی این ماده سمی دارند. پروتکل‌ها و سیستم‌های ایمنی مختلفی برای صنایعی مانند حمل و نقل تجاری وجود دارد که سال‌ها است آمونیاک را در مقیاس گسترده به عنوان ماده خام برای ساخت کود جابجا می‌کنند.

شرکت کشتی‌سازی میتسوبیشی تحویل یک سیستم تامین سوخت آمونیاک برای موتورهای دریایی را در ماه مه تکمیل کرد. در حالی که استارتاپ‌هایی مانند شرکت آموگی مستقر در نیویورک در حال کار بر روی جایگزین‌های مبتنی بر آمونیاک هستند که این ماده شیمیایی را قبل از اینکه برای تامین انرژی به سلول سوختی خودرو فرستاده شود، به هیدروژن تبدیل می‌کند.

استفاده از سوخت آمونیاک در خودرو

با توجه به مشکل در حمل و نقل و نبود زیرساخت‌های سوخت‌گیری، هنوز مسائل زیادی در زمینه استفاده از آمونیاک برای تامین انرژی خودروهای سواری حل نشده است. بیشتر خودروسازان تلاش‌های خود را روی برقی‌سازی متمرکز کرد‌ه‌اند. حتی فناوری سلول سوختی هیدروژنی که به شدت توسط دولت ژاپن تبلیغ می‌شود، توجه خودروسازان زیادی را به خود جلب نکرده است.

کالین مک کرچر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل حمل و نقل و خودرو در بلومبرگ گفته است: «استفاده از آمونیاک کار بسیار دشواری است. من بعید می‌دانم این سوخت در خودروهای سواری قابل بهره‌برداری باشد.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوخت آمونیاک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد از شیراز S3 : امروز 30 اردیبهشت تحویل گرفتم. شاسی تاریخ 26/اسفند/1402 ثبت نام تاریخ 09/آبان/1402 رنگ سفید - قرار تحویل 30 بهمن 1402 بود دقیقا سه ماه تاخیر داشت
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عباس : سلام پول شماروبرگردوندند
اریزو 6 : اقایون مدیران خودرویی از حکایت رئیس دولت درس بگیرید
دنا بهار : شانس نداریم ما ، ولی من راضی ام 1 ماه هم ندن پول تاخیر بدن
حمید : دوستان من تحویل 31تیر هستم کی فاکتور میشم
علی : با سلام خدمت دوستان محترم اینکه اینجا کامنت بگذارید و نفرین کنید و بد و بیراه بگید هیچ مشکلی حل نمیشه اتفاقی هم برای مدیران نمی افته هر کسی از طریق رسانه یا مجرای اطلاعاتی که داره باید این مسئله رو پیگیری کنه و اگر همه با هم هماهنگ باشیم و تجمعی باشه نتیجه بخش تر است حرفهای اونایی هم که توصیه ها پدرانه میکنن و خودشون رو دلسوز نشون میدن گوش نکنید
حمید : هیچ کس راضی به مرگ کسی نیست ولی تا حالا باید پیداش میکردند با این همه پیشرفت و امکاناتی که کسب کردیم و گرنه تا حالا خوراک گرگ ها شده
دنا6دنده : سلام من نمایندگی تهران حضوری پرسیدم گفتن بنا به پیگیری که انجام دادن، از اول خرداد شروع به فاکتور کردن میکنند
Saeid : سلام دوستان دی ماهیم تکمیل وجع 26فروردین وعصری ماشینو نمایندگی تحویل گرفتم ماشین نرم با شتاب خوبیه انشالا هر چه زودتر بقیه دوستانم ماشینشون زودتر بیاد خدا حافظ همگی
پژو پارس سفارشی اولویت زمستان : سلام دوستان من که راضی به مرگ کسی نیستم ولی خدا هم جای حق نشسته
دنا پلاس ساده بهار1403 : تحویل دوم خرداد دنا پلاس شش دنده ساده....خداکند تا آخر خرداد تحویل ندهند که تاخیر بگیرم حداقل هزینه بیمه بدنه و لوازم جانبی در بیاد...میگن ماهی تقریباً پانزده میلیون می شود... حالا که ندادند این یکماه هم روش