اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان معرفی شد؛ اختراعی از صنعت خودرو چین

 

اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان معرفی شد؛ اختراعی از صنعت خودرو چین

 

گروه خودروسازی گوانگژو چین اعلام کرد که اولین موتور با سوخت آمونیاک در جهان را توسعه داده است. این پیشرانه به راه‌حل‌های دیگر مانند خودروهای برقی مجهز به باتری و سلول‌های سوخت هیدروژنی که انتشار کربن در صنعت حمل و نقل را کاهش می‌دهند، اضافه خواهد شد.

چی هونگ‌ژانگ عضو مرکز تحقیق و توسعه گاک در این باره گفت: «ما بر مشکل کند سوختن آمونیاک غلبه کرده‌ایم. ما این سوخت را برای استفاده در صنعت خودروهای سواری آماده‌ کرده‌ایم. فواید آن برای جامعه و مصارف تجاری ارزش انتظار کشیدن دارد.»

این موتور به عنوان بخشی از نمایشگاه سالانه فناوری شرکت چینی رونمایی شد. در این مراسم همچنین خودرو پرنده Gove شبیه یک پهپاد بزرگ و یک مینی ون ترامپچی با پیشرانه هیبریدی-هیدروژنی که توسط شریک ژاپنی آن‌ها یعنی تویوتا موتور توسعه داده شده است به نمایش درآمد.

خودروهای گاک

آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن مورد بررسی قرار گرفته است. اما استفاده از آن به دلیل اشتعال‌پذیری کم و انتشار بالای اکسید نیتروژن با موانعی مواجه است. به گفته هونگ‌ژانگ، گاک یک موتور با سوخت آمونیاک دو لیتری را توسعه داده است که می‌تواند آمونیاک مایع را به شیوه ایمن‌تری بسوزاند. این موتور می‌تواند توان ۱۲۰ کیلووات (160 اسب بخار) تولید کند و انتشار کربن در مقایسه با سوخت‌های سنتی را ۹۰ درصد کاهش دهد.

شرکت دولتی گاک در زمینه برقی شدن صنعت خودروسازی چین پیشگام است. برند برقی آیون متعلق به گاک با پشت سر گذاشتن سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز و سایک موتور و هولدینگ ولینگ موتورز، به سومین برند پرفروش خودروهای پاک در این کشور پس از BYD و تسلا تبدیل شد. این شرکت مستقر در گوانگژو شرکت باتری‌سازی Greater Bay Technology را تاسیس کرده است. این شرکت روی توسعه باتری خودروهای برقی با قابلیت شارژ در ۱۵ دقیقه در تمام شرایط آب و هوایی کار می‌کند.

کاربردهای سوخت آمونیاک

اغلب از سوخت آمونیاک به عنوان سوخت جایگزین در حمل و نقل و کشتیرانی استفاده شده است. این صنایع موقعیت بهتری برای انتشار ایمن آلودگی این ماده سمی دارند. پروتکل‌ها و سیستم‌های ایمنی مختلفی برای صنایعی مانند حمل و نقل تجاری وجود دارد که سال‌ها است آمونیاک را در مقیاس گسترده به عنوان ماده خام برای ساخت کود جابجا می‌کنند.

شرکت کشتی‌سازی میتسوبیشی تحویل یک سیستم تامین سوخت آمونیاک برای موتورهای دریایی را در ماه مه تکمیل کرد. در حالی که استارتاپ‌هایی مانند شرکت آموگی مستقر در نیویورک در حال کار بر روی جایگزین‌های مبتنی بر آمونیاک هستند که این ماده شیمیایی را قبل از اینکه برای تامین انرژی به سلول سوختی خودرو فرستاده شود، به هیدروژن تبدیل می‌کند.

استفاده از سوخت آمونیاک در خودرو

با توجه به مشکل در حمل و نقل و نبود زیرساخت‌های سوخت‌گیری، هنوز مسائل زیادی در زمینه استفاده از آمونیاک برای تامین انرژی خودروهای سواری حل نشده است. بیشتر خودروسازان تلاش‌های خود را روی برقی‌سازی متمرکز کرد‌ه‌اند. حتی فناوری سلول سوختی هیدروژنی که به شدت توسط دولت ژاپن تبلیغ می‌شود، توجه خودروسازان زیادی را به خود جلب نکرده است.

کالین مک کرچر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل حمل و نقل و خودرو در بلومبرگ گفته است: «استفاده از آمونیاک کار بسیار دشواری است. من بعید می‌دانم این سوخت در خودروهای سواری قابل بهره‌برداری باشد.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوخت آمونیاک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آبروم رفته : آقای سایپا این چه کاریه اقلا بگین شاهین نیست یدونه نیسان آبی بدین بریم پی کارمون
اسفندt9 : سلام من دیروز تحویل گرفتم ثبت نام5 اسفند بودم
عاطفه : سرعت تحویل پلاس ها خیلی بهتره ، پی چرا cvt رو تحویل نمیدن !!!
محمدی v1pتیتانیوم : سلام مژگان خانوم شما موعد تحویلتون چندم هست آخه منم موعد تحویل 14 خردادم فوری تیتانیم هنوز فاکتور نشدم
A.M : بنظرم روز با سایپا تماس بگیریم اگه شده چند بار و اعتراض کنیم بالاخره بی تاثیر نیست، دیگه اوضاع واقعا غیر قابل تحمل شده
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین : در جواب طاهر بله شما فکر کنم تحویل اسفند ماه بودید برای من تحویل مهر ماه ۴۰۳ بوده شرکت تازه اردیبه شت امسال دعوتنامه ارسال کرده.خودشون دیر ارسال کردن ما که مقصر نیستیم.بعدش کسایی که تحویلشون برای سال گذشته هستش اولویت تحویل نیستن ؟
شاهینg : دوستان نظرتون چیه دوشنبه ۱۶ تیر بریم تجمع کنیم؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین 7 اسفند : انشا... که هر چی خیره پیش بیاد سایپا واقعا بی خوده انگار نه انگار که باید ماشینی تحویل بده
پیش فروش ساینا : سلام،بلخشید شما فاکتور شد پیام اومد یا از سایت دیدین فاکتور شده؟!
پیش فروش ساینا : سلام،ببخشید شما هم برا فاکتور شدن پیام نیومد؟
پیش فروش تکمیل وجه8 اسفند : سلام دوستان من پیش فروش تکمیل 8 اسفند هستم، سایت www.124.ir رفتم و شکایت بابت دیرکرد و عدم تحویل خودرو ثبت کردم. ماشین منو هنوز ندادن، این سایپا خیلی هفت قد اند، با پول ما که ثبت نام کردیم ماشین چندین مرتبه تولید میکنه و در بازار آزاد میفروشن، و دیرتر ماشین به ماها تحویل میدن. عملا با سرمایه ما کار میکنند و حسابی سود میکنن. واقعا جای تاسف داره. تو کشور این مسئله خودرو حل کنند یلی تو چشم و مهمه.
207 رینگ پانا : سلام تحویل 31 تیر پیش فروش عادی بودم 2 تیر فاکتور شد 4 تیر پلاک 8تیر آماده برای حمل.9 تیر تو ردیابی کاستومر برام تیک در حال حمل سبز شده . بیمه هم برام بارگزاری شده
Morteza : آغا جریان چیه ماشین دارن که اینقد دیر تحویل میدن یا دارن خودشون نمیدن؟
ایکس 33 اتومات : تا آخر تیر
حسن پیش مرداد پانا فولادی : وزارت صمتی که خودشو کشت گفت گرانی خودرو غیر قانونیه، یهو میگه کاملا هماهنگ بوده و قانونیه. این جا چه خبره خداییش؟؟؟ خداوکیلی 206 پلاس که همه جا دنیا منسوخ شده هشتصد و سی میلیون هزینه تولیدشه؟؟؟
فوقالعاده 28 بهمن ساینا s : فقط یک نفر گفته فاکتور شدم که اونم قطعا دروغ میگه . باور نکنید.
کوییک gxrl : بیاد یه روز هماهنگ کنیم بریم دفتر مرکزی کیلومتر 17 جاده مخصوص زنگ زدن فایده نداره