همه‌چیز درباره ب‌ام‌و تمام برقی I7

 

همه‌چیز درباره ب‌ام‌و تمام برقی I7

 

مسئله در مورد لیموزین آی‌۷ (i7) تمام‌برقی جدید و بسیار چشمگیر بی‌ام‌و این است که به‌نحوی توانسته‌اند کاری کنند که مثل یک ماشین درست‌ و‌ حسابی و در واقع، ب‌ام‌و درست‌و‌حسابی براند. این موضوعی است که توصیفش بسیار دشوار است اما، در حالی که به گذار از موتورهای درون‌سوز به حمل‌و‌نقل از لحاظ زیست‌محیطی پایدارتر ادامه می‌دهیم، این موضوع نیز بسیار مهم است.

در هفته‌های اخیر، اگر پیش‌تر نباشد، شاهد بودیم که جامعه اگر با چیزهای سبزی که با آن‌ها نا‌آشنا است احساس راحتی نکند، چطور می‌تواند ناآرام شود، و در جامعه دموکراتیک ما، از این لحاظ، همیشه حق با مردم است. ما نمی‌خواهیم آن‌ها سوار یکی خودرو باتری برقی (BEV) شوند و احساس راحتی نکنند، مگر نه؟

خودروهای برقی همیشه نرم و روان‌اند، به‌طور تعجب‌آوری شتاب دارند، و البته تقریبا بی‌سروصدا هستند، اما درست به همین دلایل نیز «متفاوت‌اند». بنا بر برخی دلایل، تردیدها در مورد مسیر آینده تعرفه‌های برق، قیمت خرید بالاتر رده ممتاز خودروهای باتری برقی، ارزش فرسوده و دوام فناوری‌های جدید می‌تواند به مشتری از لحاظ روانی بی‌میل کلی دلیل بدهد تا مدل بنزینی را رها نکند.

ویژگی‌ها

ب‌ام‌و آی‌۷ تمام‌چرخ محرک ۶۰ ام اسپورت

قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۵ پوند (قیمت نمونه، محدوده قیمت از ۱۰۰ هزار و ۲۰۵ پوند آغاز می‌شود)

نیروی محرکه: دو موتور برقی، با قدرت باتری ۱۰۵ کیلووات ساعت

قدرت (اسب بخار): ۵۳۶

سرعت (مایل بر ساعت): ۱۴۹ (۲۴۰ کیلومتر)

صفر تا ۶۰ (ثانیه): ۴.۷

مصرف (مایل به ازای هر کیلووات ساعت): ۳.۳ (۵.۳ کیلومتر)

بعد مسافت (مایل): ۲۳۰-۴۴۵ (۳۷۰-۷۱۶ کیلومتر)

انتشار دی‌اکسید کربن: صفر

بنابراین باید به ب‌ام‌و از صمیم قلب تبریک گفت که خودرویی چنین از اساس متفاوت اما با نحوه رانندگی به‌طرز دلگرم‌کننده‌‌ای آشنا مهندسی کرده است. خودرویی مانند این در سری ۷، باید همان کیفیتی را داشته باشد که راننده انگار روی سینه ماشین نشسته باشد، راندنش احساس هدایت یک اقیانوس‌پیمای عظیم را داشته باشد؛ قدرت چنان نامحسوس منتقل شود انگار از یکی از آن موتورهای شش‌ سیلندر خطی قدیمی یا درون‌سوز پیستونی وی‌۸ می‌آید.

در این خودرو برقی، موتورهای دوقلوــ که برای کنترل بیشتر و ثبات چهار چرخ محرک دارد‌ــ  به یک جعبه دنده متصل‌اند، بنابراین تغییر دنده به‌هیچ‌وجه احساس نمی‌شود، اما آی‌۷ هنوز این حس را می‌دهد که با یک رانشگر متعارف کار می‌کند. کل تجهیزات، فناوری و جعبه باتری لیتیوم یونی خنک‌شده مایع عظیم به این معنی است که وزن این ب‌ام‌و ۲.۶ تن است‌ــ با هر معیاری بسنجید سنگین است، که باعث می‌شود چابکی و توازن خودرو بیش از پیش حیرت‌برانگیز شود. اینکه بی‌ام‌و که تمام این‌ کارها را انجام داده و این خودرو را از عملکردی متناسب با ابرخودرو بهره‌مند کرده است سبب می‌شود این آی‌۷ شبیه محکی برای هم‌رده‌هایش باشد‌ــ گرچه جدیدترین مرسدس بنز ئی‌کیو‌ای نیز خودش را به‌خوبی اثبات کرده است.   

احساس تسلطی که ترکیب فناوری جدید و اصول سنتی به راننده می‌دهد به‌شدت لذت‌بخش است، و این آی‌۷ در آن طبقه‌بندی نادر خودروهایی قرار می‌گیرد که آن را فقط به‌خاطر خودش می‌رانید، از آن دست که بهانه‌ای پیدا می‌کنید تا به دوستی قدیمی سر بزنید یا ناگهان سراغ کاری بروید که مدت‌ها عقب افتاده است.  

می‌شود گفت اکثر کسانی که به خودشان می‌آیند و می‌بینند پشت فرمان آی‌۷ برقی نشسته‌اند رانندگان حرفه‌ای‌اند، و حتما از آنچه کشف می‌کنند بسیار راضی خواهند بود. طبیعی است که این خودرو به جدیدترین تجهیزات کمکی راننده مجهز باشد، این یعنی عملا خودش رانندگی می‌کند و ایمنی شما و مسافرانتان را حفظ می‌کند. در واقع، هرچند این روزها در خودروهای رده بالا یا متوسط بازار غیرمعمولی نیست، آی۷ حتی می‌تواند خودش پارک کند‌ــ این کار با خودرویی که قیمتش از ۱۰۰ هزار پوند شروع می‌شود دل و جرات می‌خواهد. برای رانندگان سفارتخانه‌ها در سراسر جهان، استاندارد زندگی در آستانه ارتقایی خوشایند است.

با وجود رقبایی مانند مرسدس ئی‌کیو‌اس، جنسیس جی‌۸۰، تسلا مدل اس، پورشه تایکان، و نمونه‌های تمام‌برقی که از رنج روور، جگوار، آئودی و (امیدوارم) مازاراتی در راه است، به‌زودی حق انتخاب بیشتری در این سمت رفیع بازار وجود خواهد داشت. شاید به بقیه ما که داریم به خرید خودرو برقی فکر می‌کنیم، کمی اطمینان بیشتری بدهد.

اگر اوضاع آن جلو خوب و قشنگ باشد، برای فلانی و بهمانی خوش‌شانس در عقب حتی بهتر می‌شود. معلوم است می‌توانید صندلی‌های جیر و آلکانترا داشته باشید، با تهویه مطبوع، پشتی متحرک و ماساژ تا با گزینه «چرم وگان» (یعنی پلاستیک)، کنترل شخصی هوا و پرده کرکره‌های برقی و بهترین سقف بازشو سراسر شیشه مزمزه کنید، اما نمایش با «پرده نمایش» ب‌ام‌و شروع می‌شود که از سقف پایان می‌آید‌ــ گزینه‌ای ۴۰۰۰ پوندی. سینمای سیار شخصی، که بتوانید در سرعت ۱۴۹ مایل بر ساعت [۲۴۰ کیلومتر] (جایی که قانونی باشد) بنشینید و تلویزیون تماشا کنید،  باید در فهرست آرزوهای هر کسی باشد.

در مورد کار پیش‌افتاده راندن این هیولا، بعد مسافتی ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) و حدود ۳ مایل (۴.۸ کیلومتر) به‌ازای هر کیلووات ساعت را در اختیارتان قرار می‌دهد، که با توجه به اندازه و وزن خودرو خیلی خوب است، و تقریبا به‌سرعت هم شارژ می‌شود. آنچه ممکن است باب میل همه نباشد ظاهرش است: تقریبا همان سبک فعلی ب‌ام‌و با هواکش مشبک بزرگ جلو رادیاتور که توی ذوق می‌زند. برای سری آی‌۷ مناسب است، که دست‌کم از جهات دیگر تناسب دارد، بیشتر از مدل‌های شاسی‌بلند یا سواری‌های صندوق‌دار کوچک‌تر، اما فکر کردم که می‌گویند خودروهای مطبوعات معمولا اجاره‌ای سراسر سیاه است، که از ته‌رنگ کروم برای برجسته کردن سبک خبری نیست. با استفاده از ابزار آنلاین طراحی خودرو فانتزی ب‌ام‌و، یکی به رنگ قرمز درست کردم با همان طرح معروف هواکش مشبک «قلوه‌ای» که کاملا جلب توجه می‌کرد و فکر کردم ظاهرش خوب است. اما از طرفی، من که سفیر نیستم، حتی شیک هم نیستم.

از منظر صنعت و حتی محیط زیست، آی‌۷ تحولی دلگرم‌کننده است. این خودرو با سیستم پیشران بنزینی و هیبریدی هم در دسترس است اما نمونه تمام‌برقی از همه سبزتر، پیشرفته‌تر، خواستنی‌تر و بهتر است. ب‌ام‌و شاید چند سال قبل با آی‌۳ عالی اما عجیب و خودرو اسپورت آی۸ آینده‌گرا، شروعی دستپاچه و نامتعارف در حوزه برقی‌سازی داشت، اما اکنون به کمک قرارداد همکاری با خودروسازی گریت وال موتورز چین، محکم و قاطع در جریان اصلی ایستاده است. برای ب‌ام‌و و برندهای وابسته‌اش، مینی و رولز رویس، همه چیز نویدبخش است. (و بی‌تردید وقتش که برسد بسیاری از ویژگی‌های بنیادی این مدل آی۷ به مدل‌های آتی رولز رویس راه پیدا می‌کند). نرم‌نرم بیا، ب‌ام‌و، نرم‌نرم بیا.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ب‌ام‌و تمام برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام دوستان 14اذر هنوز فاکتور نشودم.از اهواز کجول
مهساx5 : دقیقا گمرک نزاشته منم در جریانم اجازه خروج نمیده، کرمان موتورم گفته ب من چ مشتری ها هجوم اوردن گردن شماست اونم نگران نیست تازه داره شاسیم میکنه تقریبا، فقط خروج ممنوع هست
مهدی ۲ : یک سوال از تارا داران.امپر اب تارا تا کجا بیاد بالا نرماله؟امپر اب ماشین بنده تو ترافیک وقتی میاد وسط دور کند روشن میشه و با خاموش شدن دور کند امپر اب از وسط پایین تر نمیاد که بعد حدود یک دقیقه یه خط از وسط میره بالاتر و با دور تند میاد وسط .ایا طبیعی هست ؟گیج شدم.لطفا یکی راهنمایی کنه
حسن a5 : من دوسال پیش ماشینم کلا سوخت هیچی ازش نموند ولی بعدا بهترشو خریدم زندگی جریان داره
تجمع : دوستان تجمع ۳خرداد یادتون نره تو رو خدا همه بیایید
A5 شهریور : بسیار متاسفم عزیز. اما خیلی خودت را ناراحت نکن. امیدوارم ماشین های شیک تر و بهتر از آن بخری. گاهی جز صبر و شکیبایی راه دیگری وجود ندارد.
Bac x3 poro : سلام منم آذر سفیدم خبری نشده شماره قرارداد رو لطفا میدید ببینیم کی نوبت ما میشه ممنون
J7 : تاریخ 25 اسفند ماشین فاکتور و شاسی شده و 26 اسفند بیمه شده 9 اردیبهشت هم پلاک شده و کارت ماشین هم خیلی وقته ک رسیده امروز زنگ زدم اول کار گفتن دو هفته بعد از پلاک ماشین میرسه الان ک سه هفته شده میگ یک ماه بعد سریع میگه خدافظ گوشیو قطع میکنه
شاهین جی : میگفتین شما که از برج ۸ قطعه نداشتی غلط میکردی برج ۹ از ما پول میگرفتی😐🤨🤨
مرتضی j4 : سلام . اقا چرا سایت کرمان موتور باز نمیشه ؟ . داستان چیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
22مهر : به جان خودم انقدر خوشحالم برات که حد نداره ان شاء الله خیر داشته باشه برات🌹مباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارکت
اطلس مشکی22 مهر تکمیل وجه : سلام رنگ مشکی هستین ؟
207پانا10خرداد : سلام دوستان آخرین پیام...19اردیبهشت تبدیل زدم 21فاکتورو...26اردیبهشت تحویل گرفتم✋️
شیخ زاده کچل : دیون غینت نان نیه بخویمن پول بیمه سایپا غینت خوری
اطلس 18مهر : من هنوز فاکتور نشدم 🖤🖤🖤
علیرضا : تو رو خدا یه وقت بزارین یکساعت بیایین تعزیرات یه شکایت ثبت کنید، خواهش میکنم از همه دوستان
امین ساینا واریزی 1اسفند : سلام دوستان اگ بخام ماشین رو از خود کاشان تحویل بگیرم کی باید درخواست بدم بعد فاکتور شدن؟و اینکه من خوزستانی ام هزینه تریلی چقد بهم میدن؟و چند روز بعد پلاک باید برم برا ماشین؟
غفار : قائم 0 باسلام خدمت دوستان بنده قبل سال سورن پلاس واریز کردم 120اسفندتحویل فوری 12 خرداد تحویل هنوز فاکتور نشدیم. کی می‌خوان فاکتور کنند پول مابلتفاوت همه چی واریزی شده طرف طرح مادران 22 اسفند واریز کرده دیرتر از ما الان ماشین آماده تحویل پلاک شده خدا نگذره شرکت ایران خودرو چرا عدالت رعایت نمیشه
قائم : باسلام خدمت دوستان بنده قبل سال سورن پلاس واریز کردم تحویل فوری 12 خرداد تحویل هنوز فاکتور نشدیم. کی می‌خوان فاکتور کنند پول مابلتفاوت همه چی واریزی شده طرف طرح مادران 22 اسفند واریز کرده دیرتر از ما الان ماشین آماده تحویل پلاک شده خدا نگذره شرکت ایران خودرو چرا عدالت رعایت نمیشه
هفته آخر آذر : در حال تخصیص زده از اسفند ماه 403