خودرویی که هنوز نیامده محکوم به شکست است

 

خودرویی که هنوز نیامده محکوم به شکست است

 

بعد 4 ماه از اولین پیش‌فروش اطلس G حالا مشتریان آن متوجه شدند که منهای احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات باید برای محصول جدید سایپا حدود 344 میلیون تومان بپردازند. عددی که باعث می‌شود اطلس G به‌عنوان فیس‌لیفت جدید کوییک، در کارخانه نسبت به امثال رانا پلاس و 207 که به موتور TU5 مجهز شدند، بسیار گران‌تر باشد.

اطلس G؛ گران‌تر از ۲۰۷، رانا و حتی پژو پارس

قیمت اطلس G و چهار محصول دیگر سایپا در شهریور امسال مشخص شد. شورای رقابت بعد از ماه‌ها تاخیر قیمت اطلس G که اردیبهشت امسال از طریق سامانه یکپارچه برای اولین بار پیش‌فروش شده بود را دقیقا ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان تعیین کرد. تازه به این عدد فاکتور مالیات و هزینه‌های جانبی هم اضافه می‌شود و قیمت اطلس G در کارخانه تا مرز 400 میلیون تومان بالا می‌رود.

علی‌الحساب اگر همان عدد ۳۴۴ میلیونی که شورای رقابت برای اطلس G تعیین کرده آن را بعد از شاهین به‌گران‌ترین محصول سایپا در کارخانه تبدیل می‌کند و باعث می‌شود قیمت اطلس G در کارخانه از مدل‌هایی مثل ۲۰۷ دستی، رانا و سدان‌هایی مثال پژو پارس هم بیشتر باشد. پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵ که اتفاقا گران‌ترین تیپ این مدل به‌حساب می‌آید، در کارخانه با احتساب همه هزینه‌های جانبی ۳۴۸ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ که ارزان‌ترین تیپ این خانواده است، ۳۲۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای که از نسخه‌های سقف فلزی گران‌تر است، قیمتش در کارخانه به ۳۴۳ میلیون تومان رسیده است و گران‌ترین نسخه پژو پارس که با موتور XU۷P قابل سفارش است، ۳۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. با این اوصاف حداقل انتظاری که از محصول جدید سایپا داریم این است که در بخش فنی و امکانات رفاهی نسبت به مدل‌هایی که اسم بردیم، دست بالاتر را داشته باشد. اما محصول جدید سایپا واقعا چه چیزی در چنته دارد؟

اطلس G؛ تقریبا همان کوییک

اطلس ذاتا فیس‌لیفتی از کوییک است که در بخش فنی تفاوت خارق‌العاده‌ای با آن ندارد. قرار است سایپا به کمک مگاموتور از موتور بهبود یافته‌ای به‌عنوان قلب تپنده اطلس استفاده کند که در عمل به‌شکل جزیی باعث افزایش تقریبا شش درصدی قدرت و ارتقا پنج درصدی گشتاور موتور آن درمقایسه با کوییک می‌شود. از یک طرف دیگر قرار است به‌لطف همین موتور ۱.۵ لیتری مصرف سوخت اطلس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود دودهم لیتر کمتر از میزان مصرف سوخت کوییک باشد؛ همین.

مشخصات فنی اطلس نشان می‌دهد حداکثر گشتاور خروجی و نهایت قدرت موتور آن به‌ترتیب ۱۳۷ نیوتن‌متر و ۹۰ اسب‌بخار خواهد بود. همین دوتا عدد برای پژو ۲۰۷ تیپ ۵ که در کارخانه یکی از رقبای اقتصادی اطلس است، به‌ترتیب ۱۴۲ نیو‌تن‌متر و ۱۰۵ اسب‌بخار است. رانا پلاس هم که با پیشرانه مشترک با ۲۰۷ راهی بازار می‌شود، همین شرایط دارد و موتور پژو پارس هم لااقل جلو موتور اطلس اوضاع بهتری دارد.

اطلس G؛ بدون فرمان برقی و کروزکنترل

اطلس G درحالی نسبت به رقبای اقتصادی خودش گران‌تر فروخته می‌شود که در بخش امکانات رفاهی تقریبا هیچ آپشن بیشتری ندارد. همانطور که ایرانخودرو با معرفی ۲۰۷ تیپ ۵ بی‌خیال آپشن‌هایی مثل کروز کنترل شد و در رانا پلاس هم خبری از این آپشن نیست، اطلس G بدون کروز کنترل راهی بازار می‌شود. اطلس G از فرمان برقی هم محروم است و مثل اغلب دست‌پخت‌های قبلی سایپا با فرمان هیدرولیک پا به بازار می‌گذارد.

اطلس G به‌جز این حرف‌ها با قیمت تقریبا ۳۴۴ میلیونی که در کارخانه دارد، نسخه فول‌آپشن این محصول به‌حساب نمی‌آید و سایپا قرار است بعدا سراغ اطلس E برود. همین اطلس G درمقایسه با اطلس E از آپشن‌هایی مثل کیلس استارتر، صندلی برقی، گرمکن صندلی و سنسور‌های باران و تشخیص نقطه‌کور محروم است، اما قیمتی که شورای رقابت برای آن تعیین کرده باعث می‌شود از امثال رانا، ۲۰۷ و حتی پژو پارس گران‌تر فروخته شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : تقریبا بیشتر ۲ ماه از مهلت ۳ماهه ای که سایپا خواسته بود برای تحویل ماشین ها گذشته ولی حتی خرداد هم کامل فاکتور نشده
تارا وی۴ : سلام. به این تاریخها توجه نکن.لااقل با ۱۵ روز تاخیر تحویل میدن
شاهین cvt : من امروز سایپا بودم ، یک آشنایی توی اداره فروش داشتم.گفت روزی ۴ ~۵ تا بیشتر تولید ندارن.اصلا روی cvt نمیشه حساب کرد. به من گفت اگه عجله نداری صبر کن وگرنه به دنده ای تبدیل بزن. من ۲۱ اسفند تکمیل وجه کردم.گفت حداقل ۳ الی ۴ ماه دیگه باید صبر کنی.
پلاس پوشالی 8 اردیبهشت : جای اپراتورهای سایپا خر بزارن کاراییشون بیشتره هر سوالی میپرسی میگن نمیدونم نمیدونم پس حقوق واسه چی میگیری اینکه مردم رو دست به سر کنی فقط با 4 تا دروغ که از قبل هماهنگ شده بزرگترین اشتباه زندگیم بود اینکه به این طویله اعتماد کردم
spr : بچها داستان این spr چیه؟
معین : سلام لطفا دوستانی که خرداد تکمیل وجه کردن و تبدیل زدن به اس بی آر لطفا اعلام کنین تا چندم فاکتور شدین من خودم ۲۶خردادم یک هفته م هست تبدیل کردم اما فعلا فاکتور خبری نیست
cvt : آقا کجا کنده تعطیله الان بیش 30 روز شد یک عدد cvt فاکتور نشده. نفرات 18 و 19 اسفند زیاد هستن
شاهین cvt اتومات : برای من تبدیل به cvt بدون سانروف gl باز نیست. برای شما توی پنل کاربری الان امکان تبدیل هست؟
یونس : اگه تبدیل بزنیم سود تاخیر بهمون میدن
خدایا ببین : الهی بچه های مسئولین سایپا جلوشون پر پر بزنن خون به جیگرمون کردن هم پول دادیم هم روحو جسممون مریض شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زارع : من پانا دنده ای تحویل 31 مرداد بوده هنوز فاکتور نشده
رضا : داداش خبر چی دیگه همه فهمیدن چخبره گذاشتنت سرکار فعلا خبری از پلاک ماشین تک و دوگانه مدل قدیمی نیست علتش هم استاندارد بوده و احتمال زیاد باید چند ماهی منتظر باشیم تا ببینیم چه خوابی میبینن برامون و فقط در حال حاظر اکستنت پلاک میشه و تحویل میدن خدا کنه برا ما هم تغیر بدن
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم وتبدیل 7مهر : برامنم امروزپلاک شد
207 : الان پلاک شدم
پانا فولادی شهریور : من تحویل 31 شهریور، تبدیل زدم به پلاس
اسفند ماهی : دوستانی که پذیرش اسفند هستند یه لایک بدن
رانا تحویل 30مهر فرحان : آقا وحید ممنون بابت راهنمایی شما.
ساینا دوگانه : سلام ساینا دوگانه پیش فروش دعوتنامه برا کسی اومده؟
شهریور را : من تبدیل زدم نهم فاکتور شدم ولی تاریخ صور فاکتور هر روز اپدیت میشه امروزم تاریخ پرونده اپدیت شد اما خبری نیست از فاکتور تا الان
ارش : سلام من 20 مهر هستم فاکتور نشدم البته نوع طرح مهمه من فوق العاده تیرماه بودم