خودرویی که هنوز نیامده محکوم به شکست است

 

خودرویی که هنوز نیامده محکوم به شکست است

 

بعد 4 ماه از اولین پیش‌فروش اطلس G حالا مشتریان آن متوجه شدند که منهای احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات باید برای محصول جدید سایپا حدود 344 میلیون تومان بپردازند. عددی که باعث می‌شود اطلس G به‌عنوان فیس‌لیفت جدید کوییک، در کارخانه نسبت به امثال رانا پلاس و 207 که به موتور TU5 مجهز شدند، بسیار گران‌تر باشد.

اطلس G؛ گران‌تر از ۲۰۷، رانا و حتی پژو پارس

قیمت اطلس G و چهار محصول دیگر سایپا در شهریور امسال مشخص شد. شورای رقابت بعد از ماه‌ها تاخیر قیمت اطلس G که اردیبهشت امسال از طریق سامانه یکپارچه برای اولین بار پیش‌فروش شده بود را دقیقا ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان تعیین کرد. تازه به این عدد فاکتور مالیات و هزینه‌های جانبی هم اضافه می‌شود و قیمت اطلس G در کارخانه تا مرز 400 میلیون تومان بالا می‌رود.

علی‌الحساب اگر همان عدد ۳۴۴ میلیونی که شورای رقابت برای اطلس G تعیین کرده آن را بعد از شاهین به‌گران‌ترین محصول سایپا در کارخانه تبدیل می‌کند و باعث می‌شود قیمت اطلس G در کارخانه از مدل‌هایی مثل ۲۰۷ دستی، رانا و سدان‌هایی مثال پژو پارس هم بیشتر باشد. پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵ که اتفاقا گران‌ترین تیپ این مدل به‌حساب می‌آید، در کارخانه با احتساب همه هزینه‌های جانبی ۳۴۸ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ که ارزان‌ترین تیپ این خانواده است، ۳۲۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای که از نسخه‌های سقف فلزی گران‌تر است، قیمتش در کارخانه به ۳۴۳ میلیون تومان رسیده است و گران‌ترین نسخه پژو پارس که با موتور XU۷P قابل سفارش است، ۳۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. با این اوصاف حداقل انتظاری که از محصول جدید سایپا داریم این است که در بخش فنی و امکانات رفاهی نسبت به مدل‌هایی که اسم بردیم، دست بالاتر را داشته باشد. اما محصول جدید سایپا واقعا چه چیزی در چنته دارد؟

اطلس G؛ تقریبا همان کوییک

اطلس ذاتا فیس‌لیفتی از کوییک است که در بخش فنی تفاوت خارق‌العاده‌ای با آن ندارد. قرار است سایپا به کمک مگاموتور از موتور بهبود یافته‌ای به‌عنوان قلب تپنده اطلس استفاده کند که در عمل به‌شکل جزیی باعث افزایش تقریبا شش درصدی قدرت و ارتقا پنج درصدی گشتاور موتور آن درمقایسه با کوییک می‌شود. از یک طرف دیگر قرار است به‌لطف همین موتور ۱.۵ لیتری مصرف سوخت اطلس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود دودهم لیتر کمتر از میزان مصرف سوخت کوییک باشد؛ همین.

مشخصات فنی اطلس نشان می‌دهد حداکثر گشتاور خروجی و نهایت قدرت موتور آن به‌ترتیب ۱۳۷ نیوتن‌متر و ۹۰ اسب‌بخار خواهد بود. همین دوتا عدد برای پژو ۲۰۷ تیپ ۵ که در کارخانه یکی از رقبای اقتصادی اطلس است، به‌ترتیب ۱۴۲ نیو‌تن‌متر و ۱۰۵ اسب‌بخار است. رانا پلاس هم که با پیشرانه مشترک با ۲۰۷ راهی بازار می‌شود، همین شرایط دارد و موتور پژو پارس هم لااقل جلو موتور اطلس اوضاع بهتری دارد.

اطلس G؛ بدون فرمان برقی و کروزکنترل

اطلس G درحالی نسبت به رقبای اقتصادی خودش گران‌تر فروخته می‌شود که در بخش امکانات رفاهی تقریبا هیچ آپشن بیشتری ندارد. همانطور که ایرانخودرو با معرفی ۲۰۷ تیپ ۵ بی‌خیال آپشن‌هایی مثل کروز کنترل شد و در رانا پلاس هم خبری از این آپشن نیست، اطلس G بدون کروز کنترل راهی بازار می‌شود. اطلس G از فرمان برقی هم محروم است و مثل اغلب دست‌پخت‌های قبلی سایپا با فرمان هیدرولیک پا به بازار می‌گذارد.

اطلس G به‌جز این حرف‌ها با قیمت تقریبا ۳۴۴ میلیونی که در کارخانه دارد، نسخه فول‌آپشن این محصول به‌حساب نمی‌آید و سایپا قرار است بعدا سراغ اطلس E برود. همین اطلس G درمقایسه با اطلس E از آپشن‌هایی مثل کیلس استارتر، صندلی برقی، گرمکن صندلی و سنسور‌های باران و تشخیص نقطه‌کور محروم است، اما قیمتی که شورای رقابت برای آن تعیین کرده باعث می‌شود از امثال رانا، ۲۰۷ و حتی پژو پارس گران‌تر فروخته شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اردی پلاس : وای دلم آب شد.مبارکت باشه. انقدر ذوق داری ،که ساعت ۲ نیمه شب هم بیداری! درکت میکنم.
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
حسن اقا : برو انصراف بده 10 ماهه ماشین مارو ندادن هزار تا استرس داری بعدش جنگ بشه تشه راننده اعتصاب بکنه مدل ماشین 404بزنن 405 بزنن نمی خوای
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه تیر تبدیل تک گانه : منم 19 تکمیل وجه کردم فاکتور شده پلاک آنلاینم نوشته دیروز چراغ تحویلم روشن شده کسی خبر داره کی میاد حدودا؟
فوق العاده : هیچ کی اطلاع نداره...بستگی به حال سایپا داره....هر وقت عشق کنه بهت میدن
اهواز تحویل 6 تیر فوری : دوستان سلام. سوال داشتم : مگه جریمه تاخیر با جریمه تحویل با هم فرق دارند؟ فروش فوری روزی 600 تومن جریمه تاخیر داره، اگر فاکتور بشه تا زمان تحویل میگن جریمه تحویل داره، راسته این قضیه؟ جریمه تحویل روزی چند تومنه؟ کسی اطلاع داره؟
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام آقای اکبری.شما ماشینتون 6دنده هست احتمالا.چقد پرداختی داشتین؟چون من دنا 5دنده هست تحویل 14مرداد نوشته فاقد صف فاکتور.یه بررسی بکن واطلاع بده
آنا : سلام دوست عزیز ... برای منم 31 خرداد قرار بود تحویل بدن هنوز خبری نیست ،پانا رینگ فولادی طرح مادران بی زحمت هر وقت خبری شد تاریخ دقیق منم در جریان بذار ارادتمندم
مجید : منکه تحویل مرداد 1404 دعوتنامه دیروز آمد و تا 25 تیر مهلت پرداخت دادن 207 پانا قالپاق طرح فرسوده . . .
مجید : دعوتنامه تکمیل وجه واسم امده 207 پانا قالپاق طرح خوردو فرسوده تحویل مرداد 1404 و تا 25 تیر مهلت پرداخت داده بهم . . .
خطاب به کوییک اس تحویل تیر : دروغ نمیگم برادر من چه دلیلی داره دروغ بگم تو این ماه عزیز من تبدیلی از اطلس به کوییک اس هستم و تاریخی که گفتم یعنی 24 ام مبلغ رو تکمیل کردم و دیشب دیدم فاکتور شدم
دوگانه تیر : سلام وقتتون بخیر.... آقا من طرح مادران ساینا دوگانه تیرماه بودم پیش فروش ، تبدیل اومد به ساینا تک، همون لحظه واریز کردم یعنی 13 خرداد... واقعا خداوکیلی ، اطلاع دارید که ما داریم فاکتور میشیم؟یا درحد شایعه و حرفه؟؟؟ و اینکه اگه صحت داره ، کی فاکتور میشم؟؟
پانا 18 مشکی : دوستان 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم سود تاخیر 17 ملیون