تیگو 7 پرومکس به پیست آزادی آمد؛ رقیبی قدر برای لاماری ایماX

 

تیگو 7 پرومکس به پیست آزادی آمد؛ رقیبی قدر برای لاماری ایماX

 

مدیران خودرو در طول ماه‌های گذشته، به سرعت در حال تنوع‌بخشی به سبد محصولات خودش بوده است. پس از عرضه فونیکس تیگو 8 پرومکس و به چالش کشیدن رقبا، این شرکت اکنون قصد دارد تا تیگو 7 پرومکس را نیز روانه بازار کند. مطابق انتظاری که از پسوند پرومکس داریم، این خودرو به قوای فنی قدرتمندتری مجهز خواهد بود.

مدیران خودرو

تیگو 7 پرومکس در تعطیلات آخر هفته سوم مهرماه 1402، جهت تست و بررسی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. آن‌چه در ادامه مطلب می‌خوانید، حاصل یک روز بررسی نسخه تمام چرخ محرک تیگو 7 در پیست آزادی است. به نظر می‌رسد این خودرو پتانسیل خوبی برای موفقیت در بازار ایران دارد و به واسطه قوای فنی خود، می‌تواند سایر کراس‌اوورهای کوچک بازار را به چالش بکشد.

نگاهی کوتاه به تیگو 7 پرومکس

چری تیگو 7 کراس‌اووری مشهور در ایران به شمار می‌آید. نسل نخست این خودرو در میانه دهه 1390 به بازار عرضه شد و کراس‌اوورهای محبوب و کوچک بازار نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را به چالش کشید. نسل دوم این خودرو نیز که از سال 1400 در بازار حضور دارد، کراس‌اووری با طراحی منطقی و موجه برای استفاده خانواده‌ها بوده است. با این حال عرضه رقبای جدید به بازار، شرایط را برای محصول مدیران خودرو دشوار کرده است.

تیگو 7 پرومکس

در حال حاضر چند کراس‌اوور کوچک با موتورهای TGDi‌ یا توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت به بازار عرضه شده‌اند. این کراس‌اوورها راندمان بالایی را به نمایش می‌گذارند و از نظر شتاب و کشش، برتر از تیگو 7 پرو هستند. به همین دلیل مدیران خودرو تصمیم گرفت تا بازی را عوض کند و نسخه قوی‌تر نسل دوم تیگو 7 را روانه بازار کند. این خودرو با نام فونیکس تیگو 7 پرومکس روانه بازار خواهد شد. تغییرات اندکی در بخش ظاهر و امکانات رفاهی نسخه پرومکس مشاهده می‌شوند اما در قسمت مشخصات فنی، یک به‌روز رسانی همه جانبه را شاهد خواهیم بود که بازی کراس‌اوورهای کوچک در ایران را عوض می‌کند.

تفاوت‌های ظاهری تیگو 7 پرومکس، محدود و رضایت‌بخش

تغییرات ظاهری تیگو 7 پرومکس در مقایسه با نسخه پرو، محدود اما تاثیرگذار هستند. نمای این خودرو در جلو اندکی تغییر کرده است که براساس آن قطعات کرومی متعدد به جلوپنجره اضافه شده‌اند. همچنین محل قرارگیری دی‌لایت‌ها تغییر کرده است و این چراغ‌ها طرح جدیدی را به نمایش می‌گذارند.

در کابین خودرو، تفاوت‌ها بیشتر از نمای خارجی قابل لمس هستند. کابین این خودرو به طور کامل شبیه به تیگو 8 پرو است و به جای نمایشگرهای مجزا از یکدیگر، نمایشگرهای به هم چسبیده در آن به کار رفته‌اند.

کابین تیگو 7 پرومکس

یکی از تجهیزات ایمنی که اخیرا مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته است، دستیارهای رانندگی خودکار یا ADAS هستند. این سیستم‌ها در تیگو 7 پرو حضور ندارند اما با خرید نسخه پرومکس، قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود. این سیستم‌ها امکان دستیابی به رانندگی نیمه خودکار را در اتوبان‌ها فراهم می‌آورند، بنابراین راننده می‌تواند از سفرهای طولانی خود نهایت لذت را ببرد.

قوای فنی، بزرگترین امتیاز مثبت

بزرگترین تغییر تیگو 7 پرومکس در مقایسه با نسخه عادی یا پرو، در بخش مشخصات فنی آن مشاهده می‌شود. این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر TGDi مجهز است که حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. عبارت 290T که روی درب پنجم این خودرو درج شده است نیز چنین موضوعی را نشان می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت خودرو نیز تغییراتی را تجربه کرده است و اکنون به جای گیربکس CVT، جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه با خودرویی روبرو هستیم که نسبت به گذشته عملکرد جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد.

موتور 1.6 لیتری چری

با وجود بهبود راندمان فنی، بایستی توجه داشت که پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر خودروهای فونیکس به سوخت باکیفیت نیاز دارد. این پیشرانه هم‌اکنون روی تیگو 8 پرومکس، فونیکس FX و آریزو 6 جی تی نصب شده است، بنابراین مشتریان از بابت خدمات پس از فروش آن نگرانی نخواهند داشت. مصرف سوخت ترکیبی تیگو 7 پرومکس نیز 8 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

تجربه رانندگی

شتاب صفر تا صد نسخه پرومکس در بررسی ما، حدود 9.3 ثانیه به دست آمد که  تقریبا یک ثانیه از نسخه پرو بهتر است. همچنین خط ترمز این خودرو در بررسی‌های خبرنگاران، 42.5 متر به دست آمد. البته این خط ترمز با تایرهای ایرانی از برند کویرتایر ثبت شده است که در صورت تعویض تایرها، ممکن است رقم متفاوتی به دست آید.

تعویض موتور و گیربکس، تفاوت‌های چشمگیری را در نحوه رفتار تیگو 7 پرومکس نسبت به نسخه قبلی آن ایجاد کرده است. این خودرو اکنون از نظر شتاب‌گیری رفتاری همچون فونیکس FX دارد و یک کراس‌اوور تند و تیز محسوب می‌شود. البته در عین حال، سواری خودرو نرم و راحت است که این مورد را بایستی یکی دیگر از مزایای آن بدانیم.

پیست آزادی

در بخش هندلینگ و فرمان‌پذیری، رفتار نسخه پرومکس تیگو 7 همانند برادر بزرگترش یعنی تیگو 8 پرو ارزیابی می‌شود. مقداری کم‌فرمانی همچنان در خودرو محسوس است که این کم فرمانی به دلیل سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو پیش می‌آید. البته سیستم کنترل پایداری به خوبی می‌تواند این کم‌فرمانی را مدیریت کند. انتظار داریم با عرضه نسخه دودیفرانسیل این خودرو، هندلینگ خودرو نسبت به گذشته بهبود یابد.

محدوده قیمت و رقبا

در حال حاضر قیمت تیگو 7 پرو از سوی مدیران خودرو معادل یک میلیارد و 450 میلیون تومان اعلام شده است. انتظار داریم تا قیمت تیگو 7 پرومکس در محدوده‌ای میان قیمت تیگو 7 پرو و قیمت تیگو 8 پرو قرار گیرد. بنابراین محدوده بهای کراس‌اوور جدید فونیکس، حدود 1.6 الی 1.7 میلیارد تومان خواهد بود.

فونیکس

در این بخش از بازار یعنی کراس‌اوورهای کوچک، دو رقیب جدی به انتظار تیگو 7 پرومکس نشسته‌اند. این دو رقیب لاماری ایما X از آرین موتور و هایما 8S‌ از ایران خودرو هستند. محصول ایران خودرو در این رقابت حرف چندانی برای گفتن ندارد، چرا که مورد توجه اهالی بازار واقع نشده است. با این حال لاماری ایما X آرین موتور تاکنون توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در نتیجه رقابت تیگو 7 پرومکس از مدیران خودرو و لاماری ایما X‌ از آرین موتور در آینده نزدیک،‌ یکی از رقابت‌های جذاب‌ بازار خودرو ایران را تشکیل می‌دهد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تیگو 7 پرومکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : قیمت ها افزایش میخوره چرا بحث میکنید هرجا زنگ زدم گفت افزایش میخوره ۲۳۲۰ میشه
حمید : باسلام اسفندیارکوردحالا ازتوصدتا یکی هم اینطوری شده من که 2ساله دارم خدایی راضی ام آخه پارس چی داره که شما آنقدر تعریف میکنید ایمنی درستی داره کنترل پایداری داره مانیتور وسانروف داره تکنولوژی پژو مال 40سال پیش هست یکم منصفانه عمل کنیدوبروز باشید
شاهین مهر : سلام دوستانی که پرسيدند برای شهریور تکمیل وجه شهریور ارسال و تکمیل شده است ۶ آذر پایان تکمیل وجه بوده است
سعید j7 دی : یه سری مریض از متشنج کردن افکار هموطناشون لذت میبرن. نمیدونن میلیون میلیون پولی که ما قراره به این ماشینا بدیم پدرمون در اومده تا جمع کردیم. واسه خودشون بساط مسخرگی در اوردن
شاهین پلاس ۱۳ اردیبهشت : سلام خبری از فاکتور شدن ۱۳ اردیبهش نشد؟؟
شاهین پلاس فرهاد : سلام دوستان لطفا همه جواب بدین ممنون میشم اونایی که واریزی اردیبهشت بودن آپشن اضافه کردن من با آپشن اضافه (gps) 436800واربز کردم الان از مدیر فروش سایپا پرسیدم میگه برای sbrهم باید 800واریز کنید کسی واریز کرده .و اینکه من 13اردیبهشتم هنوز فاکتور نشدم
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : نه فاکتور نشدم
تاراv1تحویل29آبان طرح فرسوده فروش فوری : مال من سفیده
بهمن : آقا تا قبل از ۱۵ آذر دیگه کسی فاکتور نمیشه ببین کجا بهتون گفتم. بنزین حق مردمه، ولی بهمون نمیدن تا با کارت سوختای سفید خودشون قاچاق کنن بلاخره هکتور شمخانی و دوستان باید یه سودی ببرن دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : نمایندگی ام تماس بگیری بهت میگه
207 پانا دی : سلام دوستان کسی پانا اتومات 30 دی فاکتور شده؟
سجاد ساینا gx دوگانه سوز : با سلام خدمت همه، اینو میگم برای اطلاعات بقیه، دوستان که گفتن sbr رو فعال کنیم ، رفتم تو سایت سایپا، قسمت پنل کابری، بخش تغییر رنگ و مدل، دو تا مدل برام باز شده بود یکی ساینا دوگانه سوز با sbr و یکی دیگ تبدیل به ساینا تک 85 گانه، دوگانه سوز با sbr رو فعال کردم، تو قسمت وضعیت خودروی مشتری سایپا هم اوکی شد ولی هیچ دعوتنامه ای برام صادر نشد و هیچ پولی هم نخواستن و جالبتر از همه اینکه بر خلاف سایر دوستان ک گفتن سریع فاکتور شدن من الان 10 روزه اینکار رو کردم یعنی تبدیل دوگانه ساده به دوگانه با sbr ولی از مرحله آماده تخصیص تموم نخوردم و فاکتور نشدم.
نازی : 207اتومات دی کی فاکتورمیشه راهنمای کنید ممنون
پیش فروش برج 11 کازرون : سلام کسی می دونه دلیل برگشت به دعوت نامه وقتی خودرو فاکتور شده چی بوده؟؟
وحید : آره داداش یه عده نشستن فقط میگن این دروغ میگه اون دروغ میگه نمیذارن یه کمکی به دوستان دیگه بشه تا مثل ما به مشکل نخورن ! منم تجربه مو گفتم فقط برای دلسوزی طرف میگه چرا دروغ میگی چی گیرت میاد . نمیذاره دو نفر دیگه ام مثل من 3ماه تحویل ماشینشون تاخیر نیفته فقط بخاطر یه اشتباه کوچیک و البته کم کاری مدیران بیشرف سایپا و دولت کارشناسان
صدرا : مبارکه داداش ولی اون تاریخ رو پلاک تاریخ چاپ پلاک توسط راهنمایی هست ربطی به تاریخ تولید ماشین نداره پلاک ها از قبل چاپ میشن میان کارخونه و بعدش به اشخاص و ماشین تخصیص داده میشن. تاریخ تولید ماشین رو روی کاغذی که روی شیشه جلو زدن میتونی ببینی
ساینا : نه عزیز sbr سیستم هشدار کمربند هست .
پذیرش 30شهریور 12355098 : امروز خبری از پلاک نیست؟ 12 روزه فاکتور شدم پلاک خبری نیست چرا؟
تحویل آبان : ای کاش پولمون جور میشد و از ایرانخودرو ماشین میگرفتیم و چندماه زودتر از موعد تحویلش ماشین رو میگرفتیم