ایران‌خودرو: اگزوز برای بهبود زیبایی خودرو برقی است

ایران‌خودرو: اگزوز برای بهبود زیبایی خودرو برقی است

 
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو توضیحاتی را درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اگزوز خودرو برقی ری‌را عنوان کرد.
 
مهدی رادمنش در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درخصوص این‌که ایران‌خودرو برای خودروی ری‌را برقی خود اگزوز نصب کرده است، اظهار کرد: خروجی اگزوز به‌کار رفته روی خودرو برقی ری‌را ایران‌خودرو اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیش تری به این محصول بدهد.
 
وی با بیان این‌که خودرو حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، اضافه کرد: درخصوص تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری را براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مخاطبان و راهبردهای توسعه ای ایران خودرو تصمیم گیری خواهد شد.
 
رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودرو برقی طراحی شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتواهای مختلف مثبت و منفی در شبکه های اجتماعی، این پیام را برای مخاطبان در سطح جهانی منتقل کرد که صنعت خودرو ایران به سطحی از بلوغ و توانمندی دست یافته که می تواند هم پای فناوری روز جهانی حرکت کند و در زمینه دانش فنی طراحی و تولید خودروهای برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.
 
به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، استفاده از فیک اگزوز روی خودروهای برقی موضوعی تجربه شده در حوزه خودروهای برقی در سطح جهانی است، اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، ب‌ام‌وi۴، پورشه و ... نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولاتشان استفاده کرده‌اند.
 
رادمنش با تاکید بر این‌که ایران‌خودرو به عنوان تنها تولیدکننده داخلی که به صورت جدی در فرآیند طراحی، مهندسی و تولید خودرو برقی ورود کرده خوشحال است که به‌هرحال به بهانه حاشیه‌های ایجاد شده، بخش جدیدی از جامعه مخاطبان نیز با مفهوم خودروهای برقی و توان تولیدکننده ایرانی در به ثمر رسیدن این خودروها در کشور آشنا شدند، ادامه داد: به هرحال طبیعی است که ورود هر گفتمان جدیدی در صنعت در ابتدا ممکن است با مراحل انکار توان داخلی، تمسخر آن و در نهایت پذیرش و استفاده از محصولات همراه شود.
 
ایران‌خودرو به عنوان پیشران و پرچمدار تولید خودروهای برقی در کشور از شکل گرفتن فضای گفت‌وگو در این باره و انتقاد سازنده متخصصان مرتبط با حوزه طراحی محصول استقبال می‌کند، حواشی ایجاد شده نیز فرصتی برای ایران خودرو ایجاد کرد تا توانمندی خود در عرصه خودروهای برقی را به مخاطبان بیش تری نشان دهد.
 
به گفته وی، ایران‌خودرو به عنوان تولیدکننده پیشرو در عرصه خودروهای برقی، پذیرفته است که ورود این فناوری جدید به کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، بنابراین از این‌که در این حوزه، هزینه‌های معنوی این فرهنگ‌سازی را بر عهده داشته باشد اگر در نهایت به نفع منافع ملی و استفاده مصرف‌کنندگان ایرانی از محصولاتی با کیفیت‌تر باشد، استقبال می‌کند.
 
گفتنی است، اظهارات رادمنش درحالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته موج گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داخلی و خارجی به‌خصوص در سطح رسانه‌های معاند شکل گرفته بود که ایران‌خودرو در طراحی خودرو برقی ری‌را به اشتباه از اگزوز استفاده کرده است. جالب اینجاست که برخی افراد شناخته شده و حتی نمایندگان مجلس نیز بدون کم ترین تحقیق و بررسی با این موج همراه شدند و همسو با فضای ایجاد شده از سوی تحقیرکنندگان تولید ایرانی بر این موج سوار شدند.

منبع

 

 

 

 

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
J4 : من واریز پول ۱ اردیبهشت تاریخ شاسی ۱۲ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت همه ی مدارکم رسیده،رنگ مشکی ماشین فعلا خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرهام : کارما!!!!
روح بهمن : باید زیر یک ماه فاکتور بکنن اگه یک ماه بشه باسد سود تاخیر بدن من خودم 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردم
رضا : بچه های 18 دی کاستومرو چک کنید
سجاد 30 دی : عزیزم من تحویل دی هستم هنوز فاکتور نشدم شما چجور میخای اسفند فاکتور بشه
رضا هفته چهارم اسفند : جاده ساوه اوشاخلاری تیک بزنند ببینیم چند نفریم
روح : سلام باید زیر یک ماه برای بهمن فاکتور کنن اگه از یک ماه بگذره باید سود تاخیر بدهن پس بهمن ماهیا سه وچهاروز دیگه فاکتور میشن
آپشنال مشکی : سلام تاریخ فاکتور و پلاک کی بوده
آپشنال مشکی : سلام تاریخ فاکتور و پلاک کی بوده
علی : سلام دوستان تکمیل وجه 20 دی امروز بالاخره فاکتور شد
اریزو 6 رشت : دوستان کسی هست که از موعد تحویل سیستمیش گذشته باشه ولی ماشین تحویل نگرفته؟