خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

 

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۳ بود که آئودی کانسپت لمان کواترو را معرفی کرد یعنی خودرویی که حدود سه سال بعد به نسل اول R8 تبدیل شد. درحالی‌که کانسپت مذکور به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توئین توربو مجهز بود، نسخهٔ تولیدی ابتدا با موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به بازار آمد و بعداً پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی گالاردو هم برای آن ارائه شد. برای انتقال نیروی موتورها گیربکس‌های دستی شیاردار و اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب بود.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

زمانی که نسل دوم سوپراسپرت آئودی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، حالا R8 فقط با یک پیشرانهٔ V10 و گیربکس دوکلاچه ارائه می‌شد. حال آئودی با انتشار ویدئویی احساسی با عنوان «آخرین دور»، نسخه‌های مختلف R8 را نشان داده که در طول سال‌ها ارائه شده‌اند. نتیجه، ترکیبی عالی از نسخه‌های هیجان‌انگیز این سوپراسپرت آلمانی مثل نسخهٔ اولیه با گیربکس محبوب دستی است. یکی دیگر از خودروهای حاضر در این ویدئو، نسخه وحشی GT از نسل اول است که در کنار GT RWD مدل ۲۰۲۳ به‌عنوان آخرین نسخهٔ R8 دیده می‌شود.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

بااین‌حال، نسخه‌های کمتر شناخته‌شدهٔ R8 در این ویدئو حضور ندارند. یکی از این نسخه‌ها، E-Tron تمام الکتریکی است که نسخه‌ای تولید محدود با تعداد ساخت ۱۰۰ دستگاه با قیمت هرکدام حدود یک میلیون دلار بود. علاوه بر این، در طول تاریخ R8 مدلی حتی عجیب‌تر هم ساخته شده است که شاید هیچ‌کس به یاد نیاورد. این کانسپتی با نام R8 V12 TDI بود که در ژانویهٔ ۲۰۰۸ رونمایی شد و از پیشرانهٔ دیزلی استفاده می‌کرد! در سینهٔ این خودرو یک موتور ۶ لیتری V12 توربودیزل قرار گرفته بود که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

این نیرو که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کرد، خودرو را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هرچند R8 V12 TDI هیچ‌گاه تولید نشد اما پیشرانهٔ دیزلی دوازده سیلندر آن در شاسی‌بلند Q7 به بازار عرضه شد. اوایل سال جاری هم مدیر پروژهٔ سوخت‌های مصنوعی پورشه اعلام کرد که آئودی ایدهٔ ساخت R8 پایه با موتور پنج سیلندر را هم در نظر داشته است. این نسخه می‌توانست به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ RS3 مجهز شود که هرچند قدرت کمتری نسبت به موتور V10 دارد اما به لطف توربوشارژر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

 

سال آینده با خروج آخرین لامبورگینی هوراکان از خط تولید، پیشرانهٔ V10 به‌طور کامل در گروه فولکس‌واگن کنار گذاشته خواهد شد ولی بااین‌وجود، این یک خداحافظی موقت برای R8 خواهد بود زیرا به گفتهٔ «الیور هافمن» مسئول بخش توسعهٔ فنی آئودی، نسل سوم این سوپراسپرت هم ساخته می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار خواهد گذاشت و به یک سوپراسپرت تمام الکتریکی روی پلت‌فرم SSP آیندهٔ گروه فولکس‌واگن تبدیل خواهد شد. این در حالی است که لامبورگینی قصد دارد جانشین هوراکان را با قوای محرکهٔ بنزینی هیبریدی تولید کند. بااین‌حال، متأسفانه R8 دیگر ارتباطی با لامبورگینی نخواهد داشت و مستقیماً تمام الکتریکی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع

 

 

 

 

برچسب : خودرو , آئودی , R8 , خداحافظی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مصطفی : بله برای ماهم این جوری شد
عباس : کسی ازروند کارایران خودروخبرنداره ببینیم این علت برگشت روی اماده براصدورفاکتوربراچی هست؟؟ واگه برامابه التفاوت بیمه هست چرانمیشه واریزوجه کرد؟؟
مهدی صدرا : سلام مجدد ما هم همین را گفتیم . زنگ زدم نمایندگی شیراز ، گفتن احتمالا از آخر اردیبهشت . زنده باشید شهاب عزیز ممنونم
ری را سفید : سلام کسی فاکتور نشده
الناز : مابه التفاوت واریز کردید؟
محمودرضا : قاعدتا باید 2500 از سود تاخیر کم می شده. چون تفات بیمه جدید و قدیم> 2500 هست ظاهرا
محمودرضا : مبارکتون باشه. ما به التفاوت چیزی واریز کردید؟
احمد : سلام دوستان امروز فاکتور شدم تارا v4رنگ تیتانیوم تحویل ۳۰اسفند تکمیل وجه ۱۳ دی
طاهاطاها طرح فرسوده : سلام دوستان امروز واسه من تفاوت ۷۸۰۰فعال شد که تماس گرفتم نمایندگی گفت چند روز صبر کن از سود تاخیر کم میکنن نیاز به واریز نیس .تحویل ۲۳ بهمن بود فوری تیتانیوم
حاج علی : من بهمن ماه یه j7 کرمان موتور ثبت نام کردم با قیمت قطعی. دیروز زنگ زدن و به دروغ گفتن بیا برای تایید شماره شاسی. من رفتم، یه اقرارنامه گذاشتن جلوم برای پذیرفتن افزایش قیمت بر اساس افزایش قیمت ارز مبنا و گمرک. میخاستن با کلک ازم امضا بگیرن. معلوم نیست با این کلک ها از چند نفر امضا گرفتن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر پانا اسفند : از منم از صبح همین جوری بود الان با لبتاب رفتم باز شد
صدرا : میز خدمت منم همینجور هست از صبحی باز نمیشه پیامک میاد ولی باز نمیشه
رانا فوق : فردا دوباره چک کن فکر کنم 275 تومن هم باید بریزی حدودا 7900میشه
محمد : سلام من میخوام برم تو میز کارم فقط پیامک اعتبار سنجی میاد برام باید چیکار کنم که بتونم برم داخل
کوییک پیش فروش تحویل آذر : منم دقیقا همینجوری شده
حمیدرضا : سلام دقیقا منم همینطور هستم یکی دوستی دارم داخل شرکت زنگ بهش زدم رفت پرسید مابالتفاوت بیمه و جعبه کمک‌های اولیه رو از سود تاخیر ماشین کم میکنن به احتمال زیاد شنبه فاکتور میشیم
میکائیل : تاریخ تحویلتون چه تاریخی هست؟؟
کوییک پیش فروش تحویل آذر : سلام دوستان قسمت وضعیت قرداد من امروز خورده تعهد شده و از قسمت اماده تخصیص برگشته یه مرحله قبل تکمیل وجه کوییک پذیرش مرداد تحویل آذر. اگ کسی مثل منه لایک کنه.
امیر پانا 30 اسفند : سلام واریزی چند دی هستی؟
افسانه : بله. یک مرحله عقب دفت