شکایت ۱ میلیارد دلاری شرکت‌های بیمه علیه هیوندای و کیا

شکایت ۱ میلیارد دلاری شرکت‌های بیمه علیه هیوندای و کیا

 
شرکت‌های بیمه در آمریکا با شکایت علیه هیوندای و کیا خواستار غرامت ۱ میلیارد دلاری بابت جبران زیان‌های ناشی از سرقت خودروهای این دو برند شده‌اند.
 
 
دو خودروساز مشهور کره‌ای باید در برابر شکایت شرکت‌های بیمه که به دلیل سرقت محصولاتشان صورت گرفته است از خود دفاع کنند. هیوندای و کیا با شکایتی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار روبرو هستند چراکه کمپانی‌های بیمه به دنبال جبران ضرر و زیان‌های خود خواهند بود و نکته مهم اینکه قاضی پرونده درخواست دو برند موردبحث برای مختومه کردن این شکایت را رد کرده است.
 
 
مشکلات حقوقی هیوندای و کیا در این زمینه زمانی آغاز شد که میزان سرقت محصولات دو برند در سال ۲۰۲۱ به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت. خودروسازان موردبحث از نصب ایموبیلایزر روی میلیون‌ها خودرو خودداری کرده بودند و رسانه‌های مجازی نیز با انتشار ویدئوهایی درباره سرقت آسان برخی مدل‌های فاقد ایموبیلایزر به گسترش این موج کمک کردند. شرکت‌های بیمه مدعی شدند هیوندای و کیا می‌توانستند پیش‌بینی کنند که چنین خودروهایی به سرقت خواهند رفت و قاضی پرونده نیز این ادعاها را پذیرفت. بر اساس قانون ۱۱۴ استاندارد ایمنی فدرال، خودروها باید دارای سیستم استارتی باشند که از فعال شدن عادی پیشرانه خودرو در زمانی که کلید از آن خارج می‌شود جلوگیری کند.
 
 
هیوندای و کیا اظهار داشته‌اند شرکت‌های بیمه با بیمه کردن این خودروها تمامی شرایط از جمله سرقت احتمالی را قبول کرده‌اند اما قاضی دادگاهی در آمریکا این استدلال را رد کرده و می‌گوید کره‌ای‌ها قوانین حفاظت از مصرف‌کننده را نقض کرده و از طریق پنهان‌کاری و حذف یک ویژگی ایمنی در خودروها مرتکب کلاه‌برداری شده‌اند. بر اساس آمارهای منتشر شده، تعداد سرقت خودروهای هیوندای و کیا در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۶۴۴ درصدی در میلواکی ویسکانسین داشته است. تاریخ ساخت خودروهای کیا به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد درحالی‌که خودروهای مدل ۲۰۱۵ و بعد هیوندای با رشد چشمگیر سرقت‌ها روبرو شده‌اند. این دو برند اوایل سال جاری یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را جهت سخت‌تر شدن سرقت محصولاتشان منتشر کردند. باید دانست چند ماه قبل نیز هیوندای و کیا به یک توافق ۲۰۰ میلیون دلاری جهت حل‌وفصل پرونده شکایت مالکان محصولاتشان دست یافتند. انتظار می‌رود ۱۴۵ میلیون دلار از این مبلغ به ۹ میلیون راننده جهت جبران ضرر و زیان‌های مربوطه اختصاص یابد.

منبع

 

 

 

 

برچسب : خودرو , هیوندای , کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد شاهین اتومات : تماس گرفتم تهران از کارشناس پرسیدم : شاهین اتومات فروش فوق العاده دیماه 1402 چه خبر؟ میگه سایپا رو پذیرش 18 دیماه گیر کرده هر لحظه ممکنه فاکتور بشه
اسفند هفته چهارم : سلام کسی هست که اسفند ماهی دعوتنامه اومده براش تو رو خدا خبر بدین اگه آمده
S5 : خدا نگذره از مديران شركت غلط كردم ثبت نام كردم مهر ماه ثبت نام كردم هنوز حتي خودرو شاسي هم نشده هر بار هم زنگ ميزنم جواب درست نميدن ١چك اول رو پاس كردن ١٢٠ روز ديگه موعد چك دومه هنوز هيچ خبري نيس هيچ كس هم نيست به داد ما برسه تو روخدا جديد ثبت نام نكنيد كه به روزگار ما گرفتار بشيد 😡😡😡😡😡😡😡
محمدرضا : سلام. اولویت که سرجاشه ولی به نظر من با موتور efp میدن یا همون موتور ef7 می‌زارن و اضافه کردن آپشن های ۸۵ گانه که با این تفاسیر قیمتش می‌ره بالا ۵۰۰ درکل بنظر من می‌خوان موتور efp را جایگزین ef7کنند و فقط رو دنا استفاده کنند
T8 و T9 : ما ثبت نام ۱۷ بهمن بودیم ، فعلا تو مرحله تکمیل وجه هستیم
محمدرضا : داداش شما مابه‌التفاوت را چه تاریخی تکمیل کردی؟ من تکمیل وجه ۱۴/۱۰ بودم و تحویل ۱۵ فروردین. هیچ خبری نیست فعلا
j4 : سلام. ثبت ناميهاي j4 آخر فروردين403 توي چه مرحله اي هستيد؟؟ واسه من شماره شاسي و بيمه شده قسمت پلاك زرد هست!
S5 : من امروز باتهران تماس گرفتم گفتم میگن قراره به جای s5 .x5 بدن گفتن به ما اطلاعی ندادن
اس5 مهر22 : دوستان کسی از اس5 خبر داره نمایندگی میگه نمیدونم زنگ میزنیم امور مشتریان میگن نمیدونیم هیچ چیز به ما نگفتن . کسی اطلاعی داره هیچکس تو اون خراب شده آشنا نداره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمزه : 4705 دادن مهلتش تموم شد کجایی،، برو میز خدمت مشتریان ببین هنوز هستش یا حذف شدی
مهدی : سلام واسه من الان 20 روزه زده آماده تخصیص واسه شما تخصیصش چند روز زمان برد
طاها : میدونی ما عاضق صدای زیاد و تنبلیش هستیم خودمم تنبلم اصلا صداش عین موزیک میمونه واسه من
207 اتومات : امروز 207 اتومات مشکی کد 60611 تاریخ تحویل 30 دی تکمیل وجه 20 آذر فاکتور شد
تحویل اسفند ریحانه : مثل اون دفعه نشه 😂
طاها : خب یکی کمتر
غلامی : واقعا این ایران‌خودرو اصلا هیچ قانونی نداره هر جور دلش بخواد هرکاری دلش بخواد می‌کنه ما قبل از عید تبدیل به سورن فاکتور نکرده ولی داره پارس چند روزه تحویل میده ما به خاطر زودتر ماشین دار بشیم سورن انتخاب کردیم چه وضعشه انگار عادت کرده باید بریم تجمع تا یه حرکتی بزنه ویرانخودرو کلاهبردار
تبدیل به سورن زدم : دو ماه گذشته هنوز فاکتور نشده ،کسی هست چنین شرایطی داشته باشه
Farshid fx : با تشکر از لطف همه دوستان . یه چیزی رو قبلا گفتم من عملا دارم دیر ماشینو تحویل میگیرم ( تازه اگه اپراتور امروز اشتباه نکرده باشه) من گفتم که من آذرماه واریز وجه کردم با لیزینگ بانک سینا بعد خود نمایندگی گفت لیزینگ رو عوص میکنیم چون شرایط بانک سینا مسخرست و فقط 20 تا چک ضمانت میگیره منم گفتم دستتون درد نکنه. 20 روز بعد که برام پیامک با شماره قرارداد جدید اومد نمایندگی گفت این باگ سیستم هست . خلاصه بگم واستون که اگه داستان تغییر لیزینگ و تغییر قرارداد نبود و همون قرارداد 24 آذر 45 روزه واسم فعال میموند من قبل از عید باید تحویل میگرفتم. شاید شاید مدیران خودرو بعد از تغییر لیزینگ دلش سوخته و کار منو انداخته جلو که اینم دوستی خاله خرسه شد چون یه مدل 402 واسم نگه داشته بود تو آب نمک و کسایی که یک هفته قبل از من تخصیص شده بودن بهشون 403 دادن. حالا هم واسه اعصابم بیش از اینا ارزش قایلم وگرنه میتونم پیش قرارداد اولمو که دستمه بزارم ملاک و برم دنبال شکایت یا قرارداد دومم که توش رنگ مشکی خورده رو بزارم ملاک و بگم طوسی تحویل نمیگیرم.
پریا : دوستان احراز محل سکونت چگونه انجام میشه؟