بهترین دیسک ترمز موجود در بازار

 

 

 

رپورتاژ بهترین دیسک ترمز موجود در بازار

دیسک ترمز یکی از مهمترین قطعات خودرو است که به آن روتور نیز می گویند. دیسک و لنت ترمز دو قطعه ای هستند که قابلیت ترمزگیری را به خودرو ما می دهند. نیروی ترمز ابتدا از پدال ترمز به بوستر ترمز منتقل، و سپس توسط لوله های روغن از بوستر به پیستون ترمز و در نهایت لنت و دیسک ترمز منتقل می شود. دیسک ترمز خودرو در ابتدا فقط به صورت یک دیسک ساده بودند. سپس با پیشرفت تکنولوژی های تولید و روش های ساخت ، دیسک ترمزهای سوراخدار، شیاردار و سوراخدار و شیاردار هم به بازار عرضه شدند. همچنین دیسک ترمزهای دو لایه خنک شونده که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی داریم تا بهترین دیسک ترمز را برای ماشین شما معرفی کنیم.

دیسک ترمز چیست؟؟

بهترین دیسک ترمز

ترمز های کاسه ای شامل دو لنت کفشکی و یک کاسه چرخ می شود که هنگام ترمزگیری این کفشک ها به دیواره کاسه چرخ سابیده شده و سرعت چرخ در حال چرخش را کاهش می دهد. ترمز های کاسه ای نسل قبلی ترمزها بودند که در بهترین حالت هم استهلاک بالا، گیرایی پایین تر ، خنک شوندگی ضعیف تر و نقص در ترمزگیری بیشتری داشتند.

بعد از این نوع ترمز، ترمزهای دیسکی در خودروها به کار گرفته شدند که ترمزگیری قوی تر ، استهلاک کمتر سیستم ترمز و سرویس راحت تر و خنک شوندگی بیتشری را ارائه می دهند. همچنین امکان قفل شدن ترمز به صورت ناخواسته در آن ها کمتر است.

کارخانه های مختلفی دیسک ترمز تولید و در بازار عرضه می‌کنند. از انواع ساده ، خنک شونده ، ضد زنگ داکرومات، سوراخدار و شیاردار از برند های خارجی و ایرانی در بازار ما موجود است.

دیسک ترمز ساده

دیسک ترمزهای ساده به عنوان دیسک ترمز یدکی و فابریکی استفاده می شود. از این رو فروش و تولید این نوع دیسک در بازار بیشتر است. برند های مختلفی مثل کاردینال، لاهیجان، آرمینه صنعت (ASMCO)، ایساکو، تکستار و جنیون پارت شرکت هایی مثل نیسان، هیوندای، مرسدس بنز، بی ام و، تویوتا و کیا در بازار موجود است. به طور کلی بهترین دیسک ترمز، دیسک ترمز ساده نیست.

دیسک ترمز بهینه شده و تقویتی سوراخدار شیاردار خنک شونده

این نوع دیسک ترمز اولین بار در خودروهای اسپورت خودروسازی های بزرگ جهان استفاده شد. هدف از تولید این نوع دیسک ترمز، رفع نقص و بهینه سازی دیسک ترمزهای ساده است. دیسک ترمز سوراخدار شیاردار بهینه شده قدرت ترمزگیری خودرو را افزایش داده، باعث خنک شوندگی بسیار بیشتر می شود. همچنین از مزیت های این نوع دیسک می توان به وزن کمتر، جلوگیری از شیشه شدن سطح لنت در ترمزگیری های شدید و عدم سوت کشیدن ترمز به دلیل خارج شدن راحت تر گرده ها از سطح دیسک و لنت اشاره کرد. البته تمام این موارد در صورتی اتفاق می افتد که بتوانید دیسک ترمز اسپورت با کیفیتی را انتخاب و خریداری کنید. نمونه های بی کیفیت نه تنها کاربردی نیستند بلکه می توانند خطرات زیادی داشته باشند و صدمه های جبران ناپذیری به خودرو شما بزند.

دیسک ترمز کربن سرامیک

دیسک ترمزهای کربن سرامیک برای اولین بار در خودروهای سوپر اسپورت مورد استفاده قرار گرفتند. این نوع دیسک ترمز بسیار گران قیمت بوده و همچنان نیز فقط در ساخت خودروهای سوپر اسپورت به کار می روند. خودروهایی نظیر نسخه های قوی پورشه، مرسدس بنز، بی ام و، بوگاتی، فراری، پاگانی و... نیز از این این مدل دیسک استفاده می‌کنند.

این نوع دیسک ترمز دوام کمی داشته و استعلاک بالایی نیز دارد اما نکته خوب آن، گیرایی بسیار بالا و تحمل حرارت بسیار زیاد است. یکی از بهترین دیسک ترمز های موجود در بازار، دیسک ترمز های جنس کربن سرامیک است.

مزایا و معایب دیسک ترمز سوراخدار شیاردار

خرید دیسک ترمز

دیسک ترمز با آلیاژ ترکیبی فولادی – چدنی محصولی است که امروزه برای تمامی خودروها بهترین نوع دیسک ترمز است. زیرا این نوع دیسک ترمز ویژگی های عالی مثل قدرت کافی ، تحمل دمای کافی ، استهلاک مناسب خنک شوندگی عالی، اصطکاک عالی، وزن مناسب و قیمت مناسب دارند. برای همین دیسک ترمز سوراخدار و شیاردار را، دیسک ترمز تقویتی بهینه شده نیز نامگذای می کنیم.

نحوه عملکرد دیسک ترمز سوراخدار و شیاردار

اول از همه لازم است تا در مورد نحوه ساخت این دیسک ترمز برایتان بگویم . دیسک ترمز به صورت ریخته گری در قالب های شنی تولید شده و سپس در دستگاه تراش سی ان سی قرار می گیرد تا سطح آن پرداخت شده و تا رسیدن به شکل مناسب با ابعاد دقیق مراحل تراش آن کامل شود.

پس از مرحله تراش ، مرحله سوراخکاری باز هم به وسیله دستگاه سی ان سی و مته های مخصوص شروع می شود. در ابتدا سوراخ مرکز دیسک سپس سوراخ های پیچ چرخ و در آخر سوراخ ها و شیارهای روی سطح دیسک ایجاد می شوند. بعد از این مرحله وقت پرداخت سوراخ ها برای جلوگیری از ایجاد ترک در دیواره دیسک ترمز است که بعد از این مرحله دیسک ترمزهای معمولی به مرحله تست می روند و دیسک ترمزهای داکرومات به مرحله آبکاری و سنگ مغناطیسی می روند و بعد از آن به مرحله تست راهی می شوند.

تست دیسک ترمز ها به این صورت است که آن را روی توپی چرخ گذاشته و با ساعت اندیکاتور میزان لنگ دیسک ترمز و پایه نصب آن را مورد بررسی قرار می دهند. دیسک ترمز هایی که موفق از این مرحله عبور کندد به مرحله بسته بندی و بارگیری می روند و دیسک ترمزهایی که اختلاف چرخش آن ها بیشتر از 5 میکرون باشد به مرحله اصلاح می روند تا به مقادیر درست برسند.

از این رو دیسک ترمزی که راهی بازار می شود می تواند بدون ایجاد هیچ مشکلی زیر خودرو به خوبی ایفای نقش کند.

نحوه عملکرد سوراخ ها به این صورت است که در ابتدا زبری سطح دیسک را بیشتر کرده و باعث ترمزگیری بهتر می شود و به دلیل فشار وارده از سمت لنت باعث شیشه نشدن سطح لنت و خروج راحت گرده های لنت از سطح دیسک ترمز می شود.

یکی دیگر از نقش های سوراخهای موجود بر روی دیسک در مواقع بارانی است. دلیل کاهش عملکرد ترمز گیری هنگام باران، خیس شدن سطح دیسک است. ولی زمانی که دیسک ترمز سوراخدار استفاده کنید هر چی آب روی دیسک قرار بگیرد از همان سوراخ ها و شیار ها خارج می‌شود. ماشین شما در این حالت هیچ آسیبی نمی‌بیند و عملکرد ترمز گیری که در هوای معمولی دارد در زمان بارش هم دارد.

به صورت کلی می‌توان گفت یک دیسک ترمز سوراخدار شیاردار باکیفیت می‌تواند برای ماشین بهتر از یک دیسک ترمز ساده باکیفیت باشد.

برند های بهترین دیسک ترمز

دیسک ترمز

در این بخش به بررسی برند های برتر دیسک ترمز در بازار می پردازیم . برندهایی که بیشترین رضایت مشتریان را داشته و کمترین آمار مرجوعی را نیز نصیب خود کرده اند. اما ما قصد داریم برندهایی که واقعا با کیفیت بالا در سطح جهان و ایران فعالیت می کنند را نام برده و به شما معرفی کنیم.

لنت و دیسک ترمز EBC انگلیس

EBC یکی از برترین تولید کنندگان لنت و دیسک ترمز و قطعات وابسته به ترمز در جهان است که جزو 5 برند تولید کننده برتر لوازم ترمز در جهان محسوب می شود. این تولید کننده قدر بهترین لنت ترمز و دیسک ترمزهای با کیفیت جهان را برای خودروهای مختلف حتی برخی خودروهای قدیمی تولید کرده و به فروش می رساند. این محصولات در ایران هم یافت شده و برای تقویت ترمز خودروهای مختلف از آن استفاده می شود . مزیت این برند تنوع بسیار بالای محصولات برای مصارف و استفاده های مختلف است و همچنین کیفیت بسیار بالا و عملکرد عالی آن نیز زبانزد همه فروشندگان بوده و هست. قیمت دیسک ترمز های انگلیسی شاید بیشتر از رقبا باشد ولی از لحاظ عمری که دارد در بلند مدت به صرفه است.

دیسک ترمز کاردینال (CARDINAL)

کاردینال یکی از قدیمی ترین و در عین حال به روز ترین تولید کنندگان دیسک ترمز در ایران است. می توان گفت این شرکت تولید کننده رتبه اول تولید و فروش دیسک ترمزهای با کیفیت بهینه شده و تقویتی سوراخدار و شیاردار برای انواع خودروها است. از مزیت های دیسک ترمزهای سوراخدار برند کاردینال می توان به دوام بالا، خنک شوندگی زیاد، سبد محصولات کامل و مطابق با تمام خودروهای موجود در بازار ایران، ضمانت معتبر و تست های داخل کارخانه ای اشاره کرد.

این دیسک ترمز بالاترین رضایت را بین تمامی دیسک ترمزهای ساخت ایران داشته و یک یاز معدود دیسک ترمزهایی است که از کارخانه با ضمانت به فروش می رسد.همچنین این کمپانی پیوسته در مسیر پیشرفت موفق عمل کرده و پیوسته روش های تولید، سوراخکاری و آلیاژ دیسک ترمز ها را به بهترین حد خودش رسانده.البته به شرطی که بتوانید این دیسک ترمز را به صورت اصلی و از فروشگاه معتبر خریداری کنید.

دیسک ترمز آرمینه صنعت (ASMCO)

برند آرمینه صنعت یکی از برترین تولید کنندگان دیسک ترمز خودروهای موجود در بازار ایران به ویژه خودروهای چینی و اروپایی است که به عنوان قطعه یدکی با کیفیت در بازار زیر تمام خودروهای حتی وارداتی به کار می رود. این شرکت سبد بسیار محدودی از دیسک ترمزهای سوراخدار شیاردار را نیز به بازار ارائه می دهد که برای طرفداران این برند مایه دلگرمی است. این دیسک ها دوام بسیار بالایی دارند اما به دلیل تعدا سوراخ های پایین خنک شوندگی کمتری نسبت به سایر دیسک ها دارند. همچنین به دلیل حساسیت بالای تولید کننده روی کیفیت این دیسک ها، از آلیاژ مقاوم و ظاهر زیبایی برخوردارند.

نتیجه

قیمت دیسک ترمز

خرید دیسک ترمز یکی از کارهای سخت است که باید اطلاعات زیاد آن را انجام دهیم. دیسک ترمز قطعه بسیار حساس و مهمی است که کارکرد صحیح آن بسیار ضروری بوده و در صورت بروز ایراد ممکن ازت تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از این رو حتما توصیه های این مقاله را جدی گرفته و به برای خودرو خود از دیسک ترمزهای برتر بازار استفاده کنید تا بتوانید طعم واقعی داشتن یک ترمز قوی و مطمئن را بچشید و پیوسته ترددی آسوده داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم بهترین دیسک ترمز بازار را به شما معرفی کنیم.

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , دیسک ترمز , خرید دیسک ترمز , قیمت دیسک ترمز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاییز : دوستان . کسانی که پاییز بودن و تکمیل وجه کردن و فاکتور شد براشون . از کجا باید فهمید که فاکتور شد یا نه ؟
حمیدرضا : درود نگران نباش هنوز ۲مردادی ها تکمیل نشدن و من که ۳مرداد هستم مثل شما هستم و به مرور همه رو اعلام میکنن
مهرداد : ۳۱ مرداد ماه
J7 : سلام دوستان بنظرم بیایم جمع بشیم همه بریم در شرکت هر کی ماشینی پولی طلایی چیزی داریم بدیم به شرکت گناه دارن بدبختا کف گیرشون به ته دیگ رسیده بیچاره ها خیلی گناه دارن یکی بره با ماشین رئیس شرکت برسونه خونه یا جایی کار داره ببرش یکی هم پول تو جیبی بده بهش میخواد بره واسه زنش خرید کنه گناه دارن خلاصه هر کی هر کاری از دستش برمیاد واسه این شرکت کنه خیلی بیچاره ان با این کار باعث شیم دیگه دست تو جیب مردم نکنن گناه دارن
جمالزاده : دوستان نخرید از این شرکت پشیمون میشید حداقل 7 ماه باید چشم انتظار بمونید فریب تبلیغات رو نخورید فقط میتونم بگم خدا لعنتشئن کنه هیچ نظارتی روی عملکرد این شرکت نیست دقیقا داره همانند شرکت های پانزی کار میکنه از خواب سرمایه ثبت نام های جدید ماشین های ثبت نام قدیم رو تولید میکنه... لازم به توضیح زیاد نیست دوستانی که می خوان متوجه عملکرد این شرکت بشن از روی پیام هایی که اینجا ارسال شده میتونن تصمیم بگیرند.
S3 : سلام لطفا همه کسانیکه s3 ثبت نام کردن پیگیری کنن اول ماشین خودمونو بدن بعدا اگه هم قرار به تبدیل خودرو گذاشتن حداقل تا یک ماه هرچی که انتخاب شدو تحویل بدن اونم به قیمت تیرماه که ثبت نام کردیم. نزاریم از هر طرف در حقمون اجهاف شه
زهرا : سلام منم ۸مرداد هستم فعلا برا منم پیامکی نیومده باید صبر کنیم
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : از کجا میشه فهمید کدوم کارخونه هست
احمدی : سلام دوستان تحویل شهریور از تهران کسی هست تحویل نگرفته باشه؟
کیوان : درود برا من هم تحویل 10 مهره هنوز پلاک نصب نشده
مهدی : سلام من 2 مهر بودم امروز فاکتور شده . حالا باید چیکار کنیم ؟؟
رضا : چخبره از 16 آذر پلاک نشدید،پلاک شدن مگه دو روز بیشتر طول میکشه؟؟
207 بهمن پیش فروش پانا : دوستان سلام امروز دریافت پرونده تیک خورده بد از 12 روز
علی : من16 مهر بودم چند روزه داره رو اسناد میچرخه
آریزو6 جی تی علیرضا : نه وامم هنوز واریز نشده
ایمان : امروز زنگ زدم ایران‌خودرو ،گفتن تحویل شهریور در 24دی فاکتور میشه.احتمالا شهریوری ها در اوایل بهمن ماه 207اتو رو تحویل میگیرن.
ساینا : دمت گرم .همه زنگ بزنید مشکل حل بشه