جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

 

رپورتاژ کشاورزی و باغداری از جمله مشاغلی است که امنیت غذایی انسان‌ها را برای بقا برطرف می‌کند. امروزه کشاورزی از روش‌های سنتی و دوران داس و گاوآهن دستی فاصله گرفته و به لطف جدیدترین ماشین آلات کشاورزی می‌توان بالاترین بهره‌برداری را از انواع نهال‌ میوه , و خرید نهال پالیز نهال داشت و بیشترین محصول با کیفیت را با کمترین تلاش فیزیکی و هزینه‌های مراقبتی برداشت کرد. امروز صنعت کشاورزی با نوآوری‌ها، ماشین آلات و ابزارآلات مدرن و پیشرفته شکل و شمایل مکانیزه واری به خود گرفته و ما شاهد اراضی باغی و کشاورزی سودآورتر، کارآمدتر و پایدارتر هستیم.

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

 این تجهیزات کمک می‌کند بتوان با تعداد نیروی کمتر و سرعت بیشتر عملیات کشاورزی و باغداری را انجام داده و نتیجه مطلوب‌تری را مشاهده کرد. لذا هرچه از روش‌ها و ابزارآلات مدرن و مکانیزه در باغات میوه استفاده شود مسلماً نتایج ملموس و بسیار  مثبتی در ارتقاء عملکرد، راندمان تولید و کیفیت و کمیت باردهی شاهد خواهیم بود .

ماشین برداشت گردو و انواع میوه ها

 پیشرفت علم در حوزه کشاورزی با مکانیزه شدن این بخش خودنمایی می‌کند. ماشین برداشت گردو و انواع میوه‌ها از جمله ماشین آلاتی مدرنی است که می‌تواند در برداشت محصول از باغستان‌های گردوی سر به فلک کشیده کمک شایانی به باغداران داشته و با کمترین میزان تلفات محصول، عوارض ناخوشایند صدمات نیروی انسانی، در کوتاه‌ترین زمان برداشت محصول را با کمترین دورریز انجام دهد.

با کمک این ماشین آلات برداشت محصولاتی از قبیل گردو و انواع میوه‌های سر درختی بسیار دقیق‌تر و بهتر انجام می‌شود و در باغاتی مانند مرکبات می‌تواند روش‌های دستی و سنتی پرهزینه  را کنار زند. ماشین‌های برداشت انواع محصولات خشکبار با میوه‌های هسته‌دار کمی متفاوت است اما در کل این ماشین‌ها برای برداشت در باغات میوه بسیار پرکاربرد است که از آن جمله می‌توان به ماشین آلات زیر اشاره کرد.

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

  • شیکر کابلی تراکتوری: از جمله ادوات و ماشین‌های برداشت محصولات باغی مانند گردو، زیتون، بادام و توت است. این دستگاه توسط کابل سیمی به شاخه‌های درخت متصل شده و با اتصال به پشت تراکتور و ایجاد تکان‌های و ارتعاشات سرعتی در شاخه‌ها باعث ریزش و برداشت محصول از روی آنها می‌شود. این دستگاه از شفت خروجی تراکتور نیروی خود را به دست می‌آورد و قابل نصب بر روی تراکتور زراعی، باغی و کمرشکن است.
  • ماشین برداشت میوه مکانیزه:   این دستگاه دارای صفحه بزرگی است که بر زیر تاج درخت میوه قرار می‌گیرد. همچنین توسط گیره‌های قطر‌دار قابل تنظیم به تنه متصل شده و قفل آن توسط راننده انجام می‌شود، سپس این گیره‌ها ضربات محکمی به  تنه درخت وارد کرده و باعث ریزش میوه‌ها بر روی صفحه بزرگ در زیر درخت می‌شود و باعث کاهش  خطرات چینش محصول نیز می‌شود.

مزایای دستگاه برداشت محصول

شاید یکی از دلایل محبوبیت دستگاه برداشت محصول مزایای است که استفاده از چنین ابزارآلات پیشرفته و مدرنیته‌ای برای باغداران به ارمغان می‌آورد. اگرچه محصولات باغی به چند نوع خشکباری، هسته‌دار و مرکباتی تقسیم بندی می‌شوند اما استفاده از چنین ابزارآلات مدرن می‌تواند کشاورزی را بسیار تسهیل و شیرین‌تر کرده و حوزه باغداری ما را به سمت افق‌های مدرن، کارآمد و بسیار سودده پیش ببرد.

  • تقلیل میزان تلفات میوه
  • کاهش هزینه‌های کارگری
  •  برداشت محصول در کوتاه‌ترین زمان
  •  افزایش کیفیت محصولات
  •  جلوگیری از به تعویق افتادن زمان برداشت  و آسیب دیدن میوه ها

جدیدترین سیستم‌  آبیاری نهال

 یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین سیستم آبیاری  مورد استفاده در حوزه باغداری سیستم‌های آبیاری نوین برای افزایش کیفیت و کمیت آبیاری نهال است. یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبتی که تاثیر بسزایی در گلدهی، ریشه زایی، سایز میوه، تعداد میوه، کیفیت و بلوغ و شکل‌گیری ثمره انواع نهال دارد آبیاری به موقع، به میزان نیاز نهال و با مدار آبدهی منظم است. روش‌های آبیاری سنتی و غرقابی در باغات مدرن و مکانیزه کشورهای خارجی تقریباً  منسوخ شده است. زیرا هم هدر رفت آب بالا بوده و هم روشی پرهزینه و مشکل ساز برای سلامت نهال‌های میوه است.

 با روی کار آمدن سیستم‌های آبیاری نوین در تمامی نقاط چه در نقاطی با بارندگی‌های بالا چه مناطق خشک و گرمسیری این سیستم‌ها بسیار کارآمد بوده و میزان عملکرد و راندمان تولید را چندین برابر می‌کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. سیستم آبیاری هوشمند مبتنی بر رطوبت خاک

 این سیستم‌ها دارای سنسورهای دفن شده در ناحیه ریشه نهال‌های میوه بوده و با اندازه‌گیری رطوبت خاک اطلاعات دقیق را از نیاز آبی نهال به کنترل کننده‌ها انتقال داده و این کنترل کننده‌ها پس از مشخص بودن میزان خشکی خاک، آبیاری را به طور هوشمند به جریان می‌اندازند.

  1. سیستم آبیاری هوشمند مبتنی بر آب و هوا

این سیستم‌ مدرن و مکانیزه  بر اساس داده‌های محلی هواشناسی و میزان تعرق و تبخیر توسط کنترل کننده‌ها، بر اساس اطلاعات دریافتی  از آب و هوا و همچنین تابش خورشید، رطوبت، باد، میزان دقیق نیاز آبی نهال را محاسبه کرده و آبیاری آن را انجام می‌دهند.

آماده سازی بستر کاشت نهال با مدرن ترین ماشین آلات

 همیشه احداث باغ مدرن و مکانیزه نیازمند ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته و کارآمد است تا بتوان آماده سازی بستر کاشت نهال را به بهترین شیوه انجام داد تا نهال میوه خریداری شده در بهترین منطقه رشد قرار بگیرد. طرح های عملیاتی برای هموارسازی، مسطح سازی شیب، حفر چاله، شخم ورزی بسیار زمانبر و پرهزینه هستند. اما با کمک ماشین آلات و ابزارآلات مکانیزه زیر  آماده سازی بستر کاشت می‌تواند بسیار تسریع و با کیفیت بهتری انجام شود.

  • دستگاه هارو:  از جمله ابزار آلات مدرن کشاورزی در مسطح سازی خاک و رفع ناهمواری‌ها و شیب زمین است که دارای مدلهای صفحه‌ای، دیسکی، تیغه‌ای و زیر خاکی بوده این وسیله معمولاً به پشت تراکتور متصل بوده و با داشتن دندانه‌ها و قاب فلزی یا چوبی برآمدگی‌های خاک، توده‌ها و کلوخ‌ها را نرم و خرد کرده و سطح زمین را هموار می‌کند.
  • دستگاه چال کن نهال: معمولا حفر چاله برای کاشت نهال پروسه بسیار وقتگیر و دشوار است. این دستگاه‌ها دارای مته برقی بوده و به دو شکل بنزینی و برقی  دارای مته های متفاوت با قدرت گوناگون در حفاری هستند‌. با چنین دستگاهی می‌توان در یک هکتار باغ در مدت زمان کوتاهی چاله‌های متعدد را برای کاشت نهال در سایز، شکل و اندازه یک دست آماده سازی کرد.

پوست کن گردو و بادام

اگرچه نهال گردو نهالی ثروت آفرین است اما به دلیل مرتفع بودن هم برداشت میوه آن سخت است و هم به دلیل پوسته علفی رنگی، پوست گیری آن پروسه‌ای وقت گیر و پرزحمت نیازمند نیروی انسانی است. اما با تولید پوست کن گردو و بادام که یکی از ابزار آلات کشاورزی مدرن است این عملیات بسیار راحت‌تر پیش می‌رود. این دستگاه با داشتن فرچه‌های سیمی با عملکرد اصطکاکی و چرخشی می‌تواند پوست سبز گردو را جداسازی کرده و حتی در فرایند جداسازی مغز و شکستن پوست نیز کارآمد است.

 با کمک این دستگاه می‌توان کیفیت میوه‌ها را بالا برد و بسیاری از آسیب‌های وارده به دستان کارگران نیز جلوگیری کرد. این دستگاه کمک می‌کند باغداران بتوانند از فروش محصولات خام خود جلوگیری کرده و با فرآوری و پوست گیری، مغزهای گردوی با کیفیت را با قیمت واقعی عرضه کنند.

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

جمع‌بندی

در این بخش تعدادی از ابزار آلات و ماشین آلات کشاورزی مدرن مورد استفاده در باغات مکانیزه را بررسی کردیم که می‌توانند کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها و زحمات باغداری کرده و سرعت و کیفیت عملکرد را ارتقا دهند.

منبع: پالیز نهال

تماس با مشاوران پالیز نهال:

 09144501003

09141832393


 

 

 

 

 

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , کشاورزی , ماشین , باغداری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : سوالتون بسیار نامفهومه دوست
یوسف : ایشالله توی همین روزا فاکتور میشه تا آخر اردیبهشت احتمالن فاکتور کنن منم امروز فاکتور شدم v2 بودم
یوسف : سلام دوستان ماشین بنده تارا v2 بود رنگ سفید فروش فوری تکمیل وجه ۲۶ مهر تاریخ تحویل ۲۶ دی ماه بود امروز بالاخره فاکتور شد بخشنامه4642 با آرزوی فاکتور شدن تمام ماشینها 🙏
عادل : سلام دوستان تاریخ آماده برای صدور فاکتور امروز بازهم تغییر کرده و شده چهاردهم اردیبهشت دریافت پرونده هم قبلن مهرماه ۱۴۰۲ بود حالا شده تاریخ امروز یعنی چهاردهم اردیبهشت فک کنم فقط بلدن این تاریخها رو عوض کنن کار دیگه ای که انجام نمیدن
شکایت قضایی : دوست من اگر کامنتهای این سایت رو میخوندی متوجه میشدی کرمان موتور تنها شرکت خودروساز هست که فقط با شکایت قضایی در دفتر خدمات قضایی میتونی خسارت دیرکرد بگیری وگرنه وقتی درخواست پیش خودشرکت ثبت کنی دوسال هم بگذره اصلا اتفاقی نمی افتد. دوستان که توضیح دادند بعد از دو سال صبر و طی شکایت در دفتر قضایی سه ماهه خسارت گرفتند.
s3 سفید تهران : اگر تحولی بخواهیم انجام بشه اول باید شکایت کنیم تعزیرات و مهمتر از اون یکشنبه همگی حضوری بریم جلوی دفتر کرمان موتور اعتراض کنیم وگرنه تا تیرماه هم خودرویی تحول نمیگیریم.
محسن : به آقا وحید ممنونم که جواب صحیح وکامل میدی
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی بکنید. من کارت ماشینم واسم اومده ولی از طریق پلیس من‌که‌نگاه میکنم هنوز برگ سبز واسم صادر هم نشده علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟؟۱۹ اسفند فاکتور شدم . بیمه و پلاکمم انجام شده
J4 : نه فقط شماره شاسی شده.
تارا دستی : سلام دوستان من تارا دستی پنج دنده مشکی تحویل۶بهمن هستم هنوز فاکتور نشده به نظرتون چقدر دیگه طول می‌کشه خسته شدیم خداییش انقد پیاده اینو نه مسافرتی مردیم خدا لعنت کنه مسخره کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : تو گوگل بزنید شکایت صنعت معدن میاره بزنید گرانفروشیو اطلاعت خودتون و شرکت رو پر میکنید
رانا پلاس : نگران نباش انشاءالله پلاک میشه این روزا
سورن جدید ، تحویل 11 فروردین : سلام ، نمیدونم چرا به ما که رسید سیستم قفل کرد ، واریزی 10 دی تحویل 11 فروردین ، شماره قرارداد 14530316 هنوز فاکتور نشدم
رضا واقعی از مشهد : سلام دوستان دیشب عصر شیفت بودم متاسفانه یه بخشنامه اومده که تا تاریخ ذکر شده پارس بدن و بخاطر تجمع گفتن نداریم و کسانیکه واریز نکن باید خودرو با قیمت کمتر بدن و خودرو هارو هم انتخاب کردن رانا پلاس سقف فلز با قیمت تقریبا 15 میلیون تخفیف گذاشتن 410 میلیون واریز کنید و سورن پلاس. بقیه پارس ها برای تابستانی ها میخان فراخوان بدن و تولید رو کمتر کردیم از روز سه شنبه. یا حق
Farshid fx : دوستان خبر خوب اینکه بهمن موتور طرح فروش رسپکت 2 گذاشته ( با 7درصد افزایش) این باعث میشه که مدیران خودرو و کرمان خودرو واسه ازدست ندادن بازار یه تکونی به خودشون بدن. ولی بالاغیرتا بهمن خودرو روش ثبت نامش خیلی شفاف تر از اون دو تا خودروسازه . تاریخ تحویل رو تقویمی اعلام میکنه مثلا میگه هفته سوم خرداد نه فلان روز کاری و جریمه تاخیر و 30 درصد تعهد میکنه . حتی یادم هست که خیلی قلدرانه در مقابل سامانه یکپارچه ابستاد و گفت ظرفیت تولید بیشتر واسه 3 ماهه آخر سال نداره و حاضر نیست بیش از ظرفیت تعهد واسه خودش ایجاد کنه
دوگانه دی : سلام وقت بخیر یکپارچه هفته چهارم دی ماه هستم 26 تکمیل وجه کردم و 27 سخا تایید راهور دادم‌نمایندگی و امروز فاکتور شدم، برای تشخیص پلاکم کجا استعلام بگیرم ممنون میشم پاسخگو باشین
علی ،دوگانه29اسفند : درود دوستان پگاهتون زیبافرجامتون نیک،،بزرگوار دوگانه سفید 29اسفند آخه اول میگفتن و نوشتن 29اسفندبعدزمان تکمیل وجه گفتن90روزه یعنی آخرای فروردین بعدش گفتن اردیبهشت الآ نم اینقدر پرروشدن میگن خرداد راقول نمیدیم تیرماه میترسم تیرماه بشه خیلی راحت بگن شهریور اگه دوست ندارید انصراف بدین بعد دو ،سه ماه پولتونو باسود مشارکت میریزیم بحساب تون چون اینا می‌خوان هرچقدر بتونن ازتعداد خریداران کم کنند حتی شده چند نفر
علی ،دوگانه29اسفند : درود دوستان پگاهتون زیبافرجامتون نیک،،بزرگوار دوگانه سفید 29اسفند آخه اول میگفتن و نوشتن 29اسفندبعدزمان تکمیل وجه گفتن90روزه یعنی آخرای فروردین بعدش گفتن اردیبهشت الآ نم اینقدر پرروشدن میگن خرداد راقول نمیدیم تیرماه میترسم تیرماه بشه خیلی راحت بگن شهریور اگه دوست ندارید انصراف بدین بعد دو ،سه ماه پولتونو باسود مشارکت میریزیم بحساب تون چون اینا می‌خوان هرچقدر بتونن ازتعداد خریداران کم کنند حتی شده چند نفر
دنا اتومات دیماه : سلام صبحتون بخیر دوستان سایپایی هفته قبل کسی پلاک شده ما 5م فاکتور شدیم ایرانخودرو لعنتی یه هفته س هیچ ماشینی رو پلاک نکرده زنگم میزنیم میگه مشکل از ناجاس به ما ربطی نداره
207 : سلام تکمیل وجه 16 دی امروز صبح فاکتور شدم